Nieuwe droger kopen

21-07-2019 20:12 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze droger is “kapot”. Maakt in ieder geval heel veel herrie en bij navraag geeft de monteur aan dat de lagers kapot zijn. Dure reparatie en droger is het, ondanks dat de droger nog niet heel oud is, niet meer waard.

Ben nu aan het kijken voor een nieuwe maar zie door de bomen het bos niet.

Wie heeft er tips?
Droger wordt zeer intensief gebruikt, gezin met 2 kleine kinderen en ik wil een kwalitatief goede droger die jaren mee kan gaan.
Prijs; 700 is de Max ongeveer.
Whomi schreef:
22-07-2019 12:31
Past prima. Ik gooi altijd een volle trommel zwarte was in de droger en gooi er dan nog een halve trommel gekleurde en witte was bij. In totaal zit er dan in de droger bijna 1,5 trommel van de wasmachine in.
Dan zou ik er nog een halve trommel bijgooien.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Suzan_1991 schreef:
22-07-2019 11:57
Wist niet eens dat 1800 bestond, dacht dat 1600 de max was. Een monteur vertelde me dat alles boven de 1400 geen meerwaarde had, het is dan maar een heel klein percentage droger. Een wasmachine met meer toeren dan 1400 was toen we de machine kochten een flink stuk duurder, dus dat hebben we ook maar niet gedaan.
Scheeld echt veel natuurlijk moet je niet enkel op toeren blindstaren, restvochtpercentage dat is de keyword.

Je hebt ze wel tot 2000 toeren en dan kun je als je wil nog met losse centrifuge aan de haal en die gaan tot 3500 toeren.

Scheeld echt veel water ik haal bij drogen van 8 kilo wasgoed nog geen liter water uit al het wasgoed.
Ik zou geen zanussi pakken. Bij mijn ging de printplaat kapot 2 maanden naar de garantie. Gebeld met een monteur en die zei meteen dat bij de zanussi bekend is dat de printplaat maar 2 jaar mee gaat maar dat zanussi niets met dit probleem doet. Een nieuwe printplaat kost ongeveer 300 euro.
Tickel schreef:
22-07-2019 12:46
Dan zou ik er nog een halve trommel bijgooien.
Ik volg je niet. Dit is dan alle was die ik heb, dus nog meer erbij heb ik niet... al zou dat nog prima passen. De droger kan veel voller dan de wasmachine. Sowieso neemt natte was minder plek in dan droge, dus in de droger neemt het dan ook minder plek in.
Whomi schreef:
22-07-2019 15:25
Ik volg je niet. Dit is dan alle was die ik heb, dus nog meer erbij heb ik niet... al zou dat nog prima passen. De droger kan veel voller dan de wasmachine. Sowieso neemt natte was minder plek in dan droge, dus in de droger neemt het dan ook minder plek in.
Totdat het droog is. Als je trommel te vol is heb je straks droge was wat helemaal onder de piskreuk zit.
Ze raden niet voor niets aan een droger nooit zo vol te gooien als een volle wasmachine.
Hier een Siemens warmtepompdroger en ik ben tevreden. Als ik hem aanzet dan staat de timer op 4 uur, maar zo lang droogt hij eigenlijk zelden. Soms is het beddengoed niet in 1 keer droog na 1 ronde draaien, maar dan is het in elkaar gedraaid, dat had ik met mijn oude condensdroger ook wel eens.

Die oude condensdroger droogde 1 kledingstuk ook niet goed, dat is gewoon te weinig voor de droger. En als ik het na moet drogen dan zet ik hem op de timer, want anders is hij idd binnen 5 minuten klaar en de was niet droog. Maar als ik hem 20 minuten op warm zet is het wel droog.

In het eerste jaar van gebruik was mijn E-rekening 1000 kWh lager dan het jaar ervoor. Dat is niet alleen toe te schrijven aan de droger, er zijn ook een aantal spaarlampen vervangen door LED.
Tickel schreef:
22-07-2019 17:47
Totdat het droog is. Als je trommel te vol is heb je straks droge was wat helemaal onder de piskreuk zit.
Ze raden niet voor niets aan een droger nooit zo vol te gooien als een volle wasmachine.
Wat ik al zei, de trommel van mijn droger is veel groter en wat ik erin gooi gaat prima. En ik gooi er nooit dingen in die kreuken, alleen maar ondergoed, sokken, handdoeken en hoeslakens.
wilma36 schreef:
23-07-2019 11:46
Hier een Siemens warmtepompdroger en ik ben tevreden. Als ik hem aanzet dan staat de timer op 4 uur, maar zo lang droogt hij eigenlijk zelden. Soms is het beddengoed niet in 1 keer droog na 1 ronde draaien, maar dan is het in elkaar gedraaid, dat had ik met mijn oude condensdroger ook wel eens.

Die oude condensdroger droogde 1 kledingstuk ook niet goed, dat is gewoon te weinig voor de droger. En als ik het na moet drogen dan zet ik hem op de timer, want anders is hij idd binnen 5 minuten klaar en de was niet droog. Maar als ik hem 20 minuten op warm zet is het wel droog.

In het eerste jaar van gebruik was mijn E-rekening 1000 kWh lager dan het jaar ervoor. Dat is niet alleen toe te schrijven aan de droger, er zijn ook een aantal spaarlampen vervangen door LED.
Hè? Je gaat toch niet een droger gebruiken voor 1 kledingstuk? O_O
Tickel schreef:
23-07-2019 17:28
Hè? Je gaat toch niet een droger gebruiken voor 1 kledingstuk? O_O
Nee, maar er was iemand die dat als nadeel van de warmtepompdroger noemde dacht ik, nu ik teruglees kan ik het niet vinden. Ik doe er altijd een volle machine in of ik combineer er 2 waar bij beide een deel wordt opgehangen.
Ik heb wel eens gehad dat er een kussensloop in het overtrek was gedraaid. De rest was wel droog, maar die kussensloop nog lang niet. Dus toen heb ik geprobeerd om het ding alsnog in de droger te drogen, was dus nog met mijn vorige droger. Toen de droger klaar was (heel snel) was de sloop amper droger dan daarvoor.
Geen AEG in ieder geval. Zelfde probleem als hier eerder genoemd bij Zanussi, na een jaar of vijf gaat de printplaat kapot. Deze is zo bevestigd dat je m heel moeilijk kunt vervangen en de reparatie duurder uitkomt dan een nieuwe. We hebben nu Bosch, redelijk tevreden over, de was komt er vaak nog wat vochtig uit. De aankoopprijs was rond 700 euro.
Hier tevreden over een (goedkopere) Bosch warmtepomp. Dat de was nog een beetje klam aanvoelt, hoort zo. Wordt vanzelf alsnog droog.

Als je t echt te vochtig vindt, nog ff 10min aanzetten of evt de vochtigheidssensor schoonmaken.

Ik vind m echt veel beter dan de oude condensdroger, maakt de ruimte minder warm en beduidend zuiniger. Bij t inschakelen staat er droogtijd 2,5 uur maar meestal is hij al na een uur klaar. Trommelinhoud is 1kg groter dan mn wasmachine.

Gewoon de goedkoopste warmtepompdroger gekozen, met zelfreinigende condensor maar verder geen poespas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven