Pubermeiden

24-07-2019 11:39 34 berichten
Waarom maken pubers overal zo'n drama van? Puberella van 12 heeft net de 1e klas van de Havo die ze makkelijk had kunnen halen volledig verkloot door niks, maar dan ook niks uit te vreten voor school maar wel voor tablet, laptop, tekenen, vriendinnen, vijanden etc.
Ze gaat nu dus naar vmbo tl, 2e klas en mag t daar nogmaals proberen . Haar bestie van de basisschool zit ook op die vmbo dus leuk!
Maaaaaaar, bestie is nogal een jaloers ding en dramaqueen 1e klas dus loopt continue te drammen overal over. Eerst werd puberella er al van beticht een vriendin te hebben afgepakt. Want dame had blijkbaar het alleenrecht op dit meisje en zowel meisje als puberella mochten zich niet met elkaar bemoeien van haar want ze zouden ' niet goed voor elkaar zijn ' (waar bemoeit die bitch zich mee?)
Afijn, nadat puberella de desbetreffende bestie 3 weken had genegeerd en gezegd dat ze op kon bokken met haar idiote gedrag hebben ze het uitgepraat en bijgelegd. Maar nu is er wederom een drama in het leven geroepen. Puberella wordt door een andere puber gespamd want de ex verkering van bestie zou verkering aan puberella hebben gevraagd. Dit is niet zo, en puberella is nog helemaal niet bezig met verkering, want pas 12.... maar bestie is dus wee boos en beledigd en schopt ruzie. En ik zit met een kwaaie puberella op de vakantiebank.Ze wil niks meer, niet mee naar t stadje,niet zwemmen, niet praten. En ik kan er niks, mee.
Iemand raad voor dit soort ellende? Ik heb echt een ontzettende hekel aan puber gezever..... pppfff...
:-D :-D

heerlijk dit , geniet ervan , het gaat weer over
Alle reacties Link kopieren
Nergens mee bemoeien en in haar sop gaar laten koken. En gewoon je eigen gang gaan.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Eerste wat mij verbaasde is dat dochter naar vmbo tl gaat terwijl ze havo blijkbaar wel aan moet kunnen maar er gewoon niks voor heeft gedaan. Waarom dan toch naar vmbo tl? En nee, er is helemaal niks mis met het vmbo, ik geef er zelf met heel veel plezier les.

En wat betreft dochterdrama. Ik zou haar gewoon even laten. Ga zelf de dingen doen die je gepland had. Ze komt vanzelf wel weer. Laat haar wel weten dat ze met je kan praten wanneer ze maar wil.
Alle reacties Link kopieren
Ach ja, puberperikelen.
Hebben we daar eens ooit niet allemaal last van gehad?

Maak je niet druk, voor je het weet zijn ze weer elkaars besties.

Laat haar nu gewoon even en ga zelf je eigen ding doen.
Alle reacties Link kopieren
Och wat leuk.

Mijn puber heeft het jaar ook niet best afgesloten maaaaaaaaar dat lag niet aan haar maar aan de leraren , te veel huiswerk, onbegrijpelijke boeken, slechte internetverbindingen op school, waardeloze leerkrachten :lol:

Het lag in ieder geval niet aan: de hele dag op instagram, veel afspreken met vriendinnen, pas aan het huiswerk beginnen om half 9, inlogcodes kwijt zijn en niet aanvragen, appen in de klas, te laat komen :hihi:
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
tja, je puber is puber en die houdt voorlopig echt niet op met puberzijn, omdat jij daar zo'n hekel aan hebt.
Accepteer dat het zo is, probeer er de humor van in te zien en laat je vooral niet op de kast jagen. Ze weten momenteel niet beter, gaat vanzelf weer over.


over een jaar of 5 :blob:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
hollebollegijs schreef:
24-07-2019 12:01
Och wat leuk.

Mijn puber heeft het jaar ook niet best afgesloten maaaaaaaaar dat lag niet aan haar maar aan de leraren , te veel huiswerk, onbegrijpelijke boeken, slechte internetverbindingen op school, waardeloze leerkrachten :lol:

Het lag in ieder geval niet aan: de hele dag op instagram, veel afspreken met vriendinnen, pas aan het huiswerk beginnen om half 9, inlogcodes kwijt zijn en niet aanvragen, appen in de klas, te laat komen :hihi:
Bij die van mij net zo. Wonderbaarlijk hoe slecht ze dat tegenwoordig op die scholen geregeld hebben ;)
Alle reacties Link kopieren
Dat dramatische heeft ze niet van een vreemde :lightbulb:
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Nu gewoon laten gaan. Het gaat echt over. Nog ongeveer 5 jaar te gaan. Kon me zelf niet voorstellen dat het ooit over zou gaan maar het is echt zo.
Alle reacties Link kopieren
Tja z’on puberteit had ik ook. En mijn dochter ook.
Alle reacties Link kopieren
Voor haar zijn de problemen die jij beschrijft niet 'zomaar' kleine probleempjes. Probeer het daarom niet te bagatelliseren ook al denk je dat stiekem wel. Ik weet nog uit mijn pubertijd dat ik dat een van de ergste dingen vond. "jouw problemen slaan nergens op". Zeg dat je het vervelend voor haar vindt of iets in die richting en dat als ze wil, ze er met jou over kan praten.

En stel voor als je een uitje wilt gaan doen dat het misschien een lekkere afleiding voor haar is. Dan laat je zien dat je haar probleem serieus neemt en gaat ze wellicht mee.

In je sop gaar laten koken werkte voor mij juist averechts (zie je wel, niemand geeft om mij. Lekker puberaal). Maarja, elke puber is anders.
Alle reacties Link kopieren
Xenosdoos schreef:
24-07-2019 12:25
Bij die van mij net zo. Wonderbaarlijk hoe slecht ze dat tegenwoordig op die scholen geregeld hebben ;)
Vreselijk he :-D


Staat ze een halve avond selfies te maken en iedereen lastig te vallen "is deze leuk genoeg voor op insta"
Dan nog een half uur video bellen met klasgenoten die ze de hele dag gezien heeft en vervolgens oeps :sick: ik heb morgen proefwerk.

En altijd beweren dat proefwerken "spontaan" gegeven worden terwijl ik op schoolplanner kan zien dat hij al 3 weken geleden online is gezet.


ToosTosti schreef:
24-07-2019 12:37


In je sop gaar laten koken werkte voor mij juist averechts (zie je wel, niemand geeft om mij. Lekker puberaal). Maarja, elke puber is anders.
Maar soms moeten ze ook accepteren dat NEE ook een antwoord is.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Nee puber maakt geen drama van alles, voor haar is dit het drama dat haar overkomt. Neem het serieus, puber zijn is vreselijk.

Oh en maak er geen drama van!
calvijn1 schreef:
24-07-2019 12:27
Dat dramatische heeft ze niet van een vreemde :lightbulb:
Dit, jij maakt er op z'n minst net zo'n drama van.
Alle reacties Link kopieren
ik wou dat dit mijn enige problemen waren in het leven, heerlijk!
Mijn raad zou zijn: gewoon je ding doen en af en toe de begrijpende moeder uithangen die een figuurlijke aai over de bol geeft. Waarna ze hoogstwaarschijnlijk stampvoetend weer naar haar kamer gaat want ‘je begrijpt er helemaal niets van. NIETS!’

Het is lastig om ze te zien worstelen met vertrouwen, vriendschap, jaloezie, verraad. Maar daar moeten ze zelf hun weg in zien te vinden met jou als stand-by supportteam. En als het drama te gortig gaat worden (gezin ‘gijzelen’ met gemok en theater) kun je best een grens trekken (‘We gaan vanavond/vanmiddag x doen en ik zou het fijn vinden als je mee gaat’. Wil ze niet mee, oké).
**
anoniem_387451 wijzigde dit bericht op 26-10-2019 13:28
0.00% gewijzigd
hollebollegijs schreef:
24-07-2019 12:40
Vreselijk he :-D


Staat ze een halve avond selfies te maken en iedereen lastig te vallen "is deze leuk genoeg voor op insta"
Dan nog een half uur video bellen met klasgenoten die ze de hele dag gezien heeft en vervolgens oeps :sick: ik heb morgen proefwerk.

En altijd beweren dat proefwerken "spontaan" gegeven worden terwijl ik op schoolplanner kan zien dat hij al 3 weken geleden online is gezet.





Maar soms moeten ze ook accepteren dat NEE ook een antwoord is.
De stof waar het proefwerk dan over gaat is ook nooit bekend en niemand weet het ook en niemand reageert op de groepsapp terwijl ze 3 minuten geleden wel nog met elkaar in contact waren. Wonderlijk wonderlijk.

TO, laat haar lekker ergens mokken waar jij er geen last van hebt :)
Alle reacties Link kopieren
Het enige waar mijn puberella van 12 warm voor loopt zijn haar pony's en ze is verder te autistisch voor vriendinnengezeik en verkering dus dat gaat aan mij (nog) voorbij, maar wat dat autisme betreft is dat echt een verschrikking sinds ze de puberteit in is gedonderd. Ik was vroeger een afgrijselijke puber en krijg het nu dubbel en dwars terug. Karma bestaat.
Enige communicatie is onmogelijk, althans, wederzijdse communicatie. Eisen, grauwen, snauwen en woedeaanvallen zijn hier dagelijkse kost. De grenzeloze zelfzuchtigheid komt me mijn neus uit. Ze weet best hoe ze zich in sociaal opzicht moet gedragen want buitenshuis zal ze zich nooit van haar leven zo laten gaan. Stel je voor dat mensen naar je kijken en iets van je vinden...
Zolang ze niets hoeft en haar gang kan gaan is ze de beminnelijkheid zelve, maar oh wee als er iets moet...
Gelukkig starten we volgende maand weer met therapie en ik ben heel, heel benieuwd hoe de brugklas zal gaan.
**
anoniem_387451 wijzigde dit bericht op 26-10-2019 13:27
0.00% gewijzigd
LaFleurNoire schreef:
24-07-2019 13:07
Ze weet best hoe ze zich in sociaal opzicht moet gedragen want buitenshuis zal ze zich nooit van haar leven zo laten gaan.
Ik weet dat het heel moeilijk is om het op dat moment zo te zien, maar in feite is het een compliment naar jou, dat ze zich bij jou veilig genoeg voelt om zichzelf te kunnen zijn. Alleen beetje jammer daarbij is dat de puber-zelf meestal niet de beste versie van ze is.
Marie-Antoinettexx schreef:
24-07-2019 12:54
ik wou dat dit mijn enige problemen waren in het leven, heerlijk!
Voor een puber voelen hun "probleempjes" net zo erg als voor volwassenen hun volwassen problemen. Het is iig niet bevorderlijk om er een semi-grappige dramashow van te maken. Dan zou ik me als puber flink in de zeik genomen en genaaid voelen. Hoe oud mensen ook zijn, neem hun gevoelens serieus.
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
24-07-2019 13:13
Klinkt héél bekend!
Ik zet minimaal 3 weken voor het proefwerk in Magister dat het proefwerk er is, waar het over gaat, met tips erbij hoe ze zich het beste kunnen voorbereiden en met linkjes erbij naar oefenstof en benoem dat ook nog een paar keer in de les.
En dan nog zijn er leerlingen bij voor wie het proefwerk een volslagen verrassing blijkt te zijn :proud:
Heeeeeel herkenbaar!!! En dan inderdaad nog 20,000 x (bij wijze van haha) herhaald hebben in de les. Gelukkig worden deze leerlingen dan wel vaak door klasgenoten gecorrigeerd dat ze niet hebben opgelet.
Alle reacties Link kopieren
klavertje-vier2019 schreef:
24-07-2019 13:16
Ik weet dat het heel moeilijk is om het op dat moment zo te zien, maar in feite is het een compliment naar jou, dat ze zich bij jou veilig genoeg voelt om zichzelf te kunnen zijn. Alleen beetje jammer daarbij is dat de puber-zelf meestal niet de beste versie van ze is.
Ja, dat krijgen we al jaren te horen(de woedeaanvallen heeft ze al vanaf haar tweede jaar en daar zijn nu de puberdingen nog bij gekomen) en natuurlijk is dat fijn, maar het zou ook heel erg fijn zijn als ze zich ook zo af en toe eens zou realiseren dat niet alles in ons gezin voortdurend alleen maar om haar welbevinden draait. Of realiseren nog niet zo zeer, maar accepteren.

Ik heb nachtmerries dat wij zo eindigen als de ouders van autistische Kees in de docu "het beste voor Kees" en dat wil ik echt, echt niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven