Hoe warm is het in jouw huis?

23-06-2019 14:00 510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een 'hoe warm is het in jou huis' topic mag natuurlijk niet ontbreken :P

Hoe warm is het bij jullie nu in huis?

En in de nachten?

Jouw en ligt natuurlijk. De warmte steeg al wat naar mijn hersenen :bonk:

In mijn huis....

Totaal aantal stemmen: 397

Is het altijd koel, tot max 21 graden (5%)
De temperaturen lopen toch wel op, 22 - 25 graden (30%)
Word het altijd bloed heet, 35+ graden (4%)
Wisselt het erg qua temperatuur (1%)
Tussen de 26 en 35 graden (60%)
Anders, namelijk; licht in het topic toe (1%)
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 23-06-2019 14:33
22.22% gewijzigd
Nu is het 28 graden hier. Ik ben benieuwd hoe ver het kwik gaat stijgen vandaag.
duizel schreef:
25-07-2019 09:10
Hier heeft vannacht boven wel alles open gestaan maar op de benedenverdieping durf ik dat toch niet eigenlijk. Doen jullie dat wel? Vanochtend om 5 uur wel alles (ook voor- en achterdeur) open gegooid maar toen ook beneden gebleven.
Ja hier staat aan de achterkant beneden ook alles open. Onze tuin is afgezet met stroomdraad voor de kat degene die erover heen probeert te klimmen en op de draad pakt krijgt een flinke opdonder hahaha
duizel schreef:
Hier heeft vannacht boven wel alles open gestaan maar op de benedenverdieping durf ik dat toch niet eigenlijk. Doen jullie dat wel? Vanochtend om 5 uur wel alles (ook voor- en achterdeur) open gegooid maar toen ook beneden gebleven.
Ik woon op de eerste verdieping en zolder van een woonhuis dus ik slaap gewoon met al mijn ramen en de balkondeur open. Mijn balkon is afgezet voor de kat dus daar moet je eerst overheen komen en tegen die tijd zijn de honden allang gaan blaffen die beneden wonen, die gaan af van elk geluidje. Je moet hier dus eerst een ladder voor de deur zetten om naar binnen te komen en dan ben ik allang gewaarschuwd door de honden.
Maar als je echt gewoon benden woont met een voordeur zou ik het ook niet snel doen. Ligt er ook aan in wat voor straat je woont denk ik.
duizel schreef:
Ik woon in de stad en heb een beneden verdieping. Bij.mn slaapkamer aan de achterkant heb ik mn deuren wagenwijd open. Aan de voorkant alles dicht, ik durf mn ramen niet op een kier open te laten.
#doeslief
Loesiepoesie schreef:
25-07-2019 09:46
Ik woon in de stad en heb een beneden verdieping. Bij.mn slaapkamer aan de achterkant heb ik mn deuren wagenwijd open. Aan de voorkant alles dicht, ik durf mn ramen niet op een kier open te laten.
Je hebt wel dieven klauwen. Even googlen. Dan kan je raam op een kier maar krijgt iemand buiten het raam niet verder open. Wellicht een tip.
O nee, als je Googleld krijg je niet wat ik bedoel.

Wat ik bedoel is een soort veiligheids afstandshouder, mensen hebben die wel bij hun deur of raam.

Weet iemand de benaming?
Kierstandhouder heet het.
https://youtu.be/ZxOKSAhvwfs

Annie M.G.Schmidt - Pas op voor de hitte

Denk aan juffrouw Scholten,
die is vandaag gesmolten,
helemaal gesmolten, op de Dam.
Dat kwam door de hitte,
daar is ze in gaan zitten
- als je soms wil weten hoe dat kwam.

Ze hebben het voorspeld: Pas op, juffrouw, je smelt!
Maar ze was ontzettend eigenwijs...
Als een pakje boter,
maar dan alleen wat groter,
is ze uitgelopen, voor het paleis.

Enkel nog haar tasje
lag daar in een plasje...
Alle kranten hebben het vermeld
op de eerste pagina.
Kijk het zelf maar even na.
Ja, daar staat het, kijk maar: dame smelt.

Die arme juffrouw Scholten...
helemaal gesmolten...
Als dat jou en mij eens overkwam...
Laten we met die hitte
overal gaan zitten...
maar vooral niet midden op de Dam.
.
Hier nu 26 graden. Valt nog mee. De zon staat nu op de zijkant van het huis, dus even een paar uur geen last van. Voor mijn raam afgeplakt met een grote badhanddoek en zit nu aan een zelfgemaakte ijskoffie.
Ik ga er zo vandoor, lekker in de koelte zitten bij mijn moeder.
Sterkte allemaal!!
Dikkoppie schreef:
25-07-2019 09:04
Vanmiddag richting strand met de kinderen. Vanavond zal het wel 30 plus zijn in huis...
Dat zou ik je echt willen afraden... Het is hier (woon aan het strand) vandaag 39 graden, gevoelstemperatuur 42. Het ieniemienie zuchtje wind komt uit het Z/O, dus daar heb je op het strand ook niets aan....
Naar het strand zou ik ook niet doen. Je wordt levend geroosterd en je kan niet eens lopen op het zand, zo heet.
Het is hier 29,5 graden in huis pffff. Ga zo naar de pedicure en als ik thuiskom de (mobiele) airco aan. Gister ook gedaan en de hele middag was het hier 26 graden maar wel aangenaam.
Niemand is onmisbaar
Bij mij binnen was het gisteravond om 12 uur nog 29 graden. Vanochtend 'afgekoeld' naar 28. En boven is het minstens nog 5 graden warmer.

Ik woon in een bovenwoning en ik durf niet goed ramen open te houden, merk ik. Zeker de balkondeur niet. Je kunt via alle daken van de buren op mijn dakterras komen. Vroeger deed ik het zonder na te denken, maar nu durf ik dat niet meer goed. Ook het raam in de woonkamer aan de voorzijde houd ik dicht 's nachts. Slaat misschien ook nergens op.

Alleen aan de achterkant kun je niet bij mijn ramen komen zonder alle buren wakker te maken, dus die heb ik dan nu met deze hitte wel wagenwijd open.

Mijn truc is koude flessen water mee naar bed nemen. Uit de koelkast. En dan daarmee knuffelen.
MarvelousMrsMaisel schreef:
25-07-2019 12:13
Bij mij binnen was het gisteravond om 12 uur nog 29 graden. Vanochtend 'afgekoeld' naar 28. En boven is het minstens nog 5 graden warmer.

Ik woon in een bovenwoning en ik durf niet goed ramen open te houden, merk ik. Zeker de balkondeur niet. Je kunt via alle daken van de buren op mijn dakterras komen. Vroeger deed ik het zonder na te denken, maar nu durf ik dat niet meer goed. Ook het raam in de woonkamer aan de voorzijde houd ik dicht 's nachts. Slaat misschien ook nergens op.

Alleen aan de achterkant kun je niet bij mijn ramen komen zonder alle buren wakker te maken, dus die heb ik dan nu met deze hitte wel wagenwijd open.

Mijn truc is koude flessen water mee naar bed nemen. Uit de koelkast. En dan daarmee knuffelen.
Ik zet echt alles open. Hier koelt het goed af 's nachts. Nu 24,5 gr binnen.
Life is short. Eat dessert first.
Beneden 26, maar dat loopt nog wel op naar mate de dag vordert.
Boven koeler, ik denk 21/22, de airco staat de hele dag aan want als we hem pas savonds aanzetten kan hij het niet meer koel krijgen.
En het is heerlijk om je af en toe even te kunnen terugtrekken boven zodat je even kan bijkomen.
Echt, mocht iemand nog twijfelen over een vaste airco; de beste investering ever!
piepp schreef:
25-07-2019 12:17
Boven koeler, ik denk 21/22, de airco staat de hele dag aan want als we hem pas savonds aanzetten kan hij het niet meer koel krijgen.
En het is heerlijk om je af en toe even te kunnen terugtrekken boven zodat je even kan bijkomen.
Echt, mocht iemand nog twijfelen over een vaste airco; de beste investering ever!
Hier komt ook vaste airco. De mobiele airco koelt wel, maar er valt niet meer te slapen, wat een herrie. In het najaar of in het voorjaar vaste airco in de slaapkamer en woonkamer, dit wil ik niet meer.
doornroosje9 schreef:
25-07-2019 12:15
Ik zet echt alles open. Hier koelt het goed af 's nachts. Nu 24,5 gr binnen.
Net Gerrit Hiemstra gehoord, op veel plaatsen blijft het komende nacht rond of boven de 25 graden. Alles open zetten levert dan niet de gewenste verkoeling.
Dahlia74 schreef:
25-07-2019 12:33
Net Gerrit Hiemstra gehoord, op veel plaatsen blijft het komende nacht rond of boven de 25 graden. Alles open zetten levert dan niet de gewenste verkoeling.
Nee, komende nacht wordt het moeilijker idd. Ik woon gelukkig niet in een stad, dus het zal hier iets minder warm blijven 's nachts. Maar dan is het tenminste even doorgelucht.
Het gaat wel waaien vannacht. Dus dan waait het toch door en kan je huis toch van 32 graden naar 26 als je alles open houdt. Ik ga het in elk geval wel weer doen. Beter iets dan niets. Nu 26,5 hier.
piepp schreef:
25-07-2019 12:17
Eens! Dit is onze eerste zomer met een airco en allemachtig, wat is dat een gouden investering geweest zeg!! Had het veel eerder moeten doen.
Pivot! PIVOT!!!
Madrid87 schreef:
25-07-2019 12:40
Het gaat wel waaien vannacht. Dus dan waait het toch door en kan je huis toch van 32 graden naar 26 als je alles open houdt. Ik ga het in elk geval wel weer doen. Beter iets dan niets. Nu 26,5 hier.
Hier gaat het niet waaien, aldus buienradar. Doorwaaien gaat dus niet. Maar met de plafondventilator boven bed is het prima slapen.
Bijna alles zit bij ons op het zuiden en we hebben daar ook alleen maar ramen. We hebben maar één kamer aan de andere kant van het huis (kinderkamer) en die is iets koeler. In die kamer is het op het moment 32 graden. In de woonkamer is het nu al niet meer uit te houden en dat gaat alleen maar erger worden gedurende de dag.
31,5 inmiddels hier in de woonkamer.
_Branwen_ schreef:
24-07-2019 20:31
In de woonkamer 28,5 graden. In de slaapkamers op de 1e verdieping 30,5 graden en op de zolderkamer 35 graden. Morgen zal het allemaal nog 1 á 2 graden warmer zijn.

Vandaag in de woonkamer 29,5, op de slaapkamers 32, en op de zolderkamer waag ik me vandaag niet.
Vanmiddag was het 34 op de zolderkamer waar we wegens verbouwing ook slapen. Begane grond (waar verbouwd wordt was wel heerlijk koel).
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
27 in de woonkamer. In de 10 jaar dat we hier wonen is dat ook het hoogste wat we hebben gehad, dus ik ben benieuwd hoe het morgen wordt.

Boven is het veel en veel warmer, maar daar hebben we vanavond en vannacht de airco voor. Dan koelt het lekker af.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven