Waarom ghost men
donderdag 1 augustus 2019 om 17:22
Ghosten, ofwel opeens uit het niets niks meer laten horen. Het overkomt me de afgelopen jaren steeds vaker. Van 'lichte vergrijpen' als niet meer reageren op dating apps, tot niet meer appen na een date. Ook ben ik door meerdere 'vrienden' geghost. Een kreeg een vriendin en blokkeerde mij uit het niks. Twee anderen reageerden opeens niet meer. Er is niks voorgevallen, geen ruzie of drama. Opeens waren ze verdwenen.
Ik vraag me af of ik iets fout doe. Ik ben iemand die, als haar verteld wordt dat een vriendschap niet meer loopt, nuchter en beleefd reageert. Idem met dates. Ik maak geen scene. Het kan altijd niet klikken maar ghosten vind ik echt extreem laag.
Ik vraag me af of ik iets fout doe. Ik ben iemand die, als haar verteld wordt dat een vriendschap niet meer loopt, nuchter en beleefd reageert. Idem met dates. Ik maak geen scene. Het kan altijd niet klikken maar ghosten vind ik echt extreem laag.
Sugar and spice, and everything nice.
donderdag 1 augustus 2019 om 17:26
donderdag 1 augustus 2019 om 17:28
donderdag 1 augustus 2019 om 17:36
Dat kon ook al zonder Internet maar het heeft nu een fancy naam.claireredfield schreef: ↑01-08-2019 17:28Ik voel me zoo oud...
Wat ben ik toch blij dat ik zonder dat internet ben opgegroeid.
donderdag 1 augustus 2019 om 17:48
Lekker vriendelijke reacties weer. TO wordt vaak geghost dus dan zal het wel aan haar liggen.
Ik vind ghosten een van de naarste verschijnselen in de hedendaagse maatschappij. Zo onbeschoft om iemand in het duister te laten tasten en niet even te laten weten dat je het contact wilt verbreken en waarom. Zo wil je zelf toch ook niet behandeld worden?
Ik vind ghosten een van de naarste verschijnselen in de hedendaagse maatschappij. Zo onbeschoft om iemand in het duister te laten tasten en niet even te laten weten dat je het contact wilt verbreken en waarom. Zo wil je zelf toch ook niet behandeld worden?
donderdag 1 augustus 2019 om 17:49
Ik weet wel waarom ik het een keer heb gedaan. Omdat het me duidelijk werd dat de mensen om wie het ging me alleen maar gebruikten. Ik had wel een berichtje kunnen sturen met die mededeling maar dat vond ik de moeite niet waard.
Toen ik een berichtje van hun kreeg twee maanden later wat er is gebeurd en waarom ze niks meer horen, heb ik dat weer even overwogen maar het is gewoon makkelijker om niks te zeggen en het zo te laten.
Nou, dat is dus een van de redenen waarom mensen ghosten.
Toen ik een berichtje van hun kreeg twee maanden later wat er is gebeurd en waarom ze niks meer horen, heb ik dat weer even overwogen maar het is gewoon makkelijker om niks te zeggen en het zo te laten.
Nou, dat is dus een van de redenen waarom mensen ghosten.
donderdag 1 augustus 2019 om 17:50
Anoniem reageren, of überhaupt online deelnemen aan een pittige discussie, is dan ook heel iets anders dan iemand in haar gezicht zeggen dat je geen zin meer hebt in haar gezelschap.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
donderdag 1 augustus 2019 om 17:53
To, misschien herken je het gegeven dat het mensen zijn die alleen maar nemen en beginnen te ghosten zodra er iets teruggevraagd wordt. Al is het maar dat de aandacht verlegt wordt en zij nu eens een luisterend oor moeten bieden of dat het niet meer zo geweldig met je gaat en zij geen zin hebben in gezeik, zoals zij dat dan noemen.
Het belangrijkste is dat je het jezelf niet kwalijk neemt, monter blijft en vertrouwen in de mensheid blijf houden, want echt, er lopen nog leuke mensen rond die dat soort fratsen niet in zich dragen.
Op naar de volgende.
Het belangrijkste is dat je het jezelf niet kwalijk neemt, monter blijft en vertrouwen in de mensheid blijf houden, want echt, er lopen nog leuke mensen rond die dat soort fratsen niet in zich dragen.
Op naar de volgende.
donderdag 1 augustus 2019 om 17:55
Eens hoor, het is onbeschoft.RikM schreef: ↑01-08-2019 17:48Lekker vriendelijke reacties weer. TO wordt vaak geghost dus dan zal het wel aan haar liggen.![]()
Toch kan ik me wel situaties voorstellen waarin mensen die optie kiezen.
Als ze inschatten dat de ander een groot drama maakt (snikkend en schreeuwend graspollen uittrekken, ik noem maar wat), als de ander agressief wordt, of als iemand geen nee kan horen en in discussie gaat.
En als het over dates gaat zal het vaak gemakzucht zijn en een gebrek aan empathie.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
donderdag 1 augustus 2019 om 18:01
Ik denk dat het vaak om machtsverhoudingen gaat.tyche schreef: ↑01-08-2019 17:55Eens hoor, het is onbeschoft.
Toch kan ik me wel situaties voorstellen waarin mensen die optie kiezen.
Als ze inschatten dat de ander een groot drama maakt (snikkend en schreeuwend graspollen uittrekken, ik noem maar wat), als de ander agressief wordt, of als iemand geen nee kan horen en in discussie gaat.
En als het over dates gaat zal het vaak gemakzucht zijn en een gebrek aan empathie.
Als de TO altijd al iemand is geweest die haar best doet om vriendschappen in stand te houden, dan zijn er mensen die daar macht voor zichzelf in zien en daardoor de TO niet interessant genoeg vinden om verder nog aandacht aan te besteden en worden arrogant.
donderdag 1 augustus 2019 om 18:05
Wij kunnen niet zien waarom je geghost wordt. Het kan zijn dat je steeds net de verkeerde treft, het kan zijn dat veel mensen het gewoon lekker makkelijk vinden, maar het kan ook zijn dat jij iets uitstraalt wat dat gedrag oproept. Misschien ben je een hartstikke leuke meid, maar ik las ook dat je depressief was of bent en al heel lang in therapie bent. Dat is vast niet voor niks en misschien rennen ze na een date hard weg omdat je op een bepaalde manier overkomt. Maar nogmaals, dat kunnen wij achter ons scherm niet zien. Ga eens bij jezelf te rade waar het vandaan komt.
donderdag 1 augustus 2019 om 18:06
Toch wel in foetushouding en goed spreidend?
donderdag 1 augustus 2019 om 18:13
Ik heb me er één keer schuldig aan gemaakt. Ik merkte dat iemand die ik had leren kennen direct helemaal hoteldebotel was. Verliefde teksten, had zin om me weer te zien, etc. We hadden niet eens gedate, hij was mijn veearts en wilde mijn nummer nadat hij een paar dagen achter elkaar mijn paard moest behandelen.
Ben toen steeds meer kortaf gaan reageren omdat ik toen nog niet wist wat ik ermee aan moest, en eerlijk, ik was ook gewoon nog niet zo volwassen dat ik kon zeggen “Dit schrikt me af, ik voel de klik niet op deze manier”. Mijn antwoorden werden uiteindelijk niet veel meer dan “Haha” of een smiley en uiteindelijk reageerde ik niet meer.
Ben er absoluut niet trots op want ik vind ghosten laag. Gewoon zeggen waar het op staat is zoveel volwassener en voor de ander zoveel duidelijker. Het is me zelf nooit overkomen gelukkig maar kan me voorstellen dat het hartstikke rot is.
Ben toen steeds meer kortaf gaan reageren omdat ik toen nog niet wist wat ik ermee aan moest, en eerlijk, ik was ook gewoon nog niet zo volwassen dat ik kon zeggen “Dit schrikt me af, ik voel de klik niet op deze manier”. Mijn antwoorden werden uiteindelijk niet veel meer dan “Haha” of een smiley en uiteindelijk reageerde ik niet meer.
Ben er absoluut niet trots op want ik vind ghosten laag. Gewoon zeggen waar het op staat is zoveel volwassener en voor de ander zoveel duidelijker. Het is me zelf nooit overkomen gelukkig maar kan me voorstellen dat het hartstikke rot is.