
dure of goedkope wasmachine??
donderdag 2 april 2009 om 17:25
Saaie vraag, maar toch! We zijn toe aan een nieuwe wasmachine in huize bentetje, onze 15 jaar oude wast niet meer schoon en dat lijkt me toch wel prettig van zo`n ding.... Ons oude merk bestaat niet meer en dus op zoek naar een nieuwe, Vanwege de noodzaak van een grote investeringeen dezer dagen in ons huis blijft er niet heel veel geld over voor een wasmachine. Voorkeur gaat dus uit naar een goedkoop merk (Samsung, Indesit, Beko etc, rodn de 250-300 euro), in de winkels raden ze dat af voor een gezin met 2 kinderen, maar he, zij willen ook geld verdienen natuurlijk! Ons huidige apparaat is ook niet zo`n enorm dure geweest destijds en heeft het toch heel goed gedaan, Maarrrr, ik lees ook vaak over wasmachines die binnen een jaar al 3 keer gerepareerd zijn en dan had ik natuurlijk net zo goed een duurdere kunnen kopen....Nu dus even hier een balletje opgooien: wat voor wasmachine heb jij en hoe bevalt hij??
donderdag 2 april 2009 om 20:43
Ik heb al meer dan 3 jaar een Indesit en ben er erg blij mee. Wasmachine was goedkoop en ik heb er (tot nu toe ghehe) nog nooit problemen mee gehad. De was is altijd binnen een dag droog (heb geen droger) dus daar ook geen problemen mee. Ik gebruik de machine redelijk intensief (3 wassen per week) en dat gaat hartstikke goed!
Ik ben het wel eens met de anderen om een AAA wasmachine te nemen (maar 3 jaar geleden was mijn Indesit niet veel slechter dan die dure merken wat betreft energie)
Ik ben het wel eens met de anderen om een AAA wasmachine te nemen (maar 3 jaar geleden was mijn Indesit niet veel slechter dan die dure merken wat betreft energie)
donderdag 2 april 2009 om 20:54
quote:prulletje schreef op 02 april 2009 @ 19:26:
Op internet lees je uiteraard vaak alleen de slechte verhalen. Als mensen problemen hebben worden ze het beu en willen ze dat aan iedereen vertellen. Als iets gewoon werkt, hoor je er natuurlijk een stuk minder over.
tsja, daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in eigenlijk, nooit op die manier over nagedacht!
Op internet lees je uiteraard vaak alleen de slechte verhalen. Als mensen problemen hebben worden ze het beu en willen ze dat aan iedereen vertellen. Als iets gewoon werkt, hoor je er natuurlijk een stuk minder over.
tsja, daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in eigenlijk, nooit op die manier over nagedacht!
donderdag 2 april 2009 om 22:31
Wij hebben nu 3 jaar een goedkope Marijnen en die bevalt op zich prima.
Door het werk van mn man (megaveel stof) is nu al wel 2x het pompje stuk gegaan waarvan 1x in de garantietijd. 2e keer kostte het 30 eur alleen voor het pompje omdat die weer zo snel stuk was.
Maar zulke kleinigheden kan mn man zelf ook wel verhelpen en mss jou man ook wel Bentetje.
Door het werk van mn man (megaveel stof) is nu al wel 2x het pompje stuk gegaan waarvan 1x in de garantietijd. 2e keer kostte het 30 eur alleen voor het pompje omdat die weer zo snel stuk was.
Maar zulke kleinigheden kan mn man zelf ook wel verhelpen en mss jou man ook wel Bentetje.
donderdag 2 april 2009 om 22:42
Mijn zus heeft al 8 jaar een Indesit en nooit geen problemen.
Ik kan me wel voorstellen dat voor een meerpersoonshuishouding, zeker met kinderen, je beter voor een iets degelijker machine kunt kiezen. Want het verschil zit hem vaak in inderdaad de snufjes maar ook in de dikte van materiaal e.d. waarvan alles is gemaakt.
Ik kan me wel voorstellen dat voor een meerpersoonshuishouding, zeker met kinderen, je beter voor een iets degelijker machine kunt kiezen. Want het verschil zit hem vaak in inderdaad de snufjes maar ook in de dikte van materiaal e.d. waarvan alles is gemaakt.
donderdag 2 april 2009 om 22:53
Ariston staat niet in het overzicht van de Consumentenbond. Is ook echt zo'n exotisch merk dat je niet moet willen... Een kleine nuancering op Indesit: de Consumentenbond noemt de Indesit WIN121 (EU) van 250 euro een goedkope keuze; hij krijgt een rapportcijfer van een 5,8, de slechtste die iemand anders noemde kreeg een 5,3. Wij staan ook op het punt een nieuwe wasmachine te kopen en ik ga waarschijnlijk voor de Miele die een 6,9 krijgt en 1275 euro kost. Miele is degelijk en heeft een goede garantie en de kosten zijn voor ons geen probleem. Ik ben ook tevreden over het merk Bosch, maar de Miele biedt meer voordelen. Over tien jaar bezien vind ik het de investering waard. Ik ga nog wel even onderzoeken hoe het zit met energie- en waterverbruik. Overigens is het schoonwassen van katoen op 40 graden voor mij ook heel belangrijk en daar scoort de Miele het beste op. Wat misschien ook een aardige tip voor je is: Bauknecht, de WAK7470, krijgt een 62, eindigt 5e in de test van de Consumentenbond en kost 480 euro. Heb je toch een goede machine en niet een of ander vaag, exotisch merk... Iemand maakte op dit forum nog de opmerking over garantie bijkopen, maar dat is echt je reinste onzin: je hebt wettelijk recht op reparatie van je machine (ook buiten de fabrieksgarantie) van je machine als je rederlijkerwijs ervan uit mag gaan dat je wasmachine langer meegaat dan een paar jaar. Die verzekeringen zijn onwijs duur en je betaalt dus voor iets waarop je volgens ons wetboek gewoon al recht op hebt. Nooit doen dus!
donderdag 2 april 2009 om 23:07
Bij ons heeft de droger het begeven, en wij dus ook op zoek.
Wij kregen de tip om eens te kijken op internet bij de grote woonwarenwinkel met de blauwe letters.
die schijnen daar hele goede prijzen te hebben voor witgoed, en geven op de meeste aparatuur 5 jaar garantie.
Dat hebben we gedaan, en het scheelt voor 4 apparaten bijna 900 euro met meneer die de laagste prijs garandeet ( groene letters) leuk shoppen dacht ik zo
(wij hebben voor Bosch/siemens gekeken)
hebben we meer apparatuur van en nog nooit reparatie van gehad!
Hier overigens een Indeshit vaatwasser, nooit van mijn leven meer een indeshit, ik heb bijna elke maand een monteur aan mijn deur.
Wij kregen de tip om eens te kijken op internet bij de grote woonwarenwinkel met de blauwe letters.
die schijnen daar hele goede prijzen te hebben voor witgoed, en geven op de meeste aparatuur 5 jaar garantie.
Dat hebben we gedaan, en het scheelt voor 4 apparaten bijna 900 euro met meneer die de laagste prijs garandeet ( groene letters) leuk shoppen dacht ik zo
(wij hebben voor Bosch/siemens gekeken)
hebben we meer apparatuur van en nog nooit reparatie van gehad!
Hier overigens een Indeshit vaatwasser, nooit van mijn leven meer een indeshit, ik heb bijna elke maand een monteur aan mijn deur.
donderdag 2 april 2009 om 23:37
ik heb een Miele wasmachine. Wast prima, niets op aan te merken. Maar binnen 1 jaar al mankement gehad. Viel uiteraard in de garantie. 2 Jaar later weer mankement. Kleinigheid maar toch, .... toch weer een 100,- euro onkosten, ergernis en vrij nemen voor monteurbezoek. Wij hebben een 2-persoonshuishouden, dus van zo'n machine wordt niet zoveel gevraagd als van een machine in een gezin met kinderen.
Ik zou geen Miele meer kopen. Voor mij hoeft een wasmachine geen 20 jaar mee. Na 10 jaar mag hij het wel begeven. Dan koop ik liever gewoon weer een nieuwe vanwege verbeteringen en nieuwe technieken.
Ik zou geen Miele meer kopen. Voor mij hoeft een wasmachine geen 20 jaar mee. Na 10 jaar mag hij het wel begeven. Dan koop ik liever gewoon weer een nieuwe vanwege verbeteringen en nieuwe technieken.
donderdag 2 april 2009 om 23:39
Hey hey,
Wasmachines...pfffff altijd lastig om te het 'beste' te vinden
Ik heb al goed 7 jaar een Zanussi, nooit problemen mee gehad. Ook mijn vaatwasser is van Zanussi, ook nog nooit problemen mee gehad. Ik heb zelf een 1400 toeren machine, voor mij prima! Per week draai ik gemiddeld ook zo'n 3 wassen.
In ieder geval succes met de zoektocht!!
Wasmachines...pfffff altijd lastig om te het 'beste' te vinden
Ik heb al goed 7 jaar een Zanussi, nooit problemen mee gehad. Ook mijn vaatwasser is van Zanussi, ook nog nooit problemen mee gehad. Ik heb zelf een 1400 toeren machine, voor mij prima! Per week draai ik gemiddeld ook zo'n 3 wassen.
In ieder geval succes met de zoektocht!!
donderdag 2 april 2009 om 23:44
quote:Banba schreef op 02 april 2009 @ 19:39:
bentetje, ik ben lid van de consumentenbond en heb even voor je gespiekt op de site.
De Miele's scoren het beste, maar zijn duur (prijs tussen de €900 en €1300 ).
Als beste koop wordt de LG WD-13481TP genoemd. Kost €380,- en scoort gelijk met oa Bosh, Siemens en AEG die rond de €500,- kosten.
Indiset, Electrolux en Zanussi scoren slecht.Volgens mij wordt er bij die testen alleen gekeken naar de wasprestaties en het energie- en waterverbruik en niet naar de duurzaamheid. Een goede beoordeling betekent dus niet dat een apparaat lang meegaat en dat is toch wel erg belangrijk bij een wasmachine.
bentetje, ik ben lid van de consumentenbond en heb even voor je gespiekt op de site.
De Miele's scoren het beste, maar zijn duur (prijs tussen de €900 en €1300 ).
Als beste koop wordt de LG WD-13481TP genoemd. Kost €380,- en scoort gelijk met oa Bosh, Siemens en AEG die rond de €500,- kosten.
Indiset, Electrolux en Zanussi scoren slecht.Volgens mij wordt er bij die testen alleen gekeken naar de wasprestaties en het energie- en waterverbruik en niet naar de duurzaamheid. Een goede beoordeling betekent dus niet dat een apparaat lang meegaat en dat is toch wel erg belangrijk bij een wasmachine.
donderdag 2 april 2009 om 23:45
quote:mickey82 schreef op 02 april 2009 @ 19:10:
Mijn indesit doet het alweer 5 jaar zonder problemen, dus dat kan ook goed gaan. Als ik nu een nieuwe zou moeten kopen zou ik weer een goedkope nemen. Mijn zusje heeft een bosch die in twee jaar tijd al 3 keer gerepareerd is. Wel gratis, maar ze zit wel elke keer een paar dagen tot ruim een week zonder wasmachine.
Net of 5 jaar voor een wasmachine lang is.
Ik zou echt geen goedkope nemen. Als je geen geld hebt voor een Miele, neem dan in ieder geval een AEG. Via internet kun je ze goedkoper aanschaffen dan in een winkel.
Mijn indesit doet het alweer 5 jaar zonder problemen, dus dat kan ook goed gaan. Als ik nu een nieuwe zou moeten kopen zou ik weer een goedkope nemen. Mijn zusje heeft een bosch die in twee jaar tijd al 3 keer gerepareerd is. Wel gratis, maar ze zit wel elke keer een paar dagen tot ruim een week zonder wasmachine.
Net of 5 jaar voor een wasmachine lang is.
Ik zou echt geen goedkope nemen. Als je geen geld hebt voor een Miele, neem dan in ieder geval een AEG. Via internet kun je ze goedkoper aanschaffen dan in een winkel.
vrijdag 3 april 2009 om 00:10
quote:lilaemme schreef op 02 april 2009 @ 23:40:
Apart dat dat je 100 euro kost; volgende keer wat meer op je rechten als consument gaan staan bij de winkelier waar je je machine hebt gekocht...
zou ik inderdaad kunnen doen, en normaal gesproken sta ik uitstekend op mijn rechten. Maar na de garantietermijn trek je voor dit soort 'kleinigheden' toch vaak aan het kortste eind.
Ik heb een Miele koelkast. Na 4 jaar maar liefst 200,- (!!!!) onkosten vanwege een printplaat. Van alles geprobeerd... maar helaas.... geen garantie daarop.
Apart dat dat je 100 euro kost; volgende keer wat meer op je rechten als consument gaan staan bij de winkelier waar je je machine hebt gekocht...
zou ik inderdaad kunnen doen, en normaal gesproken sta ik uitstekend op mijn rechten. Maar na de garantietermijn trek je voor dit soort 'kleinigheden' toch vaak aan het kortste eind.
Ik heb een Miele koelkast. Na 4 jaar maar liefst 200,- (!!!!) onkosten vanwege een printplaat. Van alles geprobeerd... maar helaas.... geen garantie daarop.
vrijdag 3 april 2009 om 00:19
vrijdag 3 april 2009 om 00:21
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Dan zou ik die maar inschakelen de volgende keer, want van een p;rintplaat mag je redelijkerwijs verwachten dat ie langer meegaat dan vier jaar. Je had dus recht gehad op kosteloze vervanging. Ik zal even kijken of ik de wetstekst voor je kan vinden. Heel veel winkeliers proberen hun klanten op deze manier uit te knijpen, wat ik vrij schandalig vindt. Evenals die dure extra verzekeringen, want die koop je dus voor piet snot... Ik ga even voor je googlen.
vrijdag 3 april 2009 om 00:22
Hoi allemaal wij hebben al 6 jaar een ARDO, dat was destijds het huismerk van Correct in Rotterdam en heeft een digitale display (toen iets nieuws). Ik denk dat hij destijds iets van 300 euro was. Hij doet het nog steeds uitstekend, de was komt er goed droog uit en de digitale teller die tot 0 aftelt tijdens het programma is ook heel makkelijk. Nog nooit enig probleem mee gehad....kortom: je kan mazzel hebben met een goedkoop merk of pech hebben met een dure...
vrijdag 3 april 2009 om 00:23
Fabrieksgarantie
Als u van de fabrikant een garantie krijgt op uw aankoop dan wil dit zeggen dat de fabrikant instaat voor de kwaliteit van het product gedurende de garantieperiode. De fabrikant gaat doorgaans voorbij aan het feit dat het product. Dat u garantie van een fabrikant krijgt wil echter niet zeggen dat u geen beroep meer kunt doen op uw wettelijk recht.
Als u een product koopt dan sluit u geen overeenkomst met de fabrikant van het product, u koopt uw product immers tegen betaling van de leverancier. Omdat er geen overeenkomst is tussen u en de fabrikant kan deze laatste beperkingen stellen aan de garantie. Zo kan bijvoorbeeld bepaald worden dat u verzendkosten moet betalen om het product naar het reparatiecentrum te zenden of kan het arbeidsloon van de reparatie voor uw rekening komen. De verkoper van het product heeft op grond van de wettelijke regeling geen mogelijkheid om dit soort voorwaarden te stellen.
De wettelijke regeling
Wat veel mensen niet weten is dat er op grond van Europese wetgeving een artikel is opgenomen in de Nederlandse wet die de beperkingen van de fabrieksgarantie ter zijde zet.
Artikel 17, lid 2 BW7:
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
Op grond van dit artikel moet het product dat u koopt voldoen aan de verwachtingen die je als consument redelijkerwijs mag hebben. Zo mag je bijvoorbeeld verwachten dat apparaten kunnen doen wat u is verteld door de verkoper van het product of in reclame. Dat uw harde schijf van uw computer ook na verloop van de garantieperiode van een jaar nog meegaat en dat een koelkast langer dan 3 jaar koelt (of meer maar dat is afhankelijk van de gekochte kwaliteit). Als de fabrikant adverteert met het feit dat diens wasmachines minimaal 10 jaar meegaan zonder problemen dan mag u hier dus ook vertrouwen . Zelfs al zou u in het geheel geen fabrieksgarantie krijgen op uw aankoop dan heeft u dus op grond van de wet nog steeds het recht een beroep te doen op deze wettelijke regeling.
Wie moet u aanspreken voor de garantie
Indien op het product nog een fabrieksgarantie aanwezig is dan kunt u zich wenden tot de fabrikant of de leverancier c.q verkoper. Het is echter aan te raden altijd eerst contact op te nemen met de leverancier. Alhoewel deze zich vaak zal verschuilen achter een van de standaard excuses en u zal verwijzen naar de fabrikant heeft u de koopovereenkomst gesloten met de verkoper. Aandringen helpt hier.
Als u een toch beroep doet op de fabrieksgarantie en er worden u extra kosten in rekening gebracht op grond van de voorwaarden van de fabrieksgarantie, dan kunt u zich voor de vergoeding van deze kosten weer wenden tot de verkoper op grond van Artikel 17, lid 2 BW7.
Fabrieksgarantie ten opzichte van garantie op grond van de wetgeving
De fabrieksgarantie heeft toch wel een voordeel ten opzichte van een aanspraak op uw wettelijke rechten. Indien u zich niet beroept op de fabrieksgarantie heeft moet u als gebruiker aannemelijk maken dat er iets aan het door u gekochte product mankeerde toen u het kocht en dat u de problemen niet veroorzaakt heeft door de manier waarop u het product zelf heeft gebruikt. Bij de fabrieksgarantie is dit precies omgekeerd, indien het product een mankement vertoont wordt ervan uitgegaan dat dit al bestond bij de aankoop van het product. Als de fabrikant meent dat de gebreken zijn ontstaan door het gebruik dan is het aan de fabrikant om dit aan te tonen.
Uitzondering op deze regel zijn gebreken die zich openbaren in het eerste half jaar. De wetgeving gaat er vanuit dat elk gebrek dat zich binnen een half jaar na aankoop voordoet al aanwezig was op het moment van de koop en dus voor rekening van de leverancier komt, tenzij deze het tegendeel bewijst.
Als u van de fabrikant een garantie krijgt op uw aankoop dan wil dit zeggen dat de fabrikant instaat voor de kwaliteit van het product gedurende de garantieperiode. De fabrikant gaat doorgaans voorbij aan het feit dat het product. Dat u garantie van een fabrikant krijgt wil echter niet zeggen dat u geen beroep meer kunt doen op uw wettelijk recht.
Als u een product koopt dan sluit u geen overeenkomst met de fabrikant van het product, u koopt uw product immers tegen betaling van de leverancier. Omdat er geen overeenkomst is tussen u en de fabrikant kan deze laatste beperkingen stellen aan de garantie. Zo kan bijvoorbeeld bepaald worden dat u verzendkosten moet betalen om het product naar het reparatiecentrum te zenden of kan het arbeidsloon van de reparatie voor uw rekening komen. De verkoper van het product heeft op grond van de wettelijke regeling geen mogelijkheid om dit soort voorwaarden te stellen.
De wettelijke regeling
Wat veel mensen niet weten is dat er op grond van Europese wetgeving een artikel is opgenomen in de Nederlandse wet die de beperkingen van de fabrieksgarantie ter zijde zet.
Artikel 17, lid 2 BW7:
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
Op grond van dit artikel moet het product dat u koopt voldoen aan de verwachtingen die je als consument redelijkerwijs mag hebben. Zo mag je bijvoorbeeld verwachten dat apparaten kunnen doen wat u is verteld door de verkoper van het product of in reclame. Dat uw harde schijf van uw computer ook na verloop van de garantieperiode van een jaar nog meegaat en dat een koelkast langer dan 3 jaar koelt (of meer maar dat is afhankelijk van de gekochte kwaliteit). Als de fabrikant adverteert met het feit dat diens wasmachines minimaal 10 jaar meegaan zonder problemen dan mag u hier dus ook vertrouwen . Zelfs al zou u in het geheel geen fabrieksgarantie krijgen op uw aankoop dan heeft u dus op grond van de wet nog steeds het recht een beroep te doen op deze wettelijke regeling.
Wie moet u aanspreken voor de garantie
Indien op het product nog een fabrieksgarantie aanwezig is dan kunt u zich wenden tot de fabrikant of de leverancier c.q verkoper. Het is echter aan te raden altijd eerst contact op te nemen met de leverancier. Alhoewel deze zich vaak zal verschuilen achter een van de standaard excuses en u zal verwijzen naar de fabrikant heeft u de koopovereenkomst gesloten met de verkoper. Aandringen helpt hier.
Als u een toch beroep doet op de fabrieksgarantie en er worden u extra kosten in rekening gebracht op grond van de voorwaarden van de fabrieksgarantie, dan kunt u zich voor de vergoeding van deze kosten weer wenden tot de verkoper op grond van Artikel 17, lid 2 BW7.
Fabrieksgarantie ten opzichte van garantie op grond van de wetgeving
De fabrieksgarantie heeft toch wel een voordeel ten opzichte van een aanspraak op uw wettelijke rechten. Indien u zich niet beroept op de fabrieksgarantie heeft moet u als gebruiker aannemelijk maken dat er iets aan het door u gekochte product mankeerde toen u het kocht en dat u de problemen niet veroorzaakt heeft door de manier waarop u het product zelf heeft gebruikt. Bij de fabrieksgarantie is dit precies omgekeerd, indien het product een mankement vertoont wordt ervan uitgegaan dat dit al bestond bij de aankoop van het product. Als de fabrikant meent dat de gebreken zijn ontstaan door het gebruik dan is het aan de fabrikant om dit aan te tonen.
Uitzondering op deze regel zijn gebreken die zich openbaren in het eerste half jaar. De wetgeving gaat er vanuit dat elk gebrek dat zich binnen een half jaar na aankoop voordoet al aanwezig was op het moment van de koop en dus voor rekening van de leverancier komt, tenzij deze het tegendeel bewijst.
vrijdag 3 april 2009 om 00:40
quote:Duhuh schreef op 03 april 2009 @ 00:19:
[...]
Als ik het goed begrijp is Ariston van Indesit.
nog een topic over wasmachinesZou eerlijk gezegd ook nooit een Indesit kopen. Toch een beetje te 'goedkoop' (exotisch, vaag) C-merk. Liever de belofte van kwaliteit, dan van 'goedkoop maar ook best goed'. Kun je ook beter op je rechten staan bij kapotte onderdelen...
[...]
Als ik het goed begrijp is Ariston van Indesit.
nog een topic over wasmachinesZou eerlijk gezegd ook nooit een Indesit kopen. Toch een beetje te 'goedkoop' (exotisch, vaag) C-merk. Liever de belofte van kwaliteit, dan van 'goedkoop maar ook best goed'. Kun je ook beter op je rechten staan bij kapotte onderdelen...
vrijdag 3 april 2009 om 01:13
Ik heb alles Miele, wasmachine, stofzuiger, afwasmachine, wasdroger, koelkast. Koelkast is 17 en nog als nieuw. Het is even een investering, maar dan heb je ook wat. De service is perfect, mag ook voor dat geld. Maar ik lig niet wakker van m'n witgoed!
Op lange termijn is Miele toch echt de goedkoopste, met de minste ergenisssen.
Op lange termijn is Miele toch echt de goedkoopste, met de minste ergenisssen.
vrijdag 3 april 2009 om 09:31
tsja, daar verschillen de meningen dus over. Ik vind echt dat als je een Miele hebt gekocht dat je niet al binnen 2 jaar (was het dacht ik?) problemen moet hebben zoals een eerdere schrijfster meldde. Maar goed, voor mij niet van toepassing, want die Miele komt er toch niet hier .
Ik neig zo langzamerhand inderdaad toch wel naar een AEG. Vanmiddag nog even langs 2 witgoedwinkels hier in het dorp en dan heb ik er 5 gehad. Genoeg praatjes gehoord dan, dan gaan we knopen doorhakken.
Zal wel aan mij liggen maar heb effe geen benul waar het over gaat met die winkel met de blauwe letters?
Ik neig zo langzamerhand inderdaad toch wel naar een AEG. Vanmiddag nog even langs 2 witgoedwinkels hier in het dorp en dan heb ik er 5 gehad. Genoeg praatjes gehoord dan, dan gaan we knopen doorhakken.
Zal wel aan mij liggen maar heb effe geen benul waar het over gaat met die winkel met de blauwe letters?

vrijdag 3 april 2009 om 09:36
Wij hebben een LG voor 7 kg. Wordt niet aangedreven door een snaar maar door een magnetisch veld -> minder herrie en geen slijtage. We hebben 'm nu zo'n jaar of 6 a 7. Bevalt erg goed.
Wij hebben destijds voor een 7 kg wasmachine gekeken omdat mijn man allergisch was voor huisstofmijt en we zo ook heel grote dingen, zoals een tweepersoons dekbed, zelf makkelijk konden wassen. En mijn man wilde heel erg graag een stille wasmachine.
Weet niet meer wat ie toen kostte, hij hoorde niet bij de goedkoperen maar was ook zeker niet zo duur als een Miele die aan dezelfde eisen voldeed.
Wij hebben destijds voor een 7 kg wasmachine gekeken omdat mijn man allergisch was voor huisstofmijt en we zo ook heel grote dingen, zoals een tweepersoons dekbed, zelf makkelijk konden wassen. En mijn man wilde heel erg graag een stille wasmachine.
Weet niet meer wat ie toen kostte, hij hoorde niet bij de goedkoperen maar was ook zeker niet zo duur als een Miele die aan dezelfde eisen voldeed.

vrijdag 3 april 2009 om 09:40
Ik ben bij de MediaMarkt en de BCC geweest afgelopen weekend, ook voor een wasmachine en een droger. Daar zeiden ze dat het merk weinig uitmaakt, je betaalt vaak alleen voor de naam. En dat wasmachines nu gewoon niet meer gemaakt worden om 15 jaar mee te gaan.
ook zeiden ze dat bijvoorbeeld LG en Samsung nieuwkomers op de markt zijn en dat ze daarvan dus niet weten of zo'n ding 10 jaar meegaat. Maar ik heb er 1 van LG gezien, van rond de 300 euro, die is als beste uit de Consumentenbond test gekomen en die had ook energielabel A (of A+).
Dus ik zou niet perse voor de goedkoopste, of juiste de duurste ''merk''naam gaan, maar voor een middenmoter.
ook zeiden ze dat bijvoorbeeld LG en Samsung nieuwkomers op de markt zijn en dat ze daarvan dus niet weten of zo'n ding 10 jaar meegaat. Maar ik heb er 1 van LG gezien, van rond de 300 euro, die is als beste uit de Consumentenbond test gekomen en die had ook energielabel A (of A+).
Dus ik zou niet perse voor de goedkoopste, of juiste de duurste ''merk''naam gaan, maar voor een middenmoter.

vrijdag 3 april 2009 om 09:55
Ik heb zelf een Whirpool waar ik heel tevreden over ben en die het probleemloos al 7 jaar doet, was destijds ook een van de goedkopere.
Ik ben zelf helemaal niet te spreken over LG, geen ervaring mee op het gebied van wasmachines, maar ik had er zowel een tv als een telefoon van en die hebben het beide binnen een jaar begeven. Heel gedoe geweest, super slechte service van LG zelf. Gelukkig was onze dorpswinkelier wel coulant.
Ik ben zelf helemaal niet te spreken over LG, geen ervaring mee op het gebied van wasmachines, maar ik had er zowel een tv als een telefoon van en die hebben het beide binnen een jaar begeven. Heel gedoe geweest, super slechte service van LG zelf. Gelukkig was onze dorpswinkelier wel coulant.
vrijdag 3 april 2009 om 14:02
Ik heb ooit een Miele gehad die was duur en kut, de aandrijfband liep er telkens af. Daarna heb ik alleen AEG's gehad. De laatste was relatief duur. Meer dan 800 euri is vrij duur. Hij heeft een waterblock tegen een eventueel onvoorzien waterballet maar verder zie ik geen enkel voordeel in de praktijk. Het waren allemaal smalle bovenladers, da's makkelijker als je geen zin hebt om te bukken en kosten minder plaats.
Ik zou een wasmachien over het internet kopen omdat dan de Wet Koop op Afstand van toepassing is. Waardoor je hwm gewoon terug kan sturen in geval van pech, lawaai etc. De meeste internetbedrijven geven hier gevolg aan.
Ik zou een wasmachien over het internet kopen omdat dan de Wet Koop op Afstand van toepassing is. Waardoor je hwm gewoon terug kan sturen in geval van pech, lawaai etc. De meeste internetbedrijven geven hier gevolg aan.