Eigen kampeermiddel aanschaffen

02-08-2019 07:45 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,
Na ruim 5 jaar vakantie te hebben gevierd in een luxe huurtent, willen we toch graag een eigen tent kopen.
Zit nu te denken aan een opblaasbare tent , schijnt nu toch wel echt in opmars te zijn.
Naast een tent waar moet je nog meer over nadenken en aanschaffen?
Wat zijn jullie ervaringen met een evt opblaasbare tent? Alle tips zijn welkom.
Mevrouw75 schreef:
02-08-2019 09:21
Ja hoor.
Zelfs maar voor 2 dagen (familie van ons deed hetzelfde, hele zooi mee voor die 2 nachtjes)
Voor iedereen een groene tuin
Mevrouw75 schreef:
02-08-2019 09:14
Je valt echt van je stoel, euh, grasmatje, als je op een grote doorsnee camping gaat staan.

Liever niet, het lijkt me namelijk echt De. Hel. Dan liever in een klein huisje / blokhut / pippowagen die ergens zelfstandig staat, of op een klein, rustig terrein staat.
Whomi schreef:
02-08-2019 09:03
Dat is donker en behelpen zonder verlichting en een stroomsnoer.

Wij hebben jaren met een tent gekampeerd, maar zijn over gegaan op een caravan. Vind dat net wat meer luxe en onderweg vind ik het makkelijker. Pootjes uitdraaien en je staat. Alles ligt al op zijn plek en je kan slapen. Met een tent moet je nog je hele bed opblazen en alles weer in de tent zetten enz. Wat dat betreft vind ik de caravan fijner. Nadeel is dan weer dat je niet echt door kan rijden en hogere kosten.
Mocht ik nu met een tent gaan, zou ik voor het slapen zeker voor deze dingen gaan.

Afbeelding

Volgens mij ligt dit echt veel fijner dan een matje of luchtbed :)
Extra harigen voor allerlei grondsoorten is idd een goede! Wij hebben altijd vanalles bij en dit jaar voor het eerst weer andere haringen nodig gehad. We slepen ze dus niet voor niks mee. Meestal lukt het wel met spijkers, maar die trok je er zo uit op de camping.

Deze hebben wij + 2p slaapmat van 10cm. Ik slaap er beter op dan thuis.
LoveDobby schreef:
02-08-2019 07:54
Nog nooit een aanhanger nodig gehad.
Het is sowieso handig.

En tegenwoordig hebben meer mensen een kleinere auto en daar past het vaak echt niet meer in. Dus vind niet een hele rare tip.
Van die mensen die geen stroom willen betalen maar wel hun mobiel in het toiletgebouw aan de lader leggen 🙈

Wij hebben voor het eerst een oventje mee gehad. Voorkeur heeft verse broodjes maar soms is het wel een half uur rijden naar het eerste dorp en dan is een oventje toch wel heel fijn.
dolfje schreef:
02-08-2019 09:20
Oh die wilde schoonvader aan ons ook al slijten. Nou ik ga gewoon verse broodjes halen.
Ik vind een oventje ideaal! Niet voor afbakbroodjes, maar wel voor Het opwarmen van quiche, pizza, flammkuechen en andere spullen die je in de oven kunt doen.

Dus ik ben er wel blij mee.
anoniem_368834 wijzigde dit bericht op 22-08-2019 10:00
32.74% gewijzigd
Ikbenikenjijbentjij schreef:
02-08-2019 09:27
Van die mensen die geen stroom willen betalen maar wel hun mobiel in het toiletgebouw aan de lader leggen 🙈

Daar hebben wij (minimalistische kampeerders) dus gewoon een solar-charger voor! :proud:
Ga in een kampeerzaak kijken wat er allemaal te koop is. Koop het minimale en ontdek al kampeerend wat bij jou past en wat niet. Wat je echt nodig hebt en wat niet. Koop eerst dingen op Marktplaats of in ieder geval tweedehands, kijk of het bevalt en wat je anders wilt.

Als je wekenlang op een plek blijft heb je misschien andere dingen nodig dan als je gaat rondtrekken.

Als je gaat rondtrekken moet je elke keer alle spullen in- een uitpakken dus dan is weinig mee een voordeel.

Wij trekken met een vouwwagen. Eentje die snel is op te zetten, hebben niet heel veel mee, maar ook niet minimaal. Alles wat mee gaat gebruiken we ook echt, en als we ontdekken dat we iets niet meer gebruiken dan gaat het uit de vouwwagen. Behalve dan de kachel, als we die drie jaar niet gebruiken ligt dat niet aan ons :yes: maar aan het mooie weer. Zo ook de verbandtrommel, de regenjassen etc.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 02-08-2019 09:34
0.67% gewijzigd
Van die mensen die geen stroom willen betalen maar wel hun mobiel in het toiletgebouw aan de lader leggen
Haha, wij hebben wel eens onze luchtbedden opgepompt in het toiletgebouw met onze elektrische pomp ;-D mag ook niet zeker?

Wij hebben voor het eerst een oventje mee gehad. Voorkeur heeft verse broodjes maar soms is het wel een half uur rijden naar het eerste dorp en dan is een oventje toch wel heel fijn.
Waarom is dat zo’n aapje waard? Ik wil er best voor betalen hoor, maar gebruik dus alleen stroom om 2x die foon op te laden.

Ik ben eens een keer keihard uitgelachen door een buurvrouw ‘oh, zijn jullie van die kampeerders die niks meenemen en dan dan vanalles van de buren lenen?’ Insert neerbuigend lachje.
Om vervolgens diezelfde avond zonder gene de kurkentrekker van mijn zakmes nodig te hebben.
Ik vind het prima hoor, maar lach me dan niet in mijn gezicht uit.
Blikje2018 schreef:
02-08-2019 08:30
Fijn dat het jullie goed bevallen is.
Wat mij ook fijn lijkt van een eigen kampeermiddel,dat je in korte vakantie's of weekeinden ook eens weg kunt gaan, ipv alleen in de zomervakantie.
Dat ga je denk ik in de praktijk niet tot nauwelijks doen. Je moet met een eigen tent zoveel spullen meenemen, dat je dagen aan het pakken bent. En voor korte tripjes zal je sneller in Nederland blijven met dito onvoorspelbaar weer. Waardoor de vraag is of je er wel lekker warm bijzit.
Luchtbedden zou ik overigens niet doen. Dit is heel koud.
Ik heb ervaring met een opblaasbare tent! Geweldig vond ik het, het maakte ons mogelijk de tent en al onze spullen in 30 minuten op en af te breken en in de auto te laden. Ik heb een 4-persoons van de decathlon.

Electrisch scheren of je haar föhnen mag wel, maar je mobiel opladen niet? Wat kost dat nou eenmaal?

Waarom zo oordelen? Doe je dat ook hardop op de camping? Ik ben wel eens uitgekafferd omdat ik water kookte bij het sanitair. Hele vakantie stroom betaald voor koelkast etc. Laatste ochtend had man het snoer al opgeruimd voordat ik theewater had gekookt.

De camping waar ik nu sta heeft kluisjes, met stopcontact, gratis te gebruiken voor het opladen van mobieltjes. Geweldig!
Wij hadden een oppomptent, van bardani https://www.outdoorxl.nl/bardani-airwolf-4000.html

Hele fijne tent, kon ik ook in mijn eentje opzetten en afbreken. Daarvoor hadden we een loeizware katoenen tent, die ook nogal veel ruimte innam, ik merkte geen verschil in warmte/klamheid qua materiaal, de Bardani had ook veel mogelijkheden om te luchten. Ik zou vooral investeren in matjes, waar goed slapen is goud waard. Verder kochten wij veel via marktplaats. Daarnaast nog een dakkoffer voor alle lichte spullen, ging prima!
Whomi schreef:
02-08-2019 09:03
Dat is donker en behelpen zonder verlichting en een stroomsnoer.
Je hebt gelijk, is ook mee, vergeten te vermelden.
Such a beautiful place to be with Friends.
Wat zijn kampeerders eigenlijk vervelend naar elkaar toe. Ik lees het in bijna elk kampeertopic. Altijd elkaar bashen. Hier en op de camping. :-D

Ben blij dat ik niet meer kampeer. ;-) ;-)
diyer schreef:
02-08-2019 09:35
Dat ga je denk ik in de praktijk niet tot nauwelijks doen. Je moet met een eigen tent zoveel spullen meenemen, dat je dagen aan het pakken bent. En voor korte tripjes zal je sneller in Nederland blijven met dito onvoorspelbaar weer. Waardoor de vraag is of je er wel lekker warm bijzit.
Luchtbedden zou ik overigens niet doen. Dit is heel koud.
Welnee, als je alles in plastic bakken opbergt en netjes bij elkaar bewaart is het een kwestie van alles oppakken en inladen. Waar je nog het meeste tijd mee kwijt bent is het uitzoeken van de kleding die je mee wil nemen.
Andersom schreef:
02-08-2019 09:28
Ga in een kampeerzaak kijken wat er allemaal te koop is. Koop het minimale en ontdek al kampeerend wat bij jou past en wat niet. Wat je echt nodig hebt en wat niet. Koop eerst dingen op Marktplaats of in ieder geval tweedehands, kijk of het bevalt en wat je anders wilt.

Als je wekenlang op een plek blijft heb je misschien andere dingen nodig dan als je gaat rondtrekken.

Als je gaat rondtrekken moet je elke keer alle spullen in- een uitpakken dus dan is weinig mee een voordeel.

Wij trekken met een vouwwagen. *Knip
Dit.
Goedkoop beginnen, de eerste jaren koop je elke vakantie wel weer een stuk uitrusting erbij totdat je alles naar je zin hebt.
Tip: de uitverkoop begint halverwege de zomervakantie.

Ik ben inmiddels van #team vouwwagen koelkast koffiezetapparaat ;-)
Nog een aanvulling:

- Veger en blik
- Zaklamp.

Die laatste kun je, als je er een met een haakje of lus koopt, ook ophangen in de tent. Dan heb je geen stroom nodig.
Lenteui schreef:
02-08-2019 09:48
Dit.
Goedkoop beginnen, de eerste jaren koop je elke vakantie wel weer een stuk uitrusting erbij totdat je alles naar je zin hebt.
Tip: de uitverkoop begint halverwege de zomervakantie.

Als je dat punt al bereikt!

Ervaring hier is, dat er dan wel weer wat aan vervanging toe is, of onze wensen veranderd zijn. Of ons budget wat ruimer zodat die dure stoelen ineens wel binnen de mogelijkheden kwamen. Etc.

En kampeeruitrusting is een levend iets. Er komt steeds iets bij en gaat iets af.
Lenteui schreef:
02-08-2019 09:48
:rofl:
LoveDobby schreef:
02-08-2019 09:43
Je hebt gelijk, is ook mee, vergeten te vermelden.

De camping waar wij nu voor het vierde jaar staan trekt vooral kampeerders die niet vervelend m naar elkaar zijn. Ik denk dat we er daarom steeds terug komen.

Hier worden anderen geholpen. Met een ziek kind, met een mankement aan de caravan etc.
Hiervoor had ik ook een vouwwagen, maar dat kostte me meer tijd en werk dan de tent die ik nu heb.
hier ook tussen luze en basic in. geen kruiptentje meer maar wel koken op 1 (benzine)brandertje, wat altijd heel veel bekijks trekt.
Dit jaar voor het eerst een elektrische koelbox omdat het toch wel makkelijk is voor de kaas en smeerleverworst (van dochter) en nog wat van die dingen.
Zelfopblazende matjes en goede slaapzakken maar wel "echte" stoelen. Mijn rug trekt het anders niet.

Kijk ook eens bij Obelink voor tenten (zit wel helemaal in Winterswijk) maar mijn eerst tent is 10 jaar zonder problemen meegegaan (en toen geplakt met sporttape omdat er toen nog geen ductape bestond). Huidige tent komt er ook vandaan en voldoet prima.
mikado123 schreef:
02-08-2019 10:01
hier ook tussen luze en basic in. geen kruiptentje meer maar wel koken op 1 (benzine)brandertje, wat altijd heel veel bekijks trekt.
Dit jaar voor het eerst een elektrische koelbox omdat het toch wel makkelijk is voor de kaas en smeerleverworst (van dochter) en nog wat van die dingen.
Zelfopblazende matjes en goede slaapzakken maar wel "echte" stoelen. Mijn rug trekt het anders niet.

Kijk ook eens bij Obelink voor tenten (zit wel helemaal in Winterswijk) maar mijn eerst tent is 10 jaar zonder problemen meegegaan (en toen geplakt met sporttape omdat er toen nog geen ductape bestond). Huidige tent komt er ook vandaan en voldoet prima.
Oh ja, sporttape heb ik dan wél altijd bij me. Dat kan je ook goed op je lijf plakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven