Waarom ghost men

01-08-2019 17:22 296 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ghosten, ofwel opeens uit het niets niks meer laten horen. Het overkomt me de afgelopen jaren steeds vaker. Van 'lichte vergrijpen' als niet meer reageren op dating apps, tot niet meer appen na een date. Ook ben ik door meerdere 'vrienden' geghost. Een kreeg een vriendin en blokkeerde mij uit het niks. Twee anderen reageerden opeens niet meer. Er is niks voorgevallen, geen ruzie of drama. Opeens waren ze verdwenen.

Ik vraag me af of ik iets fout doe. Ik ben iemand die, als haar verteld wordt dat een vriendschap niet meer loopt, nuchter en beleefd reageert. Idem met dates. Ik maak geen scene. Het kan altijd niet klikken maar ghosten vind ik echt extreem laag.
Sugar and spice, and everything nice.
Ja inderdaad, het is niet de zienswijze van Attraverso, dat wilde ik ook net posten.
Dat is te zien aan de eerste regel van de post, maar die is niet gequote:
Attraverso schreef:
04-08-2019 08:58
Je hebt een rare manier van denken.
Mensen blijven ghosten zolang we het blijven pikken (dus eigenlijk is het onze eigen schuld)
En ghosten doet iemand door zijn opvoeding (hij/zij kan er zelf niet aan doen het is de schuld van haar/zijn ouders)
Attraverso schreef:
04-08-2019 09:19
Het zijn beweringen van TO
Ach so :lightbulb:
Fossa schreef:
04-08-2019 08:33
.

.
ik ben het met jullie eens en zo probeer ik inmiddels ook maar te denken. Maar het heeft me wel een paar maanden hoofdbrekens en verdriet gekost. Dit was een vriend die ik al vier jaar kende en vooral in het laatste jaar was het contact best intensief. Hij heeft veel voor me betekend en we hadden behoorlijk persoonlijke gesprekken. Ik dacht echt dat we een band hadden opgebouwd. Maar zomaar uit het niets (er is niks voorgevallen) reageerde hij nergens meer op.

Ik weet zeker dat ik het niet persoonlijk moet opvatten, want bij een gezamenlijk vriend heeft hij precies hetzelfde gedaan. Die krijgt ook al maanden geen reactie meer.

Dat is precies het effect van ghosten. Omdat je niet weet wat er wel of niet is gebeurd, heb je mss toch iets gezegd/gedaan waar diegene pissig over is maar dat niet zegt. Allemaal dat soort spinsels en daarom vind ik ghosten ook zulk lafhartig gedrag. De ander in het totale ongewisse laten, laten bungelen. Zeker als je iemand al lang(er) kent.
wij slapen nooit.
Kandijsuiker schreef:
03-08-2019 18:52
Heb die lul wel gereport voor onbeschoft gedrag.

En wat hoop je hiermee te bereiken? Een tik op de vingers richting de onbeschofterik en dan horen, 'nou Kandijsuiker, we hebben hem laten weten dat het niet netjes was en hij heeft gezegd het nooit meer te zullen doen'.

Klinkt best wel absurd toch? Als je het aandacht blijft geven, blijft het groeien en blijf je hangen in negativiteit.
wij slapen nooit.
Fossa schreef:
04-08-2019 09:02
Hoe kun je ghosten nou pikken of niet pikken? Het overkomt je en daarna heb je het nakijken. En die tweede redenering vind ik al helemaal vreemd. Natuurlijk kan iemand die ghost daar wel iets aan doen en natuurlijk komt het niet puur door iemands opvoeding.
Nou, ikvind dat er een report optie moet komen voor ghosting op dating apps. Of dat als je ziet dat een vriend iemand ghost, je er wat van zegt.

En tuurlijk is opvoeding niet leidend maar ik vraag me af hoe je zo kan worden.
iceteapeach schreef:
04-08-2019 10:57
En wat hoop je hiermee te bereiken? Een tik op de vingers richting de onbeschofterik en dan horen, 'nou Kandijsuiker, we hebben hem laten weten dat het niet netjes was en hij heeft gezegd het nooit meer te zullen doen'.

Klinkt best wel absurd toch? Als je het aandacht blijft geven, blijft het groeien en blijf je hangen in negativiteit.
Het overkomt me wel vaker maar nog nooit na een date.
Kandijsuiker schreef:
04-08-2019 13:17
Nou, ikvind dat er een report optie moet komen voor ghosting op dating apps. Of dat als je ziet dat een vriend iemand ghost, je er wat van zegt.

Luister is naar het nummer “Take a hint”

Uithuilen en doorgaan, er bestaan klootzakken op deze wereld.
Kandijsuiker schreef:

Ik denk idd dat geen enkele ouder zijn/haar kind(eren) opvoedt met het idee 'nou zoon/dochter, als je er geen zin meer in hebt, dan laat je toch gewoon niks meer weten, heel normaal hoor'. Daar kiest diegene zélf voor en die zal daar een, voor zichzelf, plausibele reden voor hebben.

Wat hoop je met zo'n report optie te bereiken? Dat al die dating sites en apps het licht gaan zien? Dat is niet hun verantwoordelijkheid en nog simpeler gezegd: je bent niet verplicht te daten.
wij slapen nooit.
Je houd je veeeeel te veel bezig met het gedrag van anderen, en dan met name wat je niet zint..

Dat wat negatief is moet je helemaal geen aandacht schenken, wordt het leven echt een stuk leuker door.
Santaaa schreef:
04-08-2019 13:27
Luister is naar het nummer “Take a hint

Uithuilen en doorgaan, er bestaan klootzakken op deze wereld.

Die uit de serie Victorious? Die vond ik eigenlijk best heel leuk :$
wij slapen nooit.
Je hebt al reportopties voor schelden etc. Waarom dan niet voor ghosten?

En hoe zorg ik ervoor dat ik niet meer gehost word?
Ik vind t ook onbeschoft en heb ook wel eens een ghoster geconfronteerd. Geen reactie terug gehad maar dat was ook niet mijn verwachting.

Zit wel een verschil in t ghosten na 1 date en tijdens een gesprek op bijvoorbeeld een dating app en als je elkaar nog niet hebt gezien. Dan doe ik t zelf ook.

Na een aantal dates of een vorm van relatie, dus als er een (emotionele) band is opgebouwd, dan is ghosten gewoon laf.

Ervoor zorgen dat je niet meer geghost wordt, daar is helaas geen oplossing voor. Je kan iemand anders zijn gedrag niet beïnvloeden.

Het enige wat je kunt doen, is het zelf niet te doen.
Kandijsuiker schreef:
04-08-2019 13:41

Daar heb je geen invloed op, zoals je dat niet hebt op het humeur van je leidinggevende bijv. Het is gedrag van die ánder en daar moet je het ook laten. Leer om te denken 'dan niet, zo iemand wil ik niet in mijn leven'. Daarmee ben je ook sneller van dat bozige gevoel af.
wij slapen nooit.
Overigens bedenk ik me nu: er was ooit eens een black list op internet, waarop je van dateprofielen (m/v) kon aangeven waarom je vond dat diegene daarop thuishoorde. Is al wel een jaar of 15 geleden dus wss bestaat die ook allang niet meer.
wij slapen nooit.
Kandijsuiker schreef:
04-08-2019 13:41

Wanneer druk je dan op de knop?
Als je een keer chat en daarna niks meer van de ander hoort? Of als je 3x date en dan niks meer hoort?
Na een date niks laten horen.
Kandijsuiker schreef:
Dat zou me wat worden zeg... Wanneer is het ghosten en wanneer zwijgt iemand een irritante stalker dood? Er gebeurt via dating apps zoveel dat niet zo netjes is...

Sowieso vind ik dat er wel een heel groot verschil zit tussen geghost worden via een dating app of door iemand uit je vriendenkring of met wie je al in het prille relatiestadium verkeert.
Ik snap echt dat het lullig/raar/suf is alleen Kandij, hoe komt het dat je je na een (1?) date zo vastbijt ipv denkt: dan niet.
Je lijkt heel moeilijk los te kunnen laten, klopt dat?
wij slapen nooit.
Fossa schreef:
04-08-2019 14:04
Dat zou me wat worden zeg... Wanneer is het ghosten en wanneer zwijgt iemand een irritante stalker dood? Er gebeurt via dating apps zoveel dat niet zo netjes is...

Sowieso vind ik dat er wel een heel groot verschil zit tussen geghost worden via een dating app of door iemand uit je vriendenkring of met wie je al in het prille relatiestadium verkeert.

Eens, wezenlijk verschil zelfs vind ik.
wij slapen nooit.
Kandijsuiker schreef:
04-08-2019 14:03
Na een date niks laten horen.
Als ik na 1 date niks hoor, dan is dat nooit onverwachts want dan heb ik zelf ook al t gevoel dat de klik er niet was. Dus dat noem ik ook geen ghosting.

Of verwacht je altijd een reactie of een 2e date, ook al was de klik er niet?
CherokeeRose1977 schreef:
04-08-2019 14:18
Als ik na 1 date niks hoor, dan is dat nooit onverwachts want dan heb ik zelf ook al t gevoel dat de klik er niet was. Dus dat noem ik ook geen ghosting.
Dat noem ik zeker geen ghosting. Je bent iemand niks verschuldigd na een eerste date. Netter om even te melden dat het hem niet gaat worden, maar absoluut geen ghosting als je dat niet doet.
Eens, een 1e date is kennismaken, meer niet. Alleen, sommigen hangen daar gelijk heel wat aan op, voelen gelijk al kriebels, zijn zwaar verliefd (wat kan, ik vind het zelf wat onwaarschijnlijk klinken maar dat is eigen referentiekader idd). Maar is dat dan ook écht zo, of meer de euforie omdat de date op zichzelf al gewoon leuk was en daardoor dat onderscheid niet kunnen/willen zien?
wij slapen nooit.
Maar dan nog: als je na een eerste date niks meer hoort, word je niet 'geghost'. Je blijft niet vertwijfeld achter wat er toch in vredesnaam aan de hand kan zijn geweest. Het is zo klaar als een klontje: die ander vond jullie eerste date niet zo interessant. Dat is alles.
Eens hoor, ik vind een eerste date verwaarloosbaar om dat onder de noemer ghosten te plaatsen.
wij slapen nooit.
Ik denk dat t ook veel te maken heeft met je verwachtingen. Als je al een 1e date ingaat met het idee, de hoop van dit zou wel eens een potentiële partner kunnen zijn...

Dan heeft t misschien geeneens te maken met de persoon maar meer met wat je zoekt, je verwachtingspatroon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven