Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Bij ons ook gewoon eten zoveel als ze zelf aangeven! Zou ik heel raar vinden als ze zeggen max 1 boterham of max 2.
Kennis van ons die haar zoon gaat naar kdv daar hebben ze een hele rare regel, als zoon daar zen boterham met hartig beleg niet op eet krijgt hj geen boterham zoet beleg of wat anders! Regelmatig dus dat kind daarmaar halve boterham kaas opheeft en verder niks krijgt smiddags.
Zou er bij lij niet in fietsen.

Welkom tostie

Due haha en zomaar ineens kan je kind iets waar je niet eens over nagedacht hebt

Glitter dat is een gave zeg wauw! Trouwens is alles nu rond met het huis ? ook verkoop van jou huis ?

Teckel hoe is het met dochter heeft ze beetje gedronken ?

Envelop, ik voel met je mee, had hier van de week ook even een kleine meltdown! Ze kunnen je tot waanzin drijven.
En zeker het woord fel beschrijft soort van mijn dochter, ik heb contact gehad met cb en heb de straf kruk in gebruik genomen, en ik moet zeggen dat ze dus voor het eerst onder de indruk is, z eheeft een gezichts uitdrukking op haar gezicht die ik nog niet vaak heb gezien, namelijk bedroefd en oprecht verdrietig om waarom ze daar zit. Lastig uitleggen maar alles wat ik hiervoor probeerde werkte nul , ze lachte me uit of keek echt alsof ik koek koek was, en als ik haar nu op dat krukje zet is ze onde rde indruk.
Hoe is het nu met dit weer met haar eczeem? En verder met haar gezondheid?

Kids vandaag naar de opvang , stukken koeler dan bij ons thuis. Hoop dat ze een lekker dagje hebben.
Alle reacties Link kopieren
Thuis is het warm en bij kdv ook dus ik ben nog aan bedenken wat ik vanmiddag ga doen. Mag wel bij vriendin buiten komen zwemmen maar wil eigenlijk de jongens binnen houden. Dus twijfel om eventueel naar ikea te rijden ofzo.
Oh Due ik zou zeker naar de ikea gaan! Wij gaan zijn gisteren geweest en het was heerlijk koel. Zoon kon lekker rondrennen en z'n energie kwijt zonder na twee minuten al oververhit te zijn.
Wat goed dat het krukje werkt! Ik was eerst niet zo welwillend tegenover straffen maar dat is hier ook echt de enige oplossing. Gister krapte ze me keihard en zei ze zelf "time out, even hier zitten" na een paar minuten stond ze weer op om me een kus te geven op de zere plek en zei ze "nu is het weer goed" :facepalm:

Ze kunnen je echt tot waanzin drijven soms, vind het wel fascinerend dat ze zo'n bitch kan zijn maar dat ik toch echt enorm van haar houd wat ze ook uithaalt. Bijzondere liefde.

Het gaat goed met haar eczeem ondanks dat ze nu wel met water speelt, zo fijn voor haar! Dochter vind het badje echt geweldig, bij de buren staat het badje ook op en het liefst rennen ze dan van de ene tuin weer terug naar de andere om overal te springen en te doen. Heerlijk! Ik ben ook zo enorm blij dat ze lekker met buurjongen speelt, heb ik soms ineens een uur alleen met baby zodat ik ook even kan stofzuigen, koken, rustig voeden of wat dan ook. Daarentegen heb ik ook regelmatig twee peuterpubers in de tuin die allebei met hetzelfde willen spelen en daar dikke ruzie over krijgen. Gelukkig is buurjongen niet zo fel en veel rustiger.
Ik zou ook lekker naar de Ikea gaan Due!

Fijn envelop dat ze nu ook beetje met water kan spelen en dat het dan niet gelijk op gaat spelen, zo fijn voor haar.
Hahah lekker zeg dat ze overdag zo leuk speelt met het buurjongetje, heb je even je handen vrij voor baby indd.
Ik dacht ook dat ik het wel zonder straffen kon, maar het werd me echt te erg op den duur, heb alles geprobeerd, afleiden , uit de situatie halen negeren ect ect, boeide haar niks. Dan maar zo, is ook veel duidelijker voor haar nu! Wordt nog wat straks als haar broertje ook mee gaat spelen die is ook veel rustiger dan dochter, hou men hart vast!
Dat is dan mama liefde ja, want als je dan zo een natte kus op je arm krijgt en een knuffel dan ben ik het ook weer vergeten.
lola-lily schreef:
25-07-2019 09:35
Oh Due ik zou zeker naar de ikea gaan! Wij gaan zijn gisteren geweest en het was heerlijk koel. Zoon kon lekker rondrennen en z'n energie kwijt zonder na twee minuten al oververhit te zijn.
Fijn! Was het druk aangezien ik het op veel plekken als tip lees?
Ik vond het helemaal niet druk, had eigenlijk verwacht alle jonge gezinnen uit de weide omtrek te treffen, maar viel me alles mee.
Welkom tosti ijzer!

Zoon is vandaag in de airco op kdv, luxe voor hem!

Dochter heeft nog niets gedronken vandaag... Vanmorgen huisarts maar was nog ok. Ik wacht vanmiddag af en anders wil ik dat ze door kinderarts gezien wordt.
Wat shit zeg teckel! De knijp in armvel truc ken je vast he (om te zien of ze vochttekort heeft)

Pfff ik heb vrij genomen voor vanmiddag en man ook, gaan wij lekker met zn twee in ons zwembadje liggen terwijl de kids op kdv zijn
Och jee teckel idd eis een kinderarts als ze vanmiddag niks drinkt. Niet te doen, zeker met dit weer niet. Sterkte!
Peuter speelt op bagageband luchthaven ... /l/2295026

Bizar. Zeker ook het filmpje o_o

Sterkte met je dochter teckel! Lukt het misschien om wat naar binnen te druppelen?
Envelop schreef:
25-07-2019 13:38
Wat shit zeg teckel! De knijp in armvel truc ken je vast he (om te zien of ze vochttekort heeft)

Pfff ik heb vrij genomen voor vanmiddag en man ook, gaan wij lekker met zn twee in ons zwembadje liggen terwijl de kids op kdv zijn
Groot gelijk!!!!
Ik ken de truc niet, vertel?
Teckeltje88 schreef:
25-07-2019 13:57
Groot gelijk!!!!
Ik ken de truc niet, vertel?
Stukje huid tussen twee vingers, knijpen, stukje "trekken" en weer loslaten. Als het terugveert in model zit alles goed, anders is er een vochttekort. Komt omdat een babyhuidje elastisch hoort te zijn.
@envelop: wat fijn dat het goed gaat met de eczeem en ze wel gewoon met water kan spelen! En heerlijk om even zonder de kids te relaxen :proud: .

@teckel: oei, inderdaad op je strepen gaan staan als ze vanmiddag nog niet drinkt. Wat stressvol zeg :hug: .
happiness = reality - expectations
@teckel wat stom dat de ha dat niet verteld heeft. Gelukkig drogen kinderen zelf baby's niet supersnel uit. Vaak gebeurd dat in combi met overgeven of diarree.
Dochter is 1x uitgedroogd geweest en dat was echt doodeng dus wel heel goed dat je een ka eist! Gelukkig knapte ze na wat vocht ook wel weer snel op.

Heeft ze inmiddels wel iets van vocht binnen?

Mijn man is soms ook zo'n hork. Hij kan helemaal geen vrij nemen :facepalm: zegt die "oke ik kom eraan" omdat hij dacht dat ik zat te ouwehoeren... nu dus lekker alleen in het badje. Ook prima!
Vervelene Teckeltje.

Ikea was heerlijk koel.
Kreeg wel mail van kdv dat er hoofdluis is geconstateerd 😔. Nu bedenken hoe ik zoons haren ga controleren zonder dat ie alles bij elkaar krijst of ik hem letterlijk vast moet binden. Ow en luizenkam kopen.
Bedankt voor de tip over de IKEA! Wij hebben er ook heerlijk een paar uur rondgebracht (en meteen een nieuw bed aangeschaft :proud: )
Ze heeft inmiddels wel iets van vocht gehad. Vanmiddag nog een x ha geweest en overleg met de ka gehad. Morgenochtend weer terugkomen en verder ors geven. Alleen wil ze die niet dus geef ik verdunde melk aangemaakt met ors. Omdat ze last heeft van haar buik adviseert de ka dus ors en niet melk omdat dat rustiger is voor haar buikje en ze daar meer van opneemt ipv meteen weer diarree krijgt. Maar goed dat werkt dus niet. Dus toch maar met melk. Het lijkt wel beter te gaan.
Teckeltje88 schreef:
25-07-2019 19:13
Ze heeft inmiddels wel iets van vocht gehad. Vanmiddag nog een x ha geweest en overleg met de ka gehad. Morgenochtend weer terugkomen en verder ors geven. Alleen wil ze die niet dus geef ik verdunde melk aangemaakt met ors. Omdat ze last heeft van haar buik adviseert de ka dus ors en niet melk omdat dat rustiger is voor haar buikje en ze daar meer van opneemt ipv meteen weer diarree krijgt. Maar goed dat werkt dus niet. Dus toch maar met melk. Het lijkt wel beter te gaan.
Fijn dat ze nog iets heeft gedronken. Hoe was de nacht?

Onze peuter pikt ors ook niet. Ik heb het als dreumes wel eens met een spuit (zonder naald natuurlijk) in zijn wangzakken gespoten.
Ik weet nog dat ik rond peuter zijn dreumestijd mekkerde dat ik wilde dat hij ging praten. Hij wilde zo veel maar kon het niet zeggen. Oude vrouwtjes waarschuwde dan dat er een tijd komt dat je wil dat ze stoppen met praten.

Vanmorgen 06.00:

- mama mag ik een rijstewafel
- ja is goed. Kijk, we hebben er nog 1. Dus na deze is het op. Kijk ik gooi de verpakking weg. Je krijgt er dus maar 1.
- njom-njom-njom :koffie:
- ...
- Opgegeten. Mag ik nog een rijstewafel?
- wat zei ik nou net?
- mag ik een rijstewafel?
- maar ik zeg net..
- mag ik een rijstewafel?
- wat zei ik nou net over de hoeveelheid beschikbare rijstewafels?
- er is maar 1 rijstewafel, de verpakking ligt in de prullenbak, ik krijg er maar 1 want we hadden er maar 1.
- dus...?
- Mag ik een rijstewafel? O_o
Hahahaha GC. Zo zou dat hier ook gaan. We hadden vanmorgen echt een giga meltdown met zoon. Duurde een half uur. Hij moest wakker gemaakt worden voor kdv. Dat vindt ie al niet zo tof en vervolgens had hij een enorme hypo dus niets was goed en wilde ook niet eten. Hij wil sinds een week dus 's ochtends karkark met soepjes (of aardbeien of frambozen zijn ook goed) en daar doen we dan lijnzaad door. Eten wij ook 's morgens. Dus vriend had alles al klaargemaakt voor hij zoon ging wakker maken. Maar het was dus allemaal niet goed. Boterham met Hagelslag was ook niet goed. Jam niet, pindakaas niet. Uiteindelijk even op de gang onder het mom van dan ga je daar maar even gillen. Uiteindelijk werd hij sort of rustig en toen hij eindelijk een paar happen op had werd het beter.

Baby heeft weer kleine beetjes gedronken gisteren, een mix van melk en ors. Vanmorgen geplast en ook wat gedronken. Nu weer hij de huisarts op controle maar volgens mij heeft ze de bocht genomen, zoals artsen dat altijd mooi zeggen.
Hebben jullie wel eens ORS geproefd? Ik geef die kleintjes groot gelijk, is verschrikkelijk vies spul!! Hoe gaat het nu Teckel?

Ha Glitter, zo herkenbaar!! Zoon praat zelfs in z'n slaap 🤦🏼‍♀️😂
Glitter :rofl: wat een heerlijk kind heb jij :rolf:

Wij hebben vandaag een zwembad dagje, vriend en zoon liggen al in het zwembad en ik op een ligbedje ernaast. Heb echt een vakantie gevoel, heerlijk!
lola-lily schreef:
26-07-2019 09:27
Ha Glitter, zo herkenbaar!! Zoon praat zelfs in z'n slaap 🤦🏼‍♀️😂
:high5:
Hier ook.

Peuter geef ik ook altijd sportdrank ipv ors maarja bij baby is dat toch anders.
Oh aardbei dat klinkt heerlijk!!

Dochter gaat dus beter! Ze ook echt weer honger heel fijn!!

Vandaag poging tot thuiswerken doen met haar erbij. Ik ben benieuwd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven