Deel hier je beste anti-hitte tips!

donderdag 20 juni 2019 om 17:43
Hey allemaal,
Vanaf zondag krijgen we te maken met een hittegolf. Nu heb ik een enorm slecht geisoleerd huis, dus ijskoud op zolder in de winter en bloedheet in de zomer. Een kant met enkel glas ramen op het oosten het andere op het westen, dus de hele dag bloedheet. Ik had vorig jaar dunne witte gordijnen en nu verduisterende dus dat zal wel wat schelen maar met de pasen was het ook al aardig heet.
Vorig jaar ben ik meerdere keren beneden in de huiskamer gaan slapen. Ik heb nu ook alweer een luchtbed bij mijn moeder gehaald zodat ik niet met mijn matras hoef te sjouwen. Ik ga dus in de woonkamer slapen waar het koeler is.
Ondanks dat, was het vorig jaar niet te harden beneden. Zelfs met 2 ventilators niet. Een mobiele airco zit niet in mijn budget helaas en een zwembad past niet op mijn balkon.
Maar nu zie ik die aircoolers voorbij komen, soort ventilator die koele lucht blaast. Die zijn wel betaalbaar met mijn budget maar ik betwijfel of ze werken. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik zet s'ochtends voor de zon opkomt alles open en doe het dan potdicht in huis. S'avonds als het wat afkoelt alles open. Dit jaar ga ik ook in de nacht met de ramen open slapen. Dat durfde ik vorig jaar niet vanwege mijn kat. Maar ik vermoed dat die toch buiten gaat slapen volgende week. Ik ben volgende week een week vrij en vermoed dat ik veel in de bios ga zitten ( in de airco! ). Ook raden ze aan online om je TV en andere apparaten die warmte afgeven niet te gebruiken. Ik ga dus ook maar naar de bieb om wat boeken te scoren.
Nu lijkt het me leuk ( en handig ) om in dit topic jullie best tips en tricks tegen de hitte te horen.
En ja een airco is vast de beste optie maar dus niet haalbaar ( ik woon ook in een sloophuis en dit is waarschijnlijk de laatste zomer hier ).
Nou ik ben benieuwd naar jullie ideetjes. Hoe bewapenen jullie je tegen de hitte?
Vanaf zondag krijgen we te maken met een hittegolf. Nu heb ik een enorm slecht geisoleerd huis, dus ijskoud op zolder in de winter en bloedheet in de zomer. Een kant met enkel glas ramen op het oosten het andere op het westen, dus de hele dag bloedheet. Ik had vorig jaar dunne witte gordijnen en nu verduisterende dus dat zal wel wat schelen maar met de pasen was het ook al aardig heet.
Vorig jaar ben ik meerdere keren beneden in de huiskamer gaan slapen. Ik heb nu ook alweer een luchtbed bij mijn moeder gehaald zodat ik niet met mijn matras hoef te sjouwen. Ik ga dus in de woonkamer slapen waar het koeler is.
Ondanks dat, was het vorig jaar niet te harden beneden. Zelfs met 2 ventilators niet. Een mobiele airco zit niet in mijn budget helaas en een zwembad past niet op mijn balkon.

Maar nu zie ik die aircoolers voorbij komen, soort ventilator die koele lucht blaast. Die zijn wel betaalbaar met mijn budget maar ik betwijfel of ze werken. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik zet s'ochtends voor de zon opkomt alles open en doe het dan potdicht in huis. S'avonds als het wat afkoelt alles open. Dit jaar ga ik ook in de nacht met de ramen open slapen. Dat durfde ik vorig jaar niet vanwege mijn kat. Maar ik vermoed dat die toch buiten gaat slapen volgende week. Ik ben volgende week een week vrij en vermoed dat ik veel in de bios ga zitten ( in de airco! ). Ook raden ze aan online om je TV en andere apparaten die warmte afgeven niet te gebruiken. Ik ga dus ook maar naar de bieb om wat boeken te scoren.

Nu lijkt het me leuk ( en handig ) om in dit topic jullie best tips en tricks tegen de hitte te horen.
En ja een airco is vast de beste optie maar dus niet haalbaar ( ik woon ook in een sloophuis en dit is waarschijnlijk de laatste zomer hier ).
Nou ik ben benieuwd naar jullie ideetjes. Hoe bewapenen jullie je tegen de hitte?

zondag 21 juli 2019 om 12:27
Welke heb jij gekocht? Ik wil er eigenlijk nog eentje. Ik heb nu een kleine ventilator beneden maar die doet het niet goed meer, en om elke dag de torenventilator naar beneden te slepen en dan ‘s avonds weer naar boven vind ik ook onhandig.Madrid87 schreef: ↑21-07-2019 11:17Laat je even weten of het helpt Rik? Ik overweeg het ook nog steeds. Welke heb je besteld?
Ik heb mijn torenventilator binnen en was eerst nogal verbaasd omdat er geen afstandsbediening bij zat. Hele doos afgezocht maar niets. Heel vreemd, dus ik werd al een beetje chagrijnig. Lag hij onder dat piepschuim onderin de doos.
Tja, daar denk je toch niet aan? Maar goed, hij staat, zelf in elkaar gezet ( heel knap voor mijn doen ) en hij werkt als een tierelier.
Ik heb geen idee of het nut gaat hebben me de hitte, maar daar komen we nog wel achter. Hij is zeker krachtiger dan mijn andere ventilatoren. En hoog ook. Die komt wel boven mijn bed uit.
Oh lekker Drackie, dat je in de airco zit! Ik ben jaloers. Geniet van je vakantie.
Hier zijn de voorspellingen alweer wat naar beneden gegaan, het was eerst de hele week 33 tot aan volgende week maandag, maar nu is het hier vrijdag alweer lager, 27. Zeggen ze dan he.
Dus alleen dinsdag tot donderdag snikheet ( 34 ) en dan weer omlaag. Ik hou me daar maar even aan vast denk ik.
Fijn dat het morgen ook nog max 25 wordt, dat was hier eerst ook al 29.
Geniet van je vakantie Kwebbeltje. Jammer dat je niet met je vakantiemaatje gaat maar met een familielid is vast ook heel gezellig. Dan weet je wel wat je aan elkaar hebt natuurlijk. Het wordt vast super leuk.
Vorig jaar zaten we tijdens de heetste periode ook hier (chalet is van mijn schoonouders dus we komen hier jaarlijks). Tot nu toe wel steeds op de goede week gemikt wat dat betreft.

zondag 21 juli 2019 om 12:34
chaoticinternetnerd schreef: ↑21-07-2019 11:43Volgende week wordt de hell voor mij. Ben net verhuisd naar mijn studentenkamer en ik heb de warmste van het huis. Van begin middag tot halvewege avond zon, en op de bovenste verdieping. Dus maar even goed dit topic doorlezen!
Ach hemel, sterkte! Heb je goede dikke gordijnen? Daar zou ik mee beginnen. Of, als je erbij kunt, iets aan de buitenkant van je raam spannen om de zon af te weren.
nounou

zondag 21 juli 2019 om 12:37
Nou ik heb toen ik hier in kwam witte rolgordijnen en hanggordijnen moeten overkopen. Ik was toen zo bezig met de kamer dat ik daar niet op let. Gevolg: gordijnen laten al het licht en alle warmte door. Het verschil van licht in de kamer is met gordijnen open of dicht echt miniem. Kan helaas niet bij mijn raam (2e verdieping, wel een balkon onder mij maar omdat het hoge kamers zijn kan ik er met de ladder ook niet bij)Zazamaenade schreef: ↑21-07-2019 12:34Ach hemel, sterkte! Heb je goede dikke gordijnen? Daar zou ik mee beginnen. Of, als je erbij kunt, iets aan de buitenkant van je raam spannen om de zon af te weren.
Heb ook nog eens (wat ik verder echt prachtig vind) een enorm raam die het grootste gedeelte van de muur ineemt.
Denk dat ik even twee donkere badhanddoeken ofzo moet halen en die binnen er voor moet spannen als het lukt!
zondag 21 juli 2019 om 12:45
chaoticinternetnerd schreef: ↑21-07-2019 12:37Nou ik heb toen ik hier in kwam witte rolgordijnen en hanggordijnen moeten overkopen. Ik was toen zo bezig met de kamer dat ik daar niet op let. Gevolg: gordijnen laten al het licht en alle warmte door. Het verschil van licht in de kamer is met gordijnen open of dicht echt miniem. Kan helaas niet bij mijn raam (2e verdieping, wel een balkon onder mij maar omdat het hoge kamers zijn kan ik er met de ladder ook niet bij)
Heb ook nog eens (wat ik verder echt prachtig vind) een enorm raam die het grootste gedeelte van de muur ineemt.
Denk dat ik even twee donkere badhanddoeken ofzo moet halen en die binnen er voor moet spannen als het lukt!
Je kunt ook bij de kringloop gaan kijken. Ik heb daar voor weinig geld ouderwetse lange dikke fluwelen gordijnen gevonden die zowel licht als warmte tegenhouden. Ze waren alleen iets verkleurd.
Het voordeel van een hoge kamer is wel dat alle warmte bovenin gaat hangen

Zolang je geen hoogslaper hebt is dat alleen maar goed, toch?
nounou

zondag 21 juli 2019 om 12:54
Gelukkig heb ik geen hoogslaper! Ik heb tot woensdag nul geld maar daarna ga ik direct even kijken bij de kringloop!Zazamaenade schreef: ↑21-07-2019 12:45Je kunt ook bij de kringloop gaan kijken. Ik heb daar voor weinig geld ouderwetse lange dikke fluwelen gordijnen gevonden die zowel licht als warmte tegenhouden. Ze waren alleen iets verkleurd.
Het voordeel van een hoge kamer is wel dat alle warmte bovenin gaat hangen![]()
Zolang je geen hoogslaper hebt is dat alleen maar goed, toch?

zondag 21 juli 2019 om 13:56
Ik heb deze: https://www.bol.com/nl/p/princess-35000 ... 4737/?s2a=Drackie schreef: ↑21-07-2019 12:27Welke heb jij gekocht? Ik wil er eigenlijk nog eentje. Ik heb nu een kleine ventilator beneden maar die doet het niet goed meer, en om elke dag de torenventilator naar beneden te slepen en dan ‘s avonds weer naar boven vind ik ook onhandig.
Vorig jaar zaten we tijdens de heetste periode ook hier (chalet is van mijn schoonouders dus we komen hier jaarlijks). Tot nu toe wel steeds op de goede week gemikt wat dat betreft.![]()
Mijne is echt heel licht dus ik sjouw hem makkelijker naar boven en beneden dan mijn andere ventilatoren.
Dat heb je dan zeker goed gegokt ja, mazzelaar. Fijn dat je daarheen kan vluchten als het te heet wordt. Lijkt me heerlijk.
zondag 21 juli 2019 om 23:50
Ik heb de Duux ventilator, hij is mooi stil. Bij hogere snelheden hoor je meer maar dan waai je ook echt uit je bed! Ik zet hem alleen op max als het buiten kouder is dan binnen om de koele lucht naar binnen te blazen. In hoogte verstelbaar, afstandsbediening, heel blij mee. Mijn moeder heeft acuut haar torenventilator weggedaan voor de Duux nadat ze ‘m bij mij had gezien. Gevoeld. Niet gehoord.doornroosje9 schreef: ↑20-07-2019 12:03Duux ventilator gekocht een paar dagen geleden voor in de slaapkamer. Echt zo goed als geruisloos, fijn! Vandaag ook een Duux mobiele airco besteld. Ik vertik het om nog een hittegolf zonder airco door te moeten komen.
Iemand ervaring met dat merk?

maandag 22 juli 2019 om 00:10
Heremetijd! Ze houden hier lokaal 40 graden aan voor komende donderdag!
Ik heb uiteindelijk vorige week een aircooler kunnen bemachtigen nadat hij steeds weer uitverkocht was. Super simpel ding voor 57 euro en werkt als een tierelier. Wel een beetje omslachtig wat betreft vullen met water en koel elementen maar het wajjekt eeeecht!
Waar ik achteraf wel een beetje spijt van heb is dat ik voor nog geen 20 euro meer een timer en een ab erbij had gehad. Het ding mag niet zonder water komen te staan als je de functie cool air aan zet vanwege het pomp systeem. Bij optimale vulling zou hij 8 uur kunnen koelen. Handig dus als je een timer of een ab hebt.
Maar goed, of overdags in de gaten houden en voor de nacht even een paar uur aanzetten op je slaapkamer voor je te bedde gaat. Ook vind ik het ventilatie vermogen veel krachtiger dan die van mijn toren ventilator. Verder volg ik wederom wat tips die hier ooit op het forum gegeven zijn door Cato, een rubberen kruik voor 1/3 e vullen en in de vriezer leggen. Heerlijk voor aan je voeten!

Ik heb uiteindelijk vorige week een aircooler kunnen bemachtigen nadat hij steeds weer uitverkocht was. Super simpel ding voor 57 euro en werkt als een tierelier. Wel een beetje omslachtig wat betreft vullen met water en koel elementen maar het wajjekt eeeecht!
Waar ik achteraf wel een beetje spijt van heb is dat ik voor nog geen 20 euro meer een timer en een ab erbij had gehad. Het ding mag niet zonder water komen te staan als je de functie cool air aan zet vanwege het pomp systeem. Bij optimale vulling zou hij 8 uur kunnen koelen. Handig dus als je een timer of een ab hebt.
Maar goed, of overdags in de gaten houden en voor de nacht even een paar uur aanzetten op je slaapkamer voor je te bedde gaat. Ook vind ik het ventilatie vermogen veel krachtiger dan die van mijn toren ventilator. Verder volg ik wederom wat tips die hier ooit op het forum gegeven zijn door Cato, een rubberen kruik voor 1/3 e vullen en in de vriezer leggen. Heerlijk voor aan je voeten!
maandag 22 juli 2019 om 00:24
Paar rollen aluminiumfolie en wat schilderstape en je ramen daarmee beplakken. Scheelt enorm, en kost een paar dubbeltjes.chaoticinternetnerd schreef: ↑21-07-2019 12:54Gelukkig heb ik geen hoogslaper! Ik heb tot woensdag nul geld maar daarna ga ik direct even kijken bij de kringloop!
maandag 22 juli 2019 om 00:40
Aan de binnenkant? Pas op met dubbel glas, dat springt kapot. Heb laatst nog een winterjas te drogen gehangen tegen hr++ glas aan, resultaat: ruit kapot. Daar gaan dan je dubbeltjes. Altijd aan de buitenkant aanbrengen.
maandag 22 juli 2019 om 01:43
Ik heb nu vakantie dus ik ga denk ik de komende 2 dagen mijn huis ontvluchten. Nu las ik wel dat bij de dichtstbijzijnde plek voor verkoeling er blauwalg in zit, dus het wordt nog even zoeken waar.
Vanaf 's ochtends vroeg staat hier de zon op dus het wordt erg warm in huis.
Wel heb ik een fijne torenventilator, zonder dat dit is het echt niet uit te houden.
Gelukkig ga ik woensdag op vakantie dus dan heb ik er geen last meer van. Nu is het daar ook warm, maar dat wordt dan lekker de hele dag aan het strand liggen.
Morgen wordt hier ook 29 graden verwacht maar wel met bewolking. Dus het zal vast meevallen.
Vanaf 's ochtends vroeg staat hier de zon op dus het wordt erg warm in huis.
Wel heb ik een fijne torenventilator, zonder dat dit is het echt niet uit te houden.
Gelukkig ga ik woensdag op vakantie dus dan heb ik er geen last meer van. Nu is het daar ook warm, maar dat wordt dan lekker de hele dag aan het strand liggen.
Morgen wordt hier ook 29 graden verwacht maar wel met bewolking. Dus het zal vast meevallen.

maandag 22 juli 2019 om 01:55
Inderdaad! Heb dit vorig jaar meegemaakt toen ik de zonwerende rolgordijnen helemaal naar beneden had in mijn woonkamer toen de volle zon erop scheen. Altijd aan de buitenkant bedekken dus met dubbel glas.

maandag 22 juli 2019 om 14:19
Ik heb mijn balkondeur afgedekt met aluminiumfolie maar ik kan niet bij de andere ramen. Ik heb geen ladder en zit op de eerste verdieping. En mijn ramen gaan naar buiten open. Denk dat ik op zolder wel op het dak kan staan om het raam af te dekken, ga het zo maar eens proberen. Beetje eng wel haha.
Ik heb maar handdoeken voor mijn ramen gehangen, dat gaat nog wel. Ik weet dat het effectiever is aan de buitenkant maar ja hoe dan? Helaas kan ik niet vliegen.
Het is wel donker met dat alu folie zeg.
Helpt het nou echt Sistasista?
Ik heb maar handdoeken voor mijn ramen gehangen, dat gaat nog wel. Ik weet dat het effectiever is aan de buitenkant maar ja hoe dan? Helaas kan ik niet vliegen.
Het is wel donker met dat alu folie zeg.
Helpt het nou echt Sistasista?

dinsdag 23 juli 2019 om 14:32
De mini aircooler staat inmiddels op m'n bureau en ik vind het wel een prettig ding. Het doet niets met de temperatuur in de kamer (daar is 'ie bij lange na niet krachtig genoeg voor) maar je hebt wel een koel briesje waardoor het minder warm voelt. Het is eigenlijk een ventilator die koude lucht blaast, in plaats van een gewone die warme lucht blaast. Dit is maar een kleintje dus die moet je vlakbij hebben staan, maar er zijn ook grotere te koop die je in de hoek van de kamer kunt zetten.
Ik vind het wel een mooi alternatief voor een airco. Je hebt geen gedoe met een slang die je uit een raam moet hangen. Het enige wat je hoeft te doen is af en toe het bakje met water bijvullen. Je kunt 'm zelfs nog helpen door er gekoeld water of ijsblokjes in te doen. En in tegenstelling tot een airco wordt de lucht niet droog maar juist vochtiger, dus het is ook meteen een luchtbevochtiger.

Enige nadeel vind ik dat 'ie vrij veel herrie maakt (zeker in de hoogste stand), maar dat geldt eigenlijk voor alle ventilatoren en airco's. En hij stinkt een beetje, maar dat is nieuwigheid denk ik.
Ik moet nog even kijken hoe hij zich houdt als het straks echt warm wordt in huis, maar vooralsnog heb ik al genoeg aan de laagste stand.

Dus eigenlijk ben ik nu onder de pannen. Ik heb een grote ventilator in de woonkamer, een kleine ventilator in de slaapkamer en deze kleine aircooler op m'n bureau. Volgens mij hou ik het wel uit zo.

