Hoe warm is het in jouw huis?

23-06-2019 14:00 510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een 'hoe warm is het in jou huis' topic mag natuurlijk niet ontbreken :P

Hoe warm is het bij jullie nu in huis?

En in de nachten?

Jouw en ligt natuurlijk. De warmte steeg al wat naar mijn hersenen :bonk:

In mijn huis....

Totaal aantal stemmen: 397

Is het altijd koel, tot max 21 graden (5%)
De temperaturen lopen toch wel op, 22 - 25 graden (30%)
Word het altijd bloed heet, 35+ graden (4%)
Wisselt het erg qua temperatuur (1%)
Tussen de 26 en 35 graden (60%)
Anders, namelijk; licht in het topic toe (1%)
gele_suikerspin wijzigde dit bericht op 23-06-2019 14:33
22.22% gewijzigd
34:/

Iemand hoger?
anoniem_6465268a9b845 wijzigde dit bericht op 25-07-2019 19:27
Reden: .
65.22% gewijzigd
Hier nu 26,5 in de woonkamer en op zolder 31. Op de slaapkamers iets ertussen in.
Ik heb overal ventilatoren aanstaan en binnen houden we het daarmee tot nu toe nog goed uit.
Cinderella00 schreef:
25-07-2019 19:26
34:/

Iemand hoger?
In de slaapkamers wel, we slapen pal onder het dak en alles is van hout. Net de thermometer erbij gepakt en het is 36 graden :-o
Ik was tegen 16:00 vanmiddag thuis en toen , met alle gordijnen dicht, was het 28 graden. Sindsdien de ventilator in de woonkamer aan en in de slaapkamer en in de woonkamer is het nu 27,5 graden. Maar als je stil zit gaat het best.
Phloxx schreef:
24-07-2019 18:56
Hier idem! Beste investering ooit!
Hier ook 20 graden met dank aan de airco.
Mijn huis (woningbouw) is slecht geïsoleerd en staat vrijwel de hele dag in de zon. Het is nu 33 graden beneden en op mijn slaapkamer 37 graden. Niet te doen!
Ik hoop ook zo dat deze hitte heel snel voorbij is! Ik vind dit echt verschrikkelijk! Doe mij maar weer regen en 20 graden!
pamelacourson schreef:
25-07-2019 19:31
In de slaapkamers wel, we slapen pal onder het dak en alles is van hout. Net de thermometer erbij gepakt en het is 36 graden :-o

:O Sterkte vannacht!

In mijn woonkamer is het nu 28 graden. In mijn slaapkamer zal het wellicht 1 à 2 graden koeler zijn.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.
_Branwen_ schreef:
25-07-2019 19:13
Vandaag in de woonkamer 29,5, op de slaapkamers 32, en op de zolderkamer waag ik me vandaag niet.

Uit nieuwsgierigheid toch nog gemeten: 38 graden op de zolderkamer. Gelukkig slapen we daar niet.
Op de slaapkamers is het 34 graden...
Zoo, het koelt amper af. Gisteren koelde het nog enigszins af. Zucht.
Gele_Suikerspin schreef:
25-07-2019 23:45
Zoo, het koelt amper af. Gisteren koelde het nog enigszins af. Zucht.
Hier ook niet, nog steeds 29 beneden! Boven is het warmer, dus wij bivakkeren vannacht beneden op een matrasje :D
Hier is het boven nu 32 en beneden 29,5. Buiten nog 32.... :@@:
Irish_Wasser_Woman schreef:
25-07-2019 11:54
Dat zou ik je echt willen afraden... Het is hier (woon aan het strand) vandaag 39 graden, gevoelstemperatuur 42. Het ieniemienie zuchtje wind komt uit het Z/O, dus daar heb je op het strand ook niets aan....
Ging prima hoor.
We zaten lekker in de schaduw een het water was heerlijk verkoelend.
Straks gaan we weer.
Ik was dom geweest want ik had alles veel te vroeg ( 21.30 ) open gezet en heb dus enorm veel warmte naar binnen gelaten. Het ging van 29 graden naar 30 en het was een enorme klote nacht. Uurtje of 2 geslapen maar niet te harden boven. Het was hier vannacht om 3 uur nog 29 graden in huis. Toen onweerde het wel en begon het ineens heel hard te waaien dus nu is het afgekoeld naar 26,5. Wel lekker. Beetje houdbaar in elk geval nu.
Ga straks in de ergste hitte maar weer naar mijn moeder toe, daar was het zo heerlijk koel. Maar 25 graden.
Hier vanmorgen nog 30 graden. Ik schrok er van. Best goed geslapen.

Wel wat waaiers aan gezet die het windje van buiten nu naar binnen blazen. Dus nu 29 graden.
Het valt me op dat de boxspringslapers het af en toe warm hebben, zelfs mét airco. Dat komt dan door die kunststoffen in matrassen en toppers.
Ik zit al een tijdje aan een natuurlijke boxspring te denken, zoals Lavital, die worden in Nederland geproduceerd.
Ik zal blij zijn als het morgen minder wordt, want dit is niet leuk meer.
Madrid87 schreef:
26-07-2019 07:08
Ik was dom geweest want ik had alles veel te vroeg ( 21.30 ) open gezet en heb dus enorm veel warmte naar binnen gelaten. Het ging van 29 graden naar 30 en het was een enorme klote nacht. Uurtje of 2 geslapen maar niet te harden boven. Het was hier vannacht om 3 uur nog 29 graden in huis. Toen onweerde het wel en begon het ineens heel hard te waaien dus nu is het afgekoeld naar 26,5. Wel lekker. Beetje houdbaar in elk geval nu.
Ga straks in de ergste hitte maar weer naar mijn moeder toe, daar was het zo heerlijk koel. Maar 25 graden.
Had hier ook wel mogen onweren...
Vanochtend alles van 6 tot 8 open gehad. Beneden nu 28 graden. Boven 30. Vanochtend om 8 uur even gaan wandelen. Toen was het nog te doen. Nu warm...
Kwart over 10: 29,5. in de woonkamer.
Dat wordt nog wat vandaag.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Hier nu 28,5. Nieuw record voor hier binnen.
47084 schreef:
26-07-2019 09:21
Het valt me op dat de boxspringslapers het af en toe warm hebben, zelfs mét airco. Dat komt dan door die kunststoffen in matrassen en toppers.
Ik zit al een tijdje aan een natuurlijke boxspring te denken, zoals Lavital, die worden in Nederland geproduceerd.
Ik zal blij zijn als het morgen minder wordt, want dit is niet leuk meer.
Daarom heb ik gekozen voor een pocketvering matras. Die ventileert.. Anders brande het matras. Nu is het koeler. Natuurlijk in vergelijking met andere matras. Alles is heet. Dus lig niet op ijsblokjes. Maar merk wel het verschil.
Gisteravond was het 30 graden op de slaapkamer, vanochtend 29. Lekker afgekoeld dus :-). Wel prima geslapen overigens, lekker met plafondventilator en ramen open.
Gele_Suikerspin schreef:
26-07-2019 11:29
Daarom heb ik gekozen voor een pocketvering matras. Die ventileert.. Anders brande het matras. Nu is het koeler. Natuurlijk in vergelijking met andere matras. Alles is heet. Dus lig niet op ijsblokjes. Maar merk wel het verschil.
Ik heb jarenlang een waterbed gehad. De temperatuur zette ik in de zomer een paar graden koeler. Dat sliep echt heerlijk.

Mijn huidige huis heeft houten constructie qua verdiepingsvloeren. Dus waterbed is geen optie meer. Maar ohhh wat was dat heerlijk slapen met deze temperaturen.
24 graden met airco.
Airco is idd een comfortabele investering.
Temperatuur is in te stellen, ik vind het heerlijk.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Hier ook 28,5. Wel vind ik t buiten veel beter te doen dan de afgelopen dagen, met wat meer wind. En het went blijkbaar ook wel, we hebben best wel veel gedaan vandaag (huishouden en wat klusjes om t huis). Voel me stukken beter dan de eerste dag dat t zo heet was.
33,5 in de woonkamer, ik verheug me enorm op morgen :thumbsup:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven