Kat gebruikt flat als kattenbak.
maandag 22 juli 2019 om 13:10
Ik heb een probleem met de kat van mijn man. Aangezien hij bij mij is ingetrokken is het beest gestrest. Hij heeft al een verleden achter de rug als asielkat (lang geleden) en dat is nog te merken. Ik heb hem de tijd en ruimte gegeven, de kattenbak regelmatig verschoond, verschillende kattenkorrels gebruikt, lekkere hapjes gegeven en hem met rust gelaten, gekroeld en toegesproken..noppes. Een bezoekje naar de DA behoort ook niet tot zijn favorieten als hij de kattenmand al ziet, dan is hij weg, of verzet zich met tand en klauw.
Kortom: wat te doen, want ik baal als een stekker hiervan en de kat heeft als bijnaam: klotekat.
Kortom: wat te doen, want ik baal als een stekker hiervan en de kat heeft als bijnaam: klotekat.
maandag 22 juli 2019 om 13:57
maandag 22 juli 2019 om 14:11
Je woonde ergens erg fijn. Een vaste huisgenoot waar je goed mee overweg kon, ruim huis, bekende omgeving. Je ging graag wandelen in de veilige buurt.
Opeens moet je verhuizen. Je krijgt er nog een huisgenoot bij, die je eigenlijk niet mag, en je gaat veel kleiner wonen. Het huis ruikt raar en je hoort constant opeens allerlei buren om je heen. De wijk is je onbekend en onveilig. Naar buiten gaan vind je eng want je kent de buurt niet en er lopen louche figuren rond.
Door alle stress krijg je gruwelijke migraines. De pijn is bijna niet te houden. Je moet er zelfs van overgeven op de grond.
In plaats van begrip te krijgen van je huisgenoten, noemen ze je klotewijf en ze geven je niks tegen de hoofdpijn. Ze laten je creperen en zeuren er ook nog over dat je alleen maar op bed ligt.
Zoiets is gaande voor de kat. Een buurkat kan hij bang voor zijn, hij heeft heel veel stress en pijn aan de blaas. Dan ga jij ook nog eens dat arme beest zo weg zitten kijken.
Ben je uberhaupt bekend met het fenomeen kat TO? Heb je ook maar enig inzicht in de psyche van de kat? Want je klinkt als een gemene dwaas.
Opeens moet je verhuizen. Je krijgt er nog een huisgenoot bij, die je eigenlijk niet mag, en je gaat veel kleiner wonen. Het huis ruikt raar en je hoort constant opeens allerlei buren om je heen. De wijk is je onbekend en onveilig. Naar buiten gaan vind je eng want je kent de buurt niet en er lopen louche figuren rond.
Door alle stress krijg je gruwelijke migraines. De pijn is bijna niet te houden. Je moet er zelfs van overgeven op de grond.
In plaats van begrip te krijgen van je huisgenoten, noemen ze je klotewijf en ze geven je niks tegen de hoofdpijn. Ze laten je creperen en zeuren er ook nog over dat je alleen maar op bed ligt.
Zoiets is gaande voor de kat. Een buurkat kan hij bang voor zijn, hij heeft heel veel stress en pijn aan de blaas. Dan ga jij ook nog eens dat arme beest zo weg zitten kijken.
Ben je uberhaupt bekend met het fenomeen kat TO? Heb je ook maar enig inzicht in de psyche van de kat? Want je klinkt als een gemene dwaas.
-
maandag 22 juli 2019 om 14:14
Voor degenen die medelijden met de 'arme kat' hebben, dat hoeft niet zo. Ik kan wel pissig op hem worden als ik halfslaperig in zijn shit sta en hem dan op dat moment k.k. noem, maar voor de rest krijgt hij zijn natje en droogje en alle aandacht die hij wil en kan hij gewoon zijn gang gaan. Maar hij heeft nu eenmaal een verleden en daar houden we best rekening mee. Maar in de vorige buurt kreeg hij aan alle kanten snoepjes en snacks en dat is hier niet zo. Want door die aandacht is het een aardige heer met een flinke buik geworden, dus de snacks zijn hier een tikje minder 
Ik zal het proberen met 2 bakken, een open en een dicht en niet meer van kattenbakkorrels wisselen.
Ik zal het proberen met 2 bakken, een open en een dicht en niet meer van kattenbakkorrels wisselen.
maandag 22 juli 2019 om 14:20
maandag 22 juli 2019 om 14:27
Ben je nou al naar de dierenarts geweest?duistercontinent schreef: ↑22-07-2019 14:14Voor degenen die medelijden met de 'arme kat' hebben, dat hoeft niet zo. Ik kan wel pissig op hem worden als ik halfslaperig in zijn shit sta en hem dan op dat moment k.k. noem, maar voor de rest krijgt hij zijn natje en droogje en alle aandacht die hij wil en kan hij gewoon zijn gang gaan. Maar hij heeft nu eenmaal een verleden en daar houden we best rekening mee. Maar in de vorige buurt kreeg hij aan alle kanten snoepjes en snacks en dat is hier niet zo. Want door die aandacht is het een aardige heer met een flinke buik geworden, dus de snacks zijn hier een tikje minder
maandag 22 juli 2019 om 14:35
@Sanjipuro gewoon door de voordeur in en uit, het balkon is vrij laag dus hij als hij een beetje wil kan hij er makkelijk vanaf @Onbevangen Hij deed zowel buiten als binnen. De dierenarts is een optie maar hij heeft niet zo'n beste ervaring er mee en ik weet niet of ik hem daarmee extra stress bezorg. Het duurde 3 dagen voordat we hem in het kattenmandje kregen, met een spoor van snacks, lieve woordjes en uiteindelijk hebben we hem kunnen pakken toen hij argeloos rondliep.
maandag 22 juli 2019 om 14:44
Dit idd. Waarom negeer je dit advies wat inmiddels veelvuldig gegeven is? Een dier wat niet de benodigde medische zorg krijgt is wel degelijk een arm beestje, zonder aanhalingstekens. Jij bent volgens mij geen lieve verzorger voor dit beestje, en dat is ook zonder aanhalingstekens.
maandag 22 juli 2019 om 14:49
Ik heb ook van een buitenkat een flatkat moeten maken door omstandigheden waar ik niet voor gekozen heb en dat ging alles behalve soepel. Hij is maanden gestrest geweest en dat sloeg ook op z'n blaas. Ontsteking na ontsteking en zelfs helemaal niet kunnen plassen (plaskater), wat meteen een rit naar de dierenarts betekende en katheterisering van een paar honderd euro.
De derde keer dat ik midden in de nacht bij de DA zat omdat hij weer niet kon plassen heb ik echt zitten janken en die zei dat dit soort dingen gewoon heel erg lang kunnen duren. Al die tijd kreeg hij iedere dag een cocktail van medicatie. Tegen de stress en ook voor z'n blaas.
Uiteindelijk is het goed gekomen, maar ik heb dan ook een kattenhuis van m'n appartement gemaakt met meerdere kattenbakken, in iedere kamer een hoge krabpaal, huisjes, voedselpuzzels en verschillende planken aan de muur. Ook altijd Feliway in de stopcontacten. Maar hij is al acht jaar mijn maatje, dus ik had het er graag voor over.
Sterkte i.i.g.
De derde keer dat ik midden in de nacht bij de DA zat omdat hij weer niet kon plassen heb ik echt zitten janken en die zei dat dit soort dingen gewoon heel erg lang kunnen duren. Al die tijd kreeg hij iedere dag een cocktail van medicatie. Tegen de stress en ook voor z'n blaas.
Uiteindelijk is het goed gekomen, maar ik heb dan ook een kattenhuis van m'n appartement gemaakt met meerdere kattenbakken, in iedere kamer een hoge krabpaal, huisjes, voedselpuzzels en verschillende planken aan de muur. Ook altijd Feliway in de stopcontacten. Maar hij is al acht jaar mijn maatje, dus ik had het er graag voor over.
Sterkte i.i.g.
maandag 22 juli 2019 om 14:56
Precies. Liever de kat nu extra stress door de dierenarts en een medische oplossing dan continu pijn hebben (en dus stress) doordat plassen niet lukt.Kissie30 schreef: ↑22-07-2019 14:44Dit idd. Waarom negeer je dit advies wat inmiddels veelvuldig gegeven is? Een dier wat niet de benodigde medische zorg krijgt is wel degelijk een arm beestje, zonder aanhalingstekens. Jij bent volgens mij geen lieve verzorger voor dit beestje, en dat is ook zonder aanhalingstekens.
En als het niets medisch is is het toch echt gedrag, en daar komen de baasjes in beeld. Het zou al helpen als je de kat niet klote vindt, als jij in huis uitstraalt wat je hier uitstraalt heeft de kat sowieso al stress van jou.
maandag 22 juli 2019 om 15:21
Vervelende situatie maar een kat voelt goed aan of jouw aandacht al dan niet oprecht is, en het dier dus welkom is.
Er zijn ook dierenartsen die aan huis komen. Kost iets meer maar wellicht is dat een optie?
Je man heeft een kat-met-verleden geadopteerd en dat brengt verantwoordelijkheden met zich mee.
Er zijn ook dierenartsen die aan huis komen. Kost iets meer maar wellicht is dat een optie?
Je man heeft een kat-met-verleden geadopteerd en dat brengt verantwoordelijkheden met zich mee.
maandag 22 juli 2019 om 16:16
.
TO is dan ook niet her “baasje”. Waarom trouwens die aanhalingstekens?
Als dit al meerdere maanden duurt dan snap ik dat haar geduld weleens opraakt en er woorden als klotekat uitglippen. Frustratie is menselijk.
TO, je man is vooral aan zet. Zijn beest, zijn zorg.
maandag 22 juli 2019 om 17:45
Feliway kan ik proberen. Maar voor degenen die denken dat ik een monster ben en niet van de kat hou of hij 'voelt' dat ik niet van hem hou hebben het mis. Hij heeft mij in de 1e instantie met veel wantrouwen bejegend want hij is erg wantrouwig naar mensen toe. Ik ben uiteindelijk geaccepteerd na een maand of wat, maar ik ben een van de weinigen die hem niet volstouwt met snoepjes, wat hij wel kreeg in zijn oude buurtje om hem op zijn gemak te stellen.
Ik denk over feliway en de dierenarts aan huis is idd een goed idee. dus daar ga ik achteraan.
Ik denk over feliway en de dierenarts aan huis is idd een goed idee. dus daar ga ik achteraan.