Werk & Studie alle pijlers

Help bijstand?

05-08-2019 15:36 309 berichten
xxxxx
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-08-2019 21:40
Reden: OP verwijderd - maatregelen zijn getroffen. Mvg Moderator Viva forum
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
MissMaran schreef:
05-08-2019 17:32
Dat betekent toch dat verplicht voor zo'n certificaat gaan met een half jaar rotwerk erbij haar niet gaat helpen, ik geef haar gelijk dat ze dat afslaat en dan in de bijstand iets zoeken wat niet het ergste van het ergste is met misschien doorgroei mogelijkheden.
Heb jij zelf ook bijstand?
loisnvt schreef:
05-08-2019 17:47
Dat zou ik idd doen ja, liever dat dan mijn handje ophouden terwijl een ander het mss harder nodig heeft. Gek hè, er bestaan ook nog mensen zonder die O zo grote trots.
Good for you!
Flashy schreef:
05-08-2019 17:49
Heb jij zelf ook bijstand?
Nee ik heb ooit een paar maanden ww gehad tussen twee banen en ik weet dat bijstand erop lijkt dus je hoeft echt niet jaloers te zijn op mensen in de bijstand want in de bijstand zitten is een hele baan.
MissMaran schreef:
05-08-2019 17:50
Good for you!
Zeker, en ben er trots op! Ik zou alles aanpakken om uit de bijstand te blijven. Niets geeft zoveel voldoening als je eigen broek ophouden.
MissMaran schreef:
05-08-2019 17:52
Nee ik heb ooit een paar maanden ww gehad tussen twee banen en ik weet dat bijstand erop lijkt dus je hoeft echt niet jaloers te zijn op mensen in de bijstand want in de bijstand zitten is een hele baan.
Stel je niet zo aan zeg.
Cateautje schreef:
05-08-2019 16:50
Er zijn wel ergere dingen in de wereld dan het aanvragen van bijstand.
De reacties zijn echt niet naar verhouding en op z'n zachts gezegd hysterisch te noemen.
Er zijn weinig ergere dingen dan bijstand aanvragen.
Fizz schreef:
05-08-2019 17:48
Ik schrijf ook nergens dat je van de bijstand leeft. Mijn reactie is op jouw post, waarin je het prima vindt dat iemand onterecht een beroep op de bijstand doet, omdat je er zelf geen hap minder om hoeft te eten. Vervolgens probeer ik je uit te leggen hoe een verzorgingsstaat werkt. En ik vraag mij af of je ook zo nonchalant zou reageren als je wel gekort wordt op je inkomen, zodat je dus wel een hap (of een flink aantal happen) minder moet eten.

Jammer genoeg mag ik niet verwijzen naar andere topics, maar jij hebt je overigens wel degelijk uitgelaten over je inkomen. Waarschijnlijk ben je dat zelf al vergeten.
Je begint over een uitkering die ik volgens jou zou hebben en daarmee permitteer je je al veel teveel.
Mij uitleggen hoe de verzorgingsstaat werkt? Daaruit blijkt hopelijk dat je een enorm gevoel voor humor hebt.
Ik laat me niet leiden of leven door een fictieve angstcultuur, maar als jij daar behoefte aan hebt, ga je gang, maar hou het dan wel lekker bij jezelf.
Je blijft erover bezig, maar echt, ik heb me al sinds jaar en dag vastgebeten in het simpele gegeven dat mijn inkomen alleen mij aangaat en niemand anders, dus of je bluft, of je bent in de war met iemand anders.
lilyroseee schreef:
05-08-2019 15:45
Ik heb wel een ander baan aanbod gekregen maar als ik die aanneem (is niet werk wat ik wil doen) dan zit ik daaraan vast tot jan vanwege het feit dat hun een certificaat bekostigen die je moet behalen. Je mag er niet mee stoppen.
Hoe groot is de kans dat je nu voor december een baan vindt als je nu al vijf maanden zonder zit? Je kunt gewoon verder solliciteren en aangeven dat je in januari kunt starten. Als ze je eerder willen hebben, kunnen ze altijd nog de scholingskosten van je overnemen.

Wie denk je dat er wel direct na afstuderen met zijn droombaan is begonnen?
Kate2000 schreef:
05-08-2019 17:54
Dan lijkt het me verstandig als je je eens zou gaan verdiepen in wat werkelijk belangrijk is in deze wereld.
MissMaran schreef:
05-08-2019 17:52
Waarom zou iemand in godsnaam jaloers zijn op iemand in de bijstand. Alles goed met jou verder?
Kate2000 schreef:
05-08-2019 17:54
:there:
Flashy schreef:
05-08-2019 17:59
Waarom zou iemand in godsnaam jaloers zijn op iemand in de bijstand. Alles goed met jou verder?
Omdat het blijkbaar gratis geld voor luie mensen is dus lekker makkelijk, dat wordt er steeds gezegd.
Cateautje schreef:
05-08-2019 17:32
Ik heb mij nog nooit uitgelaten over mijn inkomen en dat gaat ook niemand iets aan. Er worden wel veel aannames en veronderstellingen geponeerd, maar daar ben ik nooit op ingegaan. Het enige dat ik ooit heb gezegd is dat ik geen bijstand heb, als antwoord op weer zo'n aanname.
Wat ik veel belangrijker vind is waar je het vandaan haalt om mij hiermee lastig te vallen in een topic dat niet eens van mij is en aldus niet over mij behoort te gaan. Het valt me op dat er, net zoals jij, heel wat forummers zijn die vals persoonlijk worden als ze hun zin niet krijgen en dat vind ik vreselijk goedkoop. Dat wilde ik maar even duidelijk gemaakt hebben.

De rest van je post is een zwaar bekraste langspeelplaat.
Nou nou, over goedkoop gesproken.
Of het bijstand is, of afgekeurd.
De meeste mensen kunnen werken, maar niet iedereen heeft er zin in zeg maar.
loisnvt schreef:
05-08-2019 17:53
Stel je niet zo aan zeg.
Kan het ff minder. Zijn je argumenten op of wil je persoonlijk worden?
MissMaran schreef:
05-08-2019 18:01
Omdat het blijkbaar gratis geld voor luie mensen is dus lekker makkelijk, dat wordt er steeds gezegd.
To wil toch ook gewoon niet werken? Dus ja dat is lui.
Kate2000 schreef:
05-08-2019 18:02
Nou nou, over goedkoop gesproken.
Of het bijstand is, of afgekeurd.
De meeste mensen kunnen werken, maar niet iedereen heeft er zin in zeg maar.
Goede redenen toch om jezelf voor de spiegel dagelijks op de borst te kloppen.
Cateautje schreef:
05-08-2019 17:58
Dan lijkt het me verstandig als je je eens zou gaan verdiepen in wat werkelijk belangrijk is in deze wereld.
Dat lijkt me niet nodig Cateau!
* laat maar
anoniem_22918 wijzigde dit bericht op 05-08-2019 18:16
93.69% gewijzigd
Die functie voor 5 maanden, is dat ook zo ver fietsen?
MissMaran schreef:
05-08-2019 18:03
Kan het ff minder. Zijn je argumenten op of wil je persoonlijk worden?
Ik ben helemaal niet persoonlijk, ik reageer op je post.

Ww is sowieso al niet vergelijkbaar met bijstand en nee, in de bijstand zitten is geen baan op zich. Daar reageerde ik op, niks persoonlijks dus.
MissMaran schreef:
05-08-2019 17:50
Good for you!
Dit is een antwoord als argumenten op zijn :idee:
loisnvt schreef:
05-08-2019 18:13
Ik ben helemaal niet persoonlijk, ik reageer op je post.

Ww is sowieso al niet vergelijkbaar met bijstand en nee, in de bijstand zitten is geen baan op zich. Daar reageerde ik op, niks persoonlijks dus.
Hoe weet jij dat?
Cateautje schreef:
05-08-2019 18:15
Hoe weet jij dat?
Omdat ik dat weet, wellicht uit mijn omgeving of werkgebied.
loisnvt schreef:
05-08-2019 18:18
Omdat ik dat weet, wellicht uit mijn omgeving of werkgebied.
Hoe werkt het dan wel?
Zo te lezen heb je al bijstand aangevraagd dus nu ga je gewoon door met zoeken naar een baan. Net als de afgelopen 5 maanden maar dan met geld van de bijstand en bemoeienis van het UWV. Simpel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven