Hoe heet dit en wat moet ik ermee? ;)

25-07-2019 21:13 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in onze aanbouw het plafond eruit gehaald zodat je in de nok kunt kijken. De keuken is met een muur afgescheiden van de bijkeuken. De bijkeuken heeft wel een plafond. Als je dus in de keuken staat kijk je bovenop het plafond van de bijkeuken. Het is stevig genoeg om op te kunnen. Wij noemen het een vide al weet ik niet of dit de juiste benaming is. Als ik plaatjes zoek dan zie ik veel andersoortige ruimtes. We willen er eigenlijk iets mee, maar ja wat...? Een chillplek met een zitzak, leeshoekje, als de kinderen groter zijn een computer ruimte, er kan ook een bureautje staat voor een werkplek. Het heeft dus een schuin dak dus heel veel ruimte is er niet. Je moet er ook nog op kunnen komen. Dat is wat lastiger want over 2/3 van de breedte staat een kastenwand met koelkast enz en je kn niet bovenop die kastenwand staan om dan op het plafonnetje te stappen. Dus je kunt op het andere stuk waar de deur naar de bijkeuken zit meteen op het plafonnetje stappen. Dan zit je ook meteen bij de schuine wand dus heel soepeltjes erop komen gaat niet. Een vaste trap kan ook niet want die staat dan gruwelijk in de weg in de keuken. Maar wat dan? Een ladder? Bestaan er handige/mooie uittrektrappen oid die dan boven in die ruimte niet teveel plek innemen?
Wellicht hebben jullie nog ideeen?
Hmm de meesten van jullie denken toch aan opslag. Moet ik eerst wat meer spullen verzamelen 😉.
Een touwladder is ook nog een optie, meer voor de kinderen dan voor ons. Opzich hoeven we er niks mee want er is genoeg ruimte voor opslag en andere plekken. Maar ergens vind ik het ook zonde om er niks mee te doen.
Een luik is ook nog een idee.
Is het een optie om de trap zo te maken dat er boven de deur een plateau zit zodat je onder de trap door de deur kunt gaan? Op het plaatje staat een trap buiten en daar moet je volgens mij opzij, maar dat zou je ook rechtdoor kunnen maken.
Afbeelding
Ik zou vooral niet allemaal dingen gaan verzinnen die in de keuken meer rommel geven. Ook geen opberghok maken als je al genoeg opbergruimte hebt.

Gewoon een mooi beeld of vaas of een plant :)
Je kunt méér.
Tickel schreef:
25-07-2019 22:54
Mooie plek om je tuinkussens op te bergen in de winter.
Of skies in de zomer.

Wel even mooi af laten timmeren met een deur.
Nee echt niet doen!
Wat je ook met deze ruimte doet: Laat hem echt open!!!
Niet gebruiken voor zooooooi. Zonde!
Reik niet naar de hemel - maar haal hem naar je toe, Karin Bloemen.
Zet er een Mariabeeld in. Je eigen privékapel!
Lelietje-van-Dalen schreef:
26-07-2019 11:31
Nee echt niet doen!
Dat vind jij.

Ik zou echt geen "mooie" dingen daar neer willen zetten. Overal komt een vettig laagje op omdat de opening in de keuken zit.
Of je moet iedere week willen poetsen in dat benauwde hok...
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Tickel schreef:
26-07-2019 15:13
Dat vind jij.

Ik zou echt geen "mooie" dingen daar neer willen zetten. Overal komt een vettig laagje op omdat de opening in de keuken zit.
Of je moet iedere week willen poetsen in dat benauwde hok...
de opening is ook helemaal niet mooi vooral niet met die muur eronder. Het is gewoon een donker gat boven een muur. kinderen gaan er heus niet spelen, waarom zouden ze
S-Meds schreef:
26-07-2019 16:53
de opening is ook helemaal niet mooi vooral niet met die muur eronder. Het is gewoon een donker gat boven een muur. kinderen gaan er heus niet spelen, waarom zouden ze
Dat ook nog eens.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
S-Meds schreef:
26-07-2019 16:53
Ik had het als kind wel geweten. Wij hebben op zolder precies zo’n ruimte. Dat zit boven de slaapkamers van de kinderen. Bij ons is het dan wel opslag maar ze spelen er ontzettend graag. De dozen worden dan opgestapeld voor de ingang en dan hebben ze echt een speelhol.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Lelietje-van-Dalen schreef:
26-07-2019 11:31
Nee echt niet doen!

Ik zou het ook open laten. Veel mooier.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
https://nl.pinterest.com/search/pins/?q ... er%7Ctyped

https://nl.pinterest.com/pin/470415123548689860/

https://nl.pinterest.com/pin/430938258064765966/

Zit hier iets bij?
suzyqfive schreef:
26-07-2019 18:41
Ik had het als kind wel geweten. Wij hebben op zolder precies zo’n ruimte. Dat zit boven de slaapkamers van de kinderen. Bij ons is het dan wel opslag maar ze spelen er ontzettend graag. De dozen worden dan opgestapeld voor de ingang en dan hebben ze echt een speelhol.
heb je gezien hoe klein het is. En het is open, moeders in de keuken hoort alles. Echt de schuur is spannender
Moeder staat echt geen 24 uur per dag in de keuken.
Oh-happy-day schreef:
27-07-2019 09:18
Moeder staat echt geen 24 uur per dag in de keuken.
kinderen gaan echt niet in een kast zitten zonder deur
Waarom trek je het zo aan? Super leuk idee van TO. Die kinderen hebben daar de tijd van hun leven.
mooie lichtgevende plantenpotten met een kunstplant erin.
Ook leuk ja!
Ik zou er als kind gek op zijn! Ik zou een ladder (gewoon een losse, simpele) halen en een tijdje zien of de kinderen er dan graag zitten. En ze eventueel zelf mee laten denken of en wat ze er eventueel mee zouden willen. Aan de hand daarvan krijg je misschien wel hele leuke inzichten! Als je kinderen er niets aan vinden, weet je dat ook weer, en kun je altijd voor een ander idee gaan.
Als het voor de kinderen is: Ze kunnen er ook af vallen he. Spelenderwijs vergis je je nog wel eens. Wij hadden zelf een speelzolder thuis. Heel leuk totdat een buurmeisje 2 meter naar beneden viel. We deden een spelletje met wat risico's... tja.
Je kunt méér.
Bedankt voor jullie tips en ideeen. Na lng beraad hebben we voor nu besloten om er een vloerlamp te plaatsen die naar boven schijnt zodat het geen donker hol is maar als het schemert je daar een gezellig licht aan kan doen. Daarnaast hebben we er een grote groene plant neergezet, dat staat eigenlijk best leuk.

De kinderen zijn nu nog te klein om er te spelen. De tip om ze mee te laten denken bewaar ik voor over een paar jaar. Misschien vinden ze er inderdaad geen bal aan, dan is alle moeite voor niks. Ik ben erop geweest en het is kleiner dan ik had gedacht. Dus een chillruimte oid gaat hem ook niet worden. Allemaal gedoe voor weinig resultaat.
Voor nu staat de plant gezellig!
Mooi zo! Leuk dat je nog even terugkoppelt wat het is geworden.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Het klinkt heel leuk, fijn dat je er een goed gevoel over hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven