Napraattopic deel 114
maandag 8 juli 2019 om 13:55
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 27 juli 2019 om 19:52
\het was luchtig en vooral over the top bedoeld, zoiets met een knipoog, leek mij wel duidelijk maar dat was het blijkbaar niet
Kan ook aan mij liggen, dat sluit ik niet uit want zit even in een kutsituatie en een hele vervelende kutavond
Note to myself: Ik moet ook niet proberen luchtig lollig te doen als het privé even echt heel erg kut is, dat werkt niet
zaterdag 27 juli 2019 om 20:27
doe_es-lief schreef: ↑27-07-2019 19:52\het was luchtig en vooral over the top bedoeld, zoiets met een knipoog, leek mij wel duidelijk maar dat was het blijkbaar niet![]()
Kan ook aan mij liggen, dat sluit ik niet uit want zit even in een kutsituatie en een hele vervelende kutavond![]()
Note to myself: Ik moet ook niet proberen luchtig lollig te doen als het privé even echt heel erg kut is, dat werkt niet![]()
Das mooi kut dan
zaterdag 27 juli 2019 om 20:36
Tja, als het je voor de eerste keer overkomt snap ik dat je dat even kwijt moet.Lady*Voldemort schreef: ↑27-07-2019 18:56Een oprechte sneer. Wat maakt een waarschuwinkje meer of minder nou uit. Die dingen krijg je hier om niks.
Daarbij: dit is daar toch juist de uitgelezen plek voor?
New year, new problems. And yep, the old ones didn't go anywhere either.
Week 4 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 4 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 27 juli 2019 om 21:01
Kom maar effe hierdoe_es-lief schreef: ↑27-07-2019 19:52\het was luchtig en vooral over the top bedoeld, zoiets met een knipoog, leek mij wel duidelijk maar dat was het blijkbaar niet![]()
Kan ook aan mij liggen, dat sluit ik niet uit want zit even in een kutsituatie en een hele vervelende kutavond![]()
Note to myself: Ik moet ook niet proberen luchtig lollig te doen als het privé even echt heel erg kut is, dat werkt niet![]()
zaterdag 27 juli 2019 om 21:40
Dank je, het zit even heel scheef met een al heel lang zwaar overspannen man die maar (onterecht)al zeker 10 jaar té loyaal is dus ik heb hem na een hele (en echt héél) heftige ruzie zo ver dat hij maatregelen gaat nemen en voorlopig een time out neemt. En anders ben ik weg. Het speelt alzo lang dat ik amper meer durf te ademen, bang dat hij er aan gaat met al die stress
Dus ik ben opgelucht (moet het hem eerst nog zien doen maandag) , heb een jankhoofd en ben doodmoe. Het speelt al zo lang.
zaterdag 27 juli 2019 om 21:48
Heel naar voor jullie allebei. Denk wel dat je er goed aan hebt gedaan. Anders zijn er twee mensen die er aan onderdoor gaan... ooit heb ik ook zo mijn man naar de dokter gedwongen of anders...doe_es-lief schreef: ↑27-07-2019 21:40Dank je, het zit even heel scheef met een al heel lang zwaar overspannen man die maar (onterecht)al zeker 10 jaar té loyaal is dus ik heb hem na een hele (en echt héél) heftige ruzie zo ver dat hij maatregelen gaat nemen en voorlopig een time out neemt. En anders ben ik weg. Het speelt alzo lang dat ik amper meer durf te ademen, bang dat hij er aan gaat met al die stress
Dus ik ben opgelucht (moet het hem eerst nog zien doen maandag) , heb een jankhoofd en ben doodmoe. Het speelt al zo lang.
Het kan je geestelijk helemaal de put in mee trekken. Blijf sterk en houd vast aan je standpunt!!
zaterdag 27 juli 2019 om 22:11
Nou dankjewel voor de sneer dan.Lady*Voldemort schreef: ↑27-07-2019 18:56Een oprechte sneer. Wat maakt een waarschuwinkje meer of minder nou uit. Die dingen krijg je hier om niks.
Mij interesseert die hele waarschuwing niks.
Maar mag ik wel mijn gedachten hier neer schrijven?
zaterdag 27 juli 2019 om 23:13
zondag 28 juli 2019 om 07:36
Heel het forum liggen afzoeken naar waar het verdwenen was! Hier dus!Lucifer2018 schreef: ↑27-07-2019 16:18Ja, dit zou ik als Mod ook zo snel mogelijk uit het modtopic willen hebben.![]()
zondag 28 juli 2019 om 09:49
Dus dan mogen er ook geen plaatjes en foto’s meer geplakt worden? Daar moet dan voortaan ook een link gepost worden?ModeratorViva schreef: ↑28-07-2019 09:34Beste Baankje1,
een link plaatsen naar een artikel mag wel. Het plaatsen van tekst- en beeldmateriaal van derden waarop auteursrecht rust mag niet, dat zou een krantenartikel kunnen zijn.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
En waarom valt het niet onder fair use?
zondag 28 juli 2019 om 10:03
bethweeter schreef: ↑28-07-2019 09:49Dus dan mogen er ook geen plaatjes en foto’s meer geplakt worden? Daar moet dan voortaan ook een link gepost worden?
En waarom valt het niet onder fair use?
Fair use bestaat niet in het auteursrecht. Je mag wel parafraseren en kleine stukjes citeren maar nooit complete teksten kopiëren. Als het hier eerder wel mocht dan is het omdat het gedoogd werd.
zondag 28 juli 2019 om 10:30
Volgens mij valt daar over te twisten. Maar goed.
Blijft nog mijn vraag staan over foto’s en plaatjes. Zeker bij foto’s heb je echt wel met copyright te maken. Dus ik ben benieuwd of alle foto’s ook weggehaald worden.
zondag 28 juli 2019 om 11:41
Op alle foto’s zit copyright. (Behalve op een enkele stockfoto)ModeratorViva schreef: ↑28-07-2019 11:38Ook beelden met auteursrecht vallen onder die regel. Mocht je foto's waar auteursrecht op rust tegen komen dan vragen we je die te staffen.
Met vriendelijke groet,
Moderator VIVA
En helaas ga ik niet staffen.