Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
@ champignons: https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/se ... eten-.aspx

Hier vond ik iig de overgang van 0 naar 1 heeel heftig, dus ik hoop dat van 1 naar 2 minder heftig is.
Ik wilde bewust geen ‘2 onder de 2’, heb echt even adempauze nodig. Daarnaast merkte ik ook wel aan m’n lichaam dat ik pas na ruim een jaar me helemaal weer mezelf voelde en daar wil ik dan ook even van genieten. ;)

4 of 5 jaar verschil wil ik ook zeker niet hoor, maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het voor de kinderen nou zoveel uitmaakt of ze 2 of 3 jaar schelen.

Wij willen waarschijnlijk in het najaar dus weer beginnen voor een tweede, als het snel lukt, zouden ze dan ruim 2,5 jaar schelen. Ik ben benieuwd!

Denk dat ik weer een babytijd nu veel beter zou handlen, omdat ik weet dat het vrij snel weer voorbij gaat. :)
lasvegas84 schreef:
25-07-2019 14:50
@ champignons: https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/se ... eten-.aspx

Denk dat ik weer een babytijd nu veel beter zou handlen, omdat ik weet dat het vrij snel weer voorbij gaat. :)
Dit ja! En ik weet zeker dat dit ook is wat maakt dat vriend een tweede nu wel overweegt. We hebben nu een hele leuke dreumes, en hij heeft gezien dat dat kleine babytje in verhouding toch best snel groter wordt!
Ze worden zo snel groot :cry:
Nou ja alhoewel ik dat nu niet erg vind dat het snel gaat, is dat wel ook een pluspunt voor ons bij het wat grotere leeftijdsverschil straks.

Als de oudste weer wat zelfstandiger is, kan ik me zo voorstellen dat we net wat meer tijd hebben voor een baby erbij.
Die tweede nog sneller dan de eerste, lijkt het wel :'(
Maartje2016 schreef:
25-07-2019 16:31
Die tweede nog sneller dan de eerste, lijkt het wel :'(
Absoluut.

Ihkv meer tijd voor de oudste/baby:wij proberen in de weekenden om en om wat alleen te doen met dreumes zodat hij voldoende tijd met ons heeft en de ander dus meer me time met de baby.
Owja, das ook leuk!
Wij gingen gisteren naar het Nijntje museum. Op de website stond iets over airco; viel tegen! Maar het was wel er geslaagd! Vooral Nijns huis en de dierentuin. De rest niet echt. Maar zeker wel een aanrader voor een dagdeel :)
Klinkt leuk Suiker, jammer van de airco. Is in Utrecht zie ik, leuk dat is vanaf hier ook nog wel te bereizen.

Dochter heeft een zand-watertafel cadeau gekregen van opa. Vandaag voor het eerst zand erin. Ze vond het fantastisch, vooral om het zand handje voor handje uit de bak op de grond te gooien. Dat heb ik geweten, de volgende keer krijgt ze minder zand :-D Wel heerlijk dat het hier vandaag weer heerlijk weer was om buiten te spelen, de ergste hitte is gelukkig weer weg.
Leuk Maisnon zo'n tafel! Wij hebben een kleine variant. Perfect met warm weer als je geen zin hebt even een badje op te zetten :)!

Dochter werd vanmorgen rond 6 uur schreeuwend wakker. Echt pijn. Ze greep naar een plekje achter haar oor. Gisteren hadden we in de tuin een wesp en op de een of andere manier dacht ik dat ze gestoken was. Er is niets te zien alleen. Hele ochtend ontroostbaar en duf geweest. Uiteindelijk is ze op de bank in slaap gevallen met rustige slaapliedjes met af en toe een pijnkreet tussendoor. Zetpil heeft niet geholpen. Ze slaapt nu al een tijd in haar eigen bed weer, gewoon haar normale slaapritme. Jullie een idee wat het kan zijn? Als ze pijn blijft houden bellen we de arts zo. Super rot ze gaat morgen tot vrijdag naar opa en oma omdat ik weg ben voor werk. Hoop dat het gewoon even stijfheid van de nek is door verkeerd liggen. Ze kan haar kin gelukkig wel moeiteloos op de borst doen.
Niet even langs de ha om de oren te laten nakijken?
Ja, dat zou ik ook doen, klinkt als oorpijn?
Ik zou ook zeggen oorpijn, al dan niet door kiezen.
Kiezen heeft ze al!

Klassiek verhaal. Bij de huisarts in de wachtruimte niets aan de hand. Spelen met al het speelgoed, de show stelen. Huisarts kan vervolgens alles doen met haar, aan haar oren en nek zitten en de dreumes denkt zelfs dat ze gekieteld wordt en lacht heel hard.

Niets aan de hand dus. Misschien een spiertje verrekt.
Suikerwafel schreef:
29-07-2019 16:07
Kiezen heeft ze al!

Klassiek verhaal. Bij de huisarts in de wachtruimte niets aan de hand. Spelen met al het speelgoed, de show stelen. Huisarts kan vervolgens alles doen met haar, aan haar oren en nek zitten en de dreumes denkt zelfs dat ze gekieteld wordt en lacht heel hard.

Niets aan de hand dus. Misschien een spiertje verrekt.
Ik neem aan dat ze er nog 4 moet ;-)

Maar wel goed dat het even gechecked is, dan kan je haar in elk geval met een gerust hart bij opa en oma droppen.

Dochter is hier nu trouwens ook kampioen wakker-schieten-op-lompe-tijden, dus het zal ook wel een beetje de leeftijd zijn :facepalm:
Dochter wordt te snel handig. Ik kwam net binnen en toen zat ze op de triptrap van haar broer aan tafel te spelen. En toen klom ze er ook weer netjes af toen ze klaar was. Ik denk dat we de beugel maar van haar stoel moeten gaan afhalen, maar vraag me af of ik daar wel klaar voor ben :facepalm:
Haha Maartje! Hier ook zo'n klimaapje. Als we niet kijken zit ze zo bovenop de eettafel. Laten de beugel juist zitten omdat ze anders helemaal niet blijft zitten. Zeker niet als het eten te ver weg staat ... misschien eens uittesten met eten?

Ze heeft nu 8 tanden en 4 kiezen in totaal. Eerst de hoektanden maar voor de laatste kiezen ;)! Ze is hier heel vlot mee en altijd precies op de vanaf tijd die er voor staat. Zul je net zien dat er nu wel ineens een kies tussendoor komt ;)!
Ze zit inderdaad af en toe met het toetje al op de stoel van haar broer, die wil dan op mijn stoel zitten. Ik denk dat het zonder die beugel juist veiliger gaat zijn, omdat ze dan niet over een beugel heen hoeft te klimmen als ze in of uit haar stoel wil (en ik niet in de kamer ben om haar tegen te houden)

Hier ook over de helft van het gebit. Volgende op de lijst zijn ook hier de hoektanden (altijd pret).

Gaat het al beter met je dochter haar oor? Goed geslapen?
Dat klinkt logisch wat stoel betreft! Afscheid nemen van de dreumes zo ;)! Het wordt steeds meer een peuter zo te horen.

Sinds gistermiddag is er niets meer aan de hand. Als een roosje geslapen en werd weer als haar eigen vrolijke zelf wakker: mamaaa, mamaaa, eten, jaaaa.
Gelukkig maar! Blijft wel gek!
Hier zo rond de 18 maanden de beugel vd stoel gehaald maar wel vervangen met een tuigje. Anders kukelt hij tijdens knutselen of eten gerust van z'n stoel omdat hij niet op zit te letten. Het is wel handig dat hij er zelf op kan klimmen nu!
Wij hebben nog een beugel, maar ook al een tuigje. Dochter wilde er namelijk al heel snel uitkomen terwijl ze dat echt nog niet kan ;-)
We hebben een tuigje in huis (letterlijk een halve keer gebruikt bij zoon), dus als het nodig is hoef ik hem alleen maar even te zoeken en dan kunnen we die gebruiken.
Hey grappig, hier klimt dochter er ook zelf in sinds een tijdje en zat dus ook te bedenken dat we de beugel er maar eens af moesten halen.
Maartje2016 schreef:
30-07-2019 13:51
We hebben een tuigje in huis (letterlijk een halve keer gebruikt bij zoon), dus als het nodig is hoef ik hem alleen maar even te zoeken en dan kunnen we die gebruiken.
Is jouw zoon zo rustig dat hij zonder tuig kan blijven zitten? Die van mij zit echt geen seconde stil. Dus tuigje is ook meer ter bescherming van hem dan dat hij aan tafel moet blijven zitten.

Volgende maand is hij 2 en dochter een half jaar. What the fuck!!! O_O
Teckeltje88 schreef:
30-07-2019 15:04
Is jouw zoon zo rustig dat hij zonder tuig kan blijven zitten? Die van mij zit echt geen seconde stil. Dus tuigje is ook meer ter bescherming van hem dan dat hij aan tafel moet blijven zitten.

Volgende maand is hij 2 en dochter een half jaar. What the fuck!!! O_O
Dan heb je je halve jaartje 2 under 2 erop zitten :cheer2: Viel best mee toch?

Die van ons is in het begin een keer van zijn stoel gevallen, daarna is hij wat beter op gaan letten. Al heeft hij nu ook momenten dat hij er vanaf dondert, maar dan zit hij gewoon zwaar te peuteren, dus zoekt hij het maar uit :whip: Maar hij is natuurlijk een jaar ouder dan jouw oudste, en (spoiler) ze worden echt heel snel heel veel rustiger en "volwassener" als ze 2 zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven