Napraattopic deel 114

08-07-2019 13:55 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Lucifer2018 schreef:
30-07-2019 16:57
Risotto.
Loempia's en saté.

En een heleboel brandweer hier achterlangs.
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
30-07-2019 17:20
Loempia's en saté.

En een heleboel brandweer hier achterlangs.
Ga je dat ook eten? Al denk ik bij achterlangs ook wel aan wat anders.

Dat eerste zou ik ook wel lusten!
RikM schreef:
30-07-2019 16:49
Je hebt het gelezen maar je hebt duidelijk het merendeel verkeerd opgevat. De samenvatting die jij hierboven plaatst klopt van geen kanten.
Het is heel lastig discussiëren als je op die manier opmerkingen uit hun verband gaat trekken.
Ik vind dat niet leuk want het zijn ook mijn woorden die je verdraait en je maakt me en passant ook nog even uit voor racist. Daar bedank ik voor.
ja het zijn jouw woorden jij vond het nodig om te vermelden dat een man die op de stoep scheet eritrees was. Je had ook kunnen denken dat die man een psychiatrisch probleem heeft, maar nee jij vond zijn afkomst belangrijk. En je gebruikte het ontzettend uitzonderlijke incident als argument in een discussie over de onaangepastheid of de overlast gevende asielzoeker. Dat zegt heel veel over jou.
Coconuts12 schreef:
30-07-2019 17:21
Ga je dat ook eten?

Dat eerste wordt 't. (Geen idee hoe brandweermensen smaken als ze gerookt zijn, maar gerookt, dus hoef ik man niet voor te zetten ;-D ).
Dat tweede valt op, er gebeurt hier niet zo heel veel wat dat betreft. Buitenbrandje ergens geloof ik.

Oh, enne....achter het huis langs.....dus....
Coconuts12 schreef:

Ik vroeg me ook al af of het misschien hele pittige loempia's zouden zijn :proud:
S-Meds schreef:
30-07-2019 17:23
ja het zijn jouw woorden jij vond het nodig om te vermelden dat een man die op de stoep scheet eritrees was. Je had ook kunnen denken dat die man een psychiatrisch probleem heeft, maar nee jij vond zijn afkomst belangrijk. En je gebruikte het ontzettend uitzonderlijke incident als argument in een discussie over de onaangepastheid of de overlast gevende asielzoeker. Dat zegt heel veel over jou.
Dat staat er niet. Je leest die post zoals jij die wil lezen.
klavertje-vier2019 schreef:
30-07-2019 17:27
Ik vroeg me ook al af of het misschien hele pittige loempia's zouden zijn :proud:
His: ja!
Hers: nope!
safrat schreef:
30-07-2019 17:30
nee hoor, ik lees wat er staat. Als je vindt dat jij misschien de verkeerde dingen hebt gezegd of de verkeerde suggestie hebt gewekt of e.e.a. niet zo bedoeld hebt dan staat het je vrij om dat te zeggen
S-Meds schreef:
30-07-2019 17:23
Dat deed CalamityCat ook, aangeven dat het een Eritrese familie was. Daar reageerde RikM op.
Welke “die man” ? Was het er 1?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
lemoos2 schreef:
30-07-2019 17:10
Heb je toevallig hier het recept van bij de hand? Tijdje terug gegeten in een bistro en ik vond het zo lekker... het recept van de Allerhande kwam niet eens in de buurt van de smaak.
Ik doe maar wat :)
1 flespompoen halveren & ontpitten. Op de platte kant +/ 45 min in de voorverwarmde oven op 180°
1 flinke zoete aardappel in 2x2 blokjes snijden.
Knoflook naar eigen inzicht (ik doe 5-7 flinke tenen) pellen en met wat olijfolie in aluminiumfolie wikkelen.
Bataat en knoflook bij de pompoen in de oven leggen (moeten beiden +/-30-35 min).
Pompoenpitten even roosteren en appart zetten.
Salieblaadjes langzaam in olie bakken tot ze donkergroen/doorzichtig-achtig zijn en op keukenpapier uit laten lekken
Flinke ui in grove stukken zacht fruiten.
Pompoen uitlepelen en met de knoflook en zoete aardappel bij de ui in de pan doen. Wat paprikapoeder, kunjit en grof gemalen peper erbij. Scheut witte wijn, beetje water & bouillonblokje toevoegen en even controleren of alle groente zacht genoeg is. Anders nog ff koken. 1 pakje slagroom erbij, staafmixer erin. Eventueel verder op smaak brengen naar eigen inzicht.

Saus door de tussendoor gekookte pasta scheppen.

Salie voorzichtig mengen met pompoenpitjes en grof geraspte of gekrulde parmezaan en op tafel erbij zetten.

Ongeveer :P
safrat schreef:
30-07-2019 17:30
Nah, misschien dat Rik dan hier eens uit wil leggen hoe ik die post wel moet lezen. Ik heb er ook een beetje moeite mee namelijk.
klavertje-vier2019 schreef:
30-07-2019 17:27
Haha dat ja.
Met dit weer is de oven zo lang aanzetten trouwens niet fijn. Maar dat heb ik ervoor over.
Coconuts12 schreef:

Ok jongens, sirene uit en terug naar de kazerne! Vals alarm.
simbalabimba schreef:
30-07-2019 17:34
Dat deed CalamityCat ook, aangeven dat het een Eritrese familie was. Daar reageerde RikM op.
Welke “die man” ? Was het er 1?
het was heel duidelijk wat rik wilde bereiken met die post, namelijk de suggestie wekken dat asielzoekers onaangepast zijn en zelfs dierlijk gedrag vertonen. Dehumaniseren is dat. Als hij dat niet zo bedoelde dan kan hij dat bericht verwijderen en zeggen dat zijn voorbeeld niets zegt over asielzoekers

ik zeg ook niet dat witte nederlandse mannen medogenloze verkrachters criminelen en moordenaars zijn omdat er nu eenmaal een Michael P of en een Willem H. bestaan.
Grobbekuiken_ schreef:
30-07-2019 17:31
His: ja!
Hers: nope!
Wil bij jou eten :)
RikM schreef:
30-07-2019 17:02
Maar het gebeurt dus ook andersom. Opmerkingen die helemaal niet racistisch of discriminerend waren bedoeld worden zo verdraaid dat ze dat wel worden. Dan kun je toch helemaal niets meer zeggen?
Ik zou het een grote vooruitgang vinden als veel meer mensen zouden ontdekken dat ze veel dingen iss niet kunnen zeggen.
Niet omdat hun woorden verdraaid worden, maar omdat de onderliggende ideeën verwerpelijk zijn.
New year, new problems. And yep, the old ones didn't go anywhere either.
Week 4 van de Extremely Demotivational Calendar
SHIFTY schreef:
30-07-2019 17:36
Ok jongens, sirene uit en terug naar de kazerne! Vals alarm.
Sorry! Was mijn oven met de loempia's :$
Spruitjesschotel uit de oven. Een lekker zomers maaltje :yes:
S-Meds schreef:
30-07-2019 17:33
nee hoor, ik lees wat er staat. Als je vindt dat jij misschien de verkeerde dingen hebt gezegd of de verkeerde suggestie hebt gewekt of e.e.a. niet zo bedoeld hebt dan staat het je vrij om dat te zeggen
Ik vind vooral dat jij de verkeerde suggestie wekt. Je past sowieso het voorbeeld aan om jouw stelling te bewijzen.
en michael p en willem h bestaan echt en hebben echt verschrikkelijke dingen gedaan van die poepende buurman van de vriendin van de moeder van de nicht van rik moeten we maar geloven dat het echt gebeurd is en dat zijn gedrag hoort bij zijn afkomst
yette schreef:
30-07-2019 17:34
Ik doe maar wat :)
1 flespompoen halveren & ontpitten. Op de platte kant +/ 45 min in de voorverwarmde oven op 180°
1 flinke zoete aardappel in 2x2 blokjes snijden.
Knoflook naar eigen inzicht (ik doe 5-7 flinke tenen) pellen en met wat olijfolie in aluminiumfolie wikkelen.
Bataat en knoflook bij de pompoen in de oven leggen (moeten beiden +/-30-35 min).
Pompoenpitten even roosteren en appart zetten.
Salieblaadjes langzaam in olie bakken tot ze donkergroen/doorzichtig-achtig zijn en op keukenpapier uit laten lekken
Flinke ui in grove stukken zacht fruiten.
Pompoen uitlepelen en met de knoflook en zoete aardappel bij de ui in de pan doen. Wat paprikapoeder, kunjit en grof gemalen peper erbij. Scheut witte wijn, beetje water & bouillonblokje toevoegen en even controleren of alle groente zacht genoeg is. Anders nog ff koken. 1 pakje slagroom erbij, staafmixer erin. Eventueel verder op smaak brengen naar eigen inzicht.

Saus door de tussendoor gekookte pasta scheppen.

Salie voorzichtig mengen met pompoenpitjes en grof geraspte of gekrulde parmezaan en op tafel erbij zetten.

Ongeveer :P

Klinkt erg lekker.
safrat schreef:
30-07-2019 17:39
Ik vind vooral dat jij de verkeerde suggestie wekt. Je past sowieso het voorbeeld aan om jouw stelling te bewijzen.
Als rik met zijn post de verkeerde suggestie heeft gewekt en als dit niet zijn bedoeling was dan is hij volwassen genoeg omdat zelf te zeggen.
Visburger op een broodje
Jouw eerste link gaat over een andere 'aller', maar dat zie je hopelijk zelf ook wel.
New year, new problems. And yep, the old ones didn't go anywhere either.
Week 4 van de Extremely Demotivational Calendar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven