Hoe warm is het in jouw huis?

23-06-2019 14:00 510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een 'hoe warm is het in jou huis' topic mag natuurlijk niet ontbreken :P

Hoe warm is het bij jullie nu in huis?

En in de nachten?

Jouw en ligt natuurlijk. De warmte steeg al wat naar mijn hersenen :bonk:

In mijn huis....

Totaal aantal stemmen: 397

Is het altijd koel, tot max 21 graden (5%)
De temperaturen lopen toch wel op, 22 - 25 graden (30%)
Word het altijd bloed heet, 35+ graden (4%)
Wisselt het erg qua temperatuur (1%)
Tussen de 26 en 35 graden (60%)
Anders, namelijk; licht in het topic toe (1%)
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 23-06-2019 14:33
22.22% gewijzigd
Cherubijn schreef:
23-07-2019 20:16
Gek hè, hier wilde de oudste (3 jaar) ook absoluut geen laken, maar onder zijn dekbed liggen :bonk:
Maar maak me vooral zorgen om baby van 3 maanden oud

Snap ik! Lekker een rompertje aan, verder niks. Evt een dun katoenen dekentje voor het koudst van de nacht. Goed laten drinken, een lauwwarm badje (niet te koud, dan kunnen ze de warmte niet kwijt) en wat ik nog wel eens deed was een coolpack in het bedje voor ik haar erin legde, ik zag mijn dochter dan ontspannen. Zoals je eerder een kruik erin legde tegen de kou in het begin ;-)
Alle reacties Link kopieren
Cherubijn schreef:
23-07-2019 20:16
Gek hè, hier wilde de oudste (3 jaar) ook absoluut geen laken, maar onder zijn dekbed liggen :bonk:
Maar maak me vooral zorgen om baby van 3 maanden oud
Is het beneden koeler? Dan misschien een optie om beneden te gaan liggen met baby (campingbedje ofzo). Hier ook een kleine baby. Tot nu toe is het boven wel te hebben. Ook door een mobiele airco maar die maakt veel herrie dus vanavond uit. Vannacht tijdens de voedingen meteen controleren of het buiten iets afgekoeld is en dan ramen open. Baby komt nog ongeveer om de drie uur dus we zijn er vast op tijd bij om alles weer af te sluiten.
duizel wijzigde dit bericht op 23-07-2019 20:40
0.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
23-07-2019 20:17
Mocht ik niet van de glasboer bij mijn HR++ ramen, kon schade door ontstaan.
Zonwerende folie mocht wel.
Aan de buitenkant niet? Kan ik me niks bij voorstellen dat dat schade kan opleveren (behalve dan door plakband wat aan je raam of kozijn vastsmelt dan)
Alle reacties Link kopieren
duizel schreef:
23-07-2019 20:28
Is het beneden koeler? Dan misschien een optie om beneden te gaan liggen met baby (campingbedje ofzo). Hier ook een kleine baby. Tot nu toe is het boven wel te hebben. Ook door een mobiele airco maar die maakt veel herrie dus vanavond uit. Vannacht tijdens de voedingen meteen controleren of het buiten iets afgekoeld is en dan ramen open. Baby komt nog ongeveer om de drie uur dus we zijn er vast op tijd bij om alles weer af te sluiten.
Nee beneden scheelt maar 1 graad, anders was dat een goede optie!
Denk ook maar ramen open in de nacht. Vannacht komt wel goed, gaat met name om de nog hetere dagen die nog komen!
Het is hier 27 graden nu. Valt nog mee. Alles staat open en het lucht lekker door. Het waait ook aardig. Alles wat ik af kan dekken ga ik morgenochtend nog doen en dan hopen op het beste.
Als het te heet wordt vlucht ik naar mijn moeder's huis. Daar was het net 23 graden beneden. Echt heeerlijk.
Boven wel heel warm.