dinsdag 23 juli 2019 om 15:33
Ah top, bedankt voor de info! Welke heb je? Kan je een linkje geven?
Het is zeker het overwegen waard, al ben ik tot nu toe zeker voldaan met mijn torenventilator. Ik kom net van buiten en het is binnen heerlijk. 25.5 graden en prima te doen met de ventilator aan. Ik had ook nog buiten voor zover ik erbij kon, handdoeken voor mijn ramen gehangen en dat scheelt ook een hoop zeg! Niet normaal. Ik voel dan met mijn hand voor het glas waar alleen gordijn hangt en daar komt echt warmte vanaf, maar waar de handdoek voor hangt is het gewoon koel. Zo jammer dat ik geen ladder heb zodat ik de rest ook af kan dekken. Maar goed ik vind het al heel wat.
Het alu folie heeft de keuken ook lekker koel gehouden en dat terwijl ik toch mijn balkondeur op een kier heb gelaten vanochtend vanwege de kat.
Ik vreesde in een sauna thuis te komen maar het valt alles mee. Zelfs op zolder is het nog redelijk houdbaar. Ook daar hingen handdoeken voor een stukje raam. Niet alles helaas.
Mijn matras ligt alweer beneden, het luchtbed had ik gesloopt. Daar ga ik maar slapen vannacht denk ik. Al denk ik dat het best te doen is boven als het zo blijft. Morgen en overmorgen niet helaas.
En vrijdag staat de weerapp ook nog op 33 graden hier. Ik hoop dat het nog bijstelt naar 27.
Ik ga vanavond bij mijn moeder eten, daar is het nog koeler dan hier altijd.
Houden jullie het een beetje uit allemaal?
Het is zeker het overwegen waard, al ben ik tot nu toe zeker voldaan met mijn torenventilator. Ik kom net van buiten en het is binnen heerlijk. 25.5 graden en prima te doen met de ventilator aan. Ik had ook nog buiten voor zover ik erbij kon, handdoeken voor mijn ramen gehangen en dat scheelt ook een hoop zeg! Niet normaal. Ik voel dan met mijn hand voor het glas waar alleen gordijn hangt en daar komt echt warmte vanaf, maar waar de handdoek voor hangt is het gewoon koel. Zo jammer dat ik geen ladder heb zodat ik de rest ook af kan dekken. Maar goed ik vind het al heel wat.
Het alu folie heeft de keuken ook lekker koel gehouden en dat terwijl ik toch mijn balkondeur op een kier heb gelaten vanochtend vanwege de kat.
Ik vreesde in een sauna thuis te komen maar het valt alles mee. Zelfs op zolder is het nog redelijk houdbaar. Ook daar hingen handdoeken voor een stukje raam. Niet alles helaas.
Mijn matras ligt alweer beneden, het luchtbed had ik gesloopt. Daar ga ik maar slapen vannacht denk ik. Al denk ik dat het best te doen is boven als het zo blijft. Morgen en overmorgen niet helaas.
En vrijdag staat de weerapp ook nog op 33 graden hier. Ik hoop dat het nog bijstelt naar 27.
Ik ga vanavond bij mijn moeder eten, daar is het nog koeler dan hier altijd.
Houden jullie het een beetje uit allemaal?
anoniem_304633 wijzigde dit bericht op 23-07-2019 15:40
2.88% gewijzigd

dinsdag 23 juli 2019 om 15:43
Madrid87 schreef: ↑23-07-2019 15:33Ik had ook nog buiten voor zover ik erbij kon, handdoeken voor mijn ramen gehangen en dat scheelt ook een hoop zeg! Niet normaal. Ik voel dan met mijn hand voor het glas waar alleen gordijn hangt en daar komt echt warmte vanaf, maar waar de handdoek voor hangt is het gewoon koel. Zo jammer dat ik geen ladder heb zodat ik de rest ook af kan dekken.
Zou het nog een optie zijn om een stuk karton aan de binnenkant tegen het raam te zetten? Zo doe ik het nu. Mijn rolgordijnen laten te veel zonlicht door, daarom zet ik er een stuk karton (gewoon van een opengeknipte doos) tegenaan. Dat scheelt behoorlijk. Het ziet er niet uit maar dat interesseert me niet, het is nu puur overleven.

Ik weet alleen niet of dat kan als je HR+ glas hebt. Ik heb gewoon ouderwets dubbel glas dus bij mij kan het.

dinsdag 23 juli 2019 om 15:51
Dat is inderdaad ook een optie, ik zag dat al in de straat voorbij komen ja. Ik heb geen flauw idee wat HR glas is. Het is een heel oud huis en volgens mij gewoon dubbel glas, al heb ik soms het gevoel dat het maar enkel is omdat het zo slecht isoleert. Maar volgens mij stond er dubbelglas in de woningomschrijving toen ik het kreeg 2 jaar terug. Ik heb nog verhuisdozen staan enzo, zal eens kijken of ik wat kan bedenken, dank je!
Ik kan wel aan de voorkant uit mijn raam klimmen want dan stap ik op het afdakje van de buren zeg maar, alleen kan ik dan niet bij de bovenkant van mijn ramen. Dus dat wordt lastig. Ik ga vanavond eens wat in elkaar knutselen met die dozen.
Nu te warm voor.
Ik kan wel aan de voorkant uit mijn raam klimmen want dan stap ik op het afdakje van de buren zeg maar, alleen kan ik dan niet bij de bovenkant van mijn ramen. Dus dat wordt lastig. Ik ga vanavond eens wat in elkaar knutselen met die dozen.
Nu te warm voor.
dinsdag 23 juli 2019 om 16:46

dinsdag 23 juli 2019 om 16:49
Dankzij dit topic heb ik een groot wit laken aan de buitenkant van mijn keukenraam. Het verschil is ENORM, ik heb ook de gordijnen dicht in de keuken en het gordijn achter de voordeur ook dicht. TIs was lastig van binnen naar buiten en terug, maar t scheelt echt.
Ik wou dat ik op de slaapkamers van de eerste verdieping lakens voor de ramen kon hangen. Maar heb geen hoge ladder.
Ik wou dat ik op de slaapkamers van de eerste verdieping lakens voor de ramen kon hangen. Maar heb geen hoge ladder.

dinsdag 23 juli 2019 om 16:50
Oh balen Zaza. En helpt het tegen de hitte? Ik hoop het voor je. Is het een beetje uit te houden?
Mag ik je ladder lenen?
Misschien maar aan de buren vragen of ik die van hen mag lenen. Ik wilde de dozen tegen het raam zetten maar nu zit de raamhangmat van de kat in de weg. Het gaat weer lekker.
Kan hem er wel af halen maar het was zo'n gezeik om het erop te krijgen voor het bleef plakken dat ik er liever af blijf.
Mag ik je ladder lenen?

Misschien maar aan de buren vragen of ik die van hen mag lenen. Ik wilde de dozen tegen het raam zetten maar nu zit de raamhangmat van de kat in de weg. Het gaat weer lekker.

Kan hem er wel af halen maar het was zo'n gezeik om het erop te krijgen voor het bleef plakken dat ik er liever af blijf.
dinsdag 23 juli 2019 om 16:52
Ik zou vandaag met een vriendin naar het water gaan maar die had afgezegd helaas. Toen ben ik zelf maar in een parkje gaan liggen, maar na 3 kwartier was ik er alweer klaar mee, het was echt te warm zonder water ter verkoeling.
In mijn huis gaat het nu nog, zo lang ik maar niet teveel doe.
Wat eten jullie zoal met dit weer? Ik vind avondeten zo lastig. Het liefste wil ik niets warms maar ik ben geen fan van salades. Gisteren soep gemaakt en denk dat ik daar toch nog maar wat van ga nemen met stokbrood.
Ben vooral heel erg blij dat ik donderdag in Spanje aan het strand lig ipv hier doodgaan van de warmte. Het is dan hier gewoon warmer dan daar.
In mijn huis gaat het nu nog, zo lang ik maar niet teveel doe.
Wat eten jullie zoal met dit weer? Ik vind avondeten zo lastig. Het liefste wil ik niets warms maar ik ben geen fan van salades. Gisteren soep gemaakt en denk dat ik daar toch nog maar wat van ga nemen met stokbrood.
Ben vooral heel erg blij dat ik donderdag in Spanje aan het strand lig ipv hier doodgaan van de warmte. Het is dan hier gewoon warmer dan daar.

dinsdag 23 juli 2019 om 16:52
Echt he! Het verbaasde mij ook hoeveel nut die handdoeken al hadden. Het hielp echt. Fijn dat je wat gehad hebt aan dit topic. Ik heb hetzelfde ladder probleem helaas. Kan je ergens een ladder lenen?rosings schreef: ↑23-07-2019 16:49Dankzij dit topic heb ik een groot wit laken aan de buitenkant van mijn keukenraam. Het verschil is ENORM, ik heb ook de gordijnen dicht in de keuken en het gordijn achter de voordeur ook dicht. TIs was lastig van binnen naar buiten en terug, maar t scheelt echt.