Help wat moet ik

06-08-2019 00:57 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben een vrouw van 44 2 kinderen 18 en 12 en mijn partner 2 kinderen 18 en 22 samengesteld gezin alleen mijn kinderen wonen nog bij ons
Ik heb mijn partner ontmoet in 2014 en ik woon sinds 2016 bij hem in met m'n kinderen ik ben zelf ziek en volledig afgekeurd ik heb MS
Ik heb een kleine uitkering meer niet ik moet zelf m'n rekeningen betalen en boodschappen en alles voor mezelf geen gezamenlijke rekeningen niks vastgelegd voor later dit wil hij niet ik doe weinig voor mezelf alles voor het gezin
Maar nu heb ik net een zware prednisonkuur gehad in het ziekenhuis voor m'n ms en die valt altijd erg zwaar hij is niet mee naar het ziekenhuis geweest ander mensen hebben me moeten brengen en halen hij is er niet voor me nu ik hem nodig heb mijn dochter doet heel veel en nu vanav vroeg ik wat aan hem of hij geld had voor boodschappen te bestellen toen werd hij kwaad ik heb vanav geen eten gehad en mag op de bank slapen ik ben al kapot van de kuur en nu dit ik weet niet wat te doen ik ben het kleineren zat mijn onzekere toekomst maar heb in al die jaren ook niks op kunnen bouwen alleen maar geven alles wat ik had
Komt dit gedrag van je partner uit de lucht vallen of is dit de zoveelste keer in een reeks? Waarom ben je niet (eerder) weggegaan bij iemand die jou en je kinderen zo behandeld? Wat is voor jou het laatste zetje om je koffers te gaan pakken?
S-Meds schreef:
06-08-2019 09:20
dit
Je wilt een antwoord prima
Ik heb hem in 2914 leren kennen gelijk de 1x heb ik gezegd dat ik ms had en afgekeurd ben sinds 2012 dus op de hoogte
Ik had een eigen huurwoning maar verbleef steeds vaker bij hem
In 2016 ben ik bij hem ingetrokken en alles zouden we samen doen ik moest ook veel inleveren maar het gebeurde maar niet het samen doen het regelen
Ik ben hele dagen thuis dus zorgde voor Kids ook van hem maar hij bleek al snel van luxe te houden vakanties etentjes en heb hem gezegd dat dat niet mijn levensstijl is met een uitkering hij betaalde wel maar dan daarna was het ja je kost alles en ik moet maar betalen
Hij heeft koophuis en ik betaal alle boodschappen en zijn honden dierenarts voeding enzo en dat maakt niet uit maar loop al tijden te smeken regel iets gezamenlijke rekening als jou iets overkom zorg dat ik niet op straat sta maar er gebeurt niks
Extra kosten school alles moet ik zelf doen lastig met uitkering omdat hij een heel goed inkomen heb krijg ik ook geen toeslagen extra dan is het weleens krap
Medicijnen zelf betalen extra zorgkosten voor die medicijnen ook als je ruim 4 jaar samen ben mag je toch weleens verwachten dat het samen is
Ik heb vorig jaar zelf elektrische fiets gekocht omdat gewoon fietsen niet meer lukte
Ik had afgelopen maand dure uitgave vanwege de jongste naar school aanschaf ipad enz dus kwam niet uit met boodschappen daarom vroeg ik gisterav geld moet toch kunnen na 5 jaar maar niet dus gelijk ik ben teleurgesteld in je en je kan niks en dan lig je beroerd al op de bank hij had geen boodschappen gehaald geen eten dus alleen broodje gegeten met jongste ik vannacht op de bank geslapen en het doet hem niets me blokkeren op tel dat is wat ie doet zoek het maar uit met je ziekte
En wat ga je nu doen?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Er is dus duidelijk geen " samen " in je verhaal.
Wat anderen zeggen, je zult nu zelf in actie moeten komen om bij hem weg te gaan. Heb je nog familie die je kan helpen daarbij? Vrienden? Eventueel de vader van je kinderen?
En anders via maatschappelijke werk.
Als je in de buurt woont in Noord-Holland wil ik best iets te eten brengen voor jou en je kinderen. Op een lege maag is het lastig helder denken, zeker als je al verzwakt bent. Dan lijkt elk probleem huizenhoog en onoplosbaar.
Maar daarna zal je toch echt zelf in actie moeten komen want dit is niet bepaald een liefdevolle relatie waar je in zit.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Bloempje44 schreef:
06-08-2019 10:31
Je wilt een antwoord prima
Ik heb hem in 2914 leren kennen gelijk de 1x heb ik gezegd dat ik ms had en afgekeurd ben sinds 2012 dus op de hoogte
Ik had een eigen huurwoning maar verbleef steeds vaker bij hem
In 2016 ben ik bij hem ingetrokken en alles zouden we samen doen ik moest ook veel inleveren maar het gebeurde maar niet het samen doen het regelen
Ik ben hele dagen thuis dus zorgde voor Kids ook van hem maar hij bleek al snel van luxe te houden vakanties etentjes en heb hem gezegd dat dat niet mijn levensstijl is met een uitkering hij betaalde wel maar dan daarna was het ja je kost alles en ik moet maar betalen
Hij heeft koophuis en ik betaal alle boodschappen en zijn honden dierenarts voeding enzo en dat maakt niet uit maar loop al tijden te smeken regel iets gezamenlijke rekening als jou iets overkom zorg dat ik niet op straat sta maar er gebeurt niks
Extra kosten school alles moet ik zelf doen lastig met uitkering omdat hij een heel goed inkomen heb krijg ik ook geen toeslagen extra dan is het weleens krap
Medicijnen zelf betalen extra zorgkosten voor die medicijnen ook als je ruim 4 jaar samen ben mag je toch weleens verwachten dat het samen is
Ik heb vorig jaar zelf elektrische fiets gekocht omdat gewoon fietsen niet meer lukte
Ik had afgelopen maand dure uitgave vanwege de jongste naar school aanschaf ipad enz dus kwam niet uit met boodschappen daarom vroeg ik gisterav geld moet toch kunnen na 5 jaar maar niet dus gelijk ik ben teleurgesteld in je en je kan niks en dan lig je beroerd al op de bank hij had geen boodschappen gehaald geen eten dus alleen broodje gegeten met jongste ik vannacht op de bank geslapen en het doet hem niets me blokkeren op tel dat is wat ie doet zoek het maar uit met je ziekte
dus je hebt geen huis en je bent nu meebetalende inwonende huishoudster?
Je hebt geen afspraken gemaakt toen je ging samenwonen, niets op papier gezet?
Deze situatie duurt al bijna drie jaar en jij hebt het altijd goed gevonden?
de volwassen kinderen kunnen blijkbaar geen boodschappen halen?
waarom moest je nu op de bank slapen?
wat ga je nu doen?
lientje69 schreef:
06-08-2019 10:39
Er is dus duidelijk geen " samen " in je verhaal.
Wat anderen zeggen, je zult nu zelf in actie moeten komen om bij hem weg te gaan. Heb je nog familie die je kan helpen daarbij? Vrienden? Eventueel de vader van je kinderen?
En anders via maatschappelijke werk.
Als je in de buurt woont in Noord-Holland wil ik best iets te eten brengen voor jou en je kinderen. Op een lege maag is het lastig helder denken, zeker als je al verzwakt bent. Dan lijkt elk probleem huizenhoog en onoplosbaar.
Maar daarna zal je toch echt zelf in actie moeten komen want dit is niet bepaald een liefdevolle relatie waar je in zit.
kom op zeg er zijn drie kinderen in huis waarvan 2 volwassen. TO kan echt zelf eten regelen.
S-Meds schreef:
06-08-2019 11:03
kom op zeg er zijn drie kinderen in huis waarvan 2 volwassen. TO kan echt zelf eten regelen.
Volgens mij is het halen niet het probleem maar dat er geen geld is
Wat doe je ,als hij morgen zegt dat je moet vertrekken?
geneet van 't laeve
S-Meds schreef:
06-08-2019 11:03
dus je hebt geen huis en je bent nu meebetalende inwonende huishoudster?
Je hebt geen afspraken gemaakt toen je ging samenwonen, niets op papier gezet?
Deze situatie duurt al bijna drie jaar en jij hebt het altijd goed gevonden?
de volwassen kinderen kunnen blijkbaar geen boodschappen halen?
waarom moest je nu op de bank slapen?
wat ga je nu doen?
Niet iedereen is zo assertief als jij bent. Dus jij begrijpt die man wel dat hij haar beu is en ondertussen wrijf je het bij de to nog even onder de neus hoe slecht ze haar zaakjes heeft geregeld. Eigenlijk is het gewoon haar eigen schuld dat die man haar zo slecht is gaan behandelen.

Tjezus was is de mensheid af en toe verrot zeg.
PotjePindakaas schreef:
06-08-2019 11:13
er is wel geld, of zouden die pubers de enige blagen in Nederland zijn die geen rooie rotcent hebben. Zouden die pubers het accepteren als er geen eten in huis is. Wat een overdreven gedoe
Kusjesvoorallemaal schreef:
06-08-2019 11:17
Niet iedereen is zo assertief als jij bent. Dus jij begrijpt die man wel dat hij haar beu is en ondertussen wrijf je het bij de to nog even onder de neus hoe slecht ze haar zaakjes heeft geregeld. Eigenlijk is het gewoon haar eigen schuld dat die man haar zo slecht is gaan behandelen.

Tjezus was is de mensheid af en toe verrot zeg.
Nee dat zeg ik niet. TO is zelf verantwoordelijk voor haar leven en vooral voor het leven van haar kinderen. Zij is hier willens en wetens ingestapt en heeft het de afgelopen jaren ondergaan. TO heeft MS maar dat betekent niet dat ze niet voor zichzelf kan opkomen.
PotjePindakaas schreef:
06-08-2019 11:13
Iedereen heeft z'n mening en dat mag
Tuurlijk kan ik m'n dochter eten laten halen die is net weer thuis die werkt snachts de jongste niet natuurlijk zijn 2 kinderen zijn al weg hier uit huis niet om mij wel wegens iets anders die konden niet met hun vader
Als je hier al jaren inzit en ik weet dat het m'n eigen schuld is naiief denken komt wel weer goed hij heeft ook veel lieve kanten en dan speelt die afhankelijkheid ook mee
En wat betreft ik ben niet een moeder die op kinderen gaat teren
Ik wilde gewoon kijken hoe jullie erover denken adviezen uiteindelijk moet ik het zelf doen
En nu is alles zwaar en ondenkbaar nu ik ziek ben
Ik ben julloe wel dankbaar voor julloe meningen en adviezen ❤️en uiteindelijk moet ik het juiste doen voor mezelf m'n kinderen en m'n ziekte
Bloempje44 schreef:
06-08-2019 11:35
Tuurlijk kan ik m'n dochter eten laten halen die is net weer thuis die werkt snachts de jongste niet natuurlijk zijn 2 kinderen zijn al weg hier uit huis niet om mij wel wegens iets anders die konden niet met hun vader
Als je hier al jaren inzit en ik weet dat het m'n eigen schuld is naiief denken komt wel weer goed hij heeft ook veel lieve kanten en dan speelt die afhankelijkheid ook mee
Ik wilde gewoon kijken hoe jullie erover denken adviezen uiteindelijk moet ik het zelf doen
Ik ben julloe wel dankbaar voor julloe meningen en adviezen ❤️en uiteindelijk moet ik het juiste doen voor mezelf m'n kinderen en m'n ziekte
schrijf je in ieder geval vast in voor een huurwoning (of sta je nog ingeschreven?)
Bloempje44 schreef:
06-08-2019 11:35
Ik zou gaan verhuizen met je kinderen. Zoals ik het lees heb je een inkomensval gehad omdat je samenwoont met een partner die goed verdient. En dan zo aan je lot overgelaten worden. Stel je voor dat je nog meer afhankelijker wordt van hem en jou kinderen dan ook de deur uit zijn...
S-Meds schreef:
06-08-2019 11:38
schrijf je in ieder geval vast in voor een huurwoning (of sta je nog ingeschreven?)
Misschien heb je met ms wel recht op urgentie. Neem contact op met maatschappelijkwerk of dakloze opvang.
SjakS schreef:
06-08-2019 11:50
Misschien heb je met ms wel recht op urgentie. Neem contact op met maatschappelijkwerk of dakloze opvang.
Sta nog ingeschreven gelukkig
Wat zijn jullie hard voor to.

To heeft gedaan wat zoveel vrouwen doen. Hun huurhuis opgeven om samen te gaan wonen in het koophuis van de man.

Ik laat nog wel eens een tegengeluid horen als ik hoor dat vrouwen dat van plan zijn.

Het is moeilijker om aan een ander huurhuis te komen dan aan een ander koophuis. Dus het zou logischer zijn als de man het koophuis verkoopt en bij de vrouw in het huurhuis gaat wonen.

Dan wordt ik aangekeken of ik gek geworden ben. Je gaat toch geen koophuis verkopen om in een huurhuis te gaan wonen.

To heeft een wia uitkering die waarschijnlijk net onder, net op, of net boven bijstandsniveau ligt.

Als to alleen zou wonen zou deze uitkering aangevuld worden tot bijstandsniveau en zou ze zorgtoeslag, huurtoeslag en kindgebonden budget krijgen met 1 ouder kop.

Dat kan wel 700 euro in de maand schelen dat ze nu minder krijgt. Dus logisch dat to daardoor minder kan meebetalen.

De vriend van to wist waar hij aan begon. Edn vrouw met Ms en een niet zo hoog inkomen.

Nu ze zieker is geworden laat hij het ineens afweten. Een a sociale zak hooi dus bij wie de liefde voor zijn partner niet echt diep zit.

Dat het hem tegen valt om samen te wonen dat kan. Maar maask het dan uit en regel het fatsoenlijk onderling.

Nu laat hij haar keihard vallen als ze op haar zwakst is.

Dat to daar weg moet is duidelijk nu de man zijn ware gezicht heeft laten zien

Maar dat het haar schuld is?, echt niet.

En dat ze op de bank is gaan slapen. Als je je hondsberoerd voelt heeft ze niet