Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Quest schreef:
22-07-2019 11:27
Maartje, dankjewel voor de tip ik heb binnekort afsparaak met haar en ga ik zeker even naar vragen. pfff voel me gewoon even niet zo een sterke vrouw of moeder of persoon.

Je bent juist sterk en ontwikkeld. Je vindt dat er ruimte is voor verbetering en je voelt dat je meer wil. Dat is heel sterk :idee:

Je weet alleen niet hoe. Ik zou hulp vragen bij de huisarts of het cb.
rosings schreef:
22-07-2019 11:14
Rozetje was gister avond en vannacht helemaal over de mik, huilen en plakken en veel borst. Ze heeft zich een hele dag kranig gedragen, lekker gespeeld met de kindjes, ook met de volwassenen leuke interactie. Echt geweldig. Het was zoooooo druk :) ik voelde me heel geliefd met zoveel vrienden om me heen.

Nu nog en beetje verder met opruimen

Het is ook wel heul veel zo’n leuke verjaardag :daisy:
GlitterCupcake schreef:
22-07-2019 11:41
Je bent juist sterk en ontwikkeld. Je vindt dat er ruimte is voor verbetering en je voelt dat je meer wil. Dat is heel sterk :idee:

Hier sluit ik me helemaal bij aan!!! :hug:
Bioscoop: we zijn nu een paar keer geweest en peuter zit, eet popcorn, mag uit een Spa flesje drinken en kijkt de film :popcorn: Ik zit wel onderuit gezakt want hij zegt af en toe iets als ‘hè kijk een spinnetje!’ ‘Hahahahaha boem op zijn billen!’ Of ‘ik vindt het wel een beetje spannend’ en dan pakt hij mijn arm.

Daarna slaapt hij thuis als een donsje :worship:
Jullie zijn Lief! dankjewel
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
22-07-2019 11:41

Die cursus is op zich niet echt hulp, hij is juist bedoeld om te voorkomen dat je later écht hulp nodig hebt.

Nog even terug komen op Juf Roos: ik bedacht me net dat er ook een theatervoorstelling van is. Ik vind theater met die kleintjes meestal net wat interactiever dan de bios, omdat er geen scherm tussen zit om het verhaal te vertellen. Zoon zit dan ook vaak actiever te kijken, en niet onderuit gezakt zoals thuis voor de tv.
Maartje2016 schreef:
22-07-2019 11:53
Die cursus is op zich niet echt hulp, hij is juist bedoeld om te voorkomen dat je later écht hulp nodig hebt.
ik wil ook meer even een soort van aanknopingspunten , even wat handvaten hoe en wat , en misscien dat iemand die niet objectief is daar net wat ideeen heeft. dus jouw tip ga ik zeker even opvolgen.
De herkenning is fijn om te lezen.

Ze had trouwens ook zaterdag EN zondag geen middagdutje gedaan!
Wat sterk van je Quest!! Het is ook niet makkelijk, en dan heb ik 'maar' 1 kind en een fijne partner, leuke baan en geen verhuizing/verbouwing. Zit soms met verbazing te lezen hoe jullie het allemaal doen!

Ik wil als het de aankomende dagen zo heet wordt voor het eerst naar de bioscoop met zoon. Ze hebben hier speciale peutervoorstellingen, deze week draait de film van Jip en Janneke. Is een korte film, het geluid staat zachter en het licht wordt gedimd, dus niet helemaal donker. Lekker in de airco zitten!
Quest, het is ook gewoon ontzettend uitdagend met tijd en wijlen. En ik vind het net als de rest hier juist voor je spreken dat je open staat voor hulp en wilt blijven groeien in het ouderschap. Misschien helpt het je ook nog wel om te weten dat ik laatst in een artikel las dat hoe je kind later uitpakt bijna niet te sturen is door jou als ouder. Dus je kunt je kind bijna niet verpesten (heftige situaties als misbruik, mishandeling en verwaarlozing daargelaten) of 'verbeteren'. Je dochter is wie ze is. Jij hoeft haar 'alleen maar' veilig en wel naar volwassenheid te krijgen.

Rosings, nog van harte gefeliciteerd met je dochter!

Wij zijn nog niet naar de bioscoop of het theater geweest met zoon. Ik denk dat hij niet op zijn stoel blijft zitten. Lijkt me wel gezellig voor over een tijdje.
Quest :hug:

Ik vind je bericht wel herkenbaar. Ben toevallig 2 weken geleden met therapie/coaching gestart voor mezelf maar met deels als motivatie onze jongens.
Quest, heel goed om hulp te vragen juist als je het gevoel hebt vast te lopen. Je kan bij ons ook bellen naar het consultatiebureau. Heb ik gedaan toen dochter slecht sliep, ze dacht echt mee maar bevestigde ook wat we goed deden. Van gekkigheid wisten we het ook even niet meer.

Leuk dat juf roos zelf ook in Rotterdam komt. We wonen wel in de randstad maar meer richting Amsterdam
Wij zijn ook nog nooit naar de bios of theater geweest. Hij is daar echt nog te klein en onrustig voor. Van de winter kan dat wel denk ik.

We hebben een heerlijke ochtend in de tuin gehad met zoon in z'n blootje. Was even weg en toen had hij gepoept op de grond en stond de hond het op te eten. Toen werd dochter krijsend wakker. Ongeluk komt nooit alleen zeggen ze dan geloof ik.

Vanmiddag moeten we nog een paar boodschappen doen en gaan we meteen even langs de dieren denk ik. Is zoon ook weer uitgelaten ;)
:rofl:
GlitterCupcake schreef:
22-07-2019 13:17
:rofl:
:whip:
@theater. Kijk eens bij de producties van van hoorne entertainment. Die zijn super interactief. Wij hebben ook geen stilzitters, maar dat wordt dan ook totaal niet verwacht. Daar wordt verwacht dat de kinderen mee dansen, roepen en zingen. En na de show is er altijd, gratis, een meet en greet met alle personages. Superleuk!
Haha teckel, klinkt als een leuke ochtend :proud:
Zoon is trouwens wel naar theater geweest met opa en oma. Hij was naar woezel en Pip maar had geen middagslaapje gedaan die dag en voorstelling was om 16:00 dus kind is halverwege in slaap gevallen bij opa op schoot.
@Quest: ik sluit me ook aan bij wat Glitter zei (mooi verwoord!). Het is gewoon pittig, en inderdaad knap dat je inziet dat je wat handvaten nodig hebt.

@Rosings: nog van harte! Fijn dat jullie het allebei zo leuk hebben gehad.

@hitte: hebben jullie nog plannen om de warmte dragelijk te houden? Ik denk voornamelijk opletten dat hij genoeg drinkt, 's middags binnen blijven achter de zonnewering, 's ochtends of 's avonds met wat water laten spelen etc.
happiness = reality - expectations
Jezus wat typen jullie veel:-)

Dit is niet bij te houden.
Ik denk dat ik woensdag met ze naar een museum oid ga om de hitte te ontsnappen. Morgen en donderdag werk ik.
Mijn peuter heeft net ons zwembadje omgetoverd in een modderbad toen ik even binnen was bij baby :bonk:
Due-scimmie schreef:
22-07-2019 14:51
Mijn peuter heeft net ons zwembadje omgetoverd in een modderbad toen ik even binnen was bij baby :bonk:
Schijnt wel heel goed voor de huid te zijn :hihi:
Tip:geef peuter een emmer water en een kwast. Hier was hij een half uur zoet met schilderen.
Haha ja het gaat snel vandaag Wester!

Leuk due!
En teckel, zo grappig!
Hier had dochter even geen luier aan op de hotelkamer en in die drie seconden plast ze op het kleed.. oeps! Maar even netjes schoongemaakt
Jullie berichten doen me goed! Echt heel lief van jullie! Ik ga het gewoon even aankaarten is ook niet zo dat ze onhandelbaar is helemaal niet maar dat 1 punt ik kom er niet uit! Heb vanmiddag gebeld en kreeg de tip eens met een straf krukje te beginnen! Nou ik heb het krukje klaar staan dus kijken wat dat doet hele uitleg en tips gehad hele fijne dame aan de bel gehad!

Ik moet ook even mezelf herpakken, gewoon even de boel op de rit! Heb een super gave baan, prachtige plekje waar we wonen met dan nog een mega verbouwing indd een hele fijne man heerlijke beestenboel en 2 gezonde kids! Ben gezegend maar het is ff pas op de plaats en moment van bewustwording!

Teckel serieus ik zie dat hele tafereel voor me bij jullie nu haha!

Due wat goed zeg dat je ook aan de slag bent gegaan en voor jezelf wist er moet wat gebeuren is toch al een hele grote stap!

Hoe dan ook ouderschap is gewoon andere koek! Het brengt hele andere uitdagingen , en genoeg onzekerheden met zich mee maar indd wat er gezegd wordt zolang we ons best doen en onze kids een fijn liefdevol en veilig huis geven zijn we al een eind!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven