Gone Flying, Dubai
woensdag 12 december 2018 om 17:57
Welkom in mijn vervolgtopic!
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
dinsdag 6 augustus 2019 om 08:34
Gefeliciteerd! Je plaatste zojuist het duizendste bericht in dit topic!
Ik ben met vlek en al door de 2de ronde geraakt! (Blijkbaar nodigen ze niet iedereen uit die hen mailt. Dus de uitnodiging krijgen was ronde 1)
Er bleven 5 dames over. En ik geloof dat ik het interview gedeelte wel goed heb gedaan. (3de ronde) Ik zag toch een enthousiaste reactie van de assessors toen ik klaar was. Ik heb een poosje in de media gewerkt dus rond de pot draaien en de juiste dingen zeggen kan ik wel. Normaal gezien krijg ik vandaag een mail als ik mag toetreden tot de exclusieve BP club.
dinsdag 6 augustus 2019 om 08:57
Spannend is het zeker! Mijn hart sloeg over toen ik mijn naam op de lijst zag staan voor de volgende ronde.
Blijkbaar worden sommige dames ook geselecteerd voor de PR groep. Dan ga je naar events zoals gewoonlijk maar moet je niet alleen representatief en charmant zijn maar dan praat je ook met de media. Dan moet je je voor het event melden op kantoor en krijg je een uitgebreide briefing. Vervolgens (of een paar dagen later) stap je op het vliegtuig en reis je in business class naar het land waar het allemaal gaat gebeuren. Business promotion crew vliegt altijd in business class.
Blijkbaar worden sommige dames ook geselecteerd voor de PR groep. Dan ga je naar events zoals gewoonlijk maar moet je niet alleen representatief en charmant zijn maar dan praat je ook met de media. Dan moet je je voor het event melden op kantoor en krijg je een uitgebreide briefing. Vervolgens (of een paar dagen later) stap je op het vliegtuig en reis je in business class naar het land waar het allemaal gaat gebeuren. Business promotion crew vliegt altijd in business class.
dinsdag 6 augustus 2019 om 09:39
Woehoe!!!TrolleyDolly schreef: ↑06-08-2019 08:34Gefeliciteerd! Je plaatste zojuist het duizendste bericht in dit topic!
![]()
Het PR team klinkt nog gaver zeg! Ik zal voor je duimen!
Mag ik ook je insta?
dinsdag 6 augustus 2019 om 10:52
Van harte gefeliciteerd. Hoewel ik wel verwacht had dat je het bent gewordenTrolleyDolly schreef: ↑06-08-2019 10:34Ik heb een mail gekregen. Het is gelukt! Ik ben lid van het BP team!![]()
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
dinsdag 6 augustus 2019 om 11:33
Even uitleggen hoe het nu in zijn werk gaat. Vanaf nu kan ik voor maximaal 1 keer per maand ingeroosterd worden voor een event. Hoe lang ik weg ben hangt af van het event.
Ik krijg een briefing per mail of op kantoor (minstens 2 dagen vooraf). Vervolgens reis ik naar de bestemming. In Business class dus!
Ik krijg 5h per dag betaald. Ook op de dagen dat ik van mijn glaasje champagne zit te nippen in Business class of eventuele vrije dagen ter plaatse.
Dus dat is niet heel slecht. Die 5h is nog bovenop mijn basisloon. Dus dit is hetzelfde als de vliegbonus. Kosten ter plaatse kan je terugvorderen.
Er gelden wat strengere regels mbt Image & Uniform maar dat is niet zo gek.
Leuk voordeel: als ik een event in België heb en ik heb de dagen na het event vrij mag ik mijn terugvlucht verplaatsen naar een latere datum.
Ik krijg een briefing per mail of op kantoor (minstens 2 dagen vooraf). Vervolgens reis ik naar de bestemming. In Business class dus!
Dus dat is niet heel slecht. Die 5h is nog bovenop mijn basisloon. Dus dit is hetzelfde als de vliegbonus. Kosten ter plaatse kan je terugvorderen.
Er gelden wat strengere regels mbt Image & Uniform maar dat is niet zo gek.
Leuk voordeel: als ik een event in België heb en ik heb de dagen na het event vrij mag ik mijn terugvlucht verplaatsen naar een latere datum.
dinsdag 6 augustus 2019 om 12:00
Super leuk zeg! Mag ik vragen wat voor strengere regels er gelden qua uniform? Mijn ex vond ze sowieso altijd heel streng haha, hij was economy crew.
Moet je bijvoorbeeld uitbundiger make up? Of juist minder? Want je nagels, haar uniform en make up moeten sowieso al aan zeer hoge eisen voldoen toch?
Moet je bijvoorbeeld uitbundiger make up? Of juist minder? Want je nagels, haar uniform en make up moeten sowieso al aan zeer hoge eisen voldoen toch?