Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Die primers zijn toch maar beperkt houdbaar....
waaromzijndebananenkrom schreef:
27-07-2019 13:42
Sjulia :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Ik ga stuk. Geniaal
Ik heb commitment naar de producten waar ik van hou. :$
Sjulia schreef:
27-07-2019 17:01
Ik heb er 56!! Maar dat is inclusief voor elviva. Ik denk dat ik wel genoeg heb voor de rest van mijn leven. Zelfs een beetje bang; wat als ik ooit een betere primer vind? Dan zit ik mooi in een huis vol primers die ik niet meer gebruik.
:flirting: ik neem er paar over hoor
Sjulia schreef:
27-07-2019 17:03
Haha kijk ze als dominostenen vallen! Ik heb ook een Mac glass besteld, gewoon de clear in een tube.
Je lacht me toch niet uit he.
Heb het wel 27 dagen volgehouden :HA:
Emma95 schreef:
27-07-2019 17:04
Die primers zijn toch maar beperkt houdbaar....
Zolang je ze maar niet opent blijft het goed. Ik heb dit eerder gedaan met haarmaskers.. :-D
Eviva_83 schreef:
27-07-2019 17:11
Je lacht me toch niet uit he.
Heb het wel 27 dagen volgehouden :HA:
Ik ben heel trots op je. :cheer2: En op Jane.

De nieuwe smashbox full coverage foundation is uit! Ik heb alle reviews die er bestaan al gelezen en ik wil hem zo graag proberen. Maar op de Nederlandse smashbox website staat nog niks over de nieuwe foundation.

Waarom moeten wij altijd zo lang wachten op alle nieuwe releases :cry:
Sjulia schreef:
27-07-2019 13:21
Afbeelding

Ik moet een nieuwe kast kopen want mijn primers passen niet meer. La wil niet dicht. :-D
Wow Sjulia, dat zijn wel heel veel primers. L’Oreal? Waarom vind je deze zo goed?

Ik wil van mascara - foundation - poeder - gez. verzorging altijd 1 product op voorraad hebben. Meer niet, ik vind het te leuk het te kopen en soms krijg ik spijt van m’n voorraad.

Door dit (en vorige) topic ben ik trouwens wel primer gaan gebruiken.
Heb nu van Paula. Die is wel vrij glad en lijkt vettig.
Selectia schreef:
27-07-2019 17:45
Wow Sjulia, dat zijn wel heel veel primers. L’Oreal? Waarom vind je deze zo goed?

Ik wil van mascara - foundation - poeder - gez. verzorging altijd 1 product op voorraad hebben. Meer niet, ik vind het te leuk het te kopen en soms krijg ik spijt van m’n voorraad.

Door dit (en vorige) topic ben ik trouwens wel primer gaan gebruiken.
Heb nu van Paula. Die is wel vrij glad en lijkt vettig.
De beste pore primer, na de Tarte timeless smoothing primer. Ik combineer ze vaak. Ik heb eigenlijk alle primers ter wereld wel getest ( 😅) en dit is gewoon de beste. Ze maken hem niet meer dus ik heb drastische maatregelingen genomen! Ik weet wel wanneer iets goed of matig is voor mij, dus nieuwe producten verdwijnen toch in een kast als ze niet perfect zijn. En ik vind niet gauw iets perfect :-D
Sjulia heeft gelijk!! Doet (bijna) niks onder aan de Tarte .
Deze week is pakjes week!

Ik wacht op deze etos bestelling, echt een fijne haarspray die mijn frizz een beetje temt, en een lipglass van mac.

Afbeelding

En deze esprit bestelling, de fijnste broeken.. Superzacht en stretchy. Het jasje is van Bershka en al binnen.

Afbeelding

En van de allerliefste eviva een rituals body spray gekregen.. Ik heb hem in de slaapkamer gesprayd, ruikt een stuk frisser nu :-D
(Het is hier nog steeds over de 30 graden)
Sjulia schreef:
27-07-2019 17:16
Ik ben heel trots op je. :cheer2: En op Jane.

De nieuwe smashbox full coverage foundation is uit! Ik heb alle reviews die er bestaan al gelezen en ik wil hem zo graag proberen. Maar op de Nederlandse smashbox website staat nog niks over de nieuwe foundation.

Waarom moeten wij altijd zo lang wachten op alle nieuwe releases :cry:

Sommige beauty producten komen geen eens hier en laat staan dat we ook echt achter lopen met veel hypes.

Wat ontzettend lief van die kerstbal zeg dat ze jou een mist heeft gestuurd. Zo ken ik haar helemaal niet.

Mijn glans haarspray is op, geeft de jouwe ook glans?? En je hebt gelijk VIJF besteld??!! Ben je bang dat oorlog eraan komt ofzo? :proud:

En die spijkerbroek ga ik ook onthouden, ik heb bijna geen broeken meer en vind geen leuke (voor no buy)
Maar ik moet eerst een paar kilo’s afvallen. :|

Pakjesweek leukkk!! :yes:
Me too :cheer2:
Prrrr, mauw miawwwww.
Getest (Fullsize)
Afbeelding
Ik heb dit een tijdje geleden gekregen van Etos (Spaarkaart)
Shampoo ruikt heerlijk en de geuren zijn in balans.Textuur is heel silky smooth.
En dat voelt je terug tijdens het wassen.
Haar word er schoon en zacht van.
Kopen, ja!
Prrrr, mauw miawwwww.
Mooie kleertjes Sjulia.

Ik draag vaak de royal high Skinny van only. Niet duur maar wel héél fijn en duurzaam .
Kijk wat ik tegen kwam op Aliexpress

https://m.aliexpress.com/store/v3/home. ... =index.htm
Ik durf nooit makup te bestellen bij ali. Ben toch bang dat er troep in zit. Geen idee of mijn angst terecht is..

Ben nu wel even aan het rondneuzen voor extra kwasten op ali.
I love John frieda! Ik ken deze lijn helemaal niet. Ik ga die shampoo proberen.
Ik wil eigenlijk ook wel weer primer gaan gebruiken, maar ik durf niet zo goed. Mijn huid is behoorlijk gevoelig en vochtarm, qua foundation kan ik alleen Vichy dragen. Primers die ik als tiener en begin twintiger testte gaven me rode plekjes en puistjes/bultjes.

De paar keer per jaar dat ik uitga, smeer ik aftershave sensitive van Nivea Men op m'n gezicht als primer. Ooit gezien bij een blogger en dat werkt best goed. Maar heeft iemand tips zodat ik weer een echte primer kan gaan gebruiken? En dan ook vaker dan alleen met uitgaan..
Emma95 schreef:
28-07-2019 07:45
Kijk wat ik tegen kwam op Aliexpress

https://m.aliexpress.com/store/v3/home. ... =index.htm

Lieve Emma, geloof even op deze tester (moi) ik heb al honderden make-producten van Ali geprobeerd en letterlijkkk alles is MEUK.
Alles lijkt zo mooi en keigoedkoop maar het is nep en werken niet optimaal. Kwasten zijn oke.Ik testte het voor de lol en kon er gewoon om lachen.
Buiten make-up is nog wel te doen en zitten zelfs pareltjes bij.
Ik ben big fan van Ali. :proud:
Prrrr, mauw miawwwww.
YOLO of zo hoezo kijk ik op Tarte site, zoveel mini’s en zelfs kortingen? WTF
Prrrr, mauw miawwwww.
Jane-Ice schreef:
27-07-2019 23:17
Sommige beauty producten komen geen eens hier en laat staan dat we ook echt achter lopen met veel hypes.

Wat ontzettend lief van die kerstbal zeg dat ze jou een mist heeft gestuurd. Zo ken ik haar helemaal niet.

Mijn glans haarspray is op, geeft de jouwe ook glans?? En je hebt gelijk VIJF besteld??!! Ben je bang dat oorlog eraan komt ofzo? :proud:

En die spijkerbroek ga ik ook onthouden, ik heb bijna geen broeken meer en vind geen leuke (voor no buy)
Maar ik moet eerst een paar kilo’s afvallen. :|

Pakjesweek leukkk!! :yes:
Me too :cheer2:
Heel veel glans geeft het niet, een beetje. Maar het maakt mijn haar wel mooi glad. Het valt mooi soepel. En dat kan ik nu wel wel gebruiken want mijn haar is droger dan de Sahara dessert. Nee niet ivm oorlog ( 😂) maar deze gaat er ook uit. Ik ben geen hoarder, echt niet!
Jane, ik lees altijd reviews en de meesten zijn heel positief over de site.
Ik heb een oogprimer gebruikt om te proberen.

Heb ook wel eens een wenkbrauwpotlood besteld en dat is echt prima.
Hoi! Ik kom even inbreken, het ziet er hier gezellig uit en hopelijk kunnen jullie me een beetje verder helpen..
Ik hou niet zo van make up, maar helaas moet ik hier en daar m'n wenkbrauwen bijtekenen en komen m'n ogen toch echt beter uit met mascara. Tot zover allemaal prima.
Helaas heb ik aan m'n zwangerschap pigmentvlekken over gehouden en ben nu dus een beetje aan het proberen met bbcreams, primers, foundations etc. Maar niets wat die vlekken (bovenlip en rondom wenkbrauwen) echt goed camoufleert zonder dat het puisten veroorzaakt. Dus hulp is nodig! Ik wil dus:
Iets wat dekt, maar niet té is
Fijn en makkelijk werkt
Snel is, want moet mezelf en baby optijd het huis uit hebben
Ik niet hoef bij te werken door de dag want heb geen vaste werkplek

Wie heeft de gouden tip?
Een concealer. Ik denk dat foundation altijd te weinig zal dekken voor pigment vlekken, of je moet een dikkere laag aanbrengen, en dat lijkt me niet jouw stijl?

Goede echt dekkende concealers zijn shape tape van Tarte (alleen online te bestellen) of deze van estee lauder:

https://www.esteelauder.nl/nl/nl/produc ... ody-spf-15

Ontzettend dekkend. Het is eigenlijk een foundation maar zo gebruik ik hem zelf niet.
Een concealer zonder foundation dragen is een beetje tricky omdat de concealer dan exact je huidskleur moet hebben, ik zou dus wel even de douglas ingaan voor een kleurmatch in dat geval.

Je kan er ook voor kiezen zo'n zwaar dekkende concealer onder(of over, wat je het fijnst vind) je foundation te dragen. Zo kun je een licht dekkende foundation kiezen, of medium, maar toch zwaardere imperfecties weg werken zonder dat het teveel is.

Ik breng zelf altijd concealer en foundation aan met de vingers dus dat gaat best snel en heeft ook het natuurlijkste effect.

Had jij een droger of vetter huidtype? Een drogere huid kan meerdere foundations hebben zonder dat het begint te schuiven en te broeien. Een vettere huid moet echt op zoek naar specifieke producten waarop staat dat ze long-wearing zijn.
Jane-Ice schreef:
28-07-2019 12:18
Lieve Emma, geloof even op deze tester (moi) ik heb al honderden make-producten van Ali geprobeerd en letterlijkkk alles is MEUK.
Alles lijkt zo mooi en keigoedkoop maar het is nep en werken niet optimaal. Kwasten zijn oke.Ik testte het voor de lol en kon er gewoon om lachen.
Buiten make-up is nog wel te doen en zitten zelfs pareltjes bij.
Ik ben big fan van Ali. :proud:
Ik zou ook oppassen met zulke producten. Helemaal vertrouwen doe ik het niet. Poeders willen nog weleens asbest bevatten (ja echt)
Ik heb een minerale poederconcealer. Met een klein kwastje stip ik rode vlekjes en pigmentvlekjes aan en je ziet (en voelt) er niets meer van.
Mijn huid is gecombineerd. Cremes gaan meestal zwemmen en veel lagen voel ik zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven