Wanneer positief getest?

23-07-2019 19:08 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!
Ik weet dat ik gewoon even moet wachten, maar ben nieuwsgierig dus ik ga toch een topic openen.

Ik heb een lange cyclus, die super regelmatig is. Zondag was mijn NOD maar heb nog geen spoortje van de menstruatie gezien. Normaal ben ik heel veel bezig met het "zwanger worden" maar deze maand voor 't eerst niet. Werd een aantal dagen voor m'n NOD wel misselijk en kreeg wat meer klachtjes. Heb 3 Kruidvat 2v5 testen gedaan die allen een licht streepje gaven na opdrogen (indroogstreepje?). Deze beschouw ik als ongeldig.

Nu ben ik 2 dagen overtijd en heb eerlijk gezegd een beetje een hard hoofd in nog een positieve test.. Maar toch hoor je wel eens dat vrouwen pas een week na de NOD een streepje op de test zien..

Dus: hoeveel dagen voor of na je NOD testte jij positief?
@Bosbesje dankjewel. Meestal word ik 14-15 dagen na de positieve ovulatietest ongesteld. Dus dat was zondag geweest (want ik testte 6 juli positief)
Ik ga misschien donderdag testen, maar ik ga proberen mezelf in te houden en gewoon volgende week te testen als ik dan nog niet ongesteld ben

@Moos, bedankt voor je reactie! Apart wel dat het soms zo verschilt hè?
JonathanStrange schreef:
23-07-2019 20:23
Ik dronk altijd een stevig glas rode wijn (maar dat moet je met een kinderwens maar even niet doen als je het niet zeker weet ;-) ).

Haha, mwah, het is nog steeds een grote omschakeling, daarnaast ben ik hondsberoerd dus ben even niet zo blij... Komt vast wel weer, weer een echo binnenkort, dan weten we hopelijk meer :)
Ohhh da’s balen. Je kunt er zo beroerd van zijn hè :hug: Spannend weer een echo! Uiteindelijk komt het allemaal goed. Misschien ben je wel wat rimpels rijker maar soit. Er is altijd nog botox :lol:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
@Girafje, houd je testdrang nog even een dagje in bedwang! ;) Je moet wel de test meteen aflezen. Het is wel fijn dat je weet wanneer je ovulatie was! Dat gaf mij veel rust, maar ik had wel een onregelmatige cyclus (27-38 dagen, en uitschieter van 52...).

Ik heb trouwens voor de lol één keer een ovulatietest gedaan, want die reageert ook op hcg. Werd me toch een knaltest, haha. Dat was overigens wel echt al paar dagen na nod, dus ik had al positief getest.
blauwbosbesje wijzigde dit bericht op 23-07-2019 20:43
Reden: toevoeging
9.46% gewijzigd
@Bosbesje, ja precies. Dat komt vast goed. Ik wacht gewoon een aantal dagen. Beetje zonde van 't geld om te blijven testen. Op een gegeven moment zal 't ook niet meer positief worden. Ik heb nu trouwens ook heel rekbaar slijm dus ik zat wel te twijfelen een ovulatietest te doen, maar heb t niet gedaan xD
Broek omhoog houden vandaag en jezelf niet gek maken. ;-) Ik kom donderdag hier even spieken of je nieuws hebt!
1 dag voor de NOD. Ik had die nacht gedroomd dat ik een positieve test had. De test was inderdaad positief, maar het was wel een heeeeeel vaag streepje. Diezelfde middag nog een keer getest met een test van een ander merk en het streepje werd al duidelijker. Nu 30 weken zwanger :)
Ik ben heel onregelmatig ongesteld en we hebben 7 dagen na mijn "gemiddelde" cyclus getest. Toen een streep maar nog geen knaller, die kwam pas paar dagen daarna.

Zou idd proberen aantal dagen te wachten, als je ongesteld wordt in tussentijd komt dat toch wel en is het zonde van de test. Succes!!
lux- schreef:
23-07-2019 20:17
Misschien proberen seks te hebben. Als mijn menstruatie niet doorbreekt en ik wil het graag heb ik vaak het idee dat dat helpt. Niet wetenschappelijk onderbouwd verder :P
Haha ja, mijn man zegt dat ie het dan 'losgeklopt heeft' jakkes :P
BlauwBosbesje schreef:
23-07-2019 20:39
Broek omhoog houden vandaag en jezelf niet gek maken. ;-) Ik kom donderdag hier even spieken of je nieuws hebt!
Hahaha, ik trek mijn broek graag elke dag naar beneden voor een test. #testjunk
Rekbaar slijm komt vaker voor bij een zwangerschap, zou zeker kunnen!
Hier altijd kurkdroog voor nod, behalve nu maar dat komt door de utrogestan :bonk:
Hier bij eerste 15 dagen na nod. Ovulatie bleek later te zijn geweest. Tweede 2 dagen voor ik ongesteld moest worden.
due-scimmie wijzigde dit bericht op 23-07-2019 21:05
3.80% gewijzigd
luiwammes schreef:
23-07-2019 20:42
Yuk. Daar zou ik spontaan van opdrogen ;-D
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
luiwammes schreef:
23-07-2019 20:42
Hahaha dat heb ik ook een keer gezegd voor/tijdens de seks en toen was m'n vriends libido gelijk weg.
Ben ook zo'n flapuit.. Oops

@bosbesje, broek blijft aan haha 😂👍

Ik laat jullie hier even weten als ik ongesteld ben geworden of toch nog een positieve test in handen heb. En nu pootjes omhoog want ik heb vakantie 😅 K ga mezelf maar lekker afleiden!

Bedankt voor jullie vriendelijke reacties allemaal 💕💕
Ik 2 dagen na nod, was wel een heel licht streepje (had in de middag getest).
Volgende ochtend met ochtend urine, die was een stuk duidelijker
Ik had een knalpositieve test wat ik dag twee dagen na mijn nod. Blijk achteraf gezien vier dagen na mijn nod geweest te zijn
1e was bloedtest op 18 dpo ofzo dus dat weet ik verder niet.
Nu op 14 dpo een knaller van een test met avondurine.
.
Ik testte zelf pas laat omdat ik niet geloofde dat ik zwanger was. Test gaf toen direct 3 weken + aan. De maand ervoor had ik een cyclus van 88 (!) dagen.. Dus sta van niets te kijken als het negatief blijft maar ook geen menstruatie op gang komt. Het lichaam doet soms ráár..
Hier 3 dagen voor NOD positief getest maar ik voelde het al aan m’n lichaam.

Ik snap wel dat je nieuwsgierig bent naar andere maar blijf wel in je achterhoofd houden dat een ieders lichaam anders is en deze ervaringen dus eigenlijk niets zeggen. De een maakt sneller hcg aan dan de andere en de een heeft heel veel kwaaltjes en de ander niets.

Ik ga voor je duimen. :hug:
5x zwanger geweest en alle keren positief getest op dag 11 of 12 na de bevruchting. (Ongeveer 2 dagen voor NOD.)

Talloze keren negatief getest en nog nooit een indroogstreep gezien.
Bedankt voor jullie reacties allemaal!
De streepjes op de Kruidvattesten zullen indroogstreepje zijn geweest of wellicht was ik heel pril en bouwt het nu weer af omdat het mis is? Maakt ook niet zoveel uit nu. Anyways, ik wacht nu op m'n menstruatie want verwacht geen positieve test meer.
Op naar de volgende ronde :)
Testjunkalert!!

Op 8 dpo testte ik negatief maar toen ik 's avonds keek stond er toch een streepje op de test. Op 9 dpo kwam er een heel licht streepje binnen afleestijd. Op Nod een dikke vette roze streep :-). Nu bijna 6 weken zwanger, heel pril dus nog.

Heb ook een keer eerder zo'n roze streep na afleestijd gehad en een keer daarna een heel licht roze tuurstreep maar die liep niet op. Ben toen 2 dagen na nod ongesteld geworden maar daar was denk ik dus wel iets aan de hand.

Succes girafje, het is toch elke maand weer spannend.
Ahh Girafje, stom dat je lichaam je zo in onzekerheid nu laat. Misschien ontregelt de hitte de boel ook wel? Geen idee... Ga duimen dat je snel weet waar je aan toe bent.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven