Napraattopic deel 114

08-07-2019 13:55 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
prada schreef:
28-07-2019 19:16
Hoe weet je dan dat er ergens copyright op zit?

Heb je het niet zelf gemaakt? Dan zit er copyright op.
RikM schreef:
28-07-2019 19:27
Heb je het niet zelf gemaakt? Dan zit er copyright op.
Oh, dat is simpel dan. Thanks.
Eigenlijk zeg ik dat heel krom want als je iets zelf hebt gemaakt zit er natuurlijk ook copyright op alleen dan ben jij de eigenaar dus mag je zelf bepalen wat je ermee doet.
Waar het om gaat is dat je niet zomaar andermans werk mag gebruiken. Of dat nou tekst, beeld of muziek is.
Behalve sommige stockfoto’s en -muziek. Maar dan staat dat erbij vermeld.
bethweeter schreef:
28-07-2019 20:33
Behalve sommige stockfoto’s en -muziek. Maar dan staat dat erbij vermeld.

Ja of als het werk meer dan 70 jaar oud is, maar ik dacht laten we het simpel houden.
RikM schreef:
28-07-2019 20:38
Ja of als het werk meer dan 70 jaar oud is, maar ik dacht laten we het simpel houden.
Bij sommige sites worden gratis foto's aangeboden die je kunt downloaden.
Dus eigenlijk mogen we niet zomaar plaatjes plakken of een nieuwsbericht delen of een YouTube link plaatsen?
Linkjes plaatsen mag altijd omdat je dan verwijst naar de bron.
SHIFTY schreef:
28-07-2019 22:07
Linkjes plaatsen mag altijd omdat je dan verwijst naar de bron.
Ok, dank je.
RikM schreef:
28-07-2019 20:38
Als de maker 70 jaar dood is.
In principe is alles wat persoons- of bedrijfsgebonden gecreëerd is onderhevig aan copyright als het een onderscheidend vermogen heeft. Maar individueel gebruik/verspreiding veroorzaakt geen schade en is dus weer niet strafbaar. Viva/Sanoma is als bedrijf met grootschalige verspreiding wel strafbaar maar baseert zich op vrijwaring door dit af te wentelen op de individuele forummers. Daarnaast is Viva/Sanoma als bedrijf verplicht een algemene bijdrage te leveren aan algemeen gebruik van copy-right-materiaal.

Er is dus sowieso geen basis om te handhaven op het plaatsen van copyright gebonden materiaal. Google en de gebruikers van Google worden, voor zover mij bekend, daar ook niet voor vervolgd.

Dus volgens mij is het hele idee om hier iets mee te doen volkomen nutteloos.
Het is net als de zwarte pieten discussie een regeling die Viva/Sanoma zichzelf oplegt maar voor de rest geen grondslag heeft.
SHIFTY schreef:
28-07-2019 22:32
In principe is alles wat persoons- of bedrijfsgebonden gecreëerd is onderhevig aan copyright als het een onderscheidend vermogen heeft. Maar individueel gebruik/verspreiding veroorzaakt geen schade en is dus weer niet strafbaar. Viva/Sanoma is als bedrijf met grootschalige verspreiding wel strafbaar maar baseert zich op vrijwaring door dit af te wentelen op de individuele forummers. Daarnaast is Viva/Sanoma als bedrijf verplicht een algemene bijdrage te leveren aan algemeen gebruik van copy-right-materiaal.

Er is dus sowieso geen basis om te handhaven op het plaatsen van copyright gebonden materiaal. Google en de gebruikers van Google worden, voor zover mij bekend, daar ook niet voor vervolgd.

Dus volgens mij is het hele idee om hier iets mee te doen volkomen nutteloos.

Maar intussen wel forummers oproepen om elkaar te staffen :|
Such fun!1
MarindaH schreef:
28-07-2019 22:37
Maar intussen wel forummers oproepen om elkaar te staffen :|
Ja, idd.
Solomio schreef:
28-07-2019 11:53
Weer een leerzaam dagje hier.

Ik weet nu dat ik een stonecold-wife ben.
Ik vraag me wel af wat je dan als hot wife moet als je al een getinte man hebt.
Waarom is dat überhaupt zo'n hoofddoel, die getinte man als nummer drie in je relatie? Vreemd.
Het-groepje schreef:
28-07-2019 22:44
Waarom is dat überhaupt zo'n hoofddoel, die getinte man als nummer drie in je relatie? Vreemd.

Ik heb niet gereageerd op dat onderdeel, maar dat is natuurlijk weer iets waar het helemaal niet over gaat. Als iemand zou claimen dat donkere mannen op tinder meer succes hebben vanwege de afmeting van hun geslacht zou je ook denken dat ie niet helemaal zindelijk is.
SHIFTY schreef:
28-07-2019 22:35
Het is net als de zwarte pieten discussie een regeling die Viva/Sanoma zichzelf oplegt maar voor de rest geen grondslag heeft.
En waar ze zelf nooit aan kunnen voldoen. Zoals iemand al zei, kan je sowieso de hele enterainmentpijler wel opdoeken.
Het-groepje schreef:
28-07-2019 22:44
Hoezo zijn getinte mannen het hoofdoel? Kan ik in alle snelte nergens iets over vinden.
Niq schreef:
28-07-2019 23:21
Hoezo zijn getinte mannen het hoofdoel? Kan ik in alle snelte nergens iets over vinden.

Dat zijn ze niet.
Niq schreef:
28-07-2019 23:21
Dat werd geschreven en door anderen tegengesproken.
New year, new problems. And yep, the old ones didn't go anywhere either.
Week 4 van de Extremely Demotivational Calendar
bethweeter schreef:
28-07-2019 23:14
En waar ze zelf nooit aan kunnen voldoen. Zoals iemand al zei, kan je sowieso de hele enterainmentpijler wel opdoeken.
Nou, dit dus.
Solomio schreef:
29-07-2019 07:31
Dat werd geschreven en door anderen tegengesproken.
Ik had mijn eigen vraag even gegoogled en er zijn zelfs boeken over de achtergronden van die specifieke vorm van cuckold/sexfantasie geschreven, dus zo'n gekke vraag bleek het niet.
Was wel weer leerzaam.
Ja iedereen heeft weer zijn eigen fantasie. Maar dan weet je dat dit dus niet alleen getinte mannen betreft.
Star en Betty op vakantie?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Star heeft een maandban en Betty ken ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven