Napraattopic deel 114
maandag 8 juli 2019 om 13:55
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 30 juli 2019 om 09:42
Oh maar als mijn buren zouden zeiken over roken in de tuin maar wel vaak zaten te barbecueën of fikkie stoken, zou ik daar ook wat van zeggen hoor.
En allerbelangrijkste is 1 woord
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 30 juli 2019 om 09:50
dinsdag 30 juli 2019 om 10:18
Ook ik ben besmet met de spatie ziekte.
New year, new problems. And yep, the old ones didn't go anywhere either.
Week 4 van de Extremely Demotivational Calendar
dinsdag 30 juli 2019 om 10:34
Nee dat hoeft niet. Iets kan het allerbelangrijkste zijn (klemtoon op belangrijkste), maar iets kan ook het aller belangrijkste zijn (klemtoon op 'aller'). De twee zelfstandige woorden hoeven niet samengevoegd te worden, afhankelijk van waar je de klemtoon wil leggen.
Maar los daar van of los daarvan
dinsdag 30 juli 2019 om 10:36
In mijn jeugd kon dat dus.SHIFTY schreef: ↑30-07-2019 10:34Nee dat hoeft niet. Iets kan het allerbelangrijkste zijn (klemtoon op belangrijkste), maar iets kan ook het aller belangrijkste zijn (klemtoon op 'aller'). De twee zelfstandige woorden hoeven niet samengevoegd te worden, afhankelijk van waar je de klemtoon wil leggen.
Maar los daar van of los daarvanis de uitdrukking op zichzelf een onechte overtreffende trap aangezien iets niet nog belangrijker kan zijn dan het belangrijkste.
dinsdag 30 juli 2019 om 10:47
Taal is dan ook een schamel en volledig ontoereikend hulpmiddel om de smaakvolle werkelijkheid te vangen door droge kost. Maar de werkelijkheid laat zich daardoor niet begrenzen en de werkelijkheid van de jeugd al helemaal niet.
anoniem_63edfe1106ed8 wijzigde dit bericht op 30-07-2019 10:51
1.32% gewijzigd
dinsdag 30 juli 2019 om 10:48
Poppy_del_Rio schreef: ↑30-07-2019 10:40Het kan nog steeds en “aller” kan in deze constructies niet los. Nou ja, het kan wel, maar het is niet correct.
Wellus
dinsdag 30 juli 2019 om 10:59
dinsdag 30 juli 2019 om 11:09
dinsdag 30 juli 2019 om 11:25
beiden
Precies, beïnvloeder. Dat is toch ook wat ze doen. Indoctrineerder zou ook kunnen.En, in het geval van de eerste, wat zou een goed Nederlands alternatief dan zijn? Beïnvloeder?
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
dinsdag 30 juli 2019 om 11:34
Dank, ik wilde het net gaan verbeteren.
dinsdag 30 juli 2019 om 13:55
dinsdag 30 juli 2019 om 16:06
wat een walgelijke toestanden op de actueel pijler, even een bloemlezing over wat ik daar lees over asielzoekers
- je huis wordt minder waard als je er naast woont
- het gros bestaat uit rotte appels, er zijn maar weinig ‘goede’
- ze schijten op de stoep
- ze passen zich niet aan
- ze hebben geen goede banen
- ze hebben een ander ritme waardoor ze overlast veroorzaken
- ze zijn crimineel/ gevaarlijk/ geradicaliseerd
- ze kennen het woord dank je wel niet
- ze spreken sowieso de taal niet en zijn onaangepast
en hoe weten ze dat op de actueel pijler? nou omdat er in een krant staat dat asielzoekers wel een zorgunit krijgen en een echte normale hollanders niet en omdat er een eritreer een moord op een kind heeft gepleegd in Duitsland en omdat de neef van de zus van de buurvrouw naast een asielzoekersgezin woonde en het allemaal zelf heeft gezien en omdat we allemaal weten dat onze eigen ouderen nergens recht op hebben en de overheid bang is en daarom alles geeft aan asielzoekers.
zo dan zijn jullie weer bij, scheelt lezen
en hoe weten ze dat op de actueel pijler? nou omdat er in een krant staat dat asielzoekers wel een zorgunit krijgen en een echte normale hollanders niet en omdat er een eritreer een moord op een kind heeft gepleegd in Duitsland en omdat de neef van de zus van de buurvrouw naast een asielzoekersgezin woonde en het allemaal zelf heeft gezien en omdat we allemaal weten dat onze eigen ouderen nergens recht op hebben en de overheid bang is en daarom alles geeft aan asielzoekers.
dinsdag 30 juli 2019 om 16:10
Walgelijk. Die mensen die zulke dingen roepen moeten zich schamen.S-Meds schreef: ↑30-07-2019 16:06wat een walgelijke toestanden op de actueel pijler, even een bloemlezing over wat ik daar lees over asielzoekers
dinsdag 30 juli 2019 om 16:13
S-Meds schreef: ↑30-07-2019 16:06wat een walgelijke toestanden op de actueel pijler, even een bloemlezing over wat ik daar lees over asielzoekers
Ik ben geloof na blz 3 afgehaakt in dit topic. Het ging al heel snel de verkeerde kant op en ik werd naar van de vooringenomen reacties.
Ik keek vandaag nog een keertje naar de laatste reacties en zag jou volharden in het op andere gedachten brengen van sommigen. Knap dat je het zo lang volhoudt.
dinsdag 30 juli 2019 om 16:16
S-Meds schreef: ↑30-07-2019 16:06wat een walgelijke toestanden op de actueel pijler, even een bloemlezing over wat ik daar lees over asielzoekers
Wat zit jij de boel vreselijk te verdraaien. Er klopt helemaal niets van wat je hier zegt.
Zo is het niet gek dat alle discussies op Actueel uit de hand lopen, als we alle uitspraken zo uit hun verband gaan rukken.