Napraattopic deel 114
maandag 8 juli 2019 om 13:55
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
dinsdag 30 juli 2019 om 16:44
Je bent in ieder geval heul goed in Nederlands (zonder hoofdletter zeker?), leer nog regelmatig iets zo. Komt me goed van pas in m'n werk en taal is leuk vind ik.
Doe jij iets met taal, als in beroepsmatig?
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 30-07-2019 16:45
4.93% gewijzigd
There is always something happening, and it's usually right now
dinsdag 30 juli 2019 om 16:44
Nou dat maakt echt verschil.simbalabimba schreef: ↑30-07-2019 16:42Daar hoort dit nog achter te staan: “ “Mijn vader denkt er ook zo over en bij ons thuis is ook altijd de optie open gehouden om op mensen van hetzelfde geslacht te vallen. Zo zou het imo ook moeten zijn.”
Want zo gaat het bij iedereen en dus moet je je niet zo aanstellen en gewoon uit de kast komen.
dinsdag 30 juli 2019 om 16:46
Grobbekuiken_ schreef: ↑30-07-2019 16:44Je bent in ieder geval heul goed in Nederlands, leer nog regelmatig iets zo. Komt me goed van pas in m'n werk en taal is leuk vind ik.
Nah wat leuk om te horen! Nee, niet beroepsmatig.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 30 juli 2019 om 16:47
Nee, met hoofdletter.Grobbekuiken_ schreef: ↑30-07-2019 16:44Je bent in ieder geval heul goed in Nederlands (zonder hoofdletter zeker?), leer nog regelmatig iets zo. Komt me goed van pas in m'n werk en taal is leuk vind ik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 30 juli 2019 om 16:49
Je hebt het gelezen maar je hebt duidelijk het merendeel verkeerd opgevat. De samenvatting die jij hierboven plaatst klopt van geen kanten.
Het is heel lastig discussiëren als je op die manier opmerkingen uit hun verband gaat trekken.
Ik vind dat niet leuk want het zijn ook mijn woorden die je verdraait en je maakt me en passant ook nog even uit voor racist. Daar bedank ik voor.
dinsdag 30 juli 2019 om 16:50
Natuurlijk maakt dat verschil. Het verduidelijkt wat die forummer bedoelt. Jij maakt er een negatief beticht van.Lucifer2018 schreef: ↑30-07-2019 16:44Nou dat maakt echt verschil.![]()
Want zo gaat het bij iedereen en dus moet je je niet zo aanstellen en gewoon uit de kast komen.
Je zou juist niet uit de kast moeten komen, vindt die betr forummer. Het zou zo gewoon moeten zijn, dat dat niet nodig is, net zoals een hetero niet uit de kast komt.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Is echt zo.
Ik kijk in mijn werk regelmatig aangeleverde teksten na (brieven met name) en soms grijp ik terug naar iets wat ik me van jou herinner (en dan doe ik uiteraard of ik dat helemaal zelf wist
Ik snap het nut van zo'n pijler blokkeren niet helemaal. Je leest toch zelf wat je wil lezen en de rest niet? Die topics openen toch niet vanzelf?
Ik heb niets geblokkeerd staan, maar er zijn wel een paar pijlers waar ik nooit/zelden lees, zoals op Actueel. Geen enkele behoefte om met die mensen daar in discussie te gaan, want ze staan meestal toch niet open voor tegenargumenten en eens zullen we het in geen 100 jaar worden.
Ik heb niets geblokkeerd staan, maar er zijn wel een paar pijlers waar ik nooit/zelden lees, zoals op Actueel. Geen enkele behoefte om met die mensen daar in discussie te gaan, want ze staan meestal toch niet open voor tegenargumenten en eens zullen we het in geen 100 jaar worden.
dinsdag 30 juli 2019 om 16:52
Ik herinner me dat tijdens mijn opleiding (30+++ jaar geleden) het niet met een hoofdletter was, want bijvoeglijk naamwoord.
Hoewel ik ook begrepen heb dat dat inmiddels inderdaad veranderd is.
grobbekuiken_ wijzigde dit bericht op 30-07-2019 16:52
3.78% gewijzigd
dinsdag 30 juli 2019 om 16:52
Het topic over een 8-jarige jongen die omkwam voor een trein is veranderd in een topic over waarom het okay is om sommige groepen niet toe te laten "bewust" of "onbewust" op de arbeidsmarkt en de voor-en afkeuren van deze mensen. Als ze al zo te classificeren zijn als het daar gaat.
Dat vind ik wel moeilijk.
Dat vind ik wel moeilijk.
dinsdag 30 juli 2019 om 16:55
Een aantal van mijn broers en zussen zijn ook anti-buitenlander.
Het contact is minimaal. Mede daardoor.
Ik snap soms niet uit we uit hetzelfde nest komen.
dinsdag 30 juli 2019 om 16:55
Ik erger me ook enorm aan dat domme gezeur op actueel. Maar vooruit:
Pasta met romige pompoensaus en eroverheen krokant gebakken salie, geroosterde pompoenpitten en parmezaan.
dinsdag 30 juli 2019 om 16:57
klavertje-vier2019 schreef: ↑30-07-2019 16:50Ik snap het nut van zo'n pijler blokkeren niet helemaal. Je leest toch zelf wat je wil lezen en de rest niet? Die topics openen toch niet vanzelf?
Ja, maar ik ben dus niet zo geweldig. Nu heb ik de verleiding niet meer.
dinsdag 30 juli 2019 om 17:02
Maar het gebeurt dus ook andersom. Opmerkingen die helemaal niet racistisch of discriminerend waren bedoeld worden zo verdraaid dat ze dat wel worden. Dan kun je toch helemaal niets meer zeggen?
dinsdag 30 juli 2019 om 17:03
simbalabimba schreef: ↑30-07-2019 16:50Natuurlijk maakt dat verschil. Het verduidelijkt wat die forummer bedoelt. Jij maakt er een negatief beticht van.
Je zou juist niet uit de kast moeten komen, vindt die betr forummer. Het zou zo gewoon moeten zijn, dat dat niet nodig is, net zoals een hetero niet uit de kast komt.
echt he. de vooringenomenheid is stuitend
dinsdag 30 juli 2019 om 17:09
dinsdag 30 juli 2019 om 17:10
Heb je toevallig hier het recept van bij de hand? Tijdje terug gegeten in een bistro en ik vond het zo lekker... het recept van de Allerhande kwam niet eens in de buurt van de smaak.
dinsdag 30 juli 2019 om 17:14
Ik ervaar het niet als verleiding en mezelf dus ook niet als geweldig.Lucifer2018 schreef: ↑30-07-2019 16:57Ja, maar ik ben dus niet zo geweldig. Nu heb ik de verleiding niet meer.
Dank voor de toelichting.