Ongewild single..
donderdag 18 juli 2019 om 23:20
Dag lieve mensen,
Ik heb een prima en sociaal leven, waar ik verder niet over kan klagen.
Toch doet het mij soms pijn als ik s”avonds weer alleen op de bank zit.. ik ben echt al heel erg langs single. (9 jaar inmiddels!)
Daten doe ik niet veel meer omdat ik steeds teleurgesteld thuis kwam na een date, en misschien was ik ook wanhopig op zoek destijds.
Online heb ik ook geprobeerd maar dat was al helemaal niks voor mij.
Ik ben 33 en heb ook een kinderwens.. nu hoor ik van iedereen natuurlijk dat het wel goed komt enz enz. Maar dat is makkelijk praten als je zelf wel een fijne partner hebt waar je alles mee kunt delen.
Ik vraag mij af of er meerdere dames zijn die in mijn situatie zitten?
Hoe gaan jullie daarmee om? Ik probeer het te accepteren dat ik alleen ben, maar fijn vind ik het niet
Liefs,
Zahar
Ik heb een prima en sociaal leven, waar ik verder niet over kan klagen.
Toch doet het mij soms pijn als ik s”avonds weer alleen op de bank zit.. ik ben echt al heel erg langs single. (9 jaar inmiddels!)
Daten doe ik niet veel meer omdat ik steeds teleurgesteld thuis kwam na een date, en misschien was ik ook wanhopig op zoek destijds.
Online heb ik ook geprobeerd maar dat was al helemaal niks voor mij.
Ik ben 33 en heb ook een kinderwens.. nu hoor ik van iedereen natuurlijk dat het wel goed komt enz enz. Maar dat is makkelijk praten als je zelf wel een fijne partner hebt waar je alles mee kunt delen.
Ik vraag mij af of er meerdere dames zijn die in mijn situatie zitten?
Hoe gaan jullie daarmee om? Ik probeer het te accepteren dat ik alleen ben, maar fijn vind ik het niet
Liefs,
Zahar
vrijdag 19 juli 2019 om 08:03
vrijdag 19 juli 2019 om 08:19
Ik zat tot mijn 32ste in jouw situatie, al had ik helemaal geen moeite met singel zijn. Uiteindelijk ben ik 3 jaar geleden mijn man tegen gekomen op Tinder en ben ik nu een jaar getrouwd en sinds 8 weken moeder. Een vriendin van mij had precies het zelfde. Die wilde heel graag een partner en kinderen, maar kwam ook maar niemand tegen. Ook zij kwam via tinder op haar 31ste een man tegen en is nu een half jaar getrouwd en verwacht haar eerste kindje binnenkort.
Het kan dus wel “goed” komen, maar je zal dan toch wel echt moeten gaan daten. De liefde van je leven belt niet spontaan aan. Daten kan heel kut zijn, en voor veel teleurstellingen zorgen, maar probeer er gewoon ontspannen in te gaan. Zie het als een uitje, en verwacht niet meteen te veel. Wie weet kom je dan toch iemand tegen.
Het kan dus wel “goed” komen, maar je zal dan toch wel echt moeten gaan daten. De liefde van je leven belt niet spontaan aan. Daten kan heel kut zijn, en voor veel teleurstellingen zorgen, maar probeer er gewoon ontspannen in te gaan. Zie het als een uitje, en verwacht niet meteen te veel. Wie weet kom je dan toch iemand tegen.
vrijdag 19 juli 2019 om 08:43
Als je de middelen hebt, vries je eicellen in. Rare tip misschien, maar ik heb meerdere ongewenst single vrouwen in mijn omgeving die nu ze 40 zijn, hadden gewild dat iemand ze daar op had gewezen.
Anyways. Ik ben ook +10 jaar single geweest en het enige dat je uit ervaring kan meegeven is dat daten gewoon hard werken is. Al die adviezen van 'niet zoeken dan komt het vanzelf' gaan niet op als je 30+ bent.
Anyways. Ik ben ook +10 jaar single geweest en het enige dat je uit ervaring kan meegeven is dat daten gewoon hard werken is. Al die adviezen van 'niet zoeken dan komt het vanzelf' gaan niet op als je 30+ bent.
vrijdag 19 juli 2019 om 15:33
Of het goedkomt? Misschien wel niet.
Er blijven inderdaad mensen ongewild vrijgezel.
Je moet er dus voor zorgen dat je het alleen ook leuk hebt.
Ik zou wel wat minder kritisch zijn met daten. Een teleurstelling is niet leuk, maar altijd nog beter dan niets beleven en achter de geraniums gaan zitten.
Ga er dus wel op uit, ondanks dat het tot nu toe niets heeft opgeleverd. Je zal heel wat moeten gaan daten, voordat je een leuke partner zal ontmoeten. Je leeftijd zal ook afschrikken. Voor vrijgezelle mannen ben je vast erg leuk, maar ook een ‘gevaar’, omdat ze de enorme kinderwens wat benauwend zullen vinden.
Durf het risico te nemen op afwijzingen, want anders gebeurt er nooit meer wat.
Ik zou wel wat minder kritisch zijn met daten. Een teleurstelling is niet leuk, maar altijd nog beter dan niets beleven en achter de geraniums gaan zitten.
Ga er dus wel op uit, ondanks dat het tot nu toe niets heeft opgeleverd. Je zal heel wat moeten gaan daten, voordat je een leuke partner zal ontmoeten. Je leeftijd zal ook afschrikken. Voor vrijgezelle mannen ben je vast erg leuk, maar ook een ‘gevaar’, omdat ze de enorme kinderwens wat benauwend zullen vinden.
vrijdag 19 juli 2019 om 15:41
Daten moet luchtig zijn...
Op tinder zijn ook mannen die al in hun intro zetten de opzoek zijn naar een serieuze relatie,
Mooie toekomst op willen bouwen en een kinderwens hebben.. sorry maar ik hoef dat niet gelijk te horen , ik knap daar op af als een man hopeloos opzoek lijkt te zijn naar een serieuze relatie ..
Ik ben zelf 27 ik voel die druk niet zo..
Iedereen is anders ... Maar ik knap zelf ook af op mannen die heel erg opzoek zijn naar vastigheid ...
Het zijn dus niet alleen mannen die afknappen vrouwen kunnen dat ook hebben.
Dat is niet omdat ik geen kinderwens heb maar ik wil me speciaal voelen en ik wil ook dat het daten spannend en leuk blijft ...
Op tinder zijn ook mannen die al in hun intro zetten de opzoek zijn naar een serieuze relatie,
Mooie toekomst op willen bouwen en een kinderwens hebben.. sorry maar ik hoef dat niet gelijk te horen , ik knap daar op af als een man hopeloos opzoek lijkt te zijn naar een serieuze relatie ..
Ik ben zelf 27 ik voel die druk niet zo..
Iedereen is anders ... Maar ik knap zelf ook af op mannen die heel erg opzoek zijn naar vastigheid ...
Het zijn dus niet alleen mannen die afknappen vrouwen kunnen dat ook hebben.
Dat is niet omdat ik geen kinderwens heb maar ik wil me speciaal voelen en ik wil ook dat het daten spannend en leuk blijft ...
vrijdag 19 juli 2019 om 19:09
Dankje, lief!
Het is ook niet eerlijk voor de date als deze sterke gevoelens eronder liggen, maar deze weg is natuurlijk niet voor iedereen weg gelegd
vrijdag 19 juli 2019 om 19:35
Dit.Tiswa schreef: ↑19-07-2019 08:19...
Je situatie zal niet vanzelf veranderen, dus actie.
Jarenlang vrijgezel geweest met soms een scharrel, maar toen ik dit beu werd ingeschreven bij een website en zoekend naar een stabiele fwb. Anderhalve maand later iemand ontmoet die meer wou en ondertussen ruim een jaar getrouwd met een fantastische vrouw.
Staar je niet blind op de initiële intenties bij online daten want je kunt nooit voorspellen wanneer je die click voelt.
vrijdag 19 juli 2019 om 20:07
Ik sluit mij bij dit advies aan, goed advies van Kindrebel!kindrebel schreef: ↑19-07-2019 08:43Als je de middelen hebt, vries je eicellen in. Rare tip misschien, maar ik heb meerdere ongewenst single vrouwen in mijn omgeving die nu ze 40 zijn, hadden gewild dat iemand ze daar op had gewezen.
anoniem_376030 wijzigde dit bericht op 20-07-2019 12:44
32.04% gewijzigd
vrijdag 19 juli 2019 om 20:19
Dat herken ik ook erg bij mezelf.Hatchi schreef: ↑19-07-2019 15:33Of het goedkomt? Misschien wel niet.
Treffend geschreven ook!
zaterdag 20 juli 2019 om 12:18
Ik snap ook niet waar die aanname vandaan komt; als je single bent moet je wel te veeleisend zijn. Want anders had je wel een partner gehad ofzo? Heerlijk lijkt me dat, geloven dat de liefde zo maakbaar is. Er zullen vast veeleisende singles zijn, net zoals er veeleisende mensen in een relatie zitten. Ik geloof echter dat het gros gewoon een leuke partner wil en dat het gros ook wel zo ongeveer weet wat voor persoon er wel of niet bij hem of haar past.Nicotientje schreef: ↑20-07-2019 12:11Altijd weer die " ik zou wat minder kritisch zijn" opmerking.
zaterdag 20 juli 2019 om 12:35
Met minder kritisch zijn bedoel ik altijd te zeggen dat je niet moet eisen wat je zelf ook niet te bieden hebt.Nicotientje schreef: ↑20-07-2019 12:11Altijd weer die " ik zou wat minder kritisch zijn" opmerking.
Ik zie vaak vrijgezelle vrouwen, leuk, aardig, best intelligent, geen bijzondere baan en die zijn op zoek naar een George Clooney met topfunctie en perfect leven. En dat, terwijl ze dat zelf niet te bieden hebben. En dat is het probleem van veel vrijgezelle dames. Ze zoeken buiten hun ‘bereik’.
zondag 21 juli 2019 om 15:26
Dus moeten ze maar wat minder kritisch zijn en settelen voor een man die ze eigenlijk niet aantrekkelijk vinden?Hatchi schreef: ↑20-07-2019 12:35Met minder kritisch zijn bedoel ik altijd te zeggen dat je niet moet eisen wat je zelf ook niet te bieden hebt.
Ik zie vaak vrijgezelle vrouwen, leuk, aardig, best intelligent, geen bijzondere baan en die zijn op zoek naar een George Clooney met topfunctie en perfect leven. En dat, terwijl ze dat zelf niet te bieden hebben. En dat is het probleem van veel vrijgezelle dames. Ze zoeken buiten hun ‘bereik’.
Het is zeker waar dat er een groep vrouwen is die op het type man valt dat zeldzaam beschikbaar is, maar het is niet zo dat je dan 'gewoon wat minder kritisch' kunt zijn. Wees blij als jij op meer beschikbare mannen valt, of wel in staat bent om te gaan voor 'Mr Good Enough', maar voor de vrouwen waar jij hebt over hebt is 'good enough' nog geen optie.
zondag 21 juli 2019 om 16:46
Raar idee dat je een partner moet 'verdienen'.Hatchi schreef: ↑20-07-2019 12:35Met minder kritisch zijn bedoel ik altijd te zeggen dat je niet moet eisen wat je zelf ook niet te bieden hebt.