Hartzeer

30-07-2019 15:13 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag lezers,

Na veel wikken en wegen toch een topic plaatsen. Ik wil dit gewoon even kwijt.

Mijn prille relatie van een jaar en wat maanden is voorbij. Dit is echter nog niet uitgesproken, maar de signalen zijn - helaas - glashelder. En wat doet het zeer.

Ik heb op mijn laatste berichtjes naar hem al dagen niks vernomen. Wilde weten waar wij stonden in deze relatie aangezien hij ineens compleet verdween, afwezig werd en dit eerder heeft geflikt. Dat is destijds uitgesproken en besloot om het een 2e kans te geven. Helaas blijkt dat een vos zijn haren maar niet zijn streken verliest. Van dagelijks contact naar wederom niks. Er was geen intentie en/of initiatief om mij te komen opzoeken, om weer eens wat tijd met elkaar door te brengen. Of ik langs kwam werd uiteraard ook niet gevraagd. Wederzijdse interesse bleef uit.

En nu zit ik als een hoopje ellende te snikken; waarom doet hij dit weer? Waarom kan er niet gewoon gepraat worden? Diep in mijn hart weet ik dat de gevoelens vanuit zijn kant niet wederzijds genoeg zijn. Er is geen excuus wat dit gedrag kan goed praten, maar stiekem hoop je op een telefoontje of een berichtje. Mijn vingers branden om te bellen of een berichtje te sturen maar waarschijnlijk krijg ik weer de deksel op mijn neus; er wordt niet gereageerd.

Ik heb het zwaar en weet even niet zo goed wat ik moet doen.
Dikke knuffel. Op waarom-vragen krijg je dikwijls geen (bevredigend) antwoord. Sommige mensen zijn noet te begrijpen..

Ik heb er nog wel eentje voor jou: waarom gun je jezelf niet meer? Liefde hoort echt niet zoveel stress te geven.
He Clafoutis,

Ook begrijp je gevoel helemaal. Ook ik heb gister mijn relatie beëindigd. Overigens wel goed uitgesproken, en met begrip. Dit helpt ontzettend, dus dat jij die duidelijkheid mist begrijp ik wel. Liefdesverdriet doet pijn. De enige oplossing is afleiding, en de tijd zijn werk laten doen. Het komt echt weer goed!
In de eerste plaats: :hug:
Maar verder. Jeetje, wat een eikel. Op een gegeven moment zul je inzien dat je beter dan zoiets verdiend en dat je blij bent er vanaf te zijn. Maar dat zal nog even duren.

Misschien een berichtje er achteraan sturen om het af te sluiten. Dus definitief uitmaken. Je bent echt meer waard dan dit.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
vivautrecht85 schreef:
30-07-2019 15:15
Dikke knuffel. Op waarom-vragen krijg je dikwijls geen (bevredigend) antwoord. Sommige mensen zijn noet te begrijpen..

Ik heb er nog wel eentje voor jou: waarom gun je jezelf niet meer? Liefde hoort echt niet zoveel stress te geven.
Bedankt voor de knuffel. Ik weet dat liefde niet zoveel stress hoort te geven, dat deed het in het verleden ook niet. Ik probeerde vooral begripvol te zijn voor zijn situaties en wensen waarin ik mijzelf compleet vergat. Aan mijn wensen en behoeftes werd een stuk minder gehoor gegeven. Je probeert dat goed te praten omdat je aan de leuke dingen van de relatie blijft denken; het komt wel goed. Maar nu zie ik in dat dit niet meer goed komt.
dianaf schreef:
30-07-2019 15:16
In de eerste plaats: :hug:
Maar verder. Jeetje, wat een eikel. Op een gegeven moment zul je inzien dat je beter dan zoiets verdiend en dat je blij bent er vanaf te zijn. Maar dat zal nog even duren.

Misschien een berichtje er achteraan sturen om het af te sluiten. Dus definitief uitmaken. Je bent echt meer waard dan dit.
Dankjewel. Ik denk ook dat zoiets nog even zal duren. Het liefst wil ik ook compleet uit zijn leven verdwijnen, maar iets niet fatsoenlijk, als volwassen mensen afsluiten vind ik ook geen optie. Ik weet het momenteel gewoon echt niet.
Bizar zeg, zo met mensen om te gaan. Hij deed het al eerder zei je? Wat was de reden toen?
Nou, heel veel sterkte in ieder geval. Echt niet leuk dit.
Niet netjes van hem dat hij niet even de moeite neemt om je een bericht te sturen of te bellen. Heel begrijpelijk dat je je ellendig voelt. Maar ook sterk van je dat je inziet dat dit niet goed genoeg is voor jou.
Stuur hem zelf een bericht dat het wat jou betreft klaar is, dan hangt dat niet langer als een zwaard boven je hoofd. Dan is het aan hem of hij nog het gesprek aan wil gaan of niet.
Er zijn echt leukere mannen die je niet zo laten bungelen! Sterkte!
clafoutis schreef:
30-07-2019 15:23
Dankjewel. Ik denk ook dat zoiets nog even zal duren. Het liefst wil ik ook compleet uit zijn leven verdwijnen, maar iets niet fatsoenlijk, als volwassen mensen afsluiten vind ik ook geen optie. Ik weet het momenteel gewoon echt niet.
Daar heb je er twee voor nodig en de ander heeft al aangetoond dat volwassen en fatsoenlijk gedrag niet tot zijn kernwaarden behoren. Je kunt voor je eigen gemoedsrust nog een afsluitende boodschap sturen maar verwacht van hem niks terug.
winkje87 schreef:
30-07-2019 15:26
Bizar zeg, zo met mensen om te gaan. Hij deed het al eerder zei je? Wat was de reden toen?
Nou, heel veel sterkte in ieder geval. Echt niet leuk dit.
Dankjewel. Het is inderdaad te bizar voor woorden. De reden destijds van zijn Houdini-actie was dat hij het even niet meer wist. Het werd te moeilijk en hij sloot zichzelf af. De druk van zijn baan en drukke sociale leven lag hier - deels- ten grondslag aan. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik dit niet acceptabel vond, op zijn minst kun je aangeven dat je even tijd nodig hebt i.p.v. compleet te verdwijnen. Hij beloofde beterschap maar zoals je leest waren dit vanaf zijn kant loze woorden omdat deze actie echt het tegendeel bewijst.
Volgens mij mag jij best zonder pardon uit zijn leven verdwijnen hoor...
als dit dezelfde is als vorig jaar dan denk ik dat hij het waarschijnlijk niet eens merkt

Dit klonk niet lief maar ik wil wel nog wat liefs zeggen;
Jij lijkt me tof. Veeeeel toffer dan dit.
Er is meer, beter, en leuker en dat verdien je ook. Gewoon even heel hard heel lief voor jezelf zijn en na een tijd zie je hem voor wat hij echt is. Niks.
Lorem Ipsum
clafoutis schreef:
30-07-2019 15:32
Dankjewel. Het is inderdaad te bizar voor woorden. De reden destijds van zijn Houdini-actie was dat hij het even niet meer wist. Het werd te moeilijk en hij sloot zichzelf af. De druk van zijn baan en drukke sociale leven lag hier - deels- ten grondslag aan. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik dit niet acceptabel vond, op zijn minst kun je aangeven dat je even tijd nodig hebt i.p.v. compleet te verdwijnen. Hij beloofde beterschap maar zoals je leest waren dit vanaf zijn kant loze woorden omdat deze actie echt het tegendeel bewijst.
Hou als-je-blieft voet bij stuk, ook al komt hij met hangende pootjes terug. Dit is echt onacceptabel.
Je kan inderdaad voor je eigen gemoed een afsluitende mail sturen als dat jou rust geeft, maar bedenk wel dat je afsluiting alleen bij jezelf kan vinden. Sterkte.
turquasi schreef:
30-07-2019 15:33
als dit dezelfde is als vorig jaar dan denk ik dat hij het waarschijnlijk niet eens merkt

Er is meer, beter, en leuker en dat verdien je ook. Gewoon even heel hard heel lief voor jezelf zijn en na een tijd zie je hem voor wat hij echt is. Niks.
Wat lief Turquasi. Dankjewel.
turquasi schreef:
30-07-2019 15:33

Wat een leuke post!
TO, lees dit een paar keer, en dan nog een paar keer.
Hartzeer is gewoon kut :hug:
There is always something happening, and it's usually right now
winkje87 schreef:
30-07-2019 15:34
Hou als-je-blieft voet bij stuk, ook al komt hij met hangende pootjes terug. Dit is echt onacceptabel.
Je kan inderdaad voor je eigen gemoed een afsluitende mail sturen als dat jou rust geeft, maar bedenk wel dat je afsluiting alleen bij jezelf kan vinden. Sterkte.
De afsluiting kan ik inderdaad alleen bij mijzelf vinden. Maar dat is op dit moment echt verschrikkelijk lastig. Je bent in tweestrijd tussen je gezonde boeren verstand en dat zachte hart die alleen zijn fijne kanten laat oplichten. Ik gun hem geen woord meer, dat is de boosheid. Mijn trots wil een fatsoenlijk gesprek waarin ik duidelijkheid krijg. Ik weet het, naïef.
clafoutis schreef:
30-07-2019 15:39
De afsluiting kan ik inderdaad alleen bij mijzelf vinden. Maar dat is op dit moment echt verschrikkelijk lastig. Je bent in tweestrijd tussen je gezonde boeren verstand en dat zachte hart die alleen zijn fijne kanten laat oplichten. Ik gun hem geen woord meer, dat is de boosheid. Mijn trots wil een fatsoenlijk gesprek waarin ik duidelijkheid krijg. Ik weet het, naïef.
Niet naief, logisch. Niet zo hard voor jezelf zijn joh! Maar ik denk niet dat hij je het kan geven. Bedenk je nu waar jij je het meest prettig bij zou voelen. Als dat hem rigoureus overal uit verwijderen is, is dat oke. Als dat een boze mail sturen is, is dat oke. Als dat nog 1 maal proberen een volwassen gesprek aan te gaan is dat oke. Als dat niks doen is, is dat oke.
Alles is oke, als jij maar doet waar jij nu behoefte aan hebt.
Sorry, ik heb het met je te doen maar kan het zijn dat hij een dubbel leven lijdt en nu met zijn gezin op vakantie is?

Het gebeurd.
I wanna live my life with the volume full!
Hele dikke knuffel. Ik weet precies hoe het voelt, zeker als je geen duidelijkheid krijgt of antwoorden. Het is een constante strijd tussen ratio en je gevoel en dat is zo energievretend. Een laatste afsluiting in de vorm van een bericht/brief kan jezelf inderdaad wat rust geven, dat deed het bij mij althans wel. En zélfs als je een botte of onvriendelijke reactie terug krijgt omdat de ander het empathisch vermogen van een garnaal heeft heb jij tenminste alsnog kunnen zeggen wat je wilde zeggen.

Veel sterkte en succes de komende tijd! This shall pass too.
:hug: :hug: :hug:
Eidde schreef:
30-07-2019 15:54
Sorry, ik heb het met je te doen maar kan het zijn dat hij een dubbel leven lijdt en nu met zijn gezin op vakantie is?

Het gebeurd.
Ik weet dat er zulke situaties bestaan. Maar nee, dat was niet aan de orde. Familie, vrienden, huis - alles ontmoet.
Diediear schreef:
30-07-2019 15:55
Hele dikke knuffel. Ik weet precies hoe het voelt, zeker als je geen duidelijkheid krijgt of antwoorden. Het is een constante strijd tussen ratio en je gevoel en dat is zo energievretend. Een laatste afsluiting in de vorm van een bericht/brief kan jezelf inderdaad wat rust geven, dat deed het bij mij althans wel. En zélfs als je een botte of onvriendelijke reactie terug krijgt omdat de ander het empathisch vermogen van een garnaal heeft heb jij tenminste alsnog kunnen zeggen wat je wilde zeggen.

Veel sterkte en succes de komende tijd! This shall pass too.
:hug: :hug: :hug:
Precies wat je schrijft. Ratio en gevoel.
clafoutis schreef:
30-07-2019 15:32

Als je dit echt niet acceptabel vindt, stuur je hem nu een app dat het over is.

En het zou mij niets verbazen als dat precies is waar hij op hoopt, zodat hij het zelf niet hoeft uit te maken.

Mijn enige tip: blijf dicht bij jezelf. Richt je aandacht en energie op jezelf, met compassie en liefde. Dat helpt je meer dan je te blijven afvragen waarom hij zo doet.
....en blijf hier schrijven als je dat helpt!
There is always something happening, and it's usually right now
Maud*de*Braose schreef:
30-07-2019 16:03
Als je dit echt niet acceptabel vindt, stuur je hem nu een app dat het over is.

En het zou mij niets verbazen als dat precies is waar hij op hoopt, zodat hij het zelf niet hoeft uit te maken.

Mijn enige tip: blijf dicht bij jezelf. Richt je aandacht en energie op jezelf, met compassie en liefde. Dat helpt je meer dan je te blijven afvragen waarom hij zo doet.
Waarschijnlijk is dat waar hij op hoopt. Maar ik hoopte ook zoveel.

Je hebt gelijk overigens dat mijn aandacht en energie op mijzelf gericht zou moeten zijn. Het is alleen nog zo vers dat dit enkel met vlagen lukt.
Grobbekuiken_ schreef:
30-07-2019 16:05
....en blijf hier schrijven als je dat helpt!
Dat doet het zeker. Jullie reacties zijn echt een hart onder de riem en dat is zo fijn om te lezen. Dankjewel allemaal.
Hoezo denk je dan dat het nu uit is? Misschien komt hij weer boven water volgende week ofzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven