Napraattopic deel 114

08-07-2019 13:55 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Coconuts12 schreef:
30-07-2019 17:37
Wil bij jou eten :)
Mag hoor.
Maar zullen we het andere topic hiervoor gebruiken (als nodig, zal wel loslopen)?
Niet echt de plek hier denk ik.
There is always something happening, and it's usually right now
yette schreef:
30-07-2019 17:34
Ik doe maar wat :)
1 flespompoen halveren & ontpitten. Op de platte kant +/ 45 min in de voorverwarmde oven op 180°
1 flinke zoete aardappel in 2x2 blokjes snijden.
Knoflook naar eigen inzicht (ik doe 5-7 flinke tenen) pellen en met wat olijfolie in aluminiumfolie wikkelen.
Bataat en knoflook bij de pompoen in de oven leggen (moeten beiden +/-30-35 min).
Pompoenpitten even roosteren en appart zetten.
Salieblaadjes langzaam in olie bakken tot ze donkergroen/doorzichtig-achtig zijn en op keukenpapier uit laten lekken
Flinke ui in grove stukken zacht fruiten.
Pompoen uitlepelen en met de knoflook en zoete aardappel bij de ui in de pan doen. Wat paprikapoeder, kunjit en grof gemalen peper erbij. Scheut witte wijn, beetje water & bouillonblokje toevoegen en even controleren of alle groente zacht genoeg is. Anders nog ff koken. 1 pakje slagroom erbij, staafmixer erin. Eventueel verder op smaak brengen naar eigen inzicht.

Saus door de tussendoor gekookte pasta scheppen.

Salie voorzichtig mengen met pompoenpitjes en grof geraspte of gekrulde parmezaan en op tafel erbij zetten.

Ongeveer :P
Dank je, opgeslagen. Ga ik morgen gelijk uittesten.
Bami met saté
Geen brandweer nodig.
S-Meds schreef:
30-07-2019 17:40
Als rik met zijn post de verkeerde suggestie heeft gewekt en als dit niet zijn bedoeling was dan is hij volwassen genoeg omdat zelf te zeggen.

Dit verdraai je in elk geval. Er wordt gesteld dat jij dingen verdraaid en jij daarmee de verkeerde suggestie wekt. Daar hoeft Rik niks over uit te leggen dat is aan jou gericht. Als dat niet jouw bedoeling was dan leg jij dat even lekker zelf uit.
Grobbekuiken_ schreef:
30-07-2019 17:42
Mag hoor.
Maar zullen we het andere topic hiervoor gebruiken (als nodig, zal wel loslopen)?
Niet echt de plek hier denk ik.
Is goed :)
klavertje-vier2019 schreef:
30-07-2019 17:42
Bami met saté
Geen brandweer nodig.
Tsssssssk!!! Kinderachtig hoor :proud:

Zo, het laatste over iets eetbaars voor mij hier ;-D
There is always something happening, and it's usually right now
S-Meds schreef:
30-07-2019 17:39
en michael p en willem h bestaan echt en hebben echt verschrikkelijke dingen gedaan van die poepende buurman van de vriendin van de moeder van de nicht van rik moeten we maar geloven dat het echt gebeurd is en dat zijn gedrag hoort bij zijn afkomst
Net zoals we Calamity Cat maar moeten geloven?
😉
Dat de negatieve ervaringen in dat topic niet kunnen kloppen, omdat zij vroeger lieve rustige Eritrese buren heeft gehad?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
S-Meds schreef:
Als rik met zijn post de verkeerde suggestie heeft gewekt en als dit niet zijn bedoeling was dan is hij volwassen genoeg omdat zelf te zeggen.
Nee, je draait het om. Jij wekt de verkeerde suggestie met die post. Niet alleen van rikm, maar ook bij andere opmerkingen lees ik in de originele post wat anders. Je kan verontwaardigd zijn en sympathie willen voor jouw standpunt, maar doe dat dan niet met verdraaiingen.
simbalabimba schreef:
30-07-2019 17:51
Net zoals we Calamity Cat maar moeten geloven?
😉
Dat de negatieve ervaringen in dat topic niet kunnen kloppen, omdat zij vroeger lieve rustige Eritrese buren heeft gehad?
het is een fundamenteel verschil of je persoonlijke verhalen gebruikt om een hele bevolkingsgroep weg te zetten al onaangepaste stoepschijters of als normale mensen
Andijvie, gekookt ei, komkommer, croutons, geitenkaas, gebakken aardappelen.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

RikM schreef:
30-07-2019 17:02
Maar het gebeurt dus ook andersom. Opmerkingen die helemaal niet racistisch of discriminerend waren bedoeld worden zo verdraaid dat ze dat wel worden. Dan kun je toch helemaal niets meer zeggen?
Je kunt een heleboel zeggen, maar soms is het handiger om de portee van je bericht een beetje te verduidelijken. Ik heb je bericht over de poepende Eritreeërs gelezen en ik heb werkelijk geen idee wat je er nou mee wilde zeggen. Het eerste wat in me opkomt is dat je wilde communiceren dat Eritreeërs de wijken verzieken omdat ze allemaal op straat poepen, maar aangezien je dat zelf nu bestrijdt word ik wel heel nieuwsgierig wat je dan wel bedoelde. En misschien bedoelde je ook wel iets heel anders hoor, dat kan. Ik ben hier zelf ook wel eens uitgemaakt voor racist omdat ik een grapje over pindakaas maakte dat sommigen niet begrepen, dus ik hou alle mogelijkheden nog open. Ook de mogelijkheid dat ik gewoon te dom ben om de diepere betekenis van jouw bericht over poepende Eritreeërs te begrijpen.
safrat schreef:
30-07-2019 17:54
Nee, je draait het om. Jij wekt de verkeerde suggestie met die post. Niet alleen van rikm, maar ook bij andere opmerkingen lees ik in de originele post wat anders. Je kan verontwaardigd zijn en sympathie willen voor jouw standpunt, maar doe dat dan niet met verdraaiingen.
nee hoor. Riks verhaal was duidelijk. Ik schaar jou ook onder de stemmingmakers. Als jij de behoefte hebt om je eigen gedrag te nuanceren dan kan je dat hier doen. Over mij heb je geen controle, wel over jezelf.
Solomio schreef:
Jouw eerste link gaat over een andere 'aller', maar dat zie je hopelijk zelf ook wel.

Voor zover mij bekend is dit woord hetzelfde; aller als zelfstandig woord betekent ieders of van allen. En dat is ook de betekenis ervan in samengestelde zin. De allerbeste is de beste van allen. De allerbelangrijkste is de belangrijkste van allen.

Wij lezen het in samengestelde zin als versterking van het superlatief zonder verder na te denken wat de betekenis van het woord zelf is. Juist omdat het uitsluitend bedoeld is als versterking van het superlatief. Maar de oorsprong en betekenis is hetzelfde en is zowel zelfstandig als samengesteld toepasbaar en betekent dan ook hetzelfde. Door de loskoppeling leg je alleen de klemtoon anders waardoor je meer nadruk legt op de versterking in plaats van het superlatief wat in feite de versterking versterkt.
S-Meds schreef:
het is een fundamenteel verschil of je persoonlijke verhalen gebruikt om een hele bevolkingsgroep weg te zetten al onaangepaste stoepschijters of als normale mensen
Nee hoor, een persoonlijke ervaring zegt in beide gevallen iets over de perso(o)n(en) die erbij betrokken waren.
Niet over een hele bevolkingsgroep.
anoniem_387451 wijzigde dit bericht op 30-07-2019 18:00
5.53% gewijzigd
S-Meds schreef:
En dat maak jij dr weer van, die hele bevolkingsgroep.
Net zoals je generaliseert over de posters/berichten op Actueel.

En een ijsje toe. Of meloen. Of beide.

klavertje-vier2019 schreef:
30-07-2019 17:58
Nee hoor, een persoonlijke ervaring zegt in beide gevallen iets over die persoon. Niet over een hele bevolkingsgroep.
jazeker maar als je doelbewust een slechte ervaring deelt in een topic waar de bevolkingsgroep al onder vuur ligt dan heb je een kwade opzet. CalamityJane had geen kwade opzet, wat men haar nu in de schoenen wil schuiven is lachwekkend
S-Meds schreef:
30-07-2019 17:56
nee hoor. Riks verhaal was duidelijk. Ik schaar jou ook onder de stemmingmakers. Als jij de behoefte hebt om je eigen gedrag te nuanceren dan kan je dat hier doen. Over mij heb je geen controle, wel over jezelf.
Oh, je beschuldigt mij nu van stemmingmakerij. Ik ben van mening dat jouw post met al die opmerkingen als zodanig bedoeld was en dat ik juist nuanceer.
ModeratorViva schreef:
30-07-2019 13:46
Het topic '4 jaar belogen en bedrogen en nu een baby , mede mama's?' is verwijderd ivm privacy.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum
hoezo? TO wist niet eens de naam van de man
safrat schreef:
30-07-2019 18:02
Oh, je beschuldigt mij nu van stemmingmakerij. Ik ben van mening dat jouw post met al die opmerkingen als zodanig bedoeld was en dat ik juist nuanceer.
je valt in herhaling
S-Meds schreef:
30-07-2019 18:01
jazeker maar als je doelbewust een slechte ervaring deelt in een topic waar de bevolkingsgroep al onder vuur ligt dan heb je een kwade opzet. CalamityJane had geen kwade opzet, wat men haar nu in de schoenen wil schuiven is lachwekkend
Ik probeer haar helemaal niets in de schoenen te schuiven, ik heb het hele topic niet gelezen, want ik kom zelden op Actueel.
Waar ik het alleen niet mee eens ben is dat jij stelt dat een negatieve ervaring niet voor een hele bevolkingsgroep mag gelden, maar een positieve ervaring wel. Dat is meten met 2 maten.
In iedere bevolkingsgroep heb je leuke, vriendelijke, aardige, maar ook rottige, gestoorde en nare mensen. Dus een persoonlijke ervaring met één persoon uit die bevolkingsgroep kan nooit geprojecteerd worden op een hele groep. Negatief noch positief.
Grobbekuiken_ schreef:
30-07-2019 17:38
Sorry! Was mijn oven met de loempia's :$

Na de opmerking van Coco over achterlangs kan ik normale beeldvorming over een loempia in je hete oven schuiven wel vergeten.

En ik maar denken dat het etenstijd was ..
Is er eigenlijk al een actueel Bingo?

dan kunnen deze alvast worden ingevuld:
- je verdraait de boel
- ik ben geen racist maar
- sylvana simons
- het is vast een asielzoeker
- het is vast een moslim
- mijn neef zijn moeder haar vriend heeft ook slechte ervaringen met moslims/ asielzoekers
- nederland is vol
- ze krijgen alles en echte nederlanders niets

ik had vandaag vier keer volle kaart
S-Meds schreef:
30-07-2019 18:01
Kwade opzet?
In de schoenen wil schuiven? ?

Waar ben jij mee bezig? Wat lees je eigenlijk?

Hahaha, nu weer iemand die in een post vol taalfouten stelt dat ie geen allochtonen aanneemt in zijn bedrijf omdat ze, hou je vast, het Nederlands niet beheersen :mrgreen:
S-Meds schreef:
30-07-2019 17:37
het was heel duidelijk wat rik wilde bereiken met die post, namelijk de suggestie wekken dat asielzoekers onaangepast zijn en zelfs dierlijk gedrag vertonen. Dehumaniseren is dat. Als hij dat niet zo bedoelde dan kan hij dat bericht verwijderen en zeggen dat zijn voorbeeld niets zegt over asielzoekers

ik zeg ook niet dat witte nederlandse mannen medogenloze verkrachters criminelen en moordenaars zijn omdat er nu eenmaal een Michael P of en een Willem H. bestaan.
Ik wilde op dat moment vertellen over de twee Eritreese ama's waarvoor we, toen ze nog in een woongroep zaten, een paar jaar maatjes-gezin zijn geweest. Heb het niet gedaan omdat na zo'n absurd poep-verhaal niks meer serieus wordt genomen.
Maar ik ben dus gek op die slimme, lieve, stoere meiden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven