NIET-groepje

18-03-2009 16:32 4481 berichten
Alle reacties Link kopieren

Een NIET-weetje: Inmiddels heeft het NIET-groepje 207340 postings volgekletst. Tel deze postings erbij op en je ziet het: wij zijn erg actief!
Zo kleine vriend is weer opgehaald.. en inderdaad pugen doet ie blijkbaar alleen thuis (en poepen ook gehehe)

Heb geen ideeeee wat ik vanavond weer es zal eten...
Hai Elo en Lein!

Boro, wat een gezellig speelvriendinnetje Die wil je vast vaker over de vloer haha is dat dezelfde als waar je het wel es vaker over had? Ach maakt je weer extra blij met je eigen kroost toch?
Hi Borrie! En Elo!

Had weer een paar heavy dagen op t werk..frustraties zijn backstage te lezen.

Maar nu schijnt t zonnetje lekker naar binnen, lig ik voor pampus op de bank en voorlopig ben ik niet van plan er vanaf te komen
Zo... thuis... net even nog in de deuropening gezeten met de katten, want daar was nog wat zon. De piepers staan klaar om opgezet te worden, dopperts en worteltje ook. Uit pot ja, want ik vind de worteltjes lekker en Snoes de dopperts en daarbij eten we een schnitzel met stroganhofsaus

Maar Snoes staat nog gezellig met nog een aantal mensen op de snelweg te staan in de zon
Ik ga denk ik ff iets met een pitabroodje en kipfilet in elkaar flansen ofzo

Weer druktes dus Lein! Sterkte ermee, ik hoorde net dat er binnenkort weer iets van een vakantie aan zit te komen toch??
ja de meivakantie komt eraan. en t paasweekend, lekker rocken op Paaspop, dat houdt me op de been.

wat me zo boos maakt is dat we eindelijk voor elkaar hebben dat de werkdruk verlaagd wordt en dan krijg je weer een nieuwe inval van de directie die je uren werk kost.

*klaag/drama-modus aan*

de gemiddelde docent heeft naast zijn lessen trouwens 200 taakuren. daar zit nakijkwerk in, present zijn op schoolfeesten, het organiseren van activiteiten...bij een fulltime baan,

maar omdat de hoge heren vinden dat mijn vak niet zo zwaar is (mondvaltopensmiley) draai ik momenteen 400 taakuren, dat is gemiddeld 10 per week...sorry hoor, maar dat is niet normaal...en dan komen er nog genoeg extra lastminute dingen bij...ik trek dit even helemaal niet meer.

*klaag/drama-modus uit*
Lein, wat gebeurd is als je dit aangeeft? Of met zijn allen 1 front vormt? Of gewoon NEE zegt? Als jij voelt dat je dit niet trekt, misschien moet je dan gedeeltelijk de ziektewet in, voordat je het écht niet trekt en een ongelukkig hoopje mens op de bank bent.
Ik kreeg vanmiddag van Viva de enquete om in te vullen voor de FvdM. Duurde toch wat langer met invullen want ik had geen multipulchoice. Even net daarom een diepvriespizza gehaald.

Ja ik moest kort en bondig antwoorden op de vragen. Nou voor mij geen probleem natuurlijk . Na 3 A4tjes gereduceerd te hebben na 1,5 A4tje was ik er erg tevreden over .

En hadden ze mazzel dat ik niet een twijfelbui had over de foto . Van de 3000 kattenfoto's wist ik welke ik wilde, moest hem alleen vinden. Ja ik dacht, ik doe het ze niet aan van kijk maar in de onlinefotoalbum.

Nou, boodschappen gedaan, en nu geen trek meer. Maar ik heb iig wat lekkers liggen. Pizza bbq voor een keertje.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik ben benieuwd Mleen
geen idee ploes..mensen durven geen front te vormen, dat heb ik al eerder gemerkt.

ik heb bij de directie al aangegeven dat ik t van de zotte vind. hun antwoord: dan geef je je (ontzettend leuke) extra activiteiten maar op.

No way! hou gewoon op met al die extra dingen die ons belasten in onze taak en laat ons weer gewoon ouderwets papiertjes en rapportjes invullen, dat kost zoveel minder werk. Alles moet altijd op t laatste moment anders en de hoge meneren die het bedenken zitten zelf allang niet meer voor de klas, dus zij hebben gewoon geen idee.

ik voorspel trouwens als het zo doorgaat binnenkort een staking van ons personeel tegen de directie en baasspelertjes.

en no way dat ik de ziektewet inga . ik hou van mijn werk, maar t moet wel werkbaar blijven. we zaten met tientallen mensen met vierkante ogen achter de pc te gapen strakjes. en ik ben nog steeds niet klaar
Lein, compenseren die taakuren niet alle vakanties die je hebt in het onderwijs dan? dat dacht ik altijd.
Dus eigenlijk: take it or leave it?
drie hoeraatjes voor wehkamp !

eergister bestelde ik twe sets dekbedovertrekken en een babyfoon. gister keurig alles afgeleverd

en vandaag blijkt alles vet in de aanbieding te zijn

dus yam bellen... 12.40 euro is t bellen waard ...

dus ik krijg nu een waardebon voor wehkamp twv 12.50

vind ik service !
in principe wel ja Sun...maar omdat men vindt dat mijn vak niet zo zwaar is qua lesgeven en nakijken en voorbereiden (wat bullshit is, maar das nu eenmaal zo vastgelegd) heb ik veel meer taken dan mijn collega's van andere vakken.
Oh, dat is iets waar de KPN een voorbeeld aan kan nemen... service

Mooie meevaller Yam
ach en weet je...ik vind het ook moeilijk om het allemaal los te laten als ik thuis kom, daarmee maak ik het voor mezelf ook moeilijk...er is hier niemand om het even tegen af te reageren of over te hebben, mijn collega's voelen zich net zo, dus dan wordt het klaag tegen klaag...en ik voel me te moe om me op te pakken en iets leuks te gaan doen.
Nice Yam!
ah. En je kan het gros van die dingen niet in de vakanties proppen? (nakijkwerk enzo niet natuurlijk, dat snap ik ook wel )
Dat is iets waar je wel mee aan de bak kan Lein...

En het vergissen in namen

Ik kan gelukkig wel heel makkelijk loslaten en dat scheelt zoveel. Gewoon om 17u de deur letterlijk en figuurlijk achter je dicht trekken.

Hoe gaat het met het slapen trouwens?
nee die zijn allemaal voor dingen die ik organiseer, aanwezigheid bij schoolfeesten, nakijken etc idd. het enige dat ik in vakanties doe eigenlijk is voorbereidingen maken en losse rafeltjes bijwerken.
quote:Pilous schreef op 02 april 2009 @ 18:39:

Dat is iets waar je wel mee aan de bak kan Lein...

En het vergissen in namen

Ik kan gelukkig wel heel makkelijk loslaten en dat scheelt zoveel. Gewoon om 17u de deur letterlijk en figuurlijk achter je dicht trekken.

Hoe gaat het met het slapen trouwens?

Haha ja heb een beetje namengriep geloof ik

Je bedoelt t afschakelen? Man ik vind dat zo lastig...om dat vermoeide gevoel kwijt te raken en te genieten van t lekker thuis zijn en even niks hoeven doen. Najah...als ik de deur achter me dicht trek zit mijn werk er nog niet op, doe ik vaak thuis nog genoeg...en je hebt natuurlijk nog ouders die bellen, mailtjes die binnenkomen waar ik dan van mezelf toch nog even op moet reageren...

En ik raak het baalgevoel altijd moeilijk kwijt.
Ik heb t eigenlijk ook nooit met manlief over dingen op t werk.... trek ook de deur dicht als ik wegga.

Alleen als ik heel schokkende meldingen heb eigenlijk, waar ik dan mee in mn maag zit praat ik er met hem over. Maar dat komt bijna niet voor. Ik vergeet t ook eigenlijk altijd te vertellen. Ben ooit bij een grote schietpartij geweest, en dat was savonds uitgebreid op tv, zegt manlief: he, heb je dat gehoord van die schietpartij, zet es harder dat geluid.

Riep ik o ja, daar stond ik bij vannacht, was een gekkenhuis joh
Ik slaap als n tiet de laatste paar dagen trouwens, dus dat is positief!
Ik ben iemand die het best afschakelt door afgeleid te worden door andere mensen.n Iemand die me even helpt de boel te relativeren. Ziggy doet t ook best goed op dit moment, die zit weer een vlieg achterna
Kan je niet gewoon een aparte postbus maken voor werkmail? en die eens in de X dagen openen in plaats van elke dag?Of na zo'n dag de stekker eruit trekken en de voicemail aan?

( je kan namelijk niet genieten als elk moment er weer een beroep op je gedaan kan worden, dan sluit je de dag niet af namelijk. En het lijkt me dat de wereld niet vergaat als jij een avond niet te bereiken bent voor ouders)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven