Zwanger worden met zorgen

13-03-2019 11:42 1177 berichten
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...

Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.

Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]

Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!

[/td][/tr]
NaamLeeftijdKindjeNODBijzonderheden
Vanessakusje322e13 dec kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen
Loes23262e* :heart: 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was).
OkkiePetite312e 1-12 eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose.
Omelette-du-fromage32?Jongste zoontje overleden
PinotGrigio3363e13 oktJongste kindje (2 jaar) overleden
Maikiex231e* :heart: 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk
Sunny-91273e :heart: Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder
Wolzijde34 :heart: zwangerschapsafbreking gehad
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Susie wat een spannende week voor je.
Wat hebben ze gezien en hoe ver ben je nu.

Ik duim nog steeds voor dat er weinig aan de hand is.
Of zou de geschiedenis zich herhalen?
Weet niet wat er met je vorige kindjes was of dat ze dat bestempelden als pech.
Ik ben deze week 16 weken zwanger. Hoop niet dat de geschiedenis zich herhaald.
Ze hebben het 2x bestempeld als "pech" maar aangezien dit kindje hetzelfde geslacht heeft heb ik daar nu toch sterk mijn twijfels over.
C'est la vie
@ Okkie, met de tarwekiemolie kun je ook je cyclus in de war schoppen, dus zou er wel mee oppassen.
C'est la vie
Oeh ik was al een beetje bang voor deze reactie Susie. Ik gun je het zo anders!

Die Pech heb ik ook zo vaak gehoord nou ik geloof daar ook niet meer in.
Al denk ik wel dat hier t geslacht (3x meid) niets uitmaakte bij mijn probleem maar toch bij andere dingen hoor je dit wel vaker.

Loop je bij een academisch zkh?

Ik duim echt voor beter nieuws. Jullie zullen t heel zwaar hebben.
Ik pb je Vanessakusje.
C'est la vie
Ik duim ook heel erg hard voor jullie Susie!! :redrose: en ik kan me voorstellen dat je dit niet meer als pech kunt zien... ging het bij je andere kindjes precies zo? Of kwamen ze er daar op een andere manier achter dat er iets niet goed was?
Ik hoop toch zo op goed nieuws voor jullie :hug: trek je het nog een beetje allemaal?
Sorry, maar ik breek even in.

Susie, mijn god wat maken jullie veel mee. Ik duim heel hard dat het vals alarm blijkt te zijn. Denk aan jezelf :hug:

Okkie, wees voorzichtig met tarwekiemolie (gluten). Vrouwen met endo hebben vaak een glutenintolerantie of overgevoeligheid. Ik zal straks (als ik meer tijd heb) deze reactie aanvullen met wat wetenschappelijke artikelen. Het is niet wetenschappelijk bewezen, maar het verband tussen gluten en endo wordt wel erkend in de wetenschap! Je kan beter NAC (N-acetyl cysteine) slikken (zal ik ook een artikel over plaatsen) en cafeïne verwijderen (idem artikel), of in ieder geval drastisch verminderen, uit je dieet. Voor deze oplossingen zijn wel wetenschappelijke bewijzen gevonden bij vrouwen met endo. Veel succes!

Voor de andere dames: sterkte en veel babydust!

Artikelen NAC (antioxidant):
A Promise in the Treatment of Endometriosis: An Observational Cohort Study on Ovarian Endometrioma Reduction by N-Acetylcysteine: https://www.hindawi.com/journals/ecam/2013/240702/
N-Acetyl cysteine and clomiphene citrate for induction of ovulation in polycystic ovary syndrome: a cross-over trial: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17364286
Reactive oxygen species controls endometriosis progression: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19498006
Oxidative Cell Injury as a Predictor of Endometriosis Progression: https://rsx.sagepub.com/content/early/2 ... 1.abstract
N-acetyl Cysteine for Treatment of Recurrent Unexplained Pregnancy Loss: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18983759
More than antioxidant: N-acetyl-L-cysteine in a murine model of endometriosis: https://www.researchgate.net/publicatio ... ometriosis

Artikelen cafeïne:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8333416

Endometriose review 2019:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6480968/
conniefeer wijzigde dit bericht op 22-07-2019 15:18
Reden: Toevoeging: artikelen
39.26% gewijzigd
Thanks voor de info Connie.
Wat een uitgebreide info ConnieFeer! Lief dat je die hier deelt :)
Susie wat verdrietig allemaal :hug: ik hoop zoooo voor jullie op iets van hoop . Denk aan jullie!

Conniefeer super lief dank je wel!
En inderdaad gluten enz. Onlangs ook al het 1 en ander over gelezen. Ik ga de boel doorlezen!

Vanes ook aan de bak straks in de hitte... hebben wij weer ;-)

Sunny hoe gaat met jou?
Conniefeer heb je nog tips voor NAC als in welke pillen?
Ik had die tip mss beter niet kunnen geven Okkie van die tarwekiemolie. Sorry! Ik heb natuurlijk geen ervaring met endometriose en in mijn geval konden die capsules geen kwaad, maar ik wil natuurlijk niet dat het bij jou negatief gaat werken. Maar zo te horen lees je je eerst goed in voordat je ergens aan begint.
Hopelijk een vruchtbare ronde voor jou en Vanessa ondanks de hitte! Succes en sterkte :flag:

Met mij gaat het goed. Heerlijk van onze vakantie aan het genieten en ik merk nog niet echt dat ik zwanger ben eigenlijk. Wel wat lichte kwaaltjes maar nog niet overheersend. Nu nog maar even van genieten voordat het straks erger gaat worden ;-) al zou ik dat ook niet erg vinden hoor, alleen maar een goede bevestiging! Niet té erg dan he :lol:
Nee Sunny ben je mal, hoef je geen sorry voor te zeggen . Het heeft bij veel vrouwen goede werking dus hele logische tip!
En bedankt voor succes wensen haha! Wordt nog wat :)
Fijn Sunny! Leuk om te lezen! Dat er maar snel goed te trekken kwaaltjes bij mogen komen
Inderdaad, veel vrouwen hebben goede ervaringen met tarwekiemolie, dus zeker geen slechte tip! En het zou nog steeds kunnen dat Okkie er wel baat bij heeft (niet iedereen met endo heeft last van gluten, veel wel).

Okkie,
Een van de laatste onderzoeken zegt: neem NAC 3x 600 mg per dag, 3 dagen achtereen en dan 4 dagen niet. Maar een ander onderzoek zegt deze dosering om de dag, dus dat kan ook. Het is allemaal nog vrij experimenteel, maar de onderzoeken geven wel allemaal een gunstig effect van NAC bij vrouwen met endo. Ik had die van Now Foods (600 mg) of Solgar (600 mg), Je zou het nog met je gyn kunnen overleggen voor de zekerheid.
Top dank je wel! Ik ga je onthouden conniefeer als je goed vindt? , al hoop ik dat over paar weken heel blij kan schrijven dat zwanger ben :)
Ja idd de hitte hebben wij weer. Ovu's blijven nog leeg! VAAG.
Vanavond maar weer in verleid modus.
Vaag Vanessa... wanneer verwacht je je eisprong? Succes vanavond! Hopelijk is je man te motiveren deze ronde.

Wolzijde, hoe is het met jou? Heb je al een eerste echo gepland staan? En heb je al kwaaltjes?
Apps zeggen woensdag dus dat lijkt me sterk. Denk dan don of later.
Ooh Susie, wat een vervelend nieuws lees ik! is het echt niet goed of is er een kans dathet op de echo niet goed te zien was? Ik heb helaas je eerdere berichtjes niet gelezen voor het verwijderd was dus sorry als je het al gezegd had. Wat vind ik dit erg voor je zeg.

Sunny, bij jou dus goed nieuws, gefeliciteerd!
Susie wat een naar bericht :( Net als Lotte heb ik ook niet gelezen wat je precies hebt gezegd, maar wat zal je veel spanning hebben nu :( Hele dikke knuff en ik duim dat het toch meevalt.
Sunny mooi dat bij jou goed gaat en dat je van vakantie kan genieten.

Hoe is het met de anderen?

Hier vandaag jammergenoeg toch weer ongesteld geworden. Was wat later als anders en voelde wel wat dingetjes maar nee zet toch weer door.
Wil iemand voor mij mijn NOD invullen in de tabel? Ben er niet handig is. Nieuwe NOD is rond 21 augustus.
Hè wat jammer Omelette :( ik zal straks de tabel even aanpassen. Hoe gaat het voor de rest met je?

Bedankt Lotte! En hoe is het nu met jou? Is je man er al uit wat hij wil?
Tnx Sunny voor het aanpassen. Mega warm hier en daar ben ik niet voor gemaakt dus misselijk steeds. Verder ook mwa. Iets met hormonen en emoties...
Hier is het ook nog steeds hetzelfde. Afspraak bij h.a. staat voor anticonceptie, maar moest ik wachten op menstruatie, dus daar wacht ik nu op. Vandaar dat ik ook hier weinig meeschrijven, want zwanger worden zit er voorlopig niet in...
Ja die warmte is wel btje te warm van t goede he... O_O t is gelijk weer extreem! Wij wonen dicht bij het strand dus dat is wel heerlijk nu.
En gelukkig een nieuwbouwhuis waarbij de vloerverwarming ook kan koelen dus binnen is het ook nog goed te doen. Dat is wel super fijn want anders is het indd bijna niet uit te houden!
Enja die hormonen kunnen veel met je doen mentaal... sterkte Omelette :hug:

Jammer Lotte dat je man het echt niet wil. Is er deze ronde geen kleine kans dat je zwanger bent of nu echt veilig gedaan? Hopelijk draait je man ooit nog bij en kan je je weer bezig gaan houden met zwanger worden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven