VRLK

18-03-2009 16:45 961 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nouja, als het dan moet gaan we wel verder in een nieuw vers topic. Toch?
Wind, ik had dat laatst ook want man van ex collega gaat ook erg slecht mee en zit in zelfde branche als GW.
Ben er nog.. zit toch nog even op vacaturesites.

Dat GW zijn baan verliest komt onverwacht. We hebben het er wel over gehad (in mei loopt zijn contract af), maar ze zijn zo tevreden en van zijn functie zijn er maar twee dus hadden we goede hoop. Ontrecht dus... Er werken 13 personen en ze hebben maar voor 6 personen werk tot eind van de zomer (langlopende projecten). GW doet natuurlijk het eerste werk en dan maakt de rest het af. EN er zijn geen nieuwe opdrachten. Klote is gewoon dat ze heel erg tevreden zijn en hem graag hadden willen behouden, maar hij is de enige met een tijdelijk contract. Tja, dan is de keuze snel gemaakt. Ik heb er in mijn eigen functie nu dagelijks mee te maken. Hoe klote het ook is. Na GW moeten er waarschijnlijk nog mensen uit via een onstalgvergunning via het CWI.

En ik ben eigenlijk heel positief, ook al zijn er haast geen functies. Ik ga uit van zijn kunnen en hij si gewoon goed.

Totdat mijn schoonmoeder (die hier aan het oppassen was omdat wij 10 minuten gesprek hadden; alles gaat heel goed) het nieuws vertelde van GW zijn oom, haar broer. Het gaat veel slechter dan dat wij allemaal dachten. Hij komt er naar alle waarschijnlijkheid niet meer boven op.
Kreeg van het weekend ook te horen dat van andere vriendin dat haar vriend failliet is. Die gaan voor 3 jaar in de schuldsanering nu. Ook zo fijn.
O, cross.

Klote hoor, allemaal.
Bah, wat verschrikkelijk BAH Wind. Zeker gezien ze zo tevreden over hem waren.

Morrie, ook verschrikkelijk voor jouw vriendin.

Jeempie, hoor het opeens overal om me heen. Naar, je wordt er niet erg optimistisch gesteld van.
Ai, wat een akelig bericht Wind. Zeker als men zo tevreden over GW was, dan komt het toch harder aan. Sterkte, ook ivm zijn oom!

Idem voor Morries vriendin, wat een klotezooi met die crisis overal zeg.

Wel fijn dat Ely goed bericht over echo had! Maar ik ben nu inderdaad ook wel benieuwd naar geslacht, ga je ons inlichten?

Morrie:dat soort dingen merk ik ook steeds bij informatie vanuit school. Dingen kloppen niet, worden ergens ander (evt verbaal) aangevuld, gaan niet door en je weet van niks soms. Zo liep bij ons de helft van de kinderen afgelopen maandag met een Palmpasenstok, omdat in de nieuwsbrief had gestaan dat ze die moesten meebrengen. Ik had al bedacht dat ik eerst eens bij de juf zou informeren, want ergens anders stond dat ze die stokken zaterdag in een buurthuis kunnen gaan versieren, dus snapte het al niet. Bleek ook niet nodig. Handig dan!

Vrolijk: setje is inmiddels ook op voorraad bij Ikea hier, dus dank voor je bereidheid, maar niet meer nodig. Ik ga binnenkort zelf wel even langs, Schurk is gek van Ikea, dus leuk uitstapje voor hem dan ook meteen.

Zo, ik duik de zolder even op voor babyspullen. Net bericht over vriendin van zusje waar ik eerder over schreef en dat ziet er toch niet best uit. Plus dat het een ongeorganiseerd stel is en nog weinig babyspullen en zaken klaar heeft, dus zus en ik gaan even kijken of we ze van wat meuk kunnen voorzien indien nodig en gewenst.

Welterusten dus alvast!

(gesprek met directeur was stom en suf, dus heb ik uit geheugen gewist. Stomstom legodorp).
He gatver wat een nare berichten hier.

Wind wat een tegenslag van GW maar super dat je vertrouwen in hem hebt. Het zal vast niet vanzelf gaan maar hij komt vast weer aan het werk. Vreselijk bericht van je oom. Sterkte!

En ook schrikken van vriendin van Morrie. 3 jaar schuldsanering, bah!

En Athena wat spannend (in de minder leuke zin van het woord) voor vriendin van je zusje. Hoe zijn de verwachtingen?

En suf van je werk. Nooit gedacht om eens om je heen te gaan kijken? Het vreet energie, lijkt me.
Maar gelukkig ook mooie berichten: Ely fijn van je positieve 20 weken echo! Jeetje wat gaat het snel zeg!

Ik zit trouwens meteen te denken Wind. Kan GW zijn cv eens doorsturen? Mijn nicht heeft een eigen kantoor en die zijn nog steeds aan het groeien, misschien heeft zij nog (tijdelijk) werk voor hem?

Hier vervelend ochtendje: ik heb nu ook een beugel aan de onderkant van mijn gebit en dus ligt mijn hele lip weer open.

Zo vermoeiend, eten gaat nauwelijks en praten is ook niet fijn.

Net twee paracetamol ingenomen, hopen dat ze snel helpen.

Gelukkig weet ik dat het over een dag of twee weer beter gaat.
Wind, CV is gestuurd. Hoop dat het iets in beweging zet, je weet maar nooit!
Het 'parachute boek' zegt dat de kans dat je een baan vindt via je netwerk vele malen groter is dan de kans dat je een baan vindt door middel van Internet! Wind, is GW ook op LinkedIn? Misschien kan hij daar ook nog wat mee, iedereen laten weten dat hij een baan zoekt bijvoorbeeld.

Ik ga zo X factor kijken, toch maar, kreeg de tip op mijn werk dat er twee donkere mannen zo goed zingen. Ik ben er erg benieuwd naar.

Athena, volgens mij is dat echt scholen eigen, van die onduidelijke/onvolledige info geven. Wij kregen 1 keer per maand een brief met info, is al heel wat. Maar nu stond er in dat de kinderen een paasdoos maken. Daarin moet je dan eten stoppen voor een paasbrunch aanstaande donderdag. Maar die (uiteraard geknutselde) doos krijg je pas dinsdag mee naar huis met daarin meer info wat je er in moet stoppen. Het is dat ik woensdagmiddag vrij ben, maar anders is het toch best lastig te regelen vind ik als ze iets pas 2 dagen van tevoren laten weten. Als ze nou gelijk in die maandelijkse info brief schrijven wat je er in moet stoppen....

Ik zie een gat in de markt: informatie manager op een basisschool. Jammer dat er zo weinig geld beschikbaar is in het onderwijs .

Op welke zender komt X-factor eigenlijk, SBS6?

O, ik zie nu dat het al begonnen is op RTL 4 dus.....
Wind, wat een kutbericht!
Wind, wat een rotberichten bij jou de laatste tijd. Eerst je miskraam, nu oom en GW's baan. Sterkte!
Sjemig Wind, wat een rotberichten... Heftig is dat toch altijd als het ineens een bekende raakt... Zet me weer even met beide benen op de grond, ik had ook een dagje van aanzeggingen ( 6 per uur, 4 uur lang, ja, 24 dus...) en het is dan soort productie draaien. Meteen ook maandag een opvang gesprek, dan wel een half (!) uur de tijd... ook niets, maar meestal hebben mensen dan nog niet heel veel vragen. Zou mooi zijn als Nath springplank kan zijn.

Linoleum is met Kiloknaller nog op voetbal feest. De rest ligt in bed. Pokkel_BNJMN kijkt zo dapper uit zijn ogen, verder is hij alleen maar gevlekt op zijn kop en nauwelijks op zijn lijf. Hoop wel dat het "genoeg" is om het niet nog een keer te krijgen (hij is natuurlijk ook nog onder de 1, destijds Kiloknaller ook, maar hij was echt een-en-al krentenbol, dus bij hem kan ik me niet voorstellen dat hij het nog een keer zou krijgen),
He, wat balen Wind. Bij ons in bedrijf ook al een tijd niemand meer met tijdelijk contract (die zijn dus allemaal al weg). En dan zitten wij in een branche waar niet eens de echte klappen vallen momenteel.
En bericht van oom is natuurlijk ook ontzettend K*t.
Ach, lieve Kiloknaller komt met rode konen, schorre stem thuis, MET een beker, hij is dolgelukkig .
Ik vind ze tot nu toe allemaal nog vals zingen, het valt me erg tegen, dat X-factor.
Dit is zelfs niet om aan te horen, die Laurens.
Wij hebben net ook even gekeken. Eerst dat jochie, Jamal, en toen Hester. Heb genoeg gezien. We gaan Prison Break aan zetten.

Net wezen skaten met de buurvrouw. Was zo lekker! En gezellig

Vandaag eerder naar huis gekomen en GW had twee afspraken bij W&S bureau's. Ze hadden allebei geen één baan en ook geen hoop op korte termijn. Geloof dat we echt rekening moeten houden met het ergste. Zullen LinkedIn even aanpassen. Bedankt Nathje! Als iemand anders nog een een architectenbureau in zijn netwerk heeft
Leuk Lien, zo'n trots kind! En BNJMN klinkt heul zielig.

Nano is nog wel gevlekt maar de jeuk is stukken minder gelukkig, huisarts had een takkeduur ( 27 euronogwat wat niet vergoed werd) drankje voorgeschreven wat werkt als een trein.

Toen ik vanmorgen wakker werd en hem de hele nacht niet gehoord had vond ik het in elk geval elke cent waard

Lien, ook heftig hoor, dat soort gesprekken voeren.

En inderdaad Wind, dat ze hem eigenlijk heel graag hadden willen houden maakt het extra sneu. Dan is het dus echt puur een stomme geldkwestie. Takkecrisis!

Ik hoop mee dat er misschien va Nathje, via een vacature of via andere via's snel een andere baan voor GW komt!

Ik ben trouwens wel even kwijt wat hij precies deed, sorry

Wil je het hier of op LP nog een keer vertellen? Kan ik meedoen met ogen openhouden of er ergens iemand gezocht wordt!

Ik moest wel aan jullie denken vandaag, heb je een beetje kunnen slapen vannacht?

Drie jaar schuldsanering is ook niet mis Morrie! Heftig hoor. Hebben ze ook kinderen, of dat niet? Jezelf dingen ontzeggen lijkt me toch stukken makkelijker dan wanneer je ook nog kinderen hebt die dingen nodig hebben.

Nathje, sterkte met pijnlijk ondergebitje!
Bedankt voor de LinkedIn tip! Ik heb er meteen een foto van het opgezet (dat moet mee helpen :-)) en de teskt bij ons beide aangepast.
[quote]Mille schreef op 03 april 2009 @ 21:27:

Drie jaar schuldsanering is ook niet mis Morrie! Heftig hoor. Hebben ze ook kinderen, of dat niet? Jezelf dingen ontzeggen lijkt me toch stukken makkelijker dan wanneer je ook nog kinderen hebt die dingen nodig hebben.

\quote]

Nee, ze hebben nog geen kinderen. Die willen ze wel maar dat hebben ze nu weer even in de ijskast gezet tot ze wat meer rust hebben. Wat nog een meevaller is is dat ze geen samenleveningscontract oid hebben en haar salaris niet meegenomen wordt in de sanering. Cru is wel dat zij op de dag dat ze hoorden dat ze echt failliet gingen, ook hoorde dat haar jaarcontract niet verlengd werd.... Maar zij heeft alweer wat tijdelijks gevonden dus dat komt wel goed.

Ik ga ook een foto op LinkedIn zetten, ik zie ineens dat heel veel mensen dat hebben.

Die Rachel vond ik niet slecht en ik geloof dat deze Lisa ook niet zo slecht is.
Vergeet ook Hyves niet Wind!
anoniem_30416 wijzigde dit bericht op 03-04-2009 21:43
Reden: Oeps
% gewijzigd
Wind, wij hebben een shared connection op LinkedIn waarvan ik me echt afvraag wat jij met die persoon te maken hebt. Het is een oud collega van mij, voornaam is Frank, achternaam heeft iets met fruit te maken. Ik vond het maar een rare kwibus, vandaar dat ik me afvraag waar jij hem van kent.
Wij hebben ook een shared connection, maar dat is dan ook een 400+ contact. Vond het een flapdrol, maar misschien bij jij wel heel blij met hem. Hij is zeer eager om zaken te doen, wel knap, maar wilde ook meteen linken en daar word ik altijd beetje kriegel van.

Morrie, ik heb alle Hansen in je mail gezet (Morrie kent iemand van mijn huidige werk, maar weet alleen zijn voornaam ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven