trouwideeen??

donderdag 2 april 2009 om 22:24
Vriend en ik gaan binnenkort trouwen. Wilden eerst geregistreerd partnerschap doen, maar ivm kinderen toch maar besloten om te gaan trouwen. Nu willen we er zo weinig mogelijk aan doen, het gaat ons eigenlijk alleen om het papiertje en dat alles tussen ons en de kinderen goed geregeld is. We gaan dus s'ochtends trouwen, maar willen dit voor de naaste familie toch niet helemaal ongemerkt voorbij laten gaan. Heeft iemand leuke ideeen? S'ochtends aan de borrel lijkt me ook niet helemaal wat. ("plechtigheid " is om 10.00 uur gedaan). Voor de lunch is het wat te vroeg en ja wat moet je verder op zo'n dag?? (Trouwens familie denkt dat we alleen GP gaan doen en zullen wel versteld zijn dat we toch gaan trouwen. (krijgen ze pas bij de plechtigheid te horen) Dit komt ons mooi uit omdat we dus zoals gezegd geen gedoe erom heen wllen, maar toch wel een beetje een leuke ochtend/middag.
donderdag 2 april 2009 om 22:35
Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid: waarom ga je i.v.m. kinderen trouwen in plaats van partnerschappen?
Wij hadden voor onze plechtigheid koffie met een petit fourtje. Wellicht kun je dat doen? Wij hadden ook een niet-traditionele bruidstaart, dus misschien ook leuk om een bakker een bijzonder, maar geen bruidstaart te laten maken? Dat met koffie, wat plaatjes laten maken en daarna een vervroege lunch?
Wij hadden voor onze plechtigheid koffie met een petit fourtje. Wellicht kun je dat doen? Wij hadden ook een niet-traditionele bruidstaart, dus misschien ook leuk om een bakker een bijzonder, maar geen bruidstaart te laten maken? Dat met koffie, wat plaatjes laten maken en daarna een vervroege lunch?

donderdag 2 april 2009 om 22:50
[quote]Rotterdams_meisje schreef op 02 april 2009 @ 22:35:
Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid: waarom ga je i.v.m. kinderen trouwen in plaats van partnerschappen?
Mijn vriend heeft onze kinderen wel erkent, alleen geen ouderlijk gezag aangevraagd (laksheid) Aangezien bij het gp je niet automatisch het ouderlijk gezag krijgt maar dit nog apart moet aanvragen bij de rechtbank en het gp en niet overal in het buitenland wettelijk goedgekeurd wordt, gaan we trouwen. Plechtigeheid blijft hetzelfde, dus daarom. En beiden hechten er geen waarde aan.
Mijn vriend heeft onze kinderen wel erkent, alleen geen ouderlijk gezag aangevraagd (laksheid) Aangezien bij het gp je niet automatisch het ouderlijk gezag krijgt maar dit nog apart moet aanvragen bij de rechtbank en het gp en niet overal in het buitenland wettelijk goedgekeurd wordt, gaan we trouwen. Plechtigeheid blijft hetzelfde, dus daarom. En beiden hechten er geen waarde aan.

donderdag 2 april 2009 om 22:57
vrijdag 3 april 2009 om 08:50
quote:TanteJuul schreef op 02 april 2009 @ 22:50:
Das zo gepiept hoor. Kwestie van briefje sturen, en dan krijg je een briefje terug.
Ken je misschien iemand met een boot? Met z'n allen gaan varen en aan boord champagnebrunch.
Das zo gepiept hoor. Kwestie van briefje sturen, en dan krijg je een briefje terug.
Ken je misschien iemand met een boot? Met z'n allen gaan varen en aan boord champagnebrunch.
vrijdag 3 april 2009 om 09:48
Capiman en ik zijn ook 's ochtends vroeg getrouwd. Daar waren alleen onze moeders bij als getuigen. Na het officiële gedeelte (wat wel acht minuten duurde! ) hebben we bij ons thuis koffie met zelfgebakken appeltaart genuttigd. 's Avonds zijn we met de familie (moeders, opa, broer en zussen met hun aanhang en kinderen) uit eten gegaan. Tussendoor hebben we lekker lui in de tuin gezeten en genoten van onze vrije dag.
vrijdag 3 april 2009 om 10:12
quote:Capibara schreef op 03 april 2009 @ 09:48:
Capiman en ik zijn ook 's ochtends vroeg getrouwd. Daar waren alleen onze moeders bij als getuigen. Na het officiële gedeelte (wat wel acht minuten duurde! ) hebben we bij ons thuis koffie met zelfgebakken appeltaart genuttigd. 's Avonds zijn we met de familie (moeders, opa, broer en zussen met hun aanhang en kinderen) uit eten gegaan. Tussendoor hebben we lekker lui in de tuin gezeten en genoten van onze vrije dag.Geen trouwplannen hier, maar dit lijkt me een prima invulling van de dag. Geen opgeprikt gedoe en pootjes even, lekker ontspannen.
Capiman en ik zijn ook 's ochtends vroeg getrouwd. Daar waren alleen onze moeders bij als getuigen. Na het officiële gedeelte (wat wel acht minuten duurde! ) hebben we bij ons thuis koffie met zelfgebakken appeltaart genuttigd. 's Avonds zijn we met de familie (moeders, opa, broer en zussen met hun aanhang en kinderen) uit eten gegaan. Tussendoor hebben we lekker lui in de tuin gezeten en genoten van onze vrije dag.Geen trouwplannen hier, maar dit lijkt me een prima invulling van de dag. Geen opgeprikt gedoe en pootjes even, lekker ontspannen.