ik ben vreemd gegaan...

30-03-2009 16:35 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi
anoniem_26157 wijzigde dit bericht op 10-09-2009 14:20
Reden: hoi
% gewijzigd
Verdorie. Ze heeft een vriend en doet het met een ander.

Ik kan er niet eens één vinden.

Dat vind ik ook het moeilijkste stukje hier: je vindt dat je vriend het niet verdient om dit te horen.

Maar verdient hij het dan wel om te leven met een leugen?
heb niet alle reacties gelezen, dus mss schrijf ik nu iets dat overal al staat, wat ik me afvraag: wat is jouw reden om het vreemdgaan op te willen biechten aan jouw vriend?

wil je het opbiechten om je eigen schuldgevoel te verminderen? of wil je het opbiechten omdat je hoopt dat je relatie beter wordt/blijft door eerlijk tegenover elkaar te zijn?

als het eerste het geval is, dan vind ik dat je het niet moet vertellen, je doet je vriend er een hoop verdriet mee. stop het contact met die ander, probeer het voor jezelf een plekje te geven, en leer leven met het feit dat je een misstap hebt gemaakt.

als het tweede het geval is, en je denkt dat je relatie het gaat overleven, dan moet je het zo snel mogelijk vertellen vind ik. hoe langer je ermee wacht, hoe erger het voor jouw vriend zal zijn denk ik.

trouwens, ik ga er bij het bovenstaande vanuit dat je een punt hebt gezet achter het contact met die ander, en 300% voor je vriend gaat nu.

sterkte met alles! pien
kk
anoniem_26157 wijzigde dit bericht op 10-09-2009 14:24
Reden: hh
% gewijzigd
Toverkol,

Vergeet niet dat je nu een roze bril op hebt. Probeer die af te zetten, het gras is altijd groener aan de overkant. Vergeet niet dat je bij het vreemdgaan altijd allebei op z'n best bent, glad huidje, plat gezegd "opgegeild", de spanning enz.

Pas op dat je niet (misschien ben je dat al, want anders open je hier geen topic over) in een emotionele achtbaan terechtkomt.

Het vraagt veel energie van je om vreemd te gaan, je staat aan het begin van een dubbel leven als je het niet deelt met je nr. 1.

Wat ik je eigenlijk probeer te vertellen, als je nog kunt, stop dan. Hoe langer je dit contact aanhoudt, hoe moeilijker het wordt om te stoppen.

Dat dubbelleven betekent liegen en bedriegen, steeds op je hoede zijn, doen alsof er niemand anders is dan nr. 1 als je weer thuiskomt nadat je die ander hebt ontmoet, aan de gevoelens die je voor nr. 2 gaat krijgen (en dat gebeurd, zeker weten!, zo zitten de meeste vrouwen nu éénmaal in elkaar)

Ik spreek uit ervaring, veroordeel je niet, maar wil je graag duidelijk maken dat vreemdgaan voor één keer echt iets heel anders is dan steeds weer vreemdgaan.

Als je vreemdgaat, geeft je je nr. 1 geen eerlijke kans meer, oneerlijke concurrentie....

Bedenk heel goed of je dit er allemaal voor over wilt hebben.

x Knipoogje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven