Gone Flying, Dubai
woensdag 12 december 2018 om 17:57
Welkom in mijn vervolgtopic!
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
dinsdag 6 augustus 2019 om 12:13
Dat zijn geen 2 verschillende teams. Het is 1 team waarbij sommige mensen de PRskill in hun dossier hebben staan. Die mensen zullen dus voor zulke opdrachten worden ingeroosterd. Ik kom er pas gaandeweg achter of ze mij in staat achten om de media te entertainen. Maar hoe meer skills je hebt, hoe meer kans op opdrachten.
Sommigen zijn maanden lang BP'er maar krijgen pas na 6 maanden hun eerste opdracht. Het hangt echt van je profiel af of je (veel) opdrachten krijgt of niet.
Maar goed, jezelf BP lid kunnen noemen is ook al heel wat. Heel veel mensen azen op een plekje maar slechts weinigen krijgen het fototoestelicoontje in hun profiel op de crewapp. De plaatsen zijn gegeerd omwille van de beroemdheden waar we soms mee in aanraking komen (laatst nam een groep BP'ers nog een selfie met Ronaldo), het reizen in business class en de bijzondere events waar we aanwezig mogen zijn.
Vanochtend drukten ze ons op het hart dat het BPteam bestaat uit "the elite among our crew".
God, nou ja. No pressure.
Je moet inderdaad een vlekkeloos dossier hebben.
dinsdag 6 augustus 2019 om 13:12
dinsdag 6 augustus 2019 om 13:30
Het zijn maar kleine details.Treurniet12 schreef: ↑06-08-2019 12:00Super leuk zeg! Mag ik vragen wat voor strengere regels er gelden qua uniform? Mijn ex vond ze sowieso altijd heel streng haha, hij was economy crew.
Moet je bijvoorbeeld uitbundiger make up? Of juist minder? Want je nagels, haar uniform en make up moeten sowieso al aan zeer hoge eisen voldoen toch?
Oorbellen: Enkel kleine witte parels. Geen diamantjes of zirconia.
Panty's: moeten een tint donkerder zijn dan je huidskleur (dus niet idem) en geen compressiepanty's.
Make-up: enkel bruin of beigetinten als oogschaduw.
Haar: vanaf nu geen drastische wijzigingen meer aan het kapsel door te verven of knippen. Haar mag enkel in een dot. Dus geen French twist of een opgestoken vlecht oid.
Nagels: enkel clear polish of French. Na 3 keer lezen en een check op de Instagram foto's van het bedrijf moet ik concluderen dat ik het echt goed lees. Geen rood.
De rest is hetzelfde als aan boord.
Op de instagrampagina van het bedrijf kunnen jullie het BP team in actie zien. Zoals jullie weten kan ik de bedrijfsnaam hier niet neertypen, maar jullie vinden de weg zo ook wel.
dinsdag 6 augustus 2019 om 13:34
Klopt! Ik heb daar inderdaad een stukje voor gereden. Op zulke dagen zijn er slechts 1 of 2 recruiters aanwezig. Daar zal je verder geen promotieteam zien. Is ook niet echt nodig op een wervingsdag. Die mensen hoef je doorgaans niet meer te overtuigen dat het bedrijf waarvoor ze solliciteren geweldig is.Hanne_Solo schreef: ↑06-08-2019 12:51Had jij zelf niet een wervingsdag in Duitsland bezocht, toen je wilde gaan solliciteren (je vorige topic)? Zijn dat ook evenementen waar je als BP-er voor ingeroosterd kan worden?
dinsdag 6 augustus 2019 om 13:46
Ja ze hebben een foundation voor kinderen over de hele wereld. Daar kan je als groot bedrijf haast niet omheen.
De crew doet uit eigen beweging ook aan liefdadigheid. Ze geven elkaar spullen mee om oa aan weeshuizen te geven, verzamelen dopjes aan boord voor het een of ander, crowdfunding voor zieke excrew,... Je kan je geld of spullen altijd wel aan een crew kwijt die er vervolgens iets hartverwarmend mee doet. Mooi is dat!
Andere crew hebben er dan weer voor gezorgd dat de bedrijfswasserij voortaan recycled en helpen ook actief mee aan dat proces.
Er is een onofficiele crew4paws stichting die zich ontfermt over dieren in moeilijkheden. Vaak gaat het om straatkatten. Die hebben contact met dierenartsen en dierenasielen.
Moeder Theresa is er soms niks tegen
dinsdag 6 augustus 2019 om 13:57
Mooi! En ook zo mooi om er zelf aan mee te kunnen doen. Scholen verven, zakken vol dekens en hot towels naar weeshuizen brengen, zodat ze er oa luiers van konden maken. En op 1 van mijn laatste vluchten heb ik vrijwel mijn hele garderobe naar een vrouwengevangenis in Lima gebracht.TrolleyDolly schreef: ↑06-08-2019 13:46Ja ze hebben een foundation voor kinderen over de hele wereld. Daar kan je als groot bedrijf haast niet omheen.
De crew doet uit eigen beweging ook aan liefdadigheid. Ze geven elkaar spullen mee om oa aan weeshuizen te geven, verzamelen dopjes aan boord voor het een of ander, crowdfunding voor zieke excrew,... Je kan je geld of spullen altijd wel aan een crew kwijt die er vervolgens iets hartverwarmend mee doet. Mooi is dat!
Andere crew hebben er dan weer voor gezorgd dat de bedrijfswasserij voortaan recycled en helpen ook actief mee aan dat proces.
Er is een onofficiele crew4paws stichting die zich ontfermt over dieren in moeilijkheden. Vaak gaat het om straatkatten. Die hebben contact met dierenartsen en dierenasielen.
Moeder Theresa is er soms niks tegen![]()
Volgens mij mag je hier wel gewoon je bedrijf noemen hoor. Doet Cygnus ook.
dinsdag 6 augustus 2019 om 14:55
WoWTrolleyDolly schreef: ↑06-08-2019 10:34Ik heb een mail gekregen. Het is gelukt! Ik ben lid van het BP team!![]()
dinsdag 6 augustus 2019 om 20:42
Zeker voor lange vluchten.Beter.Laat schreef: ↑06-08-2019 16:40Als je eenmaal in business class gereisd hebt, ben je voor het leven verpest denk ik.
Eerst een heerlijk diner, daarna lekker languit slapen, om na het wakker worden te worden getrakteerd op een heerlijk ontbijt.
dinsdag 6 augustus 2019 om 23:58
Oh Dolley, wat geweldig voor je!
Zelf vlieg ik graag. Maar ik vrees dat zelf geen goede stewardess zal zijn met al die kledingvoorschriften, vlekken die automatisch op mijn kleding komen
en een tikje onhandigheid... Respect en geweldig dat je die nieuwe uitdaging hebt gekregen.
Ow, en die business class van Emirates lijkt mij geweldig; zeker in die A380-toestellen. Ik vrees dat je dan niet meer terug wil als je daar een keer mee kan reizen. Nou ja, wie weet win ik nog ergens een loterij ofzo.
En A380 Economy is ook helemaal prima (maar o, wat ben ik jaloers
)
Succes en pas goed op jezelf!
Zelf vlieg ik graag. Maar ik vrees dat zelf geen goede stewardess zal zijn met al die kledingvoorschriften, vlekken die automatisch op mijn kleding komen
Ow, en die business class van Emirates lijkt mij geweldig; zeker in die A380-toestellen. Ik vrees dat je dan niet meer terug wil als je daar een keer mee kan reizen. Nou ja, wie weet win ik nog ergens een loterij ofzo.
Succes en pas goed op jezelf!