Kat zat te hijgen net en heeft het ook warm heb ik het idee. Maak me wel zorgen om hem, zeker nu ik weet dat hij een echte senior is.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
23-07-2019 21:28

Kat zat te hijgen net en heeft het ook warm heb ik het idee. Maak me wel zorgen om hem, zeker nu ik weet dat hij een echte senior is.
Heb je een koelmat? Heb ik voor mijn huisdier. Bij de petsplace bv een 10tje. Dat is 1 die veilig is en koel word door lichaamsgewicht. Mijn konijn gaat er lekker op liggen af en toe. Ze zijn ook ergens anders te koop hoor. Alleen die van de action schijnen niet veilig te zijn. Mocht je huisdier hem open bijten. En vond ze op andere plekken te duur.
Alle reacties Link kopieren
Voor degenen met een vast airco, wat waren de kosten? Ik wil dit ook graag op termijn in ons oh zo lichte, maar veel te hete huis :'(
missfitz schreef:
23-07-2019 21:44
Voor degenen met een vast airco, wat waren de kosten? Ik wil dit ook graag op termijn in ons oh zo lichte, maar veel te hete huis :'(
De mijne is al >20 jr oud, dus daar kan je nu niks mee. Zoek een goede installateur, die a merken plaatst, en service en onderhoud biedt.
Kijk bij anderen, waar hebben zij gekocht en hoe ging dat? En zorg voor een bedrijf met ervaring, dat al langer bestaat.
Wij kwamen op ongeveer 1000 euro uit voor een split unit voor onze beneden verdieping van een goed merk volgens een deskundige. Direct besteld bij de groothandel. Maar wij hebben geen installateur nodig. Tenminste, daar hebben we geen kosten aan. ;-) Kan nog veel duurder ook.

Dus die 100 euro ga ik nu proberen te sparen voor april 2020.
Ik wil echt niet nog een zomer zo.

Dus ik denk dat je daar ook nog wel paar 100 euro aan kwijt bent? iemand recent een split unit laten plaatsen?
Gele_Suikerspin schreef:
23-07-2019 21:32
Heb je een koelmat? Heb ik voor mijn huisdier. Bij de petsplace bv een 10tje. Dat is 1 die veilig is en koel word door lichaamsgewicht. Mijn konijn gaat er lekker op liggen af en toe. Ze zijn ook ergens anders te koop hoor. Alleen die van de action schijnen niet veilig te zijn. Mocht je huisdier hem open bijten. En vond ze op andere plekken te duur.
Jep maar daar kijkt hij niet naar om. Ik heb van alles geprobeerd om hem er enthousiast voor te krijgen maar niks hoor. Dus ik gebruik hem nu in bed.
Alle reacties Link kopieren
20 graden, door de airco lekker koel!

De airco kostte ongeveer 1100€ inclusief installeren het is de meest zuinige van het merk Mitsubishi en kan ook verwarmen.
Alle reacties Link kopieren
Kijk, dat heb ik zeker voor over, 1100 euro. Ik heb een mobiele airco overwogen maar een goede is ook niet goedkoop, dan spaar ik liever nog even door.
Alle reacties Link kopieren
Madrid87 schreef:
23-07-2019 21:28

Kat zat te hijgen net en heeft het ook warm heb ik het idee. Maak me wel zorgen om hem, zeker nu ik weet dat hij een echte senior is.
natte handdoek al geprobeerd ipv de koelmat? Daar gaat de mijne wel op liggen namelijk. Tegelijkertijd was ze de hele dag kwaad dat ze niet in de zon op het balkon mocht liggen (en ze is pikzwart...)

het is hier 25 graden binnen. Ik ga wachten tot het onder de 25 graden buiten is en dan gaat alles open. En dan om 6 uur de wekker zetten om alles weer dicht te doen. Onder de 21 graden gaat t vannacht sowieso niet worden, maar goed.
Ja had ik geprobeerd, dat werkt ook wel. Hij gaat er niet op liggen maar heb hem wel even gedept met een koele theedoek. Heb er nu 2 in de koelkast liggen voor hem.
Mijne ligt nooit in de zon, daar houdt hij niet van. Maar hij is wel altijd buiten, ook op het heetst van de dag. En dat wil ik vandaag echt even niet hebben. Hij gaat maar lekker binnen snurken. Hij heet vannacht buiten geslapen dus ik hou hem straks maar gewoon lekker binnen. Ga een natte theedoek in de douche leggen, kijken of hij erop gaat liggen. Ik betwijfel het maar je weet nooit.

Het is hier in huis 2,5 graden afgekoeld vannacht! :yes:
Van 26,5 naar 24 omdat alles open stond. Ik ben wel weer drie kwart nacht wakker geweest want je hoort al het verkeer en elk geluidje beneden met alle ramen open maar goed. 3 uur slaap was al meer dan gisteren. :P
Oordop in mag ik niet omdat er een gaatje in mijn trommelvlies zit. Denk dat ik maar wat melatonine ga halen, ik moet echt even bijslapen.
Ik heb nog nooit een koelmat gezien, maar kun je zoiets niet in bed leggen?
missfitz schreef:
23-07-2019 22:28
Kijk, dat heb ik zeker voor over, 1100 euro. Ik heb een mobiele airco overwogen maar een goede is ook niet goedkoop, dan spaar ik liever nog even door.
Als je de luxe hebt, zeker doen. Mijn broertje heeft een mobiele airco en dat ding schijnt best een lawaai te maken. Onze vaste airco maakt nauwelijks geluid.

Ook hier een split-unit, airco en installatie zo rond de 1200 euro. Was wel 2 jaar geleden. :)
Ja, de kat baart mij momenteel ook het meeste zorgen. Hij is nu binnen en die houd ik ook daar. Gelukkig is het er wel eentje die naar huis komt als het te warm wordt. Vanmiddag ben ik buitenshuis dus moet hem nu echt binnen houden. Hij gaat lekker op de koele tegels liggen. Misschien dat ik hem ook even een koelpack toestop.
Jawel, ik slaap ook met die koelmat in bed. Het komt ook niet daardoor dat ik niet slaap. Het is niet te warm, ik lig gewoon niet lekker, ik hoor elk geluidje. Ik ben aan het piekeren ( zoals elke nacht ) en dan lig ik dus gewoon wakker.

Mijn kat kan wel naar huis komen als ik weg ben maar dan kan hij er niet in want ik heb geen luikje, dus het is echt of binnen of buiten hier. Helaas. Dus mocht ik nog moeten werken vandaag hou ik hem fijn binnen.
Alle reacties Link kopieren
27 graden
24.5 Mijn hond ligt bij tijd en wijle te hijgen. De poezen niet meer gezien, ze zullen in de tuin een goede plek hebben gezocht.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
24-07-2019 14:00
24.5 Mijn hond ligt bij tijd en wijle te hijgen. De poezen niet meer gezien, ze zullen in de tuin een goede plek hebben gezocht.
Wat sneu. Terwijl 24.5 nog mee lijkt te vallen.

Hier nu 29, 5 :sick:
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
24-07-2019 14:06
Wat sneu. Terwijl 24.5 nog mee lijkt te vallen.

Hier nu 29, 5 :sick:
Ojee nu al 29,5, dat wordt nog wat later deze week! Hier is het 27,5. Ook niet best haha, maar gisteravond hebben we het wel weer een beetje kunnen afkoelen. Vind het wel prima zelf, maar voor de baby is het natuurlijk een beetje heftig als het boven de 30 graden wordt.
Gele_Suikerspin schreef:
24-07-2019 14:06
Wat sneu. Terwijl 24.5 nog mee lijkt te vallen.

Hier nu 29, 5 :sick:
Ik had vannacht alles openstaan, heeft wel wat geholpen. Maar verschrikkelijk 29.5. Zit je onder een plat dak?
Alle reacties Link kopieren
Kiwimeisje schreef:
24-07-2019 14:11
Ojee nu al 29,5, dat wordt nog wat later deze week! Hier is het 27,5. Ook niet best haha, maar gisteravond hebben we het wel weer een beetje kunnen afkoelen. Vind het wel prima zelf, maar voor de baby is het natuurlijk een beetje heftig als het boven de 30 graden wordt.
Lijkt mij ook spannend met een baby deze warme.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
24-07-2019 14:12
Ik had vannacht alles openstaan, heeft wel wat geholpen. Maar verschrikkelijk 29.5. Zit je onder een plat dak?
Hier was het vannacht en vanmorgen ook heerlijk fris, 24 graden.

Gisteren liep het op naar 27. Nu dus een stuk warmer.

Ik zit onder een plat dat. Eerder werd het zo 34 graden in huis. Nu door alle zonwering en ventilatoren iets minder warm. Maar nog steeds belachelijk warm.

Het is ook een slecht geïsoleerd huis.

Van 14uur t/m 17uur is het eigenlijk het warmst hier. Omdat de zin dan volledig op de hele zijgevel en het dak staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven