Wanneer positief getest?

23-07-2019 19:08 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal!
Ik weet dat ik gewoon even moet wachten, maar ben nieuwsgierig dus ik ga toch een topic openen.

Ik heb een lange cyclus, die super regelmatig is. Zondag was mijn NOD maar heb nog geen spoortje van de menstruatie gezien. Normaal ben ik heel veel bezig met het "zwanger worden" maar deze maand voor 't eerst niet. Werd een aantal dagen voor m'n NOD wel misselijk en kreeg wat meer klachtjes. Heb 3 Kruidvat 2v5 testen gedaan die allen een licht streepje gaven na opdrogen (indroogstreepje?). Deze beschouw ik als ongeldig.

Nu ben ik 2 dagen overtijd en heb eerlijk gezegd een beetje een hard hoofd in nog een positieve test.. Maar toch hoor je wel eens dat vrouwen pas een week na de NOD een streepje op de test zien..

Dus: hoeveel dagen voor of na je NOD testte jij positief?
9 dagen na ovulatie
anoniem_63861b4f1669c wijzigde dit bericht op 23-07-2019 19:10
46.15% gewijzigd
Als dat lichte streepje zit op de plek van het 'wel of niet zwanger' streepje en dus niet het controle streepje is... waarom ga je er dan vanuit dat het een indroogstreepje is?

Of zat er niks en pas na een paar dagen iets te zien ofzo?
Nod zelf.
Alle reacties Link kopieren
Na hoelang kreeg je dan een licht streepje? Een streepje, hoe licht ook, betekent toch zwanger?
Lucifer2018 schreef:
23-07-2019 19:10
Als dat lichte streepje zit op de plek van het 'wel of niet zwanger' streepje en dus niet het controle streepje is... waarom ga je er dan vanuit dat het een indroogstreepje is?

Of zat er niks en pas na een paar dagen iets te zien ofzo?
Je moet ‘m lezen als ‘ie nog ‘vers’ is, zoals omschreven in de gebruiksaanwijzing. Wat daarna verschijnt is niet betrouwbaar.
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
23-07-2019 19:11
Je moet ‘m lezen als ‘ie nog ‘vers’ is, zoals omschreven in de gebruiksaanwijzing. Wat daarna verschijnt is niet betrouwbaar.
Daarom inderdaad. Ik zag niks toen ik de test net gedaan had, sochtends vroeg, en smiddags na werk zat er ineens een streepje

Bovendien werden de testen niet donkerder. Heb er een 4 dagen voor NOD gedaan, 1 dag voor NOD en 1 dag na NOD (gisteren)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Girafjes! Ik zit nu 3 dagen na NOD en ik heb hetzelfde. Negatieve test, maar ook geen menstruatie. Morgenochtend gooi ik er weer een test tegenaan, HCG verdubbelt om de 48 uur. Spannend en ook een beetje irritant dit!

Eerder wel eens een hele late eisprong (blijkbaar een week later) gehad, en heb ook wel eens 11dpo positief getest. Maar als je eisprong later is geweest duurt het ook langer voordat je positief test :-D Nog even afwachten dus!

Wanneer ga je weer testen?
Alle reacties Link kopieren
Girafjes schreef:
23-07-2019 19:18
Bovendien werden de testen niet donkerder. Heb er een 4 dagen voor NOD gedaan, 1 dag voor NOD en 1 dag na NOD (gisteren)
Als je al zo vroeg test vind ik niet dat je kunt zeggen dat je niet zoveel bezig bent met zwanger worden, maar dat terzijde.

Ik heb nooit zo vroeg getest dus geen idee of het toen al positief zou zijn geweest. Drie dagen na NOD testte ik wel positief, maar dat was dan dus mijn eerste test.
Ik pas 9 dagen na NOD. Uiteindelijk bleek dat ik ondanks mijn meestal, regelmatig lange cyclus, ik ineens een late eisprong heb gehad.
Ik heb overigens wel al met 2 dagen na NOD en met 5 dagen na NOD getest en deze waren toen negatief.
16 dagen na inseminatie, dus 2 dagen na NOD. En dan was wel een knaller, maar ik weet nu dat we een tweeling krijgen dus dat lag wel in de lijn der verwachting ;-)
Alle reacties Link kopieren
Vrijdag was mijn NOD, de dinsdag ervoor al een lichtpositieve test. Voelde gewoon dat het raak was.
An apple a day keeps the doctor away
Alle reacties Link kopieren
@Minik, ik snap je opmerking! Maar ik bedoel meer zo van: normaal kijk ik vanaf ovulatie tot menstruatie welke klachtjes ik heb. En deze maand heb ik nergens op gelet tot ik 6 dagen voor NOD misselijk werd en 4 dagen voor NOD een test deed.

@Leeuw, vervelend he! Ben zo benieuwd.. Het ene moment denk ik echt dat ik zwanger ben en het volgende moment ben ik ervan overtuigd dat ik ongesteld ga worden. Ik ga denk ik donderdagochtend testen als ik dan nog niet ongesteld ben en jij?

@Annemyn,thsnks voor je reactie! Wie weet..
Alle reacties Link kopieren
@Jonathan en Apple Pie gefeliciteerd 💕
Alle reacties Link kopieren
Girafjes schreef:
23-07-2019 19:44
@Minik, ik snap je opmerking! Maar ik bedoel meer zo van: normaal kijk ik vanaf ovulatie tot menstruatie welke klachtjes ik heb. En deze maand heb ik nergens op gelet tot ik 6 dagen voor NOD misselijk werd en 4 dagen voor NOD een test deed
Ik begrijp het wel hoor, je wilt het gewoon heel erg graag en het is allemaal hartstikke spannend. Maar je helpt jezelf er echt niet mee om voor je NOD te testen. De kans dat het dan nog mis gaat is best groot en ik heb dan altijd zoiets van ‘volgens mij kan ik dat dan beter gewoon niet geweten hebben’.

Zo’n misselijk gevoel kán natuurlijk door een zwangerschap komen, maar dat is niet zo waarschijnlijk. Voor je NOD is er nog zo weinig hormoon.. de klachten komen meestal pas later. Zeker als je nog niet positief test is de kans groter dat je het in je hoofd allemaal al bedacht hebt en dat je daardoor fysiek dingen gaat voelen.

Ik heb ook weleens uit het niets een veel langere cyclus gehad. En ja dan ga je je vanalles afvragen en hopen, maar de kans is veel groter dat je gewoon over een paar dagen alsnog ongesteld wordt.

Hopelijk ben je gauw zwanger!
Alle reacties Link kopieren
@Minik, ja dat klopt. Dat is de reden dat ik nu niet heb bijgehouden wat m'n klachtjes waren. Ik vond het ook al zo vreemd dat ik misselijk was en dat ik later geen positieve test had. Lijkt me dat - als je al klachten hebt - je HCG hoog genoeg moet zijn om te meten.

Ongesteld worden vind ik ook helemaal prima. Wil graag gewoon 1 vd 2: of zwanger of ongesteld worden.
Zo gek want heb 6 juli m'n positieve ovulatietest gehad, dus denk 8 juli ovulatie. Dus ik sla niet een cyclus over ofzo.
Nouja, ik wacht wel gewoon af :)
Was gewoon benieuwd hoeveel dagen na NOD vrouwen soms pas positief testten.
Alle reacties Link kopieren
Ik op 15 dpo, dus 1 dag overtijd, een duidelijk positieve test. Het resultaat hoor ik momenteel zijn vader over de babyfoon vertellen dat ‘ikke gaan echt niet slapen, ikke gaan buitenspelen!’

Ik wist wel precies hoe ver ik was, want had IVF gedaan. Als jouw ovulatie echt 8 juli was ziet het er niet heel gunstig uit denk ik.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@lux als 8 juli mn ovulatie was dan zou ik vandaag 15 dpo zijn, dus zo gek is dat nog niet toch?

Ik zei ook in m'n startpost dat ik niet denk zwanger te zijn, maar was gewoon benieuwd of hier ervaringen waren van vrouwen die wél later nog positief testten.
Girafjes schreef:
23-07-2019 20:13
@lux als 8 juli mn ovulatie was dan zou ik vandaag 15 dpo zijn, dus zo gek is dat nog niet toch?

Ik zei ook in m'n startpost dat ik niet denk zwanger te zijn, maar was gewoon benieuwd of hier ervaringen waren van vrouwen die wél later nog positief testten.

Over het algemeen geldt volgens mij wel dat áls je menstruatie wegblijft er genoeg HCG zou moeten zijn om een positieve test te hebben, volgens mij doelt Lux daarop?
Alle reacties Link kopieren
JonathanStrange schreef:
23-07-2019 20:14
Over het algemeen geldt volgens mij wel dat áls je menstruatie wegblijft er genoeg HCG zou moeten zijn om een positieve test te hebben, volgens mij doelt Lux daarop?
Juist. Als je echt 15 dpo bent dan zou je nu bij een goede zwangerschap echt wel een zichtbaar streepje moeten hebben. Misschien proberen seks te hebben. Als mijn menstruatie niet doorbreekt en ik wil het graag heb ik vaak het idee dat dat helpt. Niet wetenschappelijk onderbouwd verder :P

Hoe is het met de twins meid? Al aan het idee gewend?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
@lux, haha ja klopt dat helpt bij mij meestal ook als ik ongesteld moet worden. Thanks voor je reactie!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op 11dpo (met een LF van 10-12 dagen) positief getest en dat deed ik met de early test van Action. Het streepje was licht, maar wel duidelijk een streepje. Twee dagen later (13dpo) met Kruidvat 2v5 euro weer getest, maar dit streepje vond ik minder duidelijk. Kortom, Action vond ik 'beter' zo vroeg. Inmiddels goed 14 weken zwanger.:-)

Die onzekerheid van wel/geen zwangerschap is vervelend, he? Je wil gewoon weten waar je aan toe bent. Heb je enig idee hoe lang je luteale fase is?

Heb nog even geduld met opnieuw testen en doe dat met een merk dat je al eerder hebt gebruikt, zodat je kan vergelijken. Elke 48uur verdubbelt ongeveer je hcg, dus elke dag testen heeft geen zin.

Ik zal voor je duimen!
lux- schreef:
23-07-2019 20:17
Juist. Als je echt 15 dpo bent dan zou je nu bij een goede zwangerschap echt wel een zichtbaar streepje moeten hebben. Misschien proberen seks te hebben. Als mijn menstruatie niet doorbreekt en ik wil het graag heb ik vaak het idee dat dat helpt. Niet wetenschappelijk onderbouwd verder :P

Hoe is het met de twins meid? Al aan het idee gewend?

Ik dronk altijd een stevig glas rode wijn (maar dat moet je met een kinderwens maar even niet doen als je het niet zeker weet ;-) ).

Haha, mwah, het is nog steeds een grote omschakeling, daarnaast ben ik hondsberoerd dus ben even niet zo blij... Komt vast wel weer, weer een echo binnenkort, dan weten we hopelijk meer :)
Alle reacties Link kopieren
Giraf, hier 2 x op 10 dpo
En 1 keer pas 4 dagen na nod.

Ik duim voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven