Napraattopic deel 114

08-07-2019 13:55 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Zazamaenade schreef:
22-07-2019 19:24
Nou, volgens mij zit het anders. Ze viel zichzelf gisteravond laat bij, met die andere nick, vlak voor ze met de TO-nick reageerde.
Waardoor ik me dus afvraag of dit dan een fake-verhaal is :|
Nah, dat is dan wel heel bijzonder.
PoesinBoots schreef:
22-07-2019 20:03
Zo dan. Dat is wel hysterisch lachen.
Jazeker. :-D

De gedachte dat iemand die in DSM's zit te neuzen, zichzelf op dagelijkse basis tegenkomt maar de confrontatie niet aankan en dat alles projecteert op haar medemens vind ik hilarisch, op z'n zachts gezegd. Dan heb ik het niet eens gehad over waar ze zich mee associeert.
Lucifer2018 schreef:
22-07-2019 19:54
Hoe dan?
Dat doe je dan toch bewust?
Stel dat ik een topic open als wuaim, over mijn man die zonder overleg nóg een dag minder is gaan werken.
Terwijl iedereen over elkaar heen rolt mbt grenzen en huwelijkse voorwaarden wil ik mijn uitgebreide toelichting plaatsen.
Ik doe dat per ongeluk als feow.
Zie dat na plaatsen en schrik me rot.
Druk op wijzigen, wis de hele zooi en vervang het door “ jij sterke slimme vrouw jij!”
Log snel in als wuaim en plaats alsnog mijn toelichting.
Kraait geen haan naar.

Volgende dag maak ik dezelfde fout.
Deze keer word ik er op gewezen.
En nog eens op gewezen.
En dan wijst iemand degenen die erop wezen erop dat het niet handig is om daarop te wijzen. Dat erop wijzen blijft wel staan (???)
En een ander quoot dat weer.

En er komt ook een bericht over op napraat. Zelfs een beetje discussie. Bericht wordt weggehaald, maar quotes en “ja maar het is toch helemaal niet duidelijk over welk topic ik het heb” niet. (<—- echt superdom: één keer loepen op jou, twee berichten teruglezen en hoppa, jij bent dus degene die het uithangbord met zwaailicht is voor precies datgene waarvoor jij zegt te waarschuwen)

En dan gaat er een mod dom doen. Of eerlijk, wat je verkiest als ‘verklaring’. En dan komt er een dnohtor over zeuren en begint het aandachtscircus opnieuw. Yrros.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Mooi uitgelegd Feow. Ik denk ook dat het precies zo gegaan is.
PoesinBoots schreef:
22-07-2019 20:11
Mooi uitgelegd Feow. Ik denk ook dat het precies zo gegaan is.
Dat denk ik ook.
Ik adviseer je een kat.
Ik snap er niks van Feow :mrgreen:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dus nu snapt werkelijk iedereen en zijn goudvis waar het over gaat.
Torment schreef:
22-07-2019 20:18
:rofl:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Fizz schreef:
22-07-2019 13:02
Beste Moderator Viva forum,

Zou de titel van het desbetreffende topic weer terug veranderd kunnen worden? Het heeft namelijk te maken met het onderstaande artikel in de Telegraaf, waarin vermeld wordt dat de cursus juist voor blanke ambtenaren bedoeld is om zo bewust te raken van hun white privilege. Blank is dus een essentieel woord in de OP.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/8432483 ... e-training

De Telegraaf is, zoals al in het topic is gemeld, de enige bron die het over ‘blanke ambtenaren’ heeft. De TO heeft geen enkele bron benoemd in haar OP. Dus ben ik zelf naar info op zoek gegaan. Zoals je op de eerste pagina van het topic kan lezen, staat in het plan van de gemeente Amsterdam dat het om alle ambtenaren gaat, niet alleen de blanke. Alle andere nieuwsbronnen hebben dat netjes overgenomen. De Telegraaf niet.

Als de TO in haar OP de Telegraaf als bron had genoemd, had ik niet om verandering van de titel gevraagd. Dan weet je waar het vandaan komt. Omdat dat niet was gebeurd vond ik het ophitserij en fake news en vond ik verandering van de titel niet meer dan normaal.
feow schreef:
22-07-2019 13:11
Misschien gewoon weer ongedaan maken en dit weghalen en vervangen door “excuses, beginnersfoutje” ??
Welkom trouwens.
Als we alleen de Telegraaf als bron nemen, lijkt me dat een prima plan. Lijkt mij dat je even achterhaald waar iets vandaan komt en of het klopt

En zoals ik in mijn vorige post schreef, stond er geen bron in de OP
doe_es-lief schreef:
22-07-2019 19:12
Daarom mijn avatar als tegenhanger, ik ben net Jeckyll & Hyde :P

:yes:
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Eerlijk. Die titel maakt me niet zo uit. De gang van zaken verbazen me. Maar misschien is de mod nieuw. En er is meer te zeggen over je redenaties bethweeter.
bethweeter schreef:
22-07-2019 20:34
Als we alleen de Telegraaf als bron nemen, lijkt me dat een prima plan. Lijkt mij dat je even achterhaald waar iets vandaan komt en of het klopt

Dus als we de Telegraaf-link in de OP zetten en de titel aanpassen naar hoe die was dan is het goed volgens jou. Waarom zou je nagaan of het klopt als je ervoor al beslist dat het een prima plan is?
bethweeter schreef:
22-07-2019 20:30
Als de TO in haar OP de Telegraaf als bron had genoemd, had ik niet om verandering van de titel gevraagd. Dan weet je waar het vandaan komt. Omdat dat niet was gebeurd vond ik het ophitserij en fake news en vond ik verandering van de titel niet meer dan normaal.
Nepnieuws is geen mening. Dat stel je vast. Dat is onafhankelijk van je mening en of de bron in de OP staat. De OP zoals die nu is is net zo ophitsend als dat die zou zijn met de Telegraaf-bron, want de link heeft daar geen invloed op.
De Telegraaf geeft de feiten niet precies weer. Beleidsstukken geven een andere omschrijving. Dan zou de Telegraaf niet kwalificeren als goede bron. Maar je vind nepnieuws niet zo erg dus het maakt niet uit.
bethweeter schreef:
22-07-2019 20:30
De Telegraaf is, zoals al in het topic is gemeld, de enige bron die het over ‘blanke ambtenaren’ heeft. De TO heeft geen enkele bron benoemd in haar OP. Dus ben ik zelf naar info op zoek gegaan. Zoals je op de eerste pagina van het topic kan lezen, staat in het plan van de gemeente Amsterdam dat het om alle ambtenaren gaat, niet alleen de blanke. Alle andere nieuwsbronnen hebben dat netjes overgenomen. De Telegraaf niet.

Waarom en hoe zou je een donker iemand bewust moeten maken van zijn witte privilege? Natuurlijk is de cursus voor alle ambtenaren, want anders zou de gemeente A'dam beschuldigd worden van racisme. De inhoud van de cursus is echter op blanken gericht. Zie ook het artikel in o.a. het AD:

https://www.ad.nl/ad-werkt/amsterdam-wi ... ~a2a4e5c5/

https://www.binnenlandsbestuur.nl/ambte ... 7920.lynkx

https://www.at5.nl/artikelen/195588/amb ... -privilege

In al deze artikelen is duidelijk te lezen dat de training op blanke ambtenaren is gericht. Ik gok dat de ambtenaren met een kleurtje voor het rollenspel nodig zijn.....
madamzonderm schreef:
22-07-2019 21:08
En er is meer te zeggen over je redenaties bethweeter.
Dus als we de Telegraaf-link in de OP zetten en de titel aanpassen naar hoe die was dan is het goed volgens jou. Waarom zou je nagaan of het klopt als je ervoor al beslist dat het een prima plan is?

Nepnieuws is geen mening. Dat stel je vast. Dat is onafhankelijk van je mening en of de bron in de OP staat. De OP zoals die nu is is net zo ophitsend als dat die zou zijn met de Telegraaf-bron, want de link heeft daar geen invloed op.
De Telegraaf geeft de feiten niet precies weer. Beleidsstukken geven een andere omschrijving. Dan zou de Telegraaf niet kwalificeren als goede bron. Maar je vind nepnieuws niet zo erg dus het maakt niet uit.
Lees alles wat ik schrijf nog even door. Want blijkbaar snap je het niet.

Samenvatting: Als TO bij het posten van haar topic direct de Telegraaf als bron had genoemd, dan wist iedereen waar het vandaan kwam. Dan zou de discussie al snel gaan over de fouten van de Telegraaf.
Ik zeg niet dat als je NU de Telegraaf als bron vermeld dat de titel dan ook teruggedraaid kan worden.

2. Zoals je je kunt nalezen, had TO geen enkele bron genoemd. Dat kun je ook aan de reacties op pagina 1 merken.
Daardoor komt het over als verspreiden van nepnieuws. En vooral als ophitserij

3. Ik snap het laatste deel van je post totaal niet. Je probeert mij nu uit te leggen wat ik sinds vrijdag al verkondig?
En waar zeg ik dat ik nepnieuws prima vind?
Torment, ik heb je recept gemaakt vanavond. Heerlijk was ‘t!
The owls are not what they seem
Fizz schreef:
22-07-2019 21:39
Waarom en hoe zou je een donker iemand bewust moeten maken van zijn witte privilege? Natuurlijk is de cursus voor alle ambtenaren, want anders zou de gemeente A'dam beschuldigd worden van racisme.
Het gaat ook over intersectioneel privilege

Fizz schreef:
22-07-2019 21:39
In al deze artikelen is duidelijk te lezen dat de training op blanke ambtenaren is gericht. Ik gok dat de ambtenaren met een kleurtje voor het rollenspel nodig zijn.....
Laten we vooral niet gaan gokken want ik denk dat jij en ik heel anders gokken
Ik ben ontsnapt van die verjaardag, het was net zo erg als ik al omschreef alleen dan nog erger. Heb het eerste glas rosé in één beweging naar binnen gekieperd, koppijn heb ik toch al O_o

O, en ik ben echt wel muf van nature maar dat recept, ik kijk er steeds overheen of zo maar geen idee wat het is maar het schijnt lekker te zijn dus wil ik het ook graag dus please Link anyone :kwijl:
Voor PoesinBoots, die huppelende avatar kan ik niks aan doen, mijn bezem staat bij de garage dus ik moet wel lopen :-(
anoniem_64a53cca42dd0 wijzigde dit bericht op 22-07-2019 22:02
Reden: Dat eerste glas rose toch iets te snel leeggezopen
80.87% gewijzigd
Torment schreef:
22-07-2019 20:18
\

Je bedoeld de sivduog, toch? 8-)
doe_es-lief schreef:
22-07-2019 21:54
Ik ben ontsnapt van die verjaardag, het was net zo erg als ik al omschreef alleen dan nog erger. Heb het eerste glas rosé in één beweging naar binnen gekieperd, koppijn heb ik toch al O_o

O, en ik ben echt wel muf van nature maar dat recept, ik kijk er steeds overheen of zo maar geen idee wat het is maar het schijnt lekker te zijn dus wil ik het ook graag dus please Link anyone :kwijl:
Voor jou terug gezocht:
Voor wie wil:

Voor 4 pers:
12 kippendijen
Knoflookpoeder
Peper
Zout
Blikje bier
Saffraan
500 mll volle yoghurt
1blokje kippenbouillon
Olijfolie

Wrijf de kippendijen in met knoflookpoeder,peper en zout.
Bak de kippendijen bruin in olijfolie in een pan die goed heet kan worden. De kip hoeft niet compleet gaar te zijn. (Ze garen door in de saus)
Leg de kip in een andere (soep) pan
Voeg daar de yoghurt, iets meer dan 3/4 van het blikje bier,de saffraan, en de kippenbouillon aan toe. Zet het vuur op zijn hoogsten laat de saus inkoken. Dit doe ik meestal op gevoel. in de tussentijd kun je je patat bakken. Lekker met alles :proud:
LadyL0101 schreef:
22-07-2019 21:45
Torment, ik heb je recept gemaakt vanavond. Heerlijk was ‘t!
Leuk!!! :)
doe_es-lief schreef:
22-07-2019 21:57
\

Je bedoeld de sivduog, toch? 8-)
:biggrin:
Torment schreef:
22-07-2019 22:05
Leuk!!! :)
Jouw recept wordt net zo beroemd als de Parmezaanse kip van MV. :heart:
bethweeter schreef:
22-07-2019 21:43
Samenvatting: Als TO bij het posten van haar topic direct de Telegraaf als bron had genoemd, dan wist iedereen waar het vandaan kwam. Dan zou de discussie al snel gaan over de fouten van de Telegraaf.
Laten we vooral niet gaan gokken want ik denk dat jij en ik heel anders gokken.
bethweeter schreef:
Ik zeg niet dat als je NU de Telegraaf als bron vermeld dat de titel dan ook teruggedraaid kan worden.
Wel. Zie quotes tussen de tildes (~) Je quotte feow in die post en vond zijn voorstel goed onder de regels die je gaf, dus zijn post is daar ook.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
feow schreef:
22-07-2019 13:11
Misschien gewoon weer ongedaan maken en dit weghalen en vervangen door “excuses, beginnersfoutje” ??
Welkom trouwens.
bethweeter schreef:
22-07-2019 20:34

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
bethweeter schreef:
2. Zoals je je kunt nalezen, had TO geen enkele bron genoemd. Dat kun je ook aan de reacties op pagina 1 merken.
Daardoor komt het over als verspreiden van nepnieuws. En vooral als ophitserij
Nepnieuws stel je vast. Ik neem geen stelling in of het ophitserij was. Net als dat "Ik vind dat het nepnieuw is" niet juist is.
bethweeter schreef:
3. Ik snap het laatste deel van je post totaal niet. Je probeert mij nu uit te leggen wat ik sinds vrijdag al verkondig?
En waar zeg ik dat ik nepnieuws prima vind?
Telegraaf, wat je een prima bron vindt, verspreid nepnieuws. Jij vind het okay om Telegraaf met nepnieuws als bron te nemen.
Je neemt het al als bron voor je het checkt op waarheid.
madamzonderm wijzigde dit bericht op 22-07-2019 22:15
5.59% gewijzigd
prada schreef:
22-07-2019 22:09
Jouw recept wordt net zo beroemd als de Parmezaanse kip van MV. :heart:
Aaah dat is teveel eer :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven