Napraattopic deel 114

08-07-2019 13:55 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
SHIFTY schreef:
30-07-2019 18:06
Na de opmerking van Coco over achterlangs kan ik normale beeldvorming over een loempia in je hete oven schuiven wel vergeten.

En ik maar denken dat het etenstijd was ..
:proud:
klavertje-vier2019 schreef:
30-07-2019 18:04
Ik probeer haar helemaal niets in de schoenen te schuiven, ik heb het hele topic niet gelezen, want ik kom zelden op Actueel.
Waar ik het alleen niet mee eens ben is dat jij stelt dat een negatieve ervaring niet voor een hele bevolkingsgroep mag gelden, maar een positieve ervaring wel. Dat is meten met 2 maten.
In iedere bevolkingsgroep heb je leuke, vriendelijke, aardige, maar ook rottige, gestoorde en nare mensen. Dus een persoonlijke ervaring met één persoon uit die bevolkingsgroep kan nooit geprojecteerd worden op een hele groep. Negatief noch positief.
ik heb het niet tegen jou. Ik ben het met je eens en je hebt duidelijk niet gelezen. Waar het om gaat is dat negatieve hear say ervaringen of borrelpraat wordt gebruikt om een bevolkingsgroep zwart te maken. Dat is echt iets heel anders dan iemand die daar als tegenhanger een positieve ervaring in deelt. Het eerste is namelijk kwade opzet. Opkomen voor de onderdrukte groep is geen kwade opzet. Dat vind ik een goede daad.
S-Meds schreef:
30-07-2019 18:07
Is er eigenlijk al een actueel Bingo?

dan kunnen deze alvast worden ingevuld:
- je verdraait de boel
- ik ben geen racist maar
- sylvana simons
- het is vast een asielzoeker
- het is vast een moslim
- mijn neef zijn moeder haar vriend heeft ook slechte ervaringen met moslims/ asielzoekers
- nederland is vol
- ze krijgen alles en echte nederlanders niets

ik had vandaag vier keer volle kaart

Da's niet zo moeilijk hè, als je steeds leest wat je wil lezen.
yette schreef:
30-07-2019 18:08
Ik wilde op dat moment vertellen over de twee Eritreese ama's waarvoor we, toen ze nog in een woongroep zaten, een paar jaar maatjes-gezin zijn geweest. Heb het niet gedaan omdat na zo'n absurd poep-verhaal niks meer serieus wordt genomen.
Maar ik ben dus gek op die slimme, lieve, stoere meiden!
fijn dat je dat deelt en dat je maatjesgezin bent
RikM schreef:
30-07-2019 18:10
Nou, wat moeten we dan wel lezen?
Lady*Voldemort schreef:
30-07-2019 18:08
Hahaha, nu weer iemand die in een post vol taalfouten stelt dat ie geen allochtonen aanneemt in zijn bedrijf omdat ze, hou je vast, het Nederlands niet beheersen :mrgreen:
ja toppunt van absurdisme
RikM schreef:
30-07-2019 18:10
dus jij staat nog steeds achter je idiote bericht?
simbalabimba schreef:
30-07-2019 18:07
Kwade opzet?
In de schoenen wil schuiven? ?

Waar ben jij mee bezig? Wat lees je eigenlijk?
je valt weer in herhaling, je kan het jezelf makkelijker maken door me te blokkeren.
S-Meds schreef:
30-07-2019 18:09
ik heb het niet tegen jou. Ik ben het met je eens en je hebt duidelijk niet gelezen.
Als ik hier lees hoe goed het jou doet dat je het wel gelezen hebt, ben ik heel blij met mijn keuze.
klavertje-vier2019 schreef:
30-07-2019 18:13
Als ik hier lees hoe goed het jou doet dat je het wel gelezen hebt, ben ik heel blij met mijn keuze.
graag gedaan
Dit lijkt mij een open vraag:
Lady*Voldemort schreef:
30-07-2019 18:11
Nou, wat moeten we dan wel lezen?

Dit lijkt mij helemaal geen vraag:
S-Meds schreef:
30-07-2019 18:12
SHIFTY schreef:
30-07-2019 18:15
Dit lijkt mij een open vraag:

Dit lijkt mij helemaal geen vraag:
retorische vraag
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
je valt weer in herhaling, je kan het jezelf makkelijker maken door me te blokkeren.
Ik heb t niet moeilijk. :-)
Ik heb gereageerd op dat specifieke bericht van je. 1 keer.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Het leek mij eerder een aanvallende stelling

Maar het verbaasd me dat je zo inhakt op iemand die in het ergste geval iets ongelukkig geformuleerd heeft maar sowieso aangeeft zich te distantiëren van racisme. Alsof er op basis van zijn uitlating gehint kan worden naar een racistische uitleg wat dan toch wel het ergste is wat iemand kan doen. En dat het toch wel van het aller hoogste belang is dat dit ten stelligste wordt gerectificeerd.

Zoek dan het gevecht op met degene die achter z'n racisme staat, dat lijkt me dan een stuk zinvoller.
SHIFTY schreef:
30-07-2019 18:22
Het leek mij eerder een aanvallende stelling

Maar het verbaasd me dat je zo inhakt op iemand die in het ergste geval iets ongelukkig geformuleerd heeft maar sowieso aangeeft zich te distantiëren van racisme. Alsof er op basis van zijn uitlating gehint kan worden naar een racistische uitleg wat dan toch wel het ergste is wat iemand kan doen. En dat het toch wel van het aller hoogste belang is dat dit ten stelligste wordt gerectificeerd.

Zoek dan het gevecht op met degene die achter z'n racisme staat, dat lijkt me dan een stuk zinvoller.
heb je het topic gelezen?
vraag je je dan niet af waarom iemand zegt dat hij tegen racisme is en tegelijkertijd zegt dat asielzoekers overlast geven omdat hij er eentje kent die op straat poept?

Is toch een beetje van het slag: ik ben tegen geweld maar ik geef je nu een kaakslag
S-Meds schreef:
30-07-2019 18:23

Nee ik kan geheel niet oordelen op wat er gezegd is. Ik heb alleen napraat als info.
S-Meds schreef:

Dat ik een buurt waar veel asielzoekers uit een Afrikaans land zijn geplaatst in korte tijd onleefbaar heb zien worden, en dat ik op basis van die ervaring me best kan voorstellen dat mensen in eerste instantie een beetje huiverig zijn als dergelijke asielzoekers naast hun komen wonen? Ja hoor. Ik heb gewoon een ervaring gedeeld die ik met deze asielzoekers heb. Zeg ik daarmee dat alle asielzoekers op straat schijten? Volgens mij niet.
SHIFTY schreef:
30-07-2019 18:25
Nee ik kan geheel niet oordelen op wat er gezegd is. Ik heb alleen napraat als info.
doe es gek, lees eens
S-Meds schreef:
30-07-2019 18:23
Nou Meds, eerlijk is eerlijk. Ik ken Rik niet als een die hard racist, ik heb ook nog nooit iets van hem gelezen dat in die richting gaat, en het gaat me nu een beetje te ver om hem dan maar voorgoed als walgelijkert neer te zetten. Wat niet wegneemt dat ik die ene post dus een beetje bijzonder vind, maar ik geloof niet dat je erg ver gaat komen met hakken en zagen in dit geval.
S-Meds schreef:
vraag je je dan niet af waarom iemand zegt dat hij tegen racisme is en tegelijkertijd zegt dat asielzoekers overlast geven omdat hij er eentje kent die op straat poept?

Is toch een beetje van het slag: ik ben tegen geweld maar ik geef je nu een kaakslag

Ik zie dat los van elkaar. Ik ben enorm tegenstander van racisme en ik heet alle asielzoekers van harte welkom. Maar ik weet ook dat asielzoekers overlast geven. Een voorbeeld van die overlast geven kan gewoon een voorbeeld zijn van die overlast toch?
RikM schreef:
Dat ik een buurt waar veel asielzoekers uit een Afrikaans land zijn geplaatst in korte tijd onleefbaar heb zien worden, en dat ik op basis van die ervaring me best kan voorstellen dat mensen in eerste instantie een beetje huiverig zijn als dergelijke asielzoekers naast hun komen wonen? Ja hoor. Ik heb gewoon een ervaring gedeeld die ik met deze asielzoekers heb. Zeg ik daarmee dat alle asielzoekers op straat schijten? Volgens mij niet.
wat bedoel je met onleefbaar? wie bepaalt dat en vind jij dat afrikanen meer overlast veroorzaken dan Nederlanders? waarom vind je dat?
waarom deelde je een observatie van een poepende Afrikaanse man, wat wilde je daarmee onderstrepen en waarom?

Waarom maak je onderscheid tussen Afrikaanse asielzoekers en andere?
SHIFTY schreef:
30-07-2019 18:29
Ik zie dat los van elkaar. Ik ben enorm tegenstander van racisme en ik heet alle asielzoekers van harte welkom. Maar ik weet ook dat asielzoekers overlast geven. Een voorbeeld van die overlast geven kan gewoon een voorbeeld zijn van die overlast toch?
nee mensen veroorzaken overlast, hun asielstatus zegt niets over de mate van overlast die ze veroorzaken
overlast wordt ook bepaald door de dichtheid van wijken en de gehorigheid van huizen
allemaal veel meer impact dan de afkomst van de bewoners
RikM schreef:
Maar die mensen kennen toch allemaal jouw ervaring niet? Het was trouwens jouw ervaring niet eens, het was die van je oma. Misschien overdreef je oma wel een beetje, dat kan. Of die asielzoekers werden helemaal niet begeleid, dat kan ook nog. Daar zie ik nu een voorbeeld van in mijn nabije omgeving. Aardige vent, spreekt prima Nederlands, maar niemand die hem vertelt hoe het nu allemaal werkt. Intussen is ie er wel achter dat ie niet op straat mag poepen, dat gelukkig wel, maar van andere dingen snapt ie helemaal niks en dan vinden mensen het raar dat ie af en toe de plank misslaat.
Lady*Voldemort schreef:
30-07-2019 18:27
Nou Meds, eerlijk is eerlijk. Ik ken Rik niet als een die hard racist, ik heb ook nog nooit iets van hem gelezen dat in die richting gaat, en het gaat me nu een beetje te ver om hem dan maar voorgoed als walgelijkert neer te zetten. Wat niet wegneemt dat ik die ene post dus een beetje bijzonder vind, maar ik geloof niet dat je erg ver gaat komen met hakken en zagen in dit geval.
Rik slaat aan omdat zijn tekst één van de vele was die ik voorbij zag komen op actueel. Ik heb verder geen enkel doel om ergens te komen met rik of met wie dan ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven