Zwanger worden met zorgen

woensdag 13 maart 2019 om 11:42
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...
Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.
Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]
Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...
Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.
Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]
Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!
Naam | Leeftijd | Kindje | NOD | Bijzonderheden |
---|---|---|---|---|
Vanessakusje | 32 | 2e | 13 dec | kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen |
Loes23 | 26 | 2e* | ![]() | 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was). |
OkkiePetite | 31 | 2e | 1-12 | eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose. |
Omelette-du-fromage | 32 | ? | Jongste zoontje overleden | |
PinotGrigio3 | 36 | 3e | 13 okt | Jongste kindje (2 jaar) overleden |
Maikiex | 23 | 1e* | ![]() | 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk |
Sunny-91 | 27 | 3e | ![]() | Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder |
Wolzijde | 34 | ![]() | zwangerschapsafbreking gehad |
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
maandag 15 juli 2019 om 19:34
Heel lief Sunny, zitten we straks weer met z'n allen op wachtbank haha! En heerlijk vakantie!
Beetje flauw ook hier, nog even
voor het wachten en valse hoop die je lijf gaf, urgh! 
Vanes: ja beetje zenuwachtig voor donderdag. Vrij weinig endo klachten uiteindelijk gehad tijdens menstruatie, sterker nog ook binnen 4 dagen menstruatie zo goed als klaar (ook bijzonder voor mij). Toch beetje angstig dat ze opeens iets gaat zien wat verklaart waarom misging met zoonlief. Iets wat helemaal niet kan, maar goed daar is het angst voor
Hoe gaat het met een ieder?
Beetje flauw ook hier, nog even

Vanes: ja beetje zenuwachtig voor donderdag. Vrij weinig endo klachten uiteindelijk gehad tijdens menstruatie, sterker nog ook binnen 4 dagen menstruatie zo goed als klaar (ook bijzonder voor mij). Toch beetje angstig dat ze opeens iets gaat zien wat verklaart waarom misging met zoonlief. Iets wat helemaal niet kan, maar goed daar is het angst voor

Hoe gaat het met een ieder?
woensdag 17 juli 2019 om 08:53
Meiden... ik ben totaal in shock! Ik heb net positief getest!!
Pfff ik sta helemaal te trillen... het was dus toch een innestelingsbloeding. Het was zo weinig en zo anders dan normaal. Dus ik dacht vanmorgen laat ik toch maar een testje doen en toen kwam er direct een streep...
Ik ben zó verbaasd, ik kan alleen maar huilen! Mn man is naar zn werk en mn zoontje naar de peuterspeelzaal...
Pfff wat een verrassing!!
Pfff ik sta helemaal te trillen... het was dus toch een innestelingsbloeding. Het was zo weinig en zo anders dan normaal. Dus ik dacht vanmorgen laat ik toch maar een testje doen en toen kwam er direct een streep...
Ik ben zó verbaasd, ik kan alleen maar huilen! Mn man is naar zn werk en mn zoontje naar de peuterspeelzaal...
Pfff wat een verrassing!!
woensdag 17 juli 2019 om 21:39
Dankjewel lieve meiden... ik gun het jullie ook zo enorm!! Hopelijk volgen jullie snel...
Ik besef het nog niet... zo niet verwacht! Gelukkig nu vakantie... gaan de eerste weken vast snel!
Mn man reageerde heeel erg verbaasd en heel blij! Moest huilen toen hij de test zag en is heel enthousiast, zó leuk om te zien
we zijn wel voorzichtig blij... we bekijken t per dag.

Ik besef het nog niet... zo niet verwacht! Gelukkig nu vakantie... gaan de eerste weken vast snel!
Mn man reageerde heeel erg verbaasd en heel blij! Moest huilen toen hij de test zag en is heel enthousiast, zó leuk om te zien

donderdag 18 juli 2019 om 11:35
Ah Susie wat een schrik
waarom kan het nou gewoon niet een keer normaal gaan? Wat een spanning weer... krijg je nu een vlokkentest of hoe gaan ze het onderzoeken? Hoe snel zou je wat meer moeten weten?
Hele dikke knuffel
het is jullie zo anders gegund... Ik zou willen dat ik wat voor jullie kon doen...

Hele dikke knuffel

donderdag 18 juli 2019 om 18:22
Sunny hoe bijzonder ! Per dag bekijken inderdaad. hoe voel je je? Zowel emotioneel als lichamelijk?
Susie ach nee toch, gatver! Wat een angst!
Wat denken ze te zien dat niet goed is?
Vandaag bij gynaecoloog en hele geruststelling! De interne haarden zijn niet gegroeid, sommige zijn zelfs verdwenen (vermoedelijk met de bevalling).
Ze heeft ook goed gekeken en gevoeld aan baarmoeder, zag er keurig uit en was keurig mobiel. Eierstokken beiden netjes. De externe haard (navel) was wel heftig, ze vond het wijs om daar iets mee te doen op moment dat "ons gezin levend compleet is". Vond het wel netjes verwoord
Nu ik weet dat het puur extern is en intern alles goed is, kan ik die pijn ook meer relativeren i.p.v. in de stress te schieten.
Ook wat vragen gesteld over m'n hormoonhuishouding e.d. Bij klachten verergering intern terugkomen of als over jaar nog niet zwanger ben.
En als ik zwanger mag raken, termijn echo in het ziekenhuis omdat ze dan gaan kijken naar lengte van baarmoederhalsmond... (een te korte baarmoederhalsmond zou een verklaring kunnen zijn voor vroeggeboorte).
Susie ach nee toch, gatver! Wat een angst!

Wat denken ze te zien dat niet goed is?
Vandaag bij gynaecoloog en hele geruststelling! De interne haarden zijn niet gegroeid, sommige zijn zelfs verdwenen (vermoedelijk met de bevalling).
Ze heeft ook goed gekeken en gevoeld aan baarmoeder, zag er keurig uit en was keurig mobiel. Eierstokken beiden netjes. De externe haard (navel) was wel heftig, ze vond het wijs om daar iets mee te doen op moment dat "ons gezin levend compleet is". Vond het wel netjes verwoord

Ook wat vragen gesteld over m'n hormoonhuishouding e.d. Bij klachten verergering intern terugkomen of als over jaar nog niet zwanger ben.
En als ik zwanger mag raken, termijn echo in het ziekenhuis omdat ze dan gaan kijken naar lengte van baarmoederhalsmond... (een te korte baarmoederhalsmond zou een verklaring kunnen zijn voor vroeggeboorte).
donderdag 18 juli 2019 om 22:12
Klinkt als goed nieuws Okkie! Is denk ik wel een opluchting?
Hier gaat het goed. Ik besef het nog niet goed... het voelt nog heel onwerkelijk. Ik durf ook nog niet vooruit te kijken dus nu eerst maar eens een eerste echo inplannen. Dan zijn we weer een klein stapje verder... en zo maar stapje voor stapje verder!
We hebben vandaag mn schoonfamilie al ingelicht en dat voelde wel heel fijn. Ze waren zooo blij voor ons! Mijn eigen familie moet nog even wachten want mn ouders zijn op vakantie en ik wil het wel persoonlijk vertellen.
Hier gaat het goed. Ik besef het nog niet goed... het voelt nog heel onwerkelijk. Ik durf ook nog niet vooruit te kijken dus nu eerst maar eens een eerste echo inplannen. Dan zijn we weer een klein stapje verder... en zo maar stapje voor stapje verder!
We hebben vandaag mn schoonfamilie al ingelicht en dat voelde wel heel fijn. Ze waren zooo blij voor ons! Mijn eigen familie moet nog even wachten want mn ouders zijn op vakantie en ik wil het wel persoonlijk vertellen.
vrijdag 19 juli 2019 om 08:20
Ik denk ook veel aan Susie... ik vind het zo verdrietig voor jullie... het is zo oneerlijk dat dit jullie weer overkomt. Ik hoop zo dat het allemaal meevalt. En dat je snel meer weet! Heel veel knuffels jullie kant op
Okkie, ik heb afgelopen ronde tarwekiemolie en conceive gebruikt. Misschien een tip voor jou? En aan het einde van de vorige ronde ben ik naar de osteopaat geweest. Geen idee of dit allemaal geholpen heeft maar ik vind het wel toevallig dat ik precies deze ronde zwanger ben geraakt!
Ik hoop zo dat er snel meer volgen uit dit groepje!!

Okkie, ik heb afgelopen ronde tarwekiemolie en conceive gebruikt. Misschien een tip voor jou? En aan het einde van de vorige ronde ben ik naar de osteopaat geweest. Geen idee of dit allemaal geholpen heeft maar ik vind het wel toevallig dat ik precies deze ronde zwanger ben geraakt!
Ik hoop zo dat er snel meer volgen uit dit groepje!!
vrijdag 19 juli 2019 om 08:59
vrijdag 19 juli 2019 om 17:57
vrijdag 19 juli 2019 om 21:41
Wat een ellende Susie...
en zo onverwacht dan ook... ik hoop zo voor jullie dat het toch nog goedkomt!!
Okkie, ik heb het beide via internet besteld. Tarwekiemolie zijn capsules van dr. Vogel en van de conceive had ik die kleine verpakkingen voor eenmalig gebruik zegmaar.
Dankje!! Het wordt indd een andere vakantie dan gedacht... we gaan zeker proberen te genieten!

Okkie, ik heb het beide via internet besteld. Tarwekiemolie zijn capsules van dr. Vogel en van de conceive had ik die kleine verpakkingen voor eenmalig gebruik zegmaar.
Dankje!! Het wordt indd een andere vakantie dan gedacht... we gaan zeker proberen te genieten!