Waarom ghost men

01-08-2019 17:22 296 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ghosten, ofwel opeens uit het niets niks meer laten horen. Het overkomt me de afgelopen jaren steeds vaker. Van 'lichte vergrijpen' als niet meer reageren op dating apps, tot niet meer appen na een date. Ook ben ik door meerdere 'vrienden' geghost. Een kreeg een vriendin en blokkeerde mij uit het niks. Twee anderen reageerden opeens niet meer. Er is niks voorgevallen, geen ruzie of drama. Opeens waren ze verdwenen.

Ik vraag me af of ik iets fout doe. Ik ben iemand die, als haar verteld wordt dat een vriendschap niet meer loopt, nuchter en beleefd reageert. Idem met dates. Ik maak geen scene. Het kan altijd niet klikken maar ghosten vind ik echt extreem laag.
Sugar and spice, and everything nice.
Kandijsuiker, hoe lang heb je al therapie?
Je moet dit soort gedachten toch kunnen leren stoppen?

Het probleem is niet de dingen die gebeuren, maar hoe jij daar maar eindeloos over na blijft denken.
Kandijsuiker de kans dat de wereld inclusief mannen zich aan jou aanpassen is 0,0.

Respect ga je niet afdwingen, hooguit kun je mensen die je amper kent wat minder macht geven door je wat minder druk te maken over mensen die na oppervlakkig internet contact of 1 of 2 dates wegblijven zonder verklaring.

Je leven hangt niet af van iemand die je amper kent.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Oriander schreef:
06-08-2019 05:32
Kandijsuiker, hoe lang heb je al therapie?
Je moet dit soort gedachten toch kunnen leren stoppen?

Het probleem is niet de dingen die gebeuren, maar hoe jij daar maar eindeloos over na blijft denken.
Ik denk zomaar dat je hier de kern van het probleem te pakken hebt.

Ik herken die obsessieve gedachten wel, want ik ben zelf ook best wel obsessief aangelegt maar ik heb dat gelukkig nooit gehad met mannen en daten. Dat kon ik zo van me afschuiven. Ik ben ook wel eens geghost en heb ook wel eens mensen geghost. Tja dat gebeurt in de datingwereld.

Maar het probleem zit in jouw denkwijze TO. Je hecht veel te veel waarde aan uiterlijk en bovendien heb je een compleet scheef beeld van "de man, " en scheer je letterlijk alles over een kam.

Ik ben ook te zwaar, ik woonde tot mijn dertigste thuis en heb geen HBO opleiding gedaan maar toch had ik ook altijd lieve partners die niet afknapten op mijn gewicht, het feit dat ik nog thuis woonde of mijn opleiding. Daar draait het namelijk niet om als je de juiste persoon treft. Dan boeien die dingen je niet. Jij zoekt de verkeerde mannen uit en daar zit ook een groot deel van je probleem.
Wat viva-amber zegt klopt. Ik drukte me in een eerdere post vrij sterk uit, maar dat komt dan ook omdat je lijkt door te slaan in je obsessie op uiterlijk.

Natuurlijk heeft elke man zo z'n voorkeuren, maar als een man met je op date gaat is uiterlijk blijkbaar niet waar het mis gaat. Wat veel mannen af zal schikken is 'bagage', 'issue's' of hoe mensen het ook willen noemen. Verreweg de meeste mannen willen een vriendin met wie ze kunnen lachen, leuke activiteiten kunnen doen, kunnen knuffelen. Die positief is. Als een vriendin daarentegen alleen maar zorgen met zich meebrengt en een man als psycholoog gebruikt is het gauw over.

Kandij, zorg dat je jezelf op de rit hebt. Je hoeft echt niet continu gelukkig in je eentje te zijn, genoeg singles die af en toe unhappy zijn, maar zorg wel dat je relatief stabiel bent en een vriendelijke en positieve uitstraling naar buiten hebt. Zodra dat ook in je topics uitstraalt krijg je ook veel meer positieve reacties terug :)
Klopt Sheldon. De meeste mannen hebben helemaal geen zin in gezeik en een super veeleisende vrouw. Ze hebben liever een makkelijke vriendin die er dan wat minder perfect uitziet maar ze laat zijn wie ze willen zijn dan een fotomodel van wie ze niets mogen en die ze onmogelijke eisen oplegt.
Ik heb ook veel problemen, altijd al gehad. En ik loop al sinds jongs af aan bij de psychologen en de GGZ. Maar daar had ik het zelden met mijn partners over. Daar was de psych voor. En toch heb ik altijd mannen gehad. Ondanks de problemen.
Die hoeven je leven niet te verpesten namelijk.

Je noemt jezelf lief TO maar ik vind dat er nog nergens gebleken uit je topics dat je dat ook echt bent. Veeleisend en onmogelijk vind ik je dan weer wel.
In mijn topics komt mijn verzorgende kant niet naar voren, maar het is er wel.

Ik heb af en aan therapie gehad vanaf 12,(!!!) jaar. En nog kan ik die gedachten niet stoppen. Ik vind dat best kwetsend, alsof het mijn eigen schuld zou zijn dat ik geestelijk ziek ben.

Ik heb het niet met mannen over mijn issues. Deze man wist niks over mijn diagnose of moeilijkheden. Dat vertel ik pas in een relatie en zelfs dan mondjesmaat.
Kandijsuiker schreef:
06-08-2019 07:54
In mijn topics komt mijn verzorgende kant niet naar voren, maar het is er wel.

Ik heb af en aan therapie gehad vanaf 12,(!!!) jaar. En nog kan ik die gedachten niet stoppen. Ik vind dat best kwetsend, alsof het mijn eigen schuld zou zijn dat ik geestelijk ziek ben.

Ik heb het niet met mannen over mijn issues. Deze man wist niks over mijn diagnose of moeilijkheden. Dat vertel ik pas in een relatie en zelfs dan mondjesmaat.
Het is ook niet de schuld van mannen dat zij er geen trek in hebben voor de lange termijn.

Je hoeft het niet te vertellen je merkt het aan je dwingende gedrag en de eisen die je stelt.

Een man moet van alles maar dezelfde eerlijkheid hoeft hij van jou al niet terug te verwachten.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat men ontsnapt voor de discussie aan te gaan. Dat laatste heeft namelijk geen zin. Je bent te koppig om ook maar iets van eigen aandeel te onder kennen en elke vorm van zelfreflectie ontbreekt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ja, het is bij jou altijd kan niet. Er is altijd een weerwoord en een excuus. Je kan die gedachten wel veranderen, je weet alleen niet hoe.
Geloof me, dat valt te leren. Ik weet er alles van. Maar dat zal je grotendeels zelf moeten doen, die knop om leren zetten.

je hangt veel te veel vast in je slachtofferrol. Je bent zo zielig, je hebt ASS, je hebt zoveel meegemaakt. Ja weet je meid, ik ook.
Ik kan er twee boeken over schrijven over alle shit die ik meegemaakt heb ( op mijn 32ste ). En ik heb ook ASS en chronische depressie.
Toch zie ik mezelf niet als geestelijk ziek of zielig en kijk ik naar mijn eigen gedrag als ik steeds dezelfde fouten maak. Jij schuift alles op de mannen. Zij doen alles fout.
Jij zoekt ze zelf uit. Dat is ook een patroon. Het is mij nog nooit gebeurt dat ik een foute man trof.

Ik heb wel een hoop fouten gemaakt in mijn leven, en ook meerdere fouten die ik meermaals gemaakt heb. Maar alleen ik ben daar verantwoordelijk voor.
Fouten maken is niet erg wanneer je er iets van leert. To leert alleen dat die ander nog meer moet veranderen.
Precies ja. Daar zit dus de kern van het probleem.
De fout ligt immers nooit bij haar maar bij al die slechte mannen.
Wat zegt je therapeut hierover? Heb je t er überhaupt met hem/haar over?
Kandijsuiker schreef:
05-08-2019 20:30
Ze verdient het, net als iedereen liefde verdient. Het is wel zo dat minder mannen haar zouden willen vergeleken met een Amber Heard oid. Dus hoezo word ik, met meer waarde op de markt, als stront behandeld en iemand die weigert aan zichzelf te werken als een godin? Ik snap het niet. Niet dat ik mezelf beter vind als mens verder, ik kijk puur objectief.
iedereen die durft te typen dat ze puur objectief is heeft duidelijk niet begrepen wat objectief en subjectief inhoudt.

het enige wat klopt aan je post is 'ik snap het niet'
Lorem Ipsum
Mijn therapeut zegt dat ik te goedgelovig ben en te snel in een relatie stap voor ik de persoon echt ken.

Ik hoor graag wat ik kan veranderen dat ik geen horken aantrek!
Kandijsuiker schreef:
05-08-2019 21:24
Maar ik ben hartstikke lief en vrijgevig ..
Jij bent op jouw manier vrijgevig en lief, maar niet op een ongedwongen manier zonder er iets voor terug te wachten. Dat is niet 'lief en vrijgevig'. Met alles wat je geeft, uit zogenaamde goedheid doet, verwacht jij iets terug te krijgen, namelijk bevestiging. Erop gericht iets te vervullen bij jezelf, niet om een ander plezier te doen. Om dat te bereiken moet je eerst op een lijn zitten met jezelf, dan pas kun je iets geven zonder iets terug te verwachten.
Stroofwapel schreef:
06-08-2019 13:29
Jij bent op jouw manier vrijgevig en lief, maar niet op een ongedwongen manier zonder er iets voor terug te wachten. Dat is niet 'lief en vrijgevig'. Met alles wat je geeft, uit zogenaamde goedheid doet, verwacht jij iets terug te krijgen, namelijk bevestiging. Erop gericht iets te vervullen bij jezelf, niet om een ander plezier te doen. Om dat te bereiken moet je eerst op een lijn zitten met jezelf, dan pas kun je iets geven zonder iets terug te verwachten.
Klopt wel. Ik denk dat ik dat alleen bij mijn huisdier kan, ongedwongen. Bij mensen is het een middel om ze te binden.
Kandijsuiker schreef:
06-08-2019 13:27
Mijn therapeut zegt dat ik te goedgelovig ben en te snel in een relatie stap voor ik de persoon echt ken.

Dat is je al drie topics lang verteld Kandij......
Kandijsuiker schreef:
06-08-2019 13:27

Dat is je al uitgebreid verteld hoor. Maar daarom: is een forum wel het juiste medium voor jou.
Nou ok hoor alleen dat ik ze uitkies, maar gern idee hoe.
Madrid87 schreef:
06-08-2019 08:10
Ja, het is bij jou altijd kan niet. Er is altijd een weerwoord en een excuus. Je kan die gedachten wel veranderen, je weet alleen niet hoe.
Geloof me, dat valt te leren. Ik weet er alles van. Maar dat zal je grotendeels zelf moeten doen, die knop om leren zetten.

je hangt veel te veel vast in je slachtofferrol. Je bent zo zielig, je hebt ASS, je hebt zoveel meegemaakt. Ja weet je meid, ik ook.
Ik kan er twee boeken over schrijven over alle shit die ik meegemaakt heb ( op mijn 32ste ). En ik heb ook ASS en chronische depressie.
Toch zie ik mezelf niet als geestelijk ziek of zielig en kijk ik naar mijn eigen gedrag als ik steeds dezelfde fouten maak. Jij schuift alles op de mannen. Zij doen alles fout.
Jij zoekt ze zelf uit. Dat is ook een patroon. Het is mij nog nooit gebeurt dat ik een foute man trof.

Ik heb wel een hoop fouten gemaakt in mijn leven, en ook meerdere fouten die ik meermaals gemaakt heb. Maar alleen ik ben daar verantwoordelijk voor.
Goede ingesteldheid.
Hoe kun je nou van tevoren weten dat een man een hork is? Dat weet je niet. Niemand weet dat.

De enige manier waarop je t kunt voorkomen, is door helemaal te stoppen met daten.
Kandijsuiker schreef:
06-08-2019 14:00
Nou ok hoor alleen dat ik ze uitkies, maar gern idee hoe.

Er wordt uitgebreid ingegaan op je niet-kloppende overtuigingen en welk effect die kunnen hebben. Het enige dat je niet krijgt is een kant en klare oplossing, want die bestaat nu eenmaal niet. Je moet zelf aan de slag en dat kost inzet. Je lijkt je echter vooral heel graag in de slachtofferrol te wentelen.

Als je niet kunt begrijpen of filteren wat men schrijft (wat niet zeldzaam is bij ASS) is een forum kennelijk geen helpende plek voor jou.
Koffiehagedis schreef:
06-08-2019 14:28
Er wordt uitgebreid ingegaan op je niet-kloppende overtuigingen en welk effect die kunnen hebben. Het enige dat je niet krijgt is een kant en klare oplossing, want die bestaat nu eenmaal niet. Je moet zelf aan de slag en dat kost inzet. Je lijkt je echter vooral heel graag in de slachtofferrol te wentelen.

Als je niet kunt begrijpen of filteren wat men schrijft (wat niet zeldzaam is bij ASS) is een forum kennelijk geen helpende plek voor jou.

Ze heeft de diagnose nog niet eens, alleen zelf besloten dat het ASS is.
the_Wicked_Witch schreef:
06-08-2019 14:55
Oh wow :-|
the_Wicked_Witch schreef:
06-08-2019 14:55
Ik heb een officiele diagnose van de GGZ naast die van mijn therapeut.
CherokeeRose1977 schreef:
06-08-2019 14:15
Hoe kun je nou van tevoren weten dat een man een hork is? Dat weet je niet. Niemand weet dat.

De enige manier waarop je t kunt voorkomen, is door helemaal te stoppen met daten.
Dusomdat mannen liegen, ghosten en agressief zijn moet ik stoppen met daten? Zodra een man het tegendeel bewijst vertrouw ik hem, maar dan moet ik hem wel vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven