Hartzeer
dinsdag 30 juli 2019 om 15:13
Dag lezers,
Na veel wikken en wegen toch een topic plaatsen. Ik wil dit gewoon even kwijt.
Mijn prille relatie van een jaar en wat maanden is voorbij. Dit is echter nog niet uitgesproken, maar de signalen zijn - helaas - glashelder. En wat doet het zeer.
Ik heb op mijn laatste berichtjes naar hem al dagen niks vernomen. Wilde weten waar wij stonden in deze relatie aangezien hij ineens compleet verdween, afwezig werd en dit eerder heeft geflikt. Dat is destijds uitgesproken en besloot om het een 2e kans te geven. Helaas blijkt dat een vos zijn haren maar niet zijn streken verliest. Van dagelijks contact naar wederom niks. Er was geen intentie en/of initiatief om mij te komen opzoeken, om weer eens wat tijd met elkaar door te brengen. Of ik langs kwam werd uiteraard ook niet gevraagd. Wederzijdse interesse bleef uit.
En nu zit ik als een hoopje ellende te snikken; waarom doet hij dit weer? Waarom kan er niet gewoon gepraat worden? Diep in mijn hart weet ik dat de gevoelens vanuit zijn kant niet wederzijds genoeg zijn. Er is geen excuus wat dit gedrag kan goed praten, maar stiekem hoop je op een telefoontje of een berichtje. Mijn vingers branden om te bellen of een berichtje te sturen maar waarschijnlijk krijg ik weer de deksel op mijn neus; er wordt niet gereageerd.
Ik heb het zwaar en weet even niet zo goed wat ik moet doen.
Na veel wikken en wegen toch een topic plaatsen. Ik wil dit gewoon even kwijt.
Mijn prille relatie van een jaar en wat maanden is voorbij. Dit is echter nog niet uitgesproken, maar de signalen zijn - helaas - glashelder. En wat doet het zeer.
Ik heb op mijn laatste berichtjes naar hem al dagen niks vernomen. Wilde weten waar wij stonden in deze relatie aangezien hij ineens compleet verdween, afwezig werd en dit eerder heeft geflikt. Dat is destijds uitgesproken en besloot om het een 2e kans te geven. Helaas blijkt dat een vos zijn haren maar niet zijn streken verliest. Van dagelijks contact naar wederom niks. Er was geen intentie en/of initiatief om mij te komen opzoeken, om weer eens wat tijd met elkaar door te brengen. Of ik langs kwam werd uiteraard ook niet gevraagd. Wederzijdse interesse bleef uit.
En nu zit ik als een hoopje ellende te snikken; waarom doet hij dit weer? Waarom kan er niet gewoon gepraat worden? Diep in mijn hart weet ik dat de gevoelens vanuit zijn kant niet wederzijds genoeg zijn. Er is geen excuus wat dit gedrag kan goed praten, maar stiekem hoop je op een telefoontje of een berichtje. Mijn vingers branden om te bellen of een berichtje te sturen maar waarschijnlijk krijg ik weer de deksel op mijn neus; er wordt niet gereageerd.
Ik heb het zwaar en weet even niet zo goed wat ik moet doen.
dinsdag 30 juli 2019 om 16:12
Het komt wel goed, dat heeft gewoon tijd nodig. Je hebt alle recht om je verdrietig en teleurgesteld te voelen, daar ben je mens voor.
dinsdag 30 juli 2019 om 16:16
Fijn!
Je komt op mij over als iemand die zich weliswaar nu klote, verdrietig, boos, machteloos voelt, maar die wel alles op een rijtje heeft.
Doe daar je voordeel mee. Je komt er wel
There is always something happening, and it's usually right now
dinsdag 30 juli 2019 om 16:16
en dan duw je hem weer onder!parbleumondieu schreef: ↑30-07-2019 16:09Hoezo denk je dan dat het nu uit is? Misschien komt hij weer boven water volgende week ofzo.
Lorem Ipsum
dinsdag 30 juli 2019 om 16:18
Gelukkig wel ja! Ik weet ook dat deze gevoelens slijten en je jezelf elke dag een heel klein beetje beter gaat voelen. Jullie berichten doen al enorm veel momenteelMaud*de*Braose schreef: ↑30-07-2019 16:12Het komt wel goed, dat heeft gewoon tijd nodig. Je hebt alle recht om je verdrietig en teleurgesteld te voelen, daar ben je mens voor.
dinsdag 30 juli 2019 om 16:21
Lief. Ik probeer altijd rationeel naar een situatie te kijken. Ik weet dat dit gedrag niet normaal en fatsoenlijk is. Laten we het maar niet hebben over volwassenheid. Maar juist omdat mijn gevoelens zo diep waren, is het gewoon enorm kut en kak.Grobbekuiken_ schreef: ↑30-07-2019 16:16Fijn!
Je komt op mij over als iemand die zich weliswaar nu klote, verdrietig, boos, machteloos voelt, maar die wel alles op een rijtje heeft.
Doe daar je voordeel mee. Je komt er wel![]()
anoniem_270561 wijzigde dit bericht op 30-07-2019 16:22
Reden: typfoutje
Reden: typfoutje
0.39% gewijzigd
dinsdag 30 juli 2019 om 16:28
Tuurlijk is het dat, en dat doet zeer, begrijpelijk hoor.
Maar dat rationele denken helpt je waarschijnlijk wel verder, omdat je niet wegkijkt van wat hij steeds maar weer doet.
Dat gedrag past helemaal niet bij jouw normen en waarden en ik denk dat je dat absoluut inziet en hopelijk ook snel zo gaat voelen.
Hoe vaak we hier geen topics lezen met "ik heb zó'n vreselijk leuke relatie met een gewéldig lieve gast, maar.......", en dan komt de bak ellende waar geen eind aan komt. Vervolgens wordt het onderwerp nog verdedigd ook.
Jij ziet het ook echt, verdedigt hem niet, verfrissend hoor
dinsdag 30 juli 2019 om 16:36
Haha. Ja! Ik ben een trouwe lezer en reageer hier en daar, zie veel topics die enorm bizar gedrag vergoelijken.Grobbekuiken_ schreef: ↑30-07-2019 16:28Tuurlijk is het dat, en dat doet zeer, begrijpelijk hoor.
Maar dat rationele denken helpt je waarschijnlijk wel verder, omdat je niet wegkijkt van wat hij steeds maar weer doet.
Dat gedrag past helemaal niet bij jouw normen en waarden en ik denk dat je dat absoluut inziet en hopelijk ook snel zo gaat voelen.
Hoe vaak we hier geen topics lezen met "ik heb zó'n vreselijk leuke relatie met een gewéldig lieve gast, maar.......", en dan komt de bak ellende waar geen eind aan komt. Vervolgens wordt het onderwerp nog verdedigd ook.
Jij ziet het ook echt, verdedigt hem niet, verfrissend hoor![]()
Er is simpelweg gewoon geen excuus voor dit gedrag - hoe erg je ook met jezelf in de knoop zit of welke tor er dan ook in je hol vast zit. Ja, de relatie was in het begin fantastisch, verliefdheid ten top maar waarom zou ik hem verdedigen? Nee, ik verdedig geen lafaard.
dinsdag 30 juli 2019 om 16:38
Een glas wijn klinkt als muziek in mijn oren. Chocolade ook, alhoewel mijn eetlust ver te zoeken is momenteel. Een vriendin komt even een bakkie doen, maar daarna trek ik de fles even open. Proost op VF.Maud*de*Braose schreef: ↑30-07-2019 16:35Sterkte! Vanavond maar een lekker glas wijn of een reep chocola.
dinsdag 30 juli 2019 om 16:42
Heel goed! Fijn dat er een vriendin komt.
En weet je, straks, over een tijdje ben je blij toe dat het voorbij is en trots op jezelf dat je inderdaad niet accepteert dat iemand je zo behandelt. En terecht trots, want als je verliefd bent is het best nog eens lastig om iemand los te laten.
dinsdag 30 juli 2019 om 16:43
Juistem. Dat dus. Ik zou graag willen dat na een lange nacht slaap (de afgelopen nachten hebben voor een wallig gezicht gezorgd) de verliefdheid ineens weg was. Maar helaas werkt dat niet.Maud*de*Braose schreef: ↑30-07-2019 16:42Heel goed! Fijn dat er een vriendin komt.
En weet je, straks, over een tijdje ben je blij toe dat het voorbij is en trots op jezelf dat je inderdaad niet accepteert dat iemand je zo behandelt. En terecht trots, want als je verliefd bent is het best nog eens lastig om iemand los te laten.
dinsdag 30 juli 2019 om 16:47
Haha, nee. Dan zou je ook niet echt verliefd zijn. Sterkte To, komt wel goed me je!
dinsdag 30 juli 2019 om 16:56
Hier sluit ik me bij aan!Maud*de*Braose schreef: ↑30-07-2019 16:42Heel goed! Fijn dat er een vriendin komt.
dinsdag 30 juli 2019 om 18:16
dinsdag 30 juli 2019 om 18:18
Je bent goed bezig! Blijf erbij hem niet te bellen of te sturen. Als je een laatste bericht om af te sluiten nog wil sturen voor jezelf ook goed. Daarna zou ik hem gewoon blokkeren.
Ook goed dat je een vriendin laat langskomen. Dat is al goede afleiding en een goede uitlaatklep om even je boosheid en verdriet eruit te spuwen.
Blijf onthouden dat het aan hem ligt, dat weet je. Wat zijn situatie ook mag zijn, zoals je al zei: niets praat zijn gedrag goed. Als hij nog het lef heeft terug te komen, laat hem maar eens voelen wat hij moet jou deed en negeer hem.
Trouwens zelfs al heb je zijn ouders, vrienden, thuis,... allemaal bezocht, dan nog helaas zou het kunnen dat hij een stiekeme affaire heeft, maar wat boeit het. Dan doet hij dat maar en is het maar goed dat het gedaan is.
*knuffel* Take care of yourself
Ook goed dat je een vriendin laat langskomen. Dat is al goede afleiding en een goede uitlaatklep om even je boosheid en verdriet eruit te spuwen.
Blijf onthouden dat het aan hem ligt, dat weet je. Wat zijn situatie ook mag zijn, zoals je al zei: niets praat zijn gedrag goed. Als hij nog het lef heeft terug te komen, laat hem maar eens voelen wat hij moet jou deed en negeer hem.
Trouwens zelfs al heb je zijn ouders, vrienden, thuis,... allemaal bezocht, dan nog helaas zou het kunnen dat hij een stiekeme affaire heeft, maar wat boeit het. Dan doet hij dat maar en is het maar goed dat het gedaan is.
*knuffel* Take care of yourself
dinsdag 30 juli 2019 om 18:27
dinsdag 30 juli 2019 om 18:47
Wat een lieve berichten weer wederom. Dankjewel. Ik voel mijzelf gesterkt door de berichten hier en mijn vrienden uit mijn persoonlijke kring. Dat realiseert weer even hoe echte liefde in elkaar zit - je laat elkaar niet dubbel dik de stront in zakken, je trekt elkaar eruit hoe vies je er ook van wordt.
Het frustreert enorm wanneer ik erover na denk dat hij alles behalve bovenstaande doet. Zijn woorden spoken door mijn hoofd; hoe goed dit voelde, hoe blij en gelukkig hij met mij was, dat samenwonen zeker aan de orde zou zijn. Bah.
Van mij geen berichten meer of telefoontjes want daar voel ik mijzelf echt veelte goed voor. Mensen zijn geen stukken speelgoed die je even oppakt wanneer je er mee wilt spelen om ze vervolgens snoeihard in een hoek te sodemieteren.
Een huis met 5 pluizige katten en honden klinkt momenteel aanlokkelijk.
Het frustreert enorm wanneer ik erover na denk dat hij alles behalve bovenstaande doet. Zijn woorden spoken door mijn hoofd; hoe goed dit voelde, hoe blij en gelukkig hij met mij was, dat samenwonen zeker aan de orde zou zijn. Bah.
Van mij geen berichten meer of telefoontjes want daar voel ik mijzelf echt veelte goed voor. Mensen zijn geen stukken speelgoed die je even oppakt wanneer je er mee wilt spelen om ze vervolgens snoeihard in een hoek te sodemieteren.
Een huis met 5 pluizige katten en honden klinkt momenteel aanlokkelijk.
dinsdag 30 juli 2019 om 19:43
Wat ik me dan afvraag hè... heb jij hem wel gebeld en geappt en gevraagd om langs te komen? Of was je zo koppig om dat niet te doen? Of heeft je gewoon niet meer op appjes en belletjes gereageerd.
Mannen hebben soms de neiging zich terug te trekken als ze veel stress of problemen hebben. Ik vind dat daar ruimte voor moet zijn. Alleen moet hij dit inderdaad wel aangeven en niet jou negeren. Maar als jij hem ook niet meer hebt gebeld of geappt wordt t al wat begrijpelijker.
Als hij niet meer gereageerd heeft op berichte en appjes zou ik het pissig zijn. Ik denk dat ik echt een afsluiter nodig zou hebben. Als je bij hen thuis kwam en familie en vrienden enzo ontmoet hebt... Ik denk dat ik dan gewoon een keer langs zou gaan. Njet om t goed te maken maar om voor mezelf een afsluiter te hebben. Zo er los eind daar zou ik niet mee om kunne gaan.
Mannen hebben soms de neiging zich terug te trekken als ze veel stress of problemen hebben. Ik vind dat daar ruimte voor moet zijn. Alleen moet hij dit inderdaad wel aangeven en niet jou negeren. Maar als jij hem ook niet meer hebt gebeld of geappt wordt t al wat begrijpelijker.
Als hij niet meer gereageerd heeft op berichte en appjes zou ik het pissig zijn. Ik denk dat ik echt een afsluiter nodig zou hebben. Als je bij hen thuis kwam en familie en vrienden enzo ontmoet hebt... Ik denk dat ik dan gewoon een keer langs zou gaan. Njet om t goed te maken maar om voor mezelf een afsluiter te hebben. Zo er los eind daar zou ik niet mee om kunne gaan.
dinsdag 30 juli 2019 om 20:00
abracadabra schreef: ↑30-07-2019 19:43Wat ik me dan afvraag hè... heb jij hem wel gebeld en geappt en gevraagd om langs te komen? Of was je zo koppig om dat niet te doen? Of heeft je gewoon niet meer op appjes en belletjes gereageerd.
Ze heeft hem dus meerdere berichtjes gestuurd en nergens een reactie op gekregen. Kan me zo voorstellen dat je een keer stopt met berichten sturen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
dinsdag 30 juli 2019 om 20:44
Ik vind het nog steeds moeilijk te begrijpen dat er mensen bestaan die zo met andermans gevoelens omgaan.
Ik heb ook zo een relatie gehad. 2 jaar lang. Het ene moment was ik de wereld voor hem en het andere moment werd hem alles teveel en hoorde ik gewoon een week niks. Maar dan ook helemaal niks (maar wel online komen).
Ik heb hem tot 2 keer toe een kans gegeven maar zoals je aangeeft een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.
Hoe vaak hij ook aangaf te gaan veranderen of het van af nu anders te gaan doen dat was een illusie.
Als ik hier op een normale en volwassen manier over wilde praten was ik de gebeten hond.
5 weken geleden definitief een punt achter gezet. Ik voel me een positiever en gelukkiger mens. Geen stress, niet steeds hoeven denken wat heb ik nou weer verkeerd gedaan.
Ondanks dat het mij veel verdriet en energie heeft gekost, is het beter zo!
Ik verdien iemand die mijn tijd en aandacht wel verdiend en dat geld ook echt voor jou!
Ik heb ook zo een relatie gehad. 2 jaar lang. Het ene moment was ik de wereld voor hem en het andere moment werd hem alles teveel en hoorde ik gewoon een week niks. Maar dan ook helemaal niks (maar wel online komen).
Ik heb hem tot 2 keer toe een kans gegeven maar zoals je aangeeft een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken.
Hoe vaak hij ook aangaf te gaan veranderen of het van af nu anders te gaan doen dat was een illusie.
Als ik hier op een normale en volwassen manier over wilde praten was ik de gebeten hond.
5 weken geleden definitief een punt achter gezet. Ik voel me een positiever en gelukkiger mens. Geen stress, niet steeds hoeven denken wat heb ik nou weer verkeerd gedaan.
Ondanks dat het mij veel verdriet en energie heeft gekost, is het beter zo!
Ik verdien iemand die mijn tijd en aandacht wel verdiend en dat geld ook echt voor jou!
dinsdag 30 juli 2019 om 21:30
ik herken het..
het is beter je eroverheen te zetten hoe moeilijk het ook is. het is belangrijk dat jou vriend je graag wilt zien en er ook moeite voor doet, zoniet dan is hij jou helemaal niet waard. neem lekker tijd voor jezelf! ga leuke dingen doen met je familie en vrienden en zet het uit je hoofd. als hij echt van jou houd gaat hij je afwezigheid missen en komt hij erachter wat hij kwijtraakt, maar dan kan jij makkelijk zonder hem
dikke knuffel ook van mij!!
het is beter je eroverheen te zetten hoe moeilijk het ook is. het is belangrijk dat jou vriend je graag wilt zien en er ook moeite voor doet, zoniet dan is hij jou helemaal niet waard. neem lekker tijd voor jezelf! ga leuke dingen doen met je familie en vrienden en zet het uit je hoofd. als hij echt van jou houd gaat hij je afwezigheid missen en komt hij erachter wat hij kwijtraakt, maar dan kan jij makkelijk zonder hem