Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
Hier nog een meelezer, erg leuk (tijdens de vakantie). Mag ik jou ook volgen op Insta?
MrsLady schreef:
21-07-2019 16:28
Begrijp ik het nu goed dat alle piloten kunnen slapen tijdens de vlucht? Of blijft er dan toch in ieder geval één wakker?
Ja als de omstandigheden het toelaten. Maar die worden echt wel wakker als er toch iets misgaat. Alarm, traffic control en de cabin crew zijn er ook nog. We gaan echt wel (aan/)bellen/ op de deur rammen/ gewoon binnen vallen als we iets vreemds merken. Vandaar dat het "gecontroleerde rust" heet. Maar dit is misschien een goede vraag voor het "ask the captain" topic. Want ik weet er ook het fijne niet van.

Ik weet alleen dat ze ons op de hoogte moeten brengen als ze in controled rest gaan. Zo weten we dat we niet mogen aanbellen voor een gezelligheidsbezoek maar ook dat we alert moeten zijn op bijzonderheden. Maar dat zijn we altijd.

Het is echt niets om je zorgen over te maken in ieder geval. Het komt vaak voor.
Privé update.

Ik weet eindelijk waarom mijn kleine teen zo'n pijn doet. Ik heb een likdoorn. Nog nooit eerder gehad dus ik wist niet dat dat het was. Maar nu het echt heel erg pijn begint te doen ben ik toch maar eens gaan googlen. Morgen maar eens gaan zoeken naar speciale pleisters.

Intussen is Charlie er nogal op gebrand om me nog te zien vandaag ondanks het feit dat hij 2h geleden pas in bed is gekropen. Ik vind het verder prima. Maar ik heb afgesproken in het Belgian Beer Café met die FO nav de Belgische feestdag. Ik had gezegd dat hij ook welkom is.

Hij zei dat hij ging kijken of hij op tijd weer uit bed geraakte maar dat ik daarna ook altijd even bij hem mocht binnen springen of dat hij gerust wilde langskomen als ik weer thuis ben. :roll:

Ik voel er weinig voor om in het midden van de nacht nog bij eender wie thuis af te spreken. Daarbij komt dat ik morgenochtend een afspraak heb om mijn nagels weer toonbaar te maken.

Best lief dat hij mij asap nog wilt zien maar ik krijg er toch een bootycall gevoel bij. En eerlijk gezegd vind ik het een beetje een afknapper dat het allemaal zo snel moet ondanks het feit dat de timing vandaag niet meezit. Morgen is er nog een dag.
Alle reacties Link kopieren
TrolleyDolly schreef:
20-07-2019 19:47
Ik werk vandaag in de galley dus ik zal niet degene zijn die mijn speciale passagier van eten zal voorzien. Maar de maaltijd van haar voorkeur komt wel in orde. Ik zorg ervoor dat mijn collega's op de hoogte zijn.
Merci om voor de maaltijd te zorgen 🤗!
Heel fijn je te ontmoeten, ook al was het heel kort.
Ik wou bij het uitstappen nog even komen babbelen, maar ik zag je niet meer.
Ik volgde je topic al met veel plezier, maar het is nog leuker nu ik je eens gezien heb.
Wij zijn ondertussen toegekomen in Thailand. Ik lees morgen even bij.

P.s.: die temperatuur in Dubai, zo vroeg op de ochtend al zooo warm 😯.
Nehneh schreef:
21-07-2019 18:56
Ik wou bij het uitstappen nog even komen babbelen, maar ik zag je niet meer.
Ik volgde je topic al met veel plezier, maar het is nog leuker nu ik je eens gezien heb.
Wij zijn ondertussen toegekomen in Thailand. Ik lees morgen even bij.

P.s.: die temperatuur in Dubai, zo vroeg op de ochtend al zooo warm 😯.
Ik stond verscholen achter mijn purser in de achterste galley op dat moment denk ik.

Ja die temperatuur is heftig. Al viel het nu nog mee omdat het niet helder was. Het went gelukkig wel. Nu zitten we zo'n beetje op het hoogtepunt. Het ergste is wanneer het ook nog eens vochtig is.

Geniet van je verblijf in Thailand!!
Nehneh schreef:
21-07-2019 18:56
He, wat leuk dat jullie elkaar hebben ontmoet! En hele fijne reis verder. :-)

@TrolleyDolley, ik zou geloof ik ook lekker rustig aan doen als het niet goed voelt om dingen snel te doen. Hopelijk is de pijnlijke likdoorn snel weer verdwenen.
Die Charlie toch...... ;-)
Is hij nog naar het Belgian Beer Café gekomen?
MrsLady schreef:
21-07-2019 16:28
Begrijp ik het nu goed dat alle piloten kunnen slapen tijdens de vlucht? Of blijft er dan toch in ieder geval één wakker?
Nee, bij controlled rest is er altijd een piloot wakker. Daarom heet het ook controlled rest. Typisch (maar dat zal misschien een klein beetje per maatschappij verschillen) duurt zo'n rest niet langer dan twintig minuten, niet vlak voor of vlak na een kritische fase als opstijgen of landen, en moet je er een rapportje over schrijven naderhand. Het is dus niet zo dat ze allemaal effe lekker gaan tukken in de cockpit. Er is altijd een piloot wakker. Ook gelden er protocollen over regelmatig contact met de cabine om er zeker van te zijn dat niet beide piloten per ongeluk in slaap vallen.

Tot voor kort was het slapen in de cockpit een enorme no-no. Maar na een aantal incidenten waarbij beide piloten in slaap zijn gevallen en gewekt moesten worden door gevechtsvliegtuigen langs te laten vliegen is de luchtvaart van mening aan het veranderen en is men het nut van een power-nap in gaan zien. Liever een snelle power-nap als het echt moet, terwijl er altijd eentje waakzaam blijft, dan twee knikkebollende piloten.
Ah kijk! Dankjewel voor de opheldering Kadanz!

Het is dat de FO waar ik mee had afgesproken plots een romantisch drama moest gaan oplossen en mijn avondje uit in het water viel. Anders had ik het hem even gevraagd.
:-D Het is wat daar in DXB! Als ik 20 jaar jonger was geweest...
@Nehneh : vlieg je na je vakantie ook weer terug met Emirates?
En een fijne vakantie gewenst natuurlijk.
kadanz schreef:
22-07-2019 15:58
:-D Het is wat daar in DXB! Als ik 20 jaar jonger was geweest...
Het lijkt hier soms net een soap. :popcorn:
Ik werd vandaag berispt door de kassierster in de supermarkt.

Als je geluk hebt staat er een blije kip achter de kassa. Zo ook vandaag. "Hi Ma'am! How are you today?"
Ik: "I'm good thank you! And how are you?" (Tja ik schiet dan ook automatisch in service modus)
Zij: That's nice to hear. I'm good, Thank you ma'am. But I'm the one providing the service today ma'am"
Ik: :-[

In Costa naast de ingang van mijn gebouw later op de dag:

Zij: "Hi Ma'am! A small coffee frostino without whipped cream and banana bread, not toasted, ma'am?"
Ik: Yes please :proud:

Zij is de enige die mijn coffee frostino naar wens maakt. In een ander filiaal bestel ik het al niet meer.
De langverwachte 2daagse layover in Sydney is eindelijk daar!

Ik kijk echter wel enorm op tegen de nachtvlucht van 14h waarin we 3 services moeten doen. Ter voorbereiding ben ik afgelopen nacht opgebleven tot 04h en ik heb geslapen tot 13h. Dat leek me beter dan een poging tot een middagdutje die wellicht toch niets zou opleveren. Morgenmiddag Dubai tijd kan ik in mijn hotelbed kruipen. Afgelopen nacht heb ik nog contact gehad met een gids in Australië die tours doet voor crew. Die wacht ons morgen op in het hotel en gaat ons even uitleggen wat hij allemaal te bieden heeft. Gezien de lange layover zullen er wel meerdere crewmembers interesse hebben.

Volgende maand staan er nog een hoop vluchten in de agenda waar ik heel veel zin in heb. Vooral Rome, Milaan, Tanzania en Johannesburg. En gezien de vele vluchturen ga ik de maand erop een zeer aangenaam loon krijgen. Ik ben een enorme bofkont. :heart:

In November ga ik trouwens eindelijk (écht) naar huis. Ik heb 10 dagen vakantie gekregen. In Maart ga ik nog eens een week terug. Was het maar al zover! :blob:
TrolleyDolly schreef:
24-07-2019 16:44

Ik kijk echter wel enorm op tegen de nachtvlucht van 14h waarin we 3 services moeten doen.
Poeh dat lijkt me echt ontzettend zwaar!
Sydney lijkt me wel super gaaf, mijn moeder heeft er de eerste 20 jaar van haar leven gewoond dus ik wil er echt eens heen ooit.
Wat een leuke vluchten in het verschiet! Lijkt me wel zwaar, 14h met 3 services; heb je dan ook rust in die 14 uur en eventueel ruimte voor een kort dutje of ben je de volle 14 uur in touw?

En eindelijk weer naar huis, fijn hoor!
We mogen ons even terugtrekken in onze knusse slaaphokjes. 2 uurtjes vermoed ik.
Afbeelding

Dit is een Nederlandse misdadiger genaamd Ridouan Taghi die gezocht wordt wegens betrokkenheid bij zware misdaden.
Hij schijnt nu in Dubai te zijn.
Als je hem tegenkomt, Dolly, niet benaderen, maar de politie waarschuwen.
Hij staat internationaal gesignaleerd.

Voor nu, welterusten!
Die gast loopt echt niet in Mall of the Emirates denk ik zo. Daarvoor staat hij iets te lang internationaal gesignaleerd.
Veel plezier in Sydney Dolly. Ik ben gek op die stad. Geniet!
Moet je voor de vlucht naar België voor je vakantie ook gewoon betalen? Of krijg je dan korting oid. Of kan het zo gepland worden dat je de heen- en terugreis werkt?

Fijn vooruitzicht om naar huis te gaan maar duurt nog wel lang zeg! Gelukkig leuke vluchten in het vooruitzicht!
Wat een gave vluchten! Fijn dat er dan zo’n lange layover is in Sydney. Is dat nog wel eens verschillend? En staat dat bij andere vluchten vast?

Hoe is t met de FO en Charly enzo?

Mooi vooruitzicht om naar huis te kunnen in nov en mrt. Duurt nog even, maar altijd fijn om iets in t vooruitzicht te hebben!
Fijn dat je vakantie nu vaststaat.
Je volgende bestemmingen zien er ook fantastisch uit.
Genoeg dingen om naar uit te kijken.
Wat een ontzettend leuk topic! Ik heb het in één ruk uitgelezen (tot zoverre dus mijn planning voor vandaag...)

Zou ik ook je insta mogen? Ik ben wel heel benieuwd geworden!
duizel schreef:
24-07-2019 20:38
Moet je voor de vlucht naar België voor je vakantie ook gewoon betalen? Of krijg je dan korting oid. Of kan het zo gepland worden dat je de heen- en terugreis werkt?

Fijn vooruitzicht om naar huis te gaan maar duurt nog wel lang zeg! Gelukkig leuke vluchten in het vooruitzicht!
We krijgen 1 keer per jaar gratis tickets naar huis. Daarna kunnen we gebruik maken van 90% korting (standby ticket dus geen garantie. Maar je kan kijken hoe groot de kans is dat je mee kan) en 50% korting (wel gegarandeerde vlucht). Je kan je 90% ticket ook omboeken naar 50% indien dat nodig blijkt.
lonit schreef:
24-07-2019 21:42
Wat een gave vluchten! Fijn dat er dan zo’n lange layover is in Sydney. Is dat nog wel eens verschillend? En staat dat bij andere vluchten vast?

Hoe is t met de FO en Charly enzo?

Mooi vooruitzicht om naar huis te kunnen in nov en mrt. Duurt nog even, maar altijd fijn om iets in t vooruitzicht te hebben!
De lengte van de layovers staan vast. Er zijn diverse vluchten naar Sydney en die layovers duren allemaal 24h. Behalve deze dus.

De FO is volgens mij net terug van een layover. Die heb ik dus niet meer gesproken. Charlie die appt zowat dagelijks. 1 keer afgesproken maar verder niks. Ik vind het wel best. Zijn karakter is niet bubbly genoeg om mijn interesse vast te houden.

Jay zie ik als ik terug in Dubai ben. We gaan samen naar de Lion King kijken ;proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven