Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een leuk verhaal Dolly. Ik ben heel benieuwd naar het vervolg... die begin-kriebels zijn altijd zo leuk!

En superleuk dat je gewoon iemand van hier op je vlucht hebt. Fijne vlucht samen!!
Dankjewel allemaal!
Wat schrijf je leuk! Mag ik je ook op insta volgen?
Hoi Dolly, Hier nog een meelezer, ik geniet van je verhalen. Mag ik ook je insta 😉?
Ik vind dit zo'n leuk topic! Zou ik ook je insta mogen?
Oh zou ik ook je insta mogen? Superleuk de verhalen! Ben benieuwd naar al je reis foto's.
Jeetje zeg! Ik zit in een prachtig hotel die blijkbaar minstens 450 euro per nacht kost. De wake-up call is altijd een avontuur. Hoe duur of goedkoop de kamer ook is. In Zagreb kon ik 10 minuten lang genieten van klassieke muziek. Het ging echt maar door. Ik kon wel neerleggen natuurlijk, maar dan had ik jullie nu niet kunnen vertellen hoe lang die muziek speelde. En ik vond het best grappig.

Hier in Brussel had ik dan weer geen idee hoe ik het telefoontje moest aannemen. De hoorn opnemen was niet voldoende. Terwijl de telefoon bleef overgaan, speurde ik angstvallig de knopjes op de hoorn en het toestel zelf af. Als ik niet tijdig opneem, staan ze namelijk 5 minuten later op mijn deur te kloppen. Op goed geluk duwde ik op het knopje "Line 1" op het toestel zelf. Vervolgens schalde er een vrouwenstem door de luidspreker van het toestel. Vervolgens moest ik nog uitvinden hoe ik de lijn kon verbreken. Ik heb geen idee hoe ik dat uiteindelijk voor elkaar heb gekregen. Allemachtig zeg.
TrolleyDolly schreef:
20-07-2019 18:48
In Zagreb kon ik 10 minuten lang genieten van klassieke muziek. Het ging echt maar door. Ik kon wel neerleggen natuurlijk, maar dan had ik jullie nu niet kunnen vertellen hoe lang die muziek speelde.
:rofl:

Je hebt veel over voor het Vivaforum. ;-)
Leuk geschreven weer! En wat een bijzondere ervaringen.
Ik werk vandaag in de galley dus ik zal niet degene zijn die mijn speciale passagier van eten zal voorzien. Maar de maaltijd van haar voorkeur komt wel in orde. Ik zorg ervoor dat mijn collega's op de hoogte zijn.
TrolleyDolly schreef:
20-07-2019 19:47
Ik werk vandaag in de galley dus ik zal niet degene zijn die mijn speciale passagier van eten zal voorzien. Maar de maaltijd van haar voorkeur komt wel in orde. Ik zorg ervoor dat mijn collega's op de hoogte zijn.
Hoop dat jullie elkaar nog wel even kunnen begroeten. ✈️
TrolleyDolly schreef:
20-07-2019 19:47
Wat lief iedereen wil jou wel als stewardess.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ik ben al een tijd een stille meelezer, maar ben nu toch benieuwd naar je insta! Zou ik je daar ook mogen volgen?
Hier ook een stille meelezer. Maar wat super leuk topic. Zou ik ook je insta mogen?? :cheer:
Hier ook een stille meelezer die inmiddels ook behoorlijk nieuwsgierig is geworden naar de insta. Zou ik ook mogen? :$
He jakkie, ik zit niet eens op instagram, maar nou wil ik toch wel graag die van jou volgen. Dan maak ik er maar een account voor aan. ;-)
Hier ook een meelezer. Zou je ook wel willen volgen op instagram!
Een juichtoon da’vre langs de velden..
Hoi Dolly, wat een leuke verhalen schrijf je. Mag ik je ook op insta volgen?
Schuin spaan en Zee gras planten potjes
TD: waarom een wake-up call ipv de wekker zetten op je telefoon?
Ben je anders bang dat je je verslaapt?
Of is dat policy van Emirates, dat alle crew op dezelfde tijd gewekt wordt door ofzo?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Nehneh en ik zijn zojuist heelhuids aangekomen in Dubai. :proud: Ik ben me uiteraard netjes gaan voorstellen toen we eenmaal in de lucht hingen. Eerder had ik het te druk met voorbereidingen in de galley.

Wake-up call is iets dat ik niet zelf regel. Dat doen ze op vraag van de airline. Maar ik ben verplicht om op dat moment op mijn kamer te zijn. Een uur later moet ik mezelf in vol ornaat melden in de lobby.

Ik vind het verder helemaal niet vervelend. Soms heb je echt geen idee meer hoelaat het op je huidige bestemming is. Zomaar vertrouwen dat je gsm zich correct aanpast is niet verstandig. Dan is dat bevestigende gerinkel toch wel een plus. Als je het ook weer snel kan doen stoppen tenminste.

Ik ben he-le-maal "dronken" van slaapgebrek. Dus ik ga hetgeen ik getypt heb niet nalezen. Heeft toch geen zin. Zelfs knoeperds van schrijffouten zou ik nu niet meer herkennen, zelfs al zouden ze naakt de polonaise doen op het scherm van mijn mobiel.
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 21-07-2019 05:20
Reden: Toch 1 gespot...
0.52% gewijzigd
Slaap Lekker Dolly
Trusten Dolly!
Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Maar nav je bericht vraag ik me toch af.
Hebben piloten net zo’n zwaar schema want als jij al slaapdronken bent vind ik dat voor piloten toch niet zo veilig.

Welterusten
Slaap lekker Dolly! Ik ben ook wel benieuwd naar je insta.
83angel schreef:
21-07-2019 09:08
Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Maar nav je bericht vraag ik me toch af.
Hebben piloten net zo’n zwaar schema want als jij al slaapdronken bent vind ik dat voor piloten toch niet zo veilig.

Welterusten
Maak je daar maar geen zorgen over. Hun roosters zijn lang niet zo pittig als de onze. Gisteren toen we halverwege onze eerste service zaten kregen we al bericht van de cockpit dat ze in "controled rest" gingen. We mogen hen dan niet storen. Dan relaxen ze/slapen ze in de cockpit. Ze moeten wel in de cockpit blijven zodat ze wakker worden als er iets is.
Begrijp ik het nu goed dat alle piloten kunnen slapen tijdens de vlucht? Of blijft er dan toch in ieder geval één wakker?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven