Help wat moet ik
dinsdag 6 augustus 2019 om 00:57
Hoi ik ben een vrouw van 44 2 kinderen 18 en 12 en mijn partner 2 kinderen 18 en 22 samengesteld gezin alleen mijn kinderen wonen nog bij ons
Ik heb mijn partner ontmoet in 2014 en ik woon sinds 2016 bij hem in met m'n kinderen ik ben zelf ziek en volledig afgekeurd ik heb MS
Ik heb een kleine uitkering meer niet ik moet zelf m'n rekeningen betalen en boodschappen en alles voor mezelf geen gezamenlijke rekeningen niks vastgelegd voor later dit wil hij niet ik doe weinig voor mezelf alles voor het gezin
Maar nu heb ik net een zware prednisonkuur gehad in het ziekenhuis voor m'n ms en die valt altijd erg zwaar hij is niet mee naar het ziekenhuis geweest ander mensen hebben me moeten brengen en halen hij is er niet voor me nu ik hem nodig heb mijn dochter doet heel veel en nu vanav vroeg ik wat aan hem of hij geld had voor boodschappen te bestellen toen werd hij kwaad ik heb vanav geen eten gehad en mag op de bank slapen ik ben al kapot van de kuur en nu dit ik weet niet wat te doen ik ben het kleineren zat mijn onzekere toekomst maar heb in al die jaren ook niks op kunnen bouwen alleen maar geven alles wat ik had
Ik heb mijn partner ontmoet in 2014 en ik woon sinds 2016 bij hem in met m'n kinderen ik ben zelf ziek en volledig afgekeurd ik heb MS
Ik heb een kleine uitkering meer niet ik moet zelf m'n rekeningen betalen en boodschappen en alles voor mezelf geen gezamenlijke rekeningen niks vastgelegd voor later dit wil hij niet ik doe weinig voor mezelf alles voor het gezin
Maar nu heb ik net een zware prednisonkuur gehad in het ziekenhuis voor m'n ms en die valt altijd erg zwaar hij is niet mee naar het ziekenhuis geweest ander mensen hebben me moeten brengen en halen hij is er niet voor me nu ik hem nodig heb mijn dochter doet heel veel en nu vanav vroeg ik wat aan hem of hij geld had voor boodschappen te bestellen toen werd hij kwaad ik heb vanav geen eten gehad en mag op de bank slapen ik ben al kapot van de kuur en nu dit ik weet niet wat te doen ik ben het kleineren zat mijn onzekere toekomst maar heb in al die jaren ook niks op kunnen bouwen alleen maar geven alles wat ik had
dinsdag 6 augustus 2019 om 22:30
Volgens mij betaalt to nu geen woonlasten en ook geen vaste lasten. Al weet ik dat niet zeker want ze geeft er nog steeds geen uitsluitsel over. Ze betaalt dus alleen de boodschappen voor 4 personen en voer voor de honden. Als ze nu bij haar vriend weggaat zal ze weer woonlasten en vaste lasten krijgen. Dat zal haar meer kosten. Ik denk niet dat ze gaat.
Daarbij krijgt ze volgens mij ook geen urgentie want ze heeft nu een dak boven haar hoofd.
Daarbij krijgt ze volgens mij ook geen urgentie want ze heeft nu een dak boven haar hoofd.
dinsdag 6 augustus 2019 om 22:33
ze staat nog ingeschreven dat kan gunstig zijn en ze zal dan wel weer toeslagen ontvangen. Aan de andere kans is de oudste 18 dus dat is al 1 toeslag die vervalt.humanista schreef: ↑06-08-2019 22:30Volgens mij betaalt to nu geen woonlasten en ook geen vaste lasten. Al weet ik dat niet zeker want ze geeft er nog steeds geen uitsluitsel over. Ze betaalt dus alleen de boodschappen voor 4 personen en voer voor de honden. Als ze nu bij haar vriend weggaat zal ze weer woonlasten en vaste lasten krijgen. Dat zal haar meer kosten. Ik denk niet dat ze gaat.
dinsdag 6 augustus 2019 om 22:34
Als er urgentiemogelijkheden zijn, is een verbroken relatie en geen huis en 2 kinderen hebben en een (ziekte) uitkering nou net voorwaarden waar ze urgentie op kunnen verlenen.
Als je werkt hebt sowieso niet. Dan huur je maar particulier. Dus ipv te roepen dat ze geen recht heeft of dat er geen urgentie bestaat bij bepaalde gemeenten vind ik nogal voorbarig. Laat TO dat maar even toch uitzoeken.
Op wiens naam staat huidige woonhuis TO?
dinsdag 6 augustus 2019 om 22:42
nee zo werkt het echt niet. Als je werk hebt en je hebt een inkomen tot 34.000 kan je gewoon een sociale huurwoning krijgen. Urgentie is bij heel veel wbv verdwenen, daarvoor in de plaats zijn woningen waar je snel aanspraak op kan maken maar dan moet je genoegen nemen met alles wat er voorbij komt. Echt urgent ben je bij brand of bij bijv. rattenplaag of overstroming. Als ze ziek is of gehandicapt zou ze aanspraak kunnen maken op een aangepaste woning maar die zijn nog veel schaarser dus dat betekent vaak nog langer wachten.Lucifer2018 schreef: ↑06-08-2019 22:34Als er urgentiemogelijkheden zijn, is een verbroken relatie en geen huis en 2 kinderen hebben en een (ziekte) uitkering nou net voorwaarden waar ze urgentie op kunnen verlenen.
Als je werkt hebt sowieso niet. Dan huur je maar particulier. Dus ipv te roepen dat ze geen recht heeft of dat er geen urgentie bestaat bij bepaalde gemeenten vind ik nogal voorbarig. Laat TO dat maar even toch uitzoeken.
Op wiens naam staat huidige woonhuis TO?
dinsdag 6 augustus 2019 om 22:53
Echt bizar hoe je alles hebt laten gebeuren. Je hebt 2 kinderen, verdorie! Dan regel je je zaken toch goed voordat je bij hem intrekt? Waarom geef je alles op, toeslagen, woning, zelfstandigheid, als je niets, maar dan ook niets hebt vastgelegd? Dan breng je jezelf in een ontzettend kwetsbare positie, zeker in jouw toestand. En inmiddels is dat dus helaas de situatie. Een ontzettend harde leerschool, maar wel je eigen schuld.