Wat eten we vandaag ?

12-09-2018 17:51 3122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een zoveelste deel van een topic over koken, eten en alles wat daarmee samenhangt - of niet…

Afbeelding

Het vorige deel vind je hier : eten/wat-eten-we-vandaag/list_messages/377891
irmaladouce wijzigde dit bericht op 03-09-2019 10:21
Reden: Het oude plaatje is niet meer beschikbaar
19.33% gewijzigd
Ik had boontjes, tomaten en courgette uit de tuin. Lief had wel zin om courgette-fritters te maken (ik maak nooit fritters) en mij leek tomatenrisotto wel wat (hij maakt nooit risotto) Dus gezellig samen gekookt. Nog sperzieboontjes erbij gekookt en even gesmoord in boter met een rood uitje. Heel lekker. Zeker die tomatenrisotto was heerlijk (lekker fris, had er nog een beetje citroensap en citroentijm doorheen gedaan) en zag er prachtig uit.
Ehhhh tijd over GB? Wasda? Nee ik stel me in op elke dag lekker eten, vers gekookt, niet alle dagen vlees of vis, gevarieerd en niet ál te veel werk graag. Dan ben ik tevreden :). Als de kinderen groot zijn en meer zelf kunnen heb ik vast meer tijd voor projectjes.
Paneer heb ik ook nog nooit zelfgemaakt, wel eens bij de toko gekocht en vond het prima te eten als afwisseling.
Binnenkort weer eens halen.
Komend weekend gaan we weer naar zee dus dan komt het er niet van.
Ik lig al op bed, vanmiddag uitstrijkje gehad en het doet wat pijn dus ik lig lekker onderuit.
Ik lees nog wel mee. Maar we eten niet heel geinspireerd.

Gisteren een soort begin versie van een curry gemaakt die de baby ook mag eten. We zijn druk bezig om die aan het eten te krijgen, leuk om te zien dat ze er steeds meer plezier in krijgt!
Ik bak een omelet en eet dat op een boterham op mijn werk.
Man eet nasi.
Vandaag dit recept uitgeprobeerd. Iets meer citroen erdoor en ipv rivierkreeftjes wokgarnalen. Was erg lekker!
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... _campaign=
@renske1975: die pasta heb ik ook weleens gemaakt, ik vond het toen ook lekker.

Ik bleef vanavond bij m'n ouders eten, die in dit warme weer op vier kleinkinderen pastten :). We kregen soep vooraf, daarna hamlapje met patatas bravas en sperziebonen.
Wij eten spaghetti met een bakje saus uit de diepvries.
Teigera schreef:
30-07-2019 20:39
@renske1975: die pasta heb ik ook weleens gemaakt, ik vond het toen ook lekker.

Ik bleef vanavond bij m'n ouders eten, die in dit warme weer op vier kleinkinderen pastten :). We kregen soep vooraf, daarna hamlapje met patatas bravas en sperziebonen.
Dan heb ik hem vast van jou :-D
Ik had wat over en dat heb ik in de diepvries gedaan. Ik heb eigenlijk nog nooit pasta ingevroren, kan dat wel?
Pasta alla Norma vandaag. Net vast de aubergines in t zout gezet. Voor t eerst in lange tijd dat ik weer eens kook...
Vandaag gnochi met tomaten saus, diepvries spinazie en zongedroogde tomaten.Lekker.

Ik wil al een week spaghetti met zeekraal eten.Maar bij de Lidl hebben ze die steeds niet.
Vandaag snel, makkelijk en lekker:
https://www.boodschappen.nl/recept/sesa ... peklapjes/
niet met peultjes maar met roerbakgroente met extra taugé in oestersaus.
rastan schreef:
31-07-2019 15:26
Pasta alla Norma vandaag. Net vast de aubergines in t zout gezet. Voor t eerst in lange tijd dat ik weer eens kook...
Dit wil ik ook een keer proberen. Iemand een goed recept? Anders google ik het.
Ossenhaas met gebakken ui en champignons, appel/bleekselderij salade waar ik blokjes jong belegen kaas aan heb toegevoegd en Vlaamse frites met mayonaise. En appelmoes voor de kinderen.
renske1975 schreef:
31-07-2019 14:54
Dan heb ik hem vast van jou :-D
Ik had wat over en dat heb ik in de diepvries gedaan. Ik heb eigenlijk nog nooit pasta ingevroren, kan dat wel?
Oooh dat weet ik niet hoor, ik denk dat ik m namelijk ook van hier had, van Kaaaaaaatje? Maar dat weet ik niet zeker. Pasta invriezen heeft niet mijn voorkeur, het kan best wel maar het doet iets met de pasta.

Ik nam vanmiddag vrij, ging met m'n moeder op stap (cadeautje voor haar verjaardag enige tijd geleden). We lunchten lekker en hadden daarna een rondleiding door het wallengebied in de hoofdstad door een ex-dakloze en ex-verslaafde vrijwilliger. Superinteressant en we hadden ondanks dat het góot van de regen een fijne middag. M'n moeder kwam daarna bij ons eten en lief kookte marmitako, wat ik heerlijk vind. Nu nog een dagje werken en dan heb ik vakantie. Misschien moet ik alvast een flesje wijn koud leggen voor morgenavond ;)
renske1975 schreef:
31-07-2019 17:12
Dit wil ik ook een keer proberen. Iemand een goed recept? Anders google ik het.
Ik gebruik deze van Jamie als basis:
https://www.jamieoliver.com/recipes/pas ... lla-norma/
Wij eten melanzana parmigiana vanavond met een broodje erbij om te dippen.
Morgen gaan we weer naar zee meteen na het eten dus gooi wat uit de diepvries in de magnetron. Geloof dat er nog " paella" in ligt.
Zaterdag dan bbq op de camping als het weer het toelaat.
rastan schreef:
01-08-2019 06:37
Ik gebruik deze van Jamie als basis:
https://www.jamieoliver.com/recipes/pas ... lla-norma/
Dankje, ik heb hem opgeslagen. Klinkt heerlijk.
Vandaag een groene curry met kip, boontjes, champignons en paprika.
Vandaag maak ik risotto met spekjes, prei en erwtjes. Ruikt erg lekker, krijg er trek van.

Gisteren heb ik een 'snelle' en aangepaste pad thai gemaakt. Vriend vond het erg lekker, ik niet zo. Maar ben ook niet echt van de thaise keuken, of heb altijd de verkeerde gerechten op.
Zalm uit de oven met in de oven meegebakken groene asperges en die daarna ingesmeerd met roomkaas met bieslook. Voor de kinderen nog gekookte worteltjes met roomboter. En verse aardappelpuree, ook met roomboter, melk, nootmuskaat en kaas. Ik heb een “vette hap” dag maar dan anders. :P
Vanavond werd het spaghetti met broccoli, zongedroogde tomaatjes, walnoten en geitenkaas. Was lekker. Toe een warme moulleux au chocolat, door lief en de frutjes gebakken om te vieren dat ik nu dan eindelijk ook vakantie heb.
Fijne vakantie Teig!

Mijn melanzane parmigiana was ook goed gelukt. Had nogal veel saus en groente( courgette, aubergine, prei ) over en heb daar een soepje van gemaakt. Rest in de diepvries gegooid. Kan mooi als basis voor pastasaus van de week een keertje.
Lekker Dolf!

Ik deed een GBtje, gister samen met GB uit eten in een leuk restaurant op een heel leuke plek, vooraf hadden we allebei vissoep (een bisque met mosselen erin) die echt spectaculair lekker was. Als hoofd had ik een gegrilde halve aubergine met parelgort en misosaus. Saus had van mij iets heftiger gemogen, maar verder was het erg lekker. En erg gezellig.

Vandaag deden we een uitje met liefs ouders, we gingen naar het Biesboschmuseum, wat echt verrassend leuk en boeiend was. Daarna wilden we eten bij een heel fijn restaurant aan de rand van Dordrecht, maar dat zat vol. Dus maar weer bij Villa Augustus neergestreken. Fantastische plek, met vooral een spectaculaire moestuin erbij. Jammer dat het niveau van de keuken toch echt niet matcht met de ambiance. Ik had een pizza met vijg en blauwe kaas, waar dan ook niks anders op zat dan vijg en blauwe kaas (nou ja, wat bechamelsaus volgens mij) en die was daarmee behoorlijk saai. Schoonma had een pizza met venkel, salami en aubergine, waarop ik de rauwe venkel al niet zo’n gelukkige keus vond, maar de aubergine was ook bijna volledig rauw (een plak aubergine vsn bijna een centimeter dik gaart natuurlijk bij lange na niet in de tijd dat die pizza in de oven ligt) en lief had een eendenbout die gekonfijt heette te zijn, maar die ook niet echt gaar was. Wat een prestatie is als je iets zou konfijten. Categorie beetje jammer. Maar die tuin :heart: :heart: :heart:
Dat klinkt als dubbeljammer Moos, zo'n ambiance en dan zo koken... je zou er bijna solliciteren en de boel op orde gaan brengen!

Vanavond maak ik rendang met sperziebonen. Dinsdag gaan we weg dus ik heb nu nog een paar dagen om lekker in huis te rommelen (en uit te slapen, vanochtend tot half negen geslapen, oooooh heerlijk).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven