Inloopkast Ikea pax
zondag 4 augustus 2019 om 18:57
Yes! In ons nieuwe huis hebben we zo’n grote slaapkamer dat we een inloopkast kunnen maken! We willen de kast af kunnen sluiten met een schuifdeursysteem en de Paxinrichting van Ikea gebruiken.
Maar er zijn veel opties; roedes, lades (groot en klein), schoenenrek, hanggedeelte voor broeken etc
Wat is nou echt handig en onmisbaar? Iemand ervaring??
Maar er zijn veel opties; roedes, lades (groot en klein), schoenenrek, hanggedeelte voor broeken etc
Wat is nou echt handig en onmisbaar? Iemand ervaring??
zondag 4 augustus 2019 om 20:04
Of shirts staand opvouwen op de Marie Kondo manier.veensteker schreef: ↑04-08-2019 19:36Shirts liggen bij mij op een plank. In een la kan je niet zien wat er onder de bovenste ligt en je moet altijd de hele stapel eruit halen of alles raakt door elkaar. Ik heb de t-shirts en hemdjes dus gewoon op een plank.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
zondag 4 augustus 2019 om 20:08
Heb ik geprobeerd. Geen succes. Hemdjes in een la of mand. T-shirts op een hanger.
.
zondag 4 augustus 2019 om 20:12
Ik lees even mee. Ik wil ook een kamer inrichten met Pax kasten en ben er ook nog niet over uit wat ik met de inrichting wil. Ik ben van plan maar een deel van de kasten in te richten en daarna pas te kijken wat ik nog mis en wat handig is. Misschien is dat ook nog een idee voor je, TO.
Wat ik me nog wel afvroeg: mijn kamer is 2.40 m hoog en de hoogste kast is 2.36 m. Ik las al dat de kasten overeind in elkaar gezet kunnen worden. Heb je dan nog ruimte nodig voor het monteren van de bovenkant van de kast? Ik vraag me af of die 4 cm die ik over heb, genoeg is.
Verder heb ik nu ook schuifdeuren. Ik snap de opmerking van Impala dat er altijd een deel van kast gesloten is. Dat vind ik ook wel een nadeel. Aan de andere kant: als er deuren open staan, wordt de loopruimte weer minder. Als je genoeg ruimte hebt, is dat natuurlijk geen probleem
Wat ik me nog wel afvroeg: mijn kamer is 2.40 m hoog en de hoogste kast is 2.36 m. Ik las al dat de kasten overeind in elkaar gezet kunnen worden. Heb je dan nog ruimte nodig voor het monteren van de bovenkant van de kast? Ik vraag me af of die 4 cm die ik over heb, genoeg is.
Verder heb ik nu ook schuifdeuren. Ik snap de opmerking van Impala dat er altijd een deel van kast gesloten is. Dat vind ik ook wel een nadeel. Aan de andere kant: als er deuren open staan, wordt de loopruimte weer minder. Als je genoeg ruimte hebt, is dat natuurlijk geen probleem
zondag 4 augustus 2019 om 20:26
We hebben 3 meter pax staan, beide 1,5 meter. Een van 1m en 1 van 0,5m pp.
In die van een meter hangt een roede met hangers. Daaronder hadden we eerst broekhangers, maar dat kost echt heel veel ruimte. Ik heb er nu drie dichte lades en zo’n platte lade voor sieraden en riemen ingemaakt. De broeken zitten in een van die lades. Ik vouw ze eerst dubbel en dan in drieën. Zo kun je ze rechtop zetten en heb je fijn overzicht.
Het onderste vak van de 0,5m kast heb ik twee stoffen tassen met de zomer/winterkleding. Ideaal, dat onderste vak is toch altijd lastig in gebruik.
Ondergoed en sokken hebben we nog in een aparte kast.
In die van een meter hangt een roede met hangers. Daaronder hadden we eerst broekhangers, maar dat kost echt heel veel ruimte. Ik heb er nu drie dichte lades en zo’n platte lade voor sieraden en riemen ingemaakt. De broeken zitten in een van die lades. Ik vouw ze eerst dubbel en dan in drieën. Zo kun je ze rechtop zetten en heb je fijn overzicht.
Het onderste vak van de 0,5m kast heb ik twee stoffen tassen met de zomer/winterkleding. Ideaal, dat onderste vak is toch altijd lastig in gebruik.
Ondergoed en sokken hebben we nog in een aparte kast.
Lach hard, duik diep, kom terug..
maandag 5 augustus 2019 om 01:06
Ja, dat kan prima! In de handleiding staat aangegeven hoe je de kast staand kunt monteren.nerdopviva schreef: ↑04-08-2019 20:12
maandag 5 augustus 2019 om 01:58
De schoenenborden zijn handig. En ik heb onder Mn hangspul (dat hangt iets hoger) op de bodem een uittrekbare plank gemaakt waar handtassen ed opstaan. Dan kun je de plank uittrekken als je iets zoekt en hoef je niet onderin de kast te duiken. Ook nemen mijn tassen op deze manier (onder hanggoed) relatief weinig ruimte in.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
maandag 5 augustus 2019 om 02:02
En ik heb ook een kast met een roede boven en beneden. Boven de onderste roede zo’n la met vakjes voor riemen (opgerold), extra bh bandjes, zonnebrillen en ander klein grut. Daarboven een glazen plank, scheelt hoop stof. Een dichte plank heeft hetzelfde voordeel, maar ik vond glas in een inloopkast mooier.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
maandag 5 augustus 2019 om 08:08
plaats een philips hue lichtstrip op je kasten, met een bewegingssensor, dan gaat het licht aan als je binnenkomt. dit had ik in mijn vorige inloopkast. de lichtschakelaar zat niet bij de ingang dus dat was een ideale oplossing. nu heb ik een verlaagd plafond met spots en de schakelaar op de juiste plek.
Don't cry, buy a bag and move on.