Dreumes topic IV

29-01-2019 20:05 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
:cheer: Deel 4!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkelt. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jouw kleine nog niet loopt, maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*
aankleefsjaan wijzigde dit bericht op 18-02-2019 11:07
Reden: Typo
0.34% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Landal Stroombroek, ook heel leuk!!

Hier gaat het beter! Dank voor al jullie steun. Eind augustus afspraak bij neuroloog. We zijn vandaag voor het eerst met het gezin weggeweest. Lekker wezen lunchen ergens. Dat voelde als vakantie. Baby sliep de hele tijd en dochter in de speelhoek. Fijn. Wellicht dat we het kunnen uitbreiden met verdere dagjes uit, maar dit was een fijn begin. Vrouw moet alleen nog huilen als ze tussendoor moe is en ik zeg dat ze moet slapen. Kan ze niet zo goed als de rest doordraait, maar het doet haar wel goed.

Over de dreumes niets te melden. Die doet het lekker. Geeft aan wanneer ze wil slapen (dan gaat ze op de grond liggen en zegt ze slape), ideaal. Vanmorgen haalde ik haar op uit bed en toen kwam er een hele stortvloed aan woorden en geluiden, eten eten mm mm lekker, grr grrr, boeeee, beh, piep piep.
Echt hilarisch.
Ik denk dus dat ze wilde eten met warme melk en daarna met de little people boerderij wilde spelen die we nieuw hadden :-D .
Ah fijn dat het weer beter gaat met je vrouw!
Alle reacties Link kopieren
Stroombroek hebben we afgelopen keer ook aan gedacht, die stond in de top 3, maar toen was het dus uiteindelijk Hellendoorn geworden.

Fijn dat het beter gaat, Suiker! Ben jij nu ook een tijdje thuis zodat je vrouw kan bijtanken?

Dreumes hier heeft ontdekt dat je niet alleen samen kan spelen, maar ook dat je de treinbaan die je peuterbroer net heeft gemaakt kan slopen om een reactie te krijgen. Niet. Leuk.
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
15-07-2019 21:01
Stroombroek hebben we afgelopen keer ook aan gedacht, die stond in de top 3, maar toen was het dus uiteindelijk Hellendoorn geworden.

Fijn dat het beter gaat, Suiker! Ben jij nu ook een tijdje thuis zodat je vrouw kan bijtanken?

Dreumes hier heeft ontdekt dat je niet alleen samen kan spelen, maar ook dat je de treinbaan die je peuterbroer net heeft gemaakt kan slopen om een reactie te krijgen. Niet. Leuk.
Ik heb 6 weken vakantie nu. Perfecte timing!

Zo naar is dat he. Zeker omdat dreumes het natuurlijk nog niet echt goed snapt.
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft nu ook ontdekt dat ze rondjes rond de tafel kan rennen als ze niet door ons gepakt wilt worden... :proud:
Maartje2016 schreef:
15-07-2019 21:14
Ze heeft nu ook ontdekt dat ze rondjes rond de tafel kan rennen als ze niet door ons gepakt wilt worden... :proud:
:whip:
Alle reacties Link kopieren
Maartje2016 schreef:
15-07-2019 21:14
Ze heeft nu ook ontdekt dat ze rondjes rond de tafel kan rennen als ze niet door ons gepakt wilt worden... :proud:
Wat zijn ze toch leuk hè :lol:
Die van ons zit in de uitprobeer fase. Alles is 'nee', ze probeert ons te slaan, zit aan alles wat niet mag, en kijkt je dan zo lekker uitdagend aan een doet het toch nog een keer... alhoewel ik vandaag van het kdv hoorde dat ze blij waren dat dochter eens een klap terug had gegeven aan een nogal bepalend leeftijdsgenootje. Blijkbaar is ze daar wat minder assertief dan thuis.

Suiker, fijn dat het er wat beter gaat met vrouw. En perfecte timeing dat jouw vakantie nu begonnen is!

Vraagje: hoe verliep het tandjes krijgen bij jullie dreumessen? Dochter heeft nu vier en een halve tand, maar ik voelde vandaag twee kiezen. Dacht altijd dat je de buitenste snijtanden eerst kreeg, maar blijkbaar kan het ook anders. Verklaard wel het slechte slapen van vorige week.
Alle reacties Link kopieren
Maisnon3 schreef:
15-07-2019 23:00
Vraagje: hoe verliep het tandjes krijgen bij jullie dreumessen? Dochter heeft nu vier en een halve tand, maar ik voelde vandaag twee kiezen. Dacht altijd dat je de buitenste snijtanden eerst kreeg, maar blijkbaar kan het ook anders. Verklaard wel het slechte slapen van vorige week.
Ach ja, wat is normaal ;-) Zijn ze echt al door of zitten ze er nog onder? Want dan hoop ik voor haar dat ze inderdaad eerder doorkomen en niet dat ze onder het oppervlakte blijven wachten op die snijtanden.
Hier gaat dochter wel op volgorde. Ze heeft nu 8 tanden, 2 half doorgekomen kiezen en 2 kiezen die bezig zijn met doorkomen. Gelukkig heeft ze er maar 1 nacht minder om geslapen en zijn de rest van de nachten alleen maar wat korter...

(Maar dat is misschien omdat we haar voor ieders nachtrust een zetpil voor het slapen geven)
Hier heeft hij onder heel lang maar 3 snijtanden gehad. Twee kiezen kwamen eerder dan die snijtand. Inmiddels is hij door en tis wel een raar tandje moet ik zeggen o_o

Verder is zoon traag met tanden
We wachten nog op de hoektanden en laatste kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Hoektanden, altijd feest :applause:

Hier verwacht ik dat ze als volgende op het programma staan :|
Hier kreeg ze ze per 2/4 tegelijk.
Ze moet nu alleen nog maar haar 2e set kiezen.
Hier ook eerst de kiezen en daarna de buitenste snijtanden. Moeten nu alleen nog de achterste kiezen.. lijken er ook aan te komen we gaan t zien.
Alle reacties Link kopieren
Hier een snelle met tandjes! 8 tanden en 4 kiezen.
Geen idee wat de volgorde is, maar je hoort wel eens dat bepaalde tanden later komen, of niet. Hier merken we het aan die zure luiers.

Zoon heeft ook al tandaanzetten trouwens. Te bizar om te zien. De verloskundige wees ons er op met een week.

Grappig want de donor is mondhygienist. Die vindt het alleen maar leuk ;)!
Alle reacties Link kopieren
Maartje, de buitenste rand is bij beide kiezen echt al door (en scherp!).
Maar inderdaad, het komt zoals het komt.

Hebben jullie nog favoriete groente verstop tips? Dochter is erg selectief op dit moment. Alleen pasta met rode saus gaat echt goed, en tomaatjes en gebakken aardappels. Maar om iedere dag bovenstaande te eten wordt me wat veel. Ze krijgt het wel zeer regelmatig, want dit gaat dus wel goed. De laatste tijd geprobeerd: hartige taart, curry (eet ze de kikkererwten uit), soep met brood (en dan brood in de soep dopen), stoofpotjes die er rood uitzag... allemaal geen tot matig succes. Mevrouw wil geen stukjes, maar geprakt is het ook niet goed haha.

Ze houdt van uitgesproken smaken, maar beslist vaak zonder te proeven al of ze iets wel of niet wil eten/gaat proberen.
Alle reacties Link kopieren
Oei Maisnon dat is lastig. Hier zijn de gerechten van Hello Fresh echt een succes. De hollande pot met groenten , vlees en aardappelen gaat er ook niet zo lekker in.
Soms bieden we alleen een bord met groenten aan, als daar een deel van op is, krijgt ze de rest. Dat werkt goed. Te veel honger om het te laten staan. Maat kan me voorstellen dat dat bij jou niet werkt omdat ze het meteen beslist.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons liggen de groenten gewoon op het bord. Soms eten ze ze, soms niet, soms weet ik in de keuken al dat ze er alleen als garnering liggen :facepalm:

Ze eten hier wel tijdens het tv kijken voor het eten komkommers, (rauwe) wortels of sperziebonen (of niet, zucht)

Wat hier wel eens lukt bij zoon is om niet te zeggen dat hij moet proeven, maar dat hij eerst mag likken. Dan schuift hij het daarna wel naar binnen.

En bloemkool valt altijd lekker uit elkaar als je het door een sausje wilt roeren.

(En bij zelfmaakpizza zijn we soms gek genoeg om er sperziebonen op te doen. Of broccoli)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het helemaal niet erg als ze met enige regelmaat geen groente eet, maar wat ik wel lastig vind is dat ze heel veel gewoon niet probeert en op zicht al besluit dat ze het niet eet. En het is dan echt onmogelijk om er een hap in te krijgen. Het stomme is dat ik weet dat ze veel dingen wel lekker zou vinden als ze ze zou willen proeven.

Rauwkost at ze heel lang überhaupt niet (toen ze verder wel nog alles prima at). Nu dus wel tomaat, maar komkommer, augurk, wortel, paprika, andere rauwe groente gewoon helemaal niet. Volgens mij is het te hard en kan ze er niks mee nog. Maar de gekookte variant (los of in stukjes of in saus) wil ze dus ook niet.

Gisteren heb ik geprobeerd wat er gebeurde als ik niks anders gaf dan wat er op tafel stond tot ze iets geproefd had. Toen had ik na 10 minuten een kind dat keihard krijste en zo overstuur was, omdat ze niet snapte dat ze geen 'eten' kreeg terwijl ze wel aan tafel zat. Het eten wat er wel stond was in haar beleving blijkbaar geen eten.
Vanaf welke leeftijd werkte het bij jullie om iets te moeten proeven (of likken ;-) ). Ze hoeft het echt niet allemaal op te eten, ik weet dat eten tot een strijd maken echt niet helpt. Maar ik wil ook voorkomen dat ze op een gegeven moment denkt: als ik maar vaak genoeg nee zeg krijg ik toch wel tomaat :lol:

Wij blijven zelf veel verschillende dingen eten, haar alles aanbieden, en regelmatig pasta en gebakken aardappeltjes eten zodat ze dan zeker weten wel goed eet. Ook laten we bepaalde dingen soms eerst van tafel, zoals gebakken aardappeltjes, zodat de kans dat ze iets anders eet wat groter is. Maar als jullie dus nog creatieve dingen weten (liefst met verstopte groente) die een succes zijn, hoor ik het graag!
Alle reacties Link kopieren
Die uit elkaar vallende bloemkool ga ik eens proberen!
Oh herkenbaar hoor maisnon. Mevrouw probeert het vaak niet eens. Ik laat t maar gewoon. Dan niet, end at weet ze zelf ook. Het is iig nooit drama aan tafel. Af en toe wil ze eens wat proberen en soms is t nog lekker ook haha. Het zal vanzelf wel beter worden toch? Dochter houdt wel erg van zelfgemaakte tomatensoep. Verder groente mwaoh, af en toe wat bruine bonen, kikkererwten, bloemkool. Maar verder..
Hier weigert ze ook al maanden groente, maar ik maak me er niet druk om.
Bied het gewoon aan, maar meestal eet ze alleen pasta/rijst en vlees/vis.

Ik heb wel laatste pasta gekocht die deels uit groente bestaat. En we hebben ook nog wraps die deels uit wortel bestaan in de koelkast liggen. Heb beide nog niet geprobeerd, maar ben benieuwd. :)
Alle reacties Link kopieren
Hallo hallo allemaal hoe is het???

Zoon doet het super. Ik ga hem steeds meer begrijpen, hij maakt echt sprongen!
Hij wil alleen maar rondstappen maar durft het nog steeds niet helemaal zelf.
Oefenen flink, door hem tussen ons in van de 1 naar de ander te laten lopen en de afstand steeds iets groter maken, dat werkt wel.
Knopje moet nog even om dat hij ook zelf kan en mag haha.
En zo met dit weer houden we ons rustig. In de ochtend even eruit voor een boodschap en heel even nog de tuin in maar na 10.30 blijven we binnen.

@Maisnon hoe is het met eten nu? Geven jullie het haar of mag ze zelf eten?
Dat is namelijk hier echt een ding. Geven een paar happen en dan wil zoon niet meer, maar als we het bord voor hem neerzetten en hij mag het zelf (met zn handjes dus) opeten, dan gaat zn bord leeg incl groente...
Tralalalala
Rustig hier krullenbol.

Wat leuk dat ie zo veel vooruit gaat. Vind de leeftijd tussen 1 en 2 super leuk. We doen t rustig aan hier. S ochtends binnen en na het slaapje (zo rond 3/half 4) mag ze nog even buiten in het zwembadje.

Dochter is hier intussen 2 jaar dus ik ga verhuizen naar de peuters (tot over een tijdje!) over een jaar hebben we weer een dreumes rondlopen dus wellicht dat ik sommigen ook hier weer tegenkom.
Hee krul! Fijn dat het zo goed gaat. Rond de leeftijd van jouw zoon wilde onze zoon ook niet meer gevoerd worden. Nu sinds enkele wekrn (bijna 2) vraagt hij steeds vaker mama helpen. Het is wel weer lekker makkelijk als mama helpt geloof ik :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Hier eet dochter ook zelf, eigenlijk al een paar maanden. Ik heb een hekel aan voeren, dus heb bij de eerste aanstalten om het zelf te doen ze zelf laten aanrommelen. Heerlijk, kan je zelf ook weer in je eigen tempo eten :)

We leggen altijd een vork bij het bord, soms gebruikt ze hem, soms niet. Maakt me ook nog niks uit, zolang ze maar eten, maar we merken dat ze het leuk vind om ons te spiegelen. We gebruiken trouwens een klein gebaksvorkje, die vorken uit het kinderbestek zijn voor onder de 2 nog veels te groot om ze zelf te kunnen gebruiken (misschien omdat het dan nog niet de bedoeling is dat ze met een vork eten, bedenk ik me net :idee: )
Hier eet ze ook al tijden zelf, met de handen, of dus wel met een gewoon kinderbestekje. Is idd nog wat aan de grote kant, maar op zich gaat het prima.

Hier weigert ze ook echt enorm veel, ook dingen die ze de dag ervoor nog wel at bij wijze van spreken. Past gewoon bij de leeftijd en ik ga er vanuit dat het ooit wel weer beter wordt.

Ze eet 2x per week op het kdv (daar worden maaltijden geleverd die ze zelf afgaren) en daar eet ze dus altijd goed, ook de groente. Zal toch wel komen, doordat ze met allemaal andere kindjes aan tafel zit dan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven