Ergernissen in de supermarkt deel 3

zondag 21 juli 2019 om 16:12
In mijn ouderlijk dorp ook alleen een coop. Verschrikkelijke winkel inderdaad. Knetterduur en vind de kwaliteit ook niet top.sistasista schreef: ↑21-07-2019 14:48Breek me de bek niet open! Sinds oktober is hier de emte weg en een coop voor terug gekomen. Wat een Kl*te winkel zeg, bahbah. Stervensduur, aanbiedingen vaak niet beschikbaar, chaggerijnig personeel. Zelfscan is bagger want daarna kan je in de rij bij de servicebalie voor actie en of koopzegels of als je bon niet klopt. Iets wat regelmatig gebeurt omdat aanbiedingen er toch voor de volle mep opstaan.
Geldautomaat binnen is weg en geld extra pinnen kan niet. En dat voor een buitenwijk met ruim 2000 inwoners. Goedkopere winkels en pinautomaten liggen op 15 minuten fietsen.
Achterlijke spaaracties waarbij je voor bv voor 2 theedoeken of een kruidenpotje nog 4,99 bij moet betalen. Enigste voordeel is dat er bijna geen hond meer komt waardoor er heel veel afgeprijsd is met 50% (was 35 maar zelfs daarvoor kwamen er te weinig mensen). Google revieuw staat vol met deze klachten. Mensen komen er eigenlijk alleen nog maar voor wat vergeten dingetjes, je ziet er bijna niemand meer en al helemaal niet met een volle kar boodschappen.
Ik ben echt heel erg benieuwd hoelang ze kunnen blijven bestaan zo. De emte wordt echt heel erg gemist door iedereen hier. Waar ze ook echt heel erg een handje van hebben (maar dat valt me tegenwoordig bij wel meer winkels op) is de reclame aanbiedingen door elkaar te zetten in een rek. Bv sensodyne in de reclame maar alleen 1 soort waar dan groot opstaat 2 halen 1 betalen en andere soorten erbij liggen. Ik vind dat echt zo ontzettend misleidend!
Voor dit soort dingen (zegels, verkeerd geprijsd) was de zelfscan echt heel handig met een bemande kassa. Persoonlijk ga ik het liefst naar Nettorama en de Lidl. Alhoewel ik sommige dingen daar niet meer koop omdat ze zo tegenvallen, bv ingevroren kipfilet. Bij onze lidl is groente, fruit en veel basis dingen echt een stuk goedkoper en van goede kwaliteit.Bijvoorbeel 1 kg uien zijn bij de coop 1,99! bij de lidl 2 kg voor 1,29. Kilo winterpeen bij de coop 1,79, lidl 0,79. Eieren bij coop 2,85, bij lidl 1,65. Nu ik toch bezig ben als laatste nog 1 grote ergernis van mensen die boodschappen doen.
Hoeveel plek er ook is, al staat er maar1 fiets een kilometer verderop, altijd hun fiets pal tegen de jouwe zetten, liefst links en rechts zodat je er niet door kan om je tassen aan je stuur te hangen. Zo! dat lucht op![]()

zondag 21 juli 2019 om 21:57
ClaireSophie schreef: ↑21-07-2019 14:54Ik vind het oprecht knap dat je de prijzen weet. Ik zou mijn god niet weten wat een kilo uien kost hier bij de plaatselijke jumbo. Nu kom ik ook maar bij één supermarkt want geen zin om drie winkels af te gaan om €10 te besparen en acties doe ik ook niet aan mee, set lelijke theedoeken hoef ik niet. Maar goed, ik dwaal af! Wilde even zeggen dat ik het knap vind!
Nah, knap. Is ooit uit nood geboren door een heel erg krap budget. Ongeveer 40 euro p/w destijds met 3 tieners. Nu zijn de tieners al een tijdje uitgevlogen en mijn budget voor boodschappen ruim 100 euro p/w voor mij alleen. Maar nog steeds ben ik erg prijs bewust en geef ik mijn geld liever aan andere dingen uit als het even kan. Ik koop tegenwoordig wel bepaalde merken die ik echt lekkerder vind zoals DE koffie en remia mayo. Maar om nou 1 euro meer te betalen voor een doos eieren maat M of een kilo uien of wortelen pas ik eeuwig voor. Een goede vriendin van mij (lat relatie en tiener dochter) gooit iedere dag maar van alles in haar karretje en geeft minstens 200 euro p/w uit aan boodschappen.
Let niet op aanbiedingen, plant niks en graait maar wat bij elkaar. We gaan regelmatig samen boodschappen doen en ze klaagt iedere keer dat ze zoveel kwijt is. Ik heb dan bv 2 andrelon shampoo in de aanbieding, 2 voor 1, en zij maar 1 want niet gezien. Ze werkt keihard en verdient ruim 600 euro meer p/m dan ik maar heeft nog geen cent op haar spaarrekening en staat continue rood. Ik vind dat echt zo ontzettend zonde en niet nodig. Maar goed, dit gaat wel heel erg ot. Ben wel benieuwd wat anderen van de coop vinden verder.
zondag 21 juli 2019 om 22:52
Ja in sommige (ik bedoel veel) dorpen is het coop (en co.) aan de dure kant of geen supermarkt. Zou je het aan de jumbo's en ah's overlaten dan heeft geen enkel dorp een supermarkt.chaoticinternetnerd schreef: ↑21-07-2019 16:12In mijn ouderlijk dorp ook alleen een coop. Verschrikkelijke winkel inderdaad. Knetterduur en vind de kwaliteit ook niet top.
Dat heeft voor mij het idee dat die supermarkten (Jumbo en AH en co.) aan cherry picking doen. Dus alleen op plekken gaan zitten waar je de meeste winst haalt voor zo weinig mogelijk aan kosten.
fietsen varen vrouwelijk doen
zondag 21 juli 2019 om 23:38
Dat personeel hier bij de Coop is ook om te huilen, zo chagrijnig als wat. En de winkel lijkt standaard uitgestorven. Er zat ooit een AH (3 ah’s in 1 lange grote straat). Ik kom er alleen voor 1 soort product. Voor de rest mijd ik de Coop. Bij de Lidl, Ah en Jumbo haal ik mijn meeste boodschappen. Nettorama kom ik zelden, maar is wel extreem goedkoop eigenlijk. Al vind ik de bonus en 35% bij de Ah ook erg leuk
. Dirk kom ik ook heel af en toe, die is ook heerlijk goedkoop in A merken, al hebben ze niet alles, dat is wel een gemis.

Voor iedereen een groene tuin

dinsdag 23 juli 2019 om 10:06
Ja echt hoor, en alleen hun website/app is ook om te huilen. Die aanbiedingen zijn iedere keer super verwarrend. De aanbiedingen van de huidige week vliegen dan eraf op vrijdag. Dan denk je dat dingen in de aanbieding zijn en dat is dan niet zo. Idem dito met bordjes in de winkel. Ik kom er echt zelden. Want het is maar een dure winkel en dan gaat het met die aanbiedingen altijd mis. Ook aan de kassa overigens. Waarop het personeel vervolgens heel onvriendelijk doet. Die 50% korting is dan wel weer leuk met die stickers, maar daar houdt het zo ongeveer mee op.GroenTuintje schreef: ↑21-07-2019 23:38Dat personeel hier bij de Coop is ook om te huilen, zo chagrijnig als wat. En de winkel lijkt standaard uitgestorven. Er zat ooit een AH (3 ah’s in 1 lange grote straat). Ik kom er alleen voor 1 soort product. Voor de rest mijd ik de Coop. Bij de Lidl, Ah en Jumbo haal ik mijn meeste boodschappen. Nettorama kom ik zelden, maar is wel extreem goedkoop eigenlijk. Al vind ik de bonus en 35% bij de Ah ook erg leuk. Dirk kom ik ook heel af en toe, die is ook heerlijk goedkoop in A merken, al hebben ze niet alles, dat is wel een gemis.
Oja en ik ben beschimmelde afbakbroodjes in de winkel tegen gekomen zonder dat ik die überhaupt wilde hebben zag ik ze al liggen. Ook niet een beetje, maar gewoon groen en geel. Ik weet niet hoor: als ik dat als zie, dan zie je dat als vakkenvuller al helemaal. Ik ben ook wel eens andere over datum/kapotte producten tegengekomen.
dinsdag 23 juli 2019 om 14:33
Zojuist in de Albert Heijn. Een oudere vrouw met rollator walst de hele rij voorbij, plant de rollator voor de eerst beste die aan de beurt is en vraagt (nog net, maar op een toon die geen tegenspraak duldt) of ze voor mag want haar hondje staat buiten. En ze kreeg het nog voor elkaar ook. Vervolgens een heel verhaal tegen die kassajuffrouw over dat hondje.. Zo'n haast had ze dus blijkbaar ook niet..
Seriously?

dinsdag 23 juli 2019 om 15:06
MeredithGrey schreef: ↑23-07-2019 14:33Zojuist in de Albert Heijn. Een oudere vrouw met rollator walst de hele rij voorbij, plant de rollator voor de eerst beste die aan de beurt is en vraagt (nog net, maar op een toon die geen tegenspraak duldt) of ze voor mag want haar hondje staat buiten. En ze kreeg het nog voor elkaar ook. Vervolgens een heel verhaal tegen die kassajuffrouw over dat hondje.. Zo'n haast had ze dus blijkbaar ook niet..
Dat is het voordeel van bejaard zijn hè, dat je daarmee wegkomt. Gewoon lekker misbruik van maken.

dinsdag 23 juli 2019 om 15:11
Normaal zou t me heel veel boeien, maar als het regent, of nu, als het warm is, vind ik het toch sneu voor het beestje als ie lang alleen staat (ongeacht dat mevrouw een heel verhaal hield aan de kassa, maar dat terzijde)

dinsdag 23 juli 2019 om 15:20
Overkomt mij wel minstens een keer of 3-4 per jaar en kom er steeds pas achter bij het afrekenen, ik kan altijd mijn boodschappen gewoon meenemen en de volgende dag als ik weer kom betalen, geen probleem. Maar ik breng dan mijn handel snel thuis en vlieg mét portemonnee weer terug om te betalen waarop men steeds zegt: dat had morgen of zo ook toch ook gekund hoor.
Maar ik kan dat dus niet, het is net of de aarbeien minder lekker smaken als die nog niet helemaal "van mij"zijn zal ik maar zeggen

dinsdag 23 juli 2019 om 15:24
Maar dan moet je misschien niet op het heetst van de dag met je hondje naar de supermarkt gaan om de zeer noodzakelijke boodschap 'een bak ijs' te kopen...Marie-Antoinettexx schreef: ↑23-07-2019 15:11Normaal zou t me heel veel boeien, maar als het regent, of nu, als het warm is, vind ik het toch sneu voor het beestje als ie lang alleen staat (ongeacht dat mevrouw een heel verhaal hield aan de kassa, maar dat terzijde)
Seriously?

dinsdag 23 juli 2019 om 15:24
Not in my book, voorkruipen en dan op zo'n manier, om welke reden ook gaat bij mij niet gebeuren, antiek of niet (ben zelf leeftijdstechnisch ook al enigszins stoffig)
Ik laat regelmatig mensen even voor als ik veel heb en zij 2-3 dingetjes maar bejaarden die denken dat ze voor mógen zonder het netjes te vragen omdát ze bejaard zijn? Nope.
Een als het excuus is dat ze met dit weer een hondje buiten hebben zitten krijgen ze nog een stevige veeg uit de pan ook. Met dit weer laat-je-je-hond-thuis. Punt.

dinsdag 23 juli 2019 om 15:29
doe_es-lief schreef: ↑23-07-2019 15:20Overkomt mij wel minstens een keer of 3-4 per jaar en kom er steeds pas achter bij het afrekenen, ik kan altijd mijn boodschappen gewoon meenemen en de volgende dag als ik weer kom betalen, geen probleem.
......
Oh nou, zo'n gezellige ons-kent-ons super hebben we hier niet. Moest dus gewoon spullen achterlaten en portemonnee gaan halen. Ze hadden wel mijn kar in de koelruimte gezet omdat er diepvriesspul bij zat.

dinsdag 23 juli 2019 om 16:01
Regio Amstelveen? Zo ja dan is dat vast die oude zeeheks die bij mij en mijn moeder ook zo hondsbrutaal voordrong bij de C&A.MeredithGrey schreef: ↑23-07-2019 14:33Zojuist in de Albert Heijn. Een oudere vrouw met rollator walst de hele rij voorbij, plant de rollator voor de eerst beste die aan de beurt is en vraagt (nog net, maar op een toon die geen tegenspraak duldt) of ze voor mag want haar hondje staat buiten. En ze kreeg het nog voor elkaar ook. Vervolgens een heel verhaal tegen die kassajuffrouw over dat hondje.. Zo'n haast had ze dus blijkbaar ook niet..

Bij mij had ze het niet voor elkaar gehad als ik de cassiere was.
Gewoon op je beurt wachten net zoals iedereen. Geen uitzonderingen. Ik liet niemand voor toen ik aan de kassa zat. Als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan voordringers.
Ik heb ook een grafhekel aan de Coop. Vreselijke winkel. Veel te duur, chagrijnig personeel en ze hebben nooit de aanbiedingen waar ik voor kom. Doe mij de Deen dan maar. Veel goedkoper en hetzelfde concept.
dinsdag 23 juli 2019 om 18:42
Zo'n voordringer had ik vanmorgen ook. Stond bij de Action in de rij, had maar een paar dingen, net als de dame achter mij. Voor mij was iemand nog aan het afrekenen. Zie ik vanuit mijn ooghoeken een wat oudere man aan komen lopen die eerst half achter me gaat staan. Voorzichtig schuifelt hij iets naar voren en komt hij naast me staan met kennelijk als doel om voor te dringen. Omdat ik 'm al een paar keer vinnig aankeek, probeerde hij hetzelfde trucje bij de dame achter me. De dame achter me had dit ook wel door, dus die trapte daar ook niet in. Stond ie alsnog achteraan in de rij, wat een oelewapper zeg...
In this mad house we must all survive

dinsdag 23 juli 2019 om 19:12
Zoooooooooo, er heeft iemand even meegemaakt dat ik heel netjes lelijk kan doen
Ik kom zelden bij de Appie, alleen als mijn fijne super net iets niet heeft, ik háát onze Appie. Maar helaas moest ik er even zijn net, ik ging voor een verse pizza en ik wil dan een simpele margerita die ik zelf kan oppimpen. Staat er een kerel breeduit pal voor die koeling met kar en al dus ik vraag heel vriendelijk of ik snel even iets mocht pakken dus hij gaat zuchtend even opzij met zijn kar. Ik zeg dank je wel, pak die pizza wat de laatste margherita was, andere smaken waren er nog zat.
Heeft dat figuur een kind bij zich, zegt hij tegen dat dna van hem: zeg jij even tegen die mevrouw dat wij die pizza willen hebben en zij die zomaar zonder vragen heeft gepakt? En op zo'n zemeltoontje
Really?
Pak die pizza dan als je die wil hebben, zeg dan dat je die wil als ik vraag of ik even iets mag pakken. Die pizza was nog niet van jou hooibaal.
En omdat ik er de pest in had zeg ik tegen dat kind: zeg jij maar even tegen pappa dat hij eens gezond voor je moet gaat koken en ik stieffel zo weg. Geen idee waar ik dat zo gauw vandaan haalde, adrenalineboost denk ik

Ik kom zelden bij de Appie, alleen als mijn fijne super net iets niet heeft, ik háát onze Appie. Maar helaas moest ik er even zijn net, ik ging voor een verse pizza en ik wil dan een simpele margerita die ik zelf kan oppimpen. Staat er een kerel breeduit pal voor die koeling met kar en al dus ik vraag heel vriendelijk of ik snel even iets mocht pakken dus hij gaat zuchtend even opzij met zijn kar. Ik zeg dank je wel, pak die pizza wat de laatste margherita was, andere smaken waren er nog zat.
Heeft dat figuur een kind bij zich, zegt hij tegen dat dna van hem: zeg jij even tegen die mevrouw dat wij die pizza willen hebben en zij die zomaar zonder vragen heeft gepakt? En op zo'n zemeltoontje
Really?
Pak die pizza dan als je die wil hebben, zeg dan dat je die wil als ik vraag of ik even iets mag pakken. Die pizza was nog niet van jou hooibaal.
En omdat ik er de pest in had zeg ik tegen dat kind: zeg jij maar even tegen pappa dat hij eens gezond voor je moet gaat koken en ik stieffel zo weg. Geen idee waar ik dat zo gauw vandaan haalde, adrenalineboost denk ik

dinsdag 23 juli 2019 om 19:20
hahaha, en dat met jouw nick!doe_es-lief schreef: ↑23-07-2019 19:12Zoooooooooo, er heeft iemand even meegemaakt dat ik heel netjes lelijk kan doen![]()
Really?
En omdat ik er de pest in had zeg ik tegen dat kind: zeg jij maar even tegen pappa dat hij eens gezond voor je moet gaat koken en ik stieffel zo weg. Geen idee waar ik dat zo gauw vandaan haalde, adrenalineboost denk ik![]()
Maar hulde, dat is zo’n opmerking die ik zelf pas thuis zou kunnen bedenken!
Don't cry, buy a bag and move on.

dinsdag 23 juli 2019 om 19:33
Haha, super!doe_es-lief schreef: ↑23-07-2019 19:12Zoooooooooo, er heeft iemand even meegemaakt dat ik heel netjes lelijk kan doen![]()
Really?
En omdat ik er de pest in had zeg ik tegen dat kind: zeg jij maar even tegen pappa dat hij eens gezond voor je moet gaat koken en ik stieffel zo weg. Geen idee waar ik dat zo gauw vandaan haalde, adrenalineboost denk ik![]()

dinsdag 23 juli 2019 om 20:10
doe_es-lief schreef: ↑23-07-2019 19:12Zoooooooooo, er heeft iemand even meegemaakt dat ik heel netjes lelijk kan doen![]()
Really?
Hahahaha, briljant! Ik ken je verder niet, maar ik ben trots op je !

dinsdag 23 juli 2019 om 20:26
Zijdehoentje schreef: ↑23-07-2019 18:42Zo'n voordringer had ik vanmorgen ook. Stond bij de Action in de rij, had maar een paar dingen, net als de dame achter mij. Voor mij was iemand nog aan het afrekenen. Zie ik vanuit mijn ooghoeken een wat oudere man aan komen lopen die eerst half achter me gaat staan. Voorzichtig schuifelt hij iets naar voren en komt hij naast me staan met kennelijk als doel om voor te dringen. Omdat ik 'm al een paar keer vinnig aankeek, probeerde hij hetzelfde trucje bij de dame achter me. De dame achter me had dit ook wel door, dus die trapte daar ook niet in. Stond ie alsnog achteraan in de rij, wat een oelewapper zeg...
Ik snap dat hele voordringen ook nooit zo. Heb je dan zo'n belangrijk leven dat je niet eventjes in een rij kunt wachten? Wat een rotdag zullen dat soort mensen hebben in de Efteling...

dinsdag 23 juli 2019 om 20:28
doe_es-lief schreef: ↑23-07-2019 19:12Zoooooooooo, er heeft iemand even meegemaakt dat ik heel netjes lelijk kan doen![]()
Really?

Ha, geweldig deze.
Hier zou ik echt nooit op komen.

dinsdag 23 juli 2019 om 20:28
Hier gaat het ook zo. En er moet dan ook eerst een manager bijkomen om de kassa te ontgrendelen want die ziet natuurlijk dat er geen betaling is gedaan.