Zwanger worden met zorgen

13-03-2019 11:42 1177 berichten
Zijn er misschien meer meiden die op dit moment proberen zwanger te worden, maar waarbij het geen roze wolk is?
Om wat voor reden dan ook... Misschien een miskraam, zwangerschapsafbreking door een afwijking, vroeggeboorte, overleden kindje, lichamelijke/psychische problemen, wat dan ook...

Het lijkt me fijn om er dan samen over te kunnen praten en elkaar te kunnen steunen.

Als je mee wilt schrijven mag je zelf de tabel aanpassen.
[...]

Mocht je het lastig vinden om de tabel zelf aan te passen, zet dan even je gegevens dikgedrukt neer. Dan zal ik het voor je aanpassen!

[/td][/tr]
NaamLeeftijdKindjeNODBijzonderheden
Vanessakusje322e13 dec kindjes verloren met 13 en 18 wk zwangerschap LF van 8-9 dagen
Loes23262e* :heart: 2 miskramen, zoontje overleden 23+6 (afbreking omdat hij niet levensvatbaar was).
OkkiePetite312e 1-12 eerste zoontje overleden vroeggeboorte (20+5 dec 2018), ma (6+5, okt 2019), endometriose.
Omelette-du-fromage32?Jongste zoontje overleden
PinotGrigio3363e13 oktJongste kindje (2 jaar) overleden
Maikiex231e* :heart: 2 miskramen, verkorte cervix en vroeggeboorte 23 wk
Sunny-91273e :heart: Jongste zoontje is dag na de bevalling overleden door zuurstoftekort na gescheurde baarmoeder
Wolzijde34 :heart: zwangerschapsafbreking gehad
moderatorviva wijzigde dit bericht op 29-12-2020 14:38
Reden: misbruik algemeen account
61.15% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog 1 test in huis dus ik ben benieuwd hoelang ik het kan uitstellen :facepalm:

Ik heb met je te doen Omelette, ik vind het zo vervelend voor je dat je je zo voelt :-( lijkt me heel lastig als je zo ontzettend twijfelt! Is het een idee om even een paar maanden anticonceptie te gebruiken en dan te kijken hoe je je daarbij voelt? Als dat heel tegenstrijdig voelt dan weet je mss dat je het toch graag wilt en kan je er daarna mss helemaal voor gaan?
En als dit idee je totaal niet aan staat dan weet je mss ook genoeg en wil je er diep in je hart toch echt voor gaan?

Hier echt veel meer slijmverlies dan normaal... en dan ga ik weer vanalles in mn hoofd halen :@@: die wachtweken vind ik echt niet leuk en zou ik het liefst overslaan! Maarja nog even geduld...

Hoe is het met de anderen op de wachtbank? :sherlock:
Ik weet heel zeker dat ik ga menstrueren. Overmorgen waarschijnlijk. Jammer, maar volgende maand een betere kans, dus hopelijk meer kans op raak.
Wat jammer Wolzijde :-( hopelijk volgende maand een betere ronde!!
Ik hoop het ook! O wat is dit spannend..
Susie wat super! Mag ik vragen of je angstig bent of spanning hebt?

Sunny die wachtweken zijn ook niet mijn ding... heel herkenbaar
Benieuwd hoelang je testen kan uitstellen

Wolzijde en jij ? Ongesteld? Wanneer gooi je evt testje er tegenaan?

Omelette herken wel beetje wat je schrijft, in begin had vooral, zo van alle excuses erbij halen zodat niet nog keer deze pijn hoef te ervaren... ook al wist ik dat nergens op sloeg. is dat het?
:hug:

Symptomen: vandaag voor eerst dak nergens zin in heb (bij mij was dat achteraf gezien symptoom), hoofdpijn, steekjes onderin buik, winderig.... ja ik maak me met al deze dingen bij elkaar opgeteld wel gek :facepalm: nog even geduld :)
Je maakt het spannend Okkie!! :popcorn: heb je veel afleiding deze week?? Ik ga heel hard voor je duimen! Hoeveel dpo zit je nu?

Hier heel levendig gedroomd vannacht. Ik moest vanmorgen echt even denken of het echt gebeurd was of niet... :facepalm: voor de rest niet veel symptomen op het moment.
Ik heb wel een goed gevoel over deze ronde, maarja dan gaat het extra tegenvallen als ik ongesteld word :roll:
Gelukkig heb ik een drukke week dus niet veel tijd om er mee bezig te zijn :sherlock:
OkkiePetite schreef:
08-07-2019 07:43
Susie wat super! Mag ik vragen of je angstig bent of spanning hebt?

De angst is verschrikkelijk, ik leef van echo naar echo en geloof er nog steeds niks van. Soms lukt het me beter om het even van me af te zetten maar ik blijf bang dat het mis gaat. Dat het hartje zomaar stopt of dat we deze baby op een andere manier verliezen.
De geruststelling na een echo is altijd kort. Bijv. afgelopen donderdag het hartje nog gehoord bij de verloskundige en nu zit de angst alweer hoog.
Probeer wel "leuke/fijne" momenten te hebben zoals deze week een echo voor de geslachtsbepaling, want de echo's in het ziekenhuis zijn erg medisch.
susieflower wijzigde dit bericht op 08-07-2019 12:46
1.58% gewijzigd
C'est la vie
Ommelette ik snap zo goed wat je schrijft!

Volgens mij is dat alleen maar goed Sunny.
Wachten I HATE.

Fijn he even zon drukke week Sunny dan gaat de tijd tenminste een beetje sneller.

Ik vrijdag testen maar grote kans dat ik dat niet hoef te doen en dan al lang ongesteld ben.

Susie zou zon angelsound voor jou dan niets zijn?
Sunny: 11 DPO. Dromen hoort erbij hè :-) ik hoop het zo voor jullie!
Sunny + Vanes zou wat zijn als we tegelijk met positieve test in handen staan
Hier ook volle week
Susie: och ik kan me dat zo ontzettend voorstellen :hug: statistieken en hartjes horen en alles, het zegt zo weinig nog als je aan de andere kant van de statistieken hebt gestaan. Dat het maar snel voorbij de 40 weken mag zijn en jullie de kleine levend en wel in jullie armen hebben :bigkiss:
Vanes of dat je gewoon met een knaller van een test in je handen staat :bye:

lekker wachten :popcorn:
@ Vanessa, nee zo'n ding thuis begin ik maar niet aan. Kan geruststelling zijn maar vind het eng.

@ Okkie, nee joh statistieken zeggen me totaal niks meer.

Weet niet meer wie het schreef over heel veel slijm en daarna positieve ovulatietest.
Dat had ik ook, veel slijmverlies en paar daagjes daarna een positieve ovulatietest.
C'est la vie
Spotting hier. Ik test niet. Ik heb de test niet nodig 😅
Morgen zal het wel doorbreken. Ik ga door naar de volgende maand :)
Knap dat je nog niet test Okkie met al die symptomen :lol: ik heb goede hoop voor je!

Nou dat zou zeker mooi zijn als we meerdere positieve testen hebben de komende week. Daar gaan we voor!

Ach Susie ik snap je zo goed... de echo's kunnen nog allemaal zo goed zijn, toch ga je pas opgelucht zijn als je het levend en gezond in je armen hebt! Lijkt me zo slopend deze periode... ik zie er ook echt tegenop om weer zwanger te zijn... aan de ene kant wil je het heel erg graag maar die angst is ook echt slopend!
Ik ben wel benieuwd naar het geslacht van jullie kindje? Ga je het ook delen hier? Heb je een voorgevoel?
En nog niet getest Okkie?? Hoe is het met je symptomen? Heb je er nog hoop op voor deze ronde?

En jij nog niet ongesteld Vanessa?

Hier wat steekjes in mn buik maar voor de rest voel ik niets bijzonders...
Hoop t Okkie maar krijg er een hard hoofd in.

Nee nog niet Sunny ondanks dat ik altijd enorm vroeg ben maar zal zo wel komen.
Ene app zegt morgen andere zondag. Terwijl beide een eisprong aangaven zat 29-6. haha
En ook nog geen tekenen dat het eraan zit te komen Vanessa? Jij hebt toch meestal al vroeg bruinverlies of niet?
Handig zulke verschillende apps haha :lol: Hopelijk hebben ze allebei ongelijk en ben je toch zwanger!
Ja wel hier en daar een druppel bruin/rood maar zegt niet bij mij. Alle 3 x zwanger innestelingsbloeding gehad, bruine afscheiding bij pos test en gehele zw bloedingen.
Dus blijft dan altijd mega spannend.
Poeff jou wachttijd is ook nog lang.
Nog niets vandaag. Nou ja, wel iets, maar geen bloed. Ik weet echt heel zeker dat ik ongesteld ga worden, want ik voel dat heel goed. Maar dit vind ik irritant. Ik heb mijn eisprong al tussen dag 9-11. En dan zo'n lange luteale fase... (Dag 27 nu)
Susie :hug: nou inderdaad, laat die 40 weken maar z.s.m. voorbij zijn zeg!
Sunny :sherlock: aan? irritante wachtweek...
Zo herkenbaar wat je schrijft ene kant niets liever dan nu zwanger zijn en aan de andere kant word ik al bang als ik eraan denk...
Vanes testje tegenaan wagen ? Of wanneer had je in gedachten eventueel? leuk die 2 apps
Wolzijde wel iets maar geen bloed Wat is dat iets? Misschien toch testje wagen?
Omelette hoe gaat met jou?

Hier : :sherlock: vandaag weinig bijzonders, paar keer beetje duizelingen gehad en enorm waterige afscheiding.... Dit ging manlief googlen en had heel verhaal over oestrogeenproductie, waarop ik zei kan ook door endo komen, z'n hele verhaal eronderuit :lol: :lol: :bye: wel lief natuurlijk :hyper:
Ja hoor testdrang onder bedwang, nog wel haha!
Ik hou me vast aan zaterdag...volgens mij had mijn app berekend dat nod op vrijdag is, maar heb ik verschoven door handmatig cyclus in te voeren. Maar dat weet ik niet meer zeker :bonk:
Kan ook maar zo zijn dat ik vrijdag ongesteld word, scheelt dan weer een test...
Had ik mezelf zo voorgenomen om mezelf niet gek te maken, nou sinds gisteren is wel crazy modus aan ... :flag:
Nou Vanes en Wolzijde, ik heb nog hoop voor jullie! Geen bloed geeft moed :hyper: spannend! Mijn duimen blijven draaien voor jullie.

En voor jou heb ik ook goede hoop Okkie! Jouw symptomen klinken wel hoopvol moet ik zeggen... Alleen indd lastig dat de meeste symptomen zowel bij een zwangerschap kunnen als bij een menstruatie... en mss dan wel helemaal als je ook endo hebt :@@:

Ik hoop het zo voor ons allemaal!!

Hier heel de dag al moe en het idee dat ik verkouden aan het worden ben... mss toch niet helemaal fit dat ik daardoor zo moe ben. En ook echt meer afscheiding dan normaal maar dat komt denk ik door de tarwekiemolie.
Sunny of je bent hartstikke zwanger... :hyper:

mensen wat een gedoe die wachtweken.
Wel gezellig dat er een paar tegelijk aan het wachten zijn
Hahaha wat een gedoe inderdaad :popcorn: :popcorn: maar zeker leuk om dit zo te kunnen delen en samen te wachten!

Klinken mijn symptomen hoopvol? Ik weet het zelf niet orh... ik probeer mezelf niet gek te maken maar ik voel wel weer andere dingen dan normaal. Maarja elke ronde voel ik weer andere dingen dus dat zegt ook niet veel :facepalm:
Hoop t voor jullie Okk en Sun!"
Hier met een druppel bloed getest. Had dat net zo goed niet hoeven doen maar ja toen zat ik al op t toilet. Helaas ronde 11.

Toitoi voor jullie.
He wat jammer Vanessa :cry: ronde 11 alweer... echt vervelend dat het zo lang duurt hè! Heb je al contact opgenomen voor verdere onderzoeken? Dat was je van plan toch?
Ja heb ik gedaan, krijg ik bericht terug u moet een doorverwijzing hebben want u heeft nu een kinderwens. Ja uhh al 4 jaar hoor en loop al ruim 2 jaar bij jullie.
Ik kwam zwanger bij jullie dat ging mis en toen gingen jullie onderzoeken waarom toch...
Nu bericht terug we nemen even contact op met uw behandelende gyna. Ben benieuwd en anders ga ik eerst maar langs onze nw huisarts.

Die 11 rondes vind ik nog niet eens zo erg. ja wel irritant maar zelfs met een pos test ben ik er nog lang niet.
Maar goed zo kunnen we ook opnieuw het eicel donatie verhaal weer eens gaan bespreken.
Nouja lekker dan... hopelijk kan je toch gwn zo terecht zonder eerst naar de huisarts te moeten! Ben je bij je dochter ook zwanger geraakt met wat hulp of niet?

Ja snap het heel goed... die positieve test is een goed begin maar juist dan begint de angst pas echt. Die weken erna zijn zoveel belangrijker en spannender!

Ik denk echt dat ik ziek word... ik heb het al 2 dagen zoo koud! Net al heel warm gedoucht maar zodra ik daar dan weer uit kom dan zit ik weer te bibberen O_o het is gwn tijd voor weer mooier weer! Daar ben ik blijkbaar aan toe ;-) nu maar lekker dik ingepakt... vanmiddag met mn zoontje naar de speeltuin maar ik trek dikke kleren aan :lol:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven