Hoe warm is het in jouw huis?
zondag 23 juni 2019 om 14:00

donderdag 25 juli 2019 om 19:31
In de slaapkamers wel, we slapen pal onder het dak en alles is van hout. Net de thermometer erbij gepakt en het is 36 graden

donderdag 25 juli 2019 om 19:40
donderdag 25 juli 2019 om 19:47
pamelacourson schreef: ↑25-07-2019 19:31In de slaapkamers wel, we slapen pal onder het dak en alles is van hout. Net de thermometer erbij gepakt en het is 36 graden![]()

In mijn woonkamer is het nu 28 graden. In mijn slaapkamer zal het wellicht 1 à 2 graden koeler zijn.
Olijk, guitig, jofel, koddig, schrander, schalks en hip.

vrijdag 26 juli 2019 om 00:19
Hier ook niet, nog steeds 29 beneden! Boven is het warmer, dus wij bivakkeren vannacht beneden op een matrasjeGele_Suikerspin schreef: ↑25-07-2019 23:45Zoo, het koelt amper af. Gisteren koelde het nog enigszins af. Zucht.

vrijdag 26 juli 2019 om 07:03
Ging prima hoor.Irish_Wasser_Woman schreef: ↑25-07-2019 11:54Dat zou ik je echt willen afraden... Het is hier (woon aan het strand) vandaag 39 graden, gevoelstemperatuur 42. Het ieniemienie zuchtje wind komt uit het Z/O, dus daar heb je op het strand ook niets aan....
We zaten lekker in de schaduw een het water was heerlijk verkoelend.
Straks gaan we weer.

vrijdag 26 juli 2019 om 07:08
Ik was dom geweest want ik had alles veel te vroeg ( 21.30 ) open gezet en heb dus enorm veel warmte naar binnen gelaten. Het ging van 29 graden naar 30 en het was een enorme klote nacht. Uurtje of 2 geslapen maar niet te harden boven. Het was hier vannacht om 3 uur nog 29 graden in huis. Toen onweerde het wel en begon het ineens heel hard te waaien dus nu is het afgekoeld naar 26,5. Wel lekker. Beetje houdbaar in elk geval nu.
Ga straks in de ergste hitte maar weer naar mijn moeder toe, daar was het zo heerlijk koel. Maar 25 graden.
Ga straks in de ergste hitte maar weer naar mijn moeder toe, daar was het zo heerlijk koel. Maar 25 graden.

vrijdag 26 juli 2019 om 09:21
Het valt me op dat de boxspringslapers het af en toe warm hebben, zelfs mét airco. Dat komt dan door die kunststoffen in matrassen en toppers.
Ik zit al een tijdje aan een natuurlijke boxspring te denken, zoals Lavital, die worden in Nederland geproduceerd.
Ik zal blij zijn als het morgen minder wordt, want dit is niet leuk meer.
Ik zit al een tijdje aan een natuurlijke boxspring te denken, zoals Lavital, die worden in Nederland geproduceerd.
vrijdag 26 juli 2019 om 09:44
Had hier ook wel mogen onweren...Madrid87 schreef: ↑26-07-2019 07:08Ik was dom geweest want ik had alles veel te vroeg ( 21.30 ) open gezet en heb dus enorm veel warmte naar binnen gelaten. Het ging van 29 graden naar 30 en het was een enorme klote nacht. Uurtje of 2 geslapen maar niet te harden boven. Het was hier vannacht om 3 uur nog 29 graden in huis. Toen onweerde het wel en begon het ineens heel hard te waaien dus nu is het afgekoeld naar 26,5. Wel lekker. Beetje houdbaar in elk geval nu.
Vanochtend alles van 6 tot 8 open gehad. Beneden nu 28 graden. Boven 30. Vanochtend om 8 uur even gaan wandelen. Toen was het nog te doen. Nu warm...
vrijdag 26 juli 2019 om 11:29
Daarom heb ik gekozen voor een pocketvering matras. Die ventileert.. Anders brande het matras. Nu is het koeler. Natuurlijk in vergelijking met andere matras. Alles is heet. Dus lig niet op ijsblokjes. Maar merk wel het verschil.47084 schreef: ↑26-07-2019 09:21Het valt me op dat de boxspringslapers het af en toe warm hebben, zelfs mét airco. Dat komt dan door die kunststoffen in matrassen en toppers.

vrijdag 26 juli 2019 om 13:48
Ik heb jarenlang een waterbed gehad. De temperatuur zette ik in de zomer een paar graden koeler. Dat sliep echt heerlijk.Gele_Suikerspin schreef: ↑26-07-2019 11:29Daarom heb ik gekozen voor een pocketvering matras. Die ventileert.. Anders brande het matras. Nu is het koeler. Natuurlijk in vergelijking met andere matras. Alles is heet. Dus lig niet op ijsblokjes. Maar merk wel het verschil.
Mijn huidige huis heeft houten constructie qua verdiepingsvloeren. Dus waterbed is geen optie meer. Maar ohhh wat was dat heerlijk slapen met deze temperaturen.
vrijdag 26 juli 2019 om 16:01