Waarom ghost men

01-08-2019 17:22 296 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ghosten, ofwel opeens uit het niets niks meer laten horen. Het overkomt me de afgelopen jaren steeds vaker. Van 'lichte vergrijpen' als niet meer reageren op dating apps, tot niet meer appen na een date. Ook ben ik door meerdere 'vrienden' geghost. Een kreeg een vriendin en blokkeerde mij uit het niks. Twee anderen reageerden opeens niet meer. Er is niks voorgevallen, geen ruzie of drama. Opeens waren ze verdwenen.

Ik vraag me af of ik iets fout doe. Ik ben iemand die, als haar verteld wordt dat een vriendschap niet meer loopt, nuchter en beleefd reageert. Idem met dates. Ik maak geen scene. Het kan altijd niet klikken maar ghosten vind ik echt extreem laag.
Sugar and spice, and everything nice.
TO je kan ook denken fuc# it!
Ga met mensen om die leuk zijn...

Ik heb zelf ook ghosten gedaan. Ook omdat ik geen drama wilde.
Achteraf nu of ja al lange tijd. Doe ik het niet meer.

Na paar dagen bellen en appen met een jongen. Is hij gaan ghosten en ben ik geblokt. Een leukerd van tinder.

God mag weten waarom? Maar goed kan ook karma zijn, want ik deed het soms ook.
Ik ga mezelf echt niet dood analyseren dan. So be it! Is het jammer, ja ergens wel.
Dan is hij waarschijnlijk tegen een ander aan gelopen en focust hij zich daar op. Het is erg vluchtig, daten. Dus contact ook. Voor nu even leuk, maar imteresse vervliegt ook snel weer. En dat geldt voor mij net zo goed. Er is altijd een ander die je weer triggert en zeker als iets niet van de grond komt. Waarom dan blijven hangen?
Julus schreef:
03-08-2019 11:04
Dan is hij waarschijnlijk tegen een ander aan gelopen en focust hij zich daar op. Het is erg vluchtig, daten. Dus contact ook. Voor nu even leuk, maar imteresse vervliegt ook snel weer. En dat geldt voor mij net zo goed. Er is altijd een ander die je weer triggert en zeker als iets niet van de grond komt. Waarom dan blijven hangen?
Maar dat kan je netjes zeggen toch???
Mevrouw75 schreef:
03-08-2019 06:47
Precies.
Fijn vooroordeel over leraren hoor Kandijsuiker, dat dan weer wel :-)
Je wordt als asociale hork geen docent mag ik hopen... :biggrin:
Julus schreef:
03-08-2019 10:36
Ja dikke kans dat als het lastiger wordt, ze ineens een kronkel krijgen. Niet erg stabiel. Dus het is een hele goede schiftingsmethode, hoe rot het ook even voelt. Liever nu dan straks.
Kwestie van omdenken :-D
Klopt. Ik ga dan nog wel appen of alles wel goed gaat, gewoon doen alsof mijn neus bloedt. Hopelijk heeft hij dan door dat het raar gedrag is.
Kandijsuiker schreef:
03-08-2019 13:18
Klopt. Ik ga dan nog wel appen of alles wel goed gaat, gewoon doen alsof mijn neus bloedt. Hopelijk heeft hij dan door dat het raar gedrag is.

Denk dat je daar een denkfout maakt: die ander zal jouw gedrag als irritant ervaren en zich bevestigt zien om niet te reageren. Krom maar denk dat het in veel gevallen zo gaat. Zeker als het 'maar' 1 of 2 dates betreft. Netjes, ik vind ook van niet, helaas is het inherent geworden aan het daten.
wij slapen nooit.
Tsja als anderen het blijven pikken blijft het inherent...
Kandijsuiker schreef:
03-08-2019 13:41
Hoezo pikken? Denk je nu echt dat die mensen hun gedrag gaan veranderen omdat jij een bitsig berichtje gaat sturen?
Gewoon negeren.
Kandijsuiker schreef:
03-08-2019 13:41

Het heeft geen enkele zin om aan iemand die dit soort gedrag vertoont, te gaan uitleggen hoe of wat. Beter bedenk je bij jezelf dat je dus zo iemand niet verder in je leven wil hebben. Kost een teflonrug kweken, ik weet het :mrgreen: . Hoewel ik zelf - althans voor zover ik me ervan bewust ben - nog nooit heb geghost, heb ik wel geleerd dat het totaal geen zin heeft om iemand ff op zijn/haar plaats te willen zetten, al had ik het graag eens gedaan hoor. Komt op dat moment toch niet aan plus het interesseert die ander ook geen hol. Lullig maar waar.
iceteapeach wijzigde dit bericht op 03-08-2019 13:58
2.81% gewijzigd
wij slapen nooit.
Mezelf quoten hoeft niet.
wij slapen nooit.
Attraverso schreef:
03-08-2019 13:46
Hoezo pikken? Denk je nu echt dat die mensen hun gedrag gaan veranderen omdat jij een bitsig berichtje gaat sturen?
Gewoon negeren.
Tsja daar heb je gelijk in, al voelt het wel goed om mijn grensaan te geven.
Ghosten is iets wat ook te maken heeft met de sociale media, de vele manieren waarop iemand contact kan maken: bellen iMessage , whatsapp, telegram, messenger van Facebook...etc etc. Ik heb een kennis die mensen zelfs via Linkedin benadert.
Vroeger verstopte je je achter de vitrage of nam de telefoon niet op. Geen zin meer in contact en dat niet durven zeggen. Nu is het heel ingewikkeld allemaal.
Het is niet goed te praten, maat we doen of deden het vast allemaal wel eens. Zeker als je date Ik heb een contact eens midden in een telefoongesprek weggedrukt en geblokkeerd. Wat zeurde die!
Wat ik wel erg vind: een echte relatie en dan opeens helemaal verdwijnen. Kan me voorstellen dat je daat echt even gek van wordt.
Kandijsuiker schreef:
03-08-2019 13:58
Tsja daar heb je gelijk in, al voelt het wel goed om mijn grensaan te geven.

Dat werkt alleen wanneer je weet, of goed inschat, dat de ander daarvoor openstaat. Anders is het toch echt tegen een muur praten. Ben jij het wel kwijt natuurlijk, alleen de ander zal er echt niks mee doen. Verspilde energie, al lijkt dat voor jezelf niet zo.
wij slapen nooit.
Ik heb een aantal jaar geleden iemand idd geblokkeerd. We schreven beiden mee op een FB-groep, wat in het begin heel leuk was. Uiteindelijk via FB-messenger overgeschakeld naar whatsapp, paar keer gebeld. En ik denk, na een aantal weken ongeveer, werd hij me toch een partij opdringerig en drammerig. Iets waar ik helemaal geen zin in had. Heb toen duidelijk dat ook aangegeven. Was gelijk de gebeten hond natuurlijk, ik zag het en zat verkeerd. Dag, toedeledokie dan. Bij sommigen werkt beleefd afwijzen/afkappen niet dus dan maar de bottel bijl erin.
wij slapen nooit.
Maar dan heb je het gezegd! Ik blokkeer ook bij drama.
Ik heb gewoon zin om mijn ex vrienden te bellen en vragen wtf hun probleem is, maar of dat wat oplost? Die date reageerde toch niet dus hij kan optyfen

Ik vraag me af hoe zo iemand is oogevoed. Je ziet mensen dan alleen als wegwerpvoorwerp.
Torment schreef:
01-08-2019 18:46
Eens. In onze tijd betekende ghosten dat je net als Patrick Swayze en Demi Moore zat te pottenbakken net als in die film.
:HA:
Heb die lul wel gereport voor onbeschoft gedrag.
Kandijsuiker schreef:
03-08-2019 13:15
Je wordt als asociale hork geen docent mag ik hopen... :biggrin:
Nee?
Ik vind het wel heel lief, zo’n gedachtegang.
Kandijsuiker schreef:
03-08-2019 18:43
Ik heb gewoon zin om mijn ex vrienden te bellen en vragen wtf hun probleem is, maar of dat wat oplost? Die date reageerde toch niet dus hij kan optyfen

Ik vraag me af hoe zo iemand is oogevoed. Je ziet mensen dan alleen als wegwerpvoorwerp.
Niet doen, gewoon laten zitten.
iceteapeach schreef:
03-08-2019 10:25
Helemaal eens Julus. En zulke types wíl je niet eens meer onderdeel van je leven uit laten maken. Je weet nl. niet wanneer zulke 'grapjes' nog eens worden uitgehaald.
.
Julus schreef:
03-08-2019 10:36
Ja dikke kans dat als het lastiger wordt, ze ineens een kronkel krijgen. Niet erg stabiel. Dus het is een hele goede schiftingsmethode, hoe rot het ook even voelt. Liever nu dan straks.
Kwestie van omdenken :-D
.
ik ben het met jullie eens en zo probeer ik inmiddels ook maar te denken. Maar het heeft me wel een paar maanden hoofdbrekens en verdriet gekost. Dit was een vriend die ik al vier jaar kende en vooral in het laatste jaar was het contact best intensief. Hij heeft veel voor me betekend en we hadden behoorlijk persoonlijke gesprekken. Ik dacht echt dat we een band hadden opgebouwd. Maar zomaar uit het niets (er is niks voorgevallen) reageerde hij nergens meer op.

Ik weet zeker dat ik het niet persoonlijk moet opvatten, want bij een gezamenlijk vriend heeft hij precies hetzelfde gedaan. Die krijgt ook al maanden geen reactie meer.
Kandijsuiker schreef:
03-08-2019 13:18
Hoe is doen alsof er niks aan de hand is, laten weten dat je dit gedrag niet pikt?
Kandijsuiker schreef:
03-08-2019 18:43

Je hebt een rare manier van denken.
Mensen blijven ghosten zolang we het blijven pikken (dus eigenlijk is het onze eigen schuld)
En ghosten doet iemand door zijn opvoeding (hij/zij kan er zelf niet aan doen het is de schuld van haar/zijn ouders)
Attraverso schreef:
04-08-2019 08:58
Mensen blijven ghosten zolang we het blijven pikken (dus eigenlijk is het onze eigen schuld)
En ghosten doet iemand door zijn opvoeding (hij/zij kan er zelf niet aan doen het is de schuld van haar/zijn ouders)
Hoe kun je ghosten nou pikken of niet pikken? Het overkomt je en daarna heb je het nakijken. En die tweede redenering vind ik al helemaal vreemd. Natuurlijk kan iemand die ghost daar wel iets aan doen en natuurlijk komt het niet puur door iemands opvoeding.
Fossa schreef:
04-08-2019 09:02
Hoe kun je ghosten nou pikken of niet pikken? Het overkomt je en daarna heb je het nakijken. En die tweede redenering vind ik al helemaal vreemd. Natuurlijk kan iemand die ghost daar wel iets aan doen en natuurlijk komt het niet puur door iemands opvoeding.
Het zijn beweringen van TO

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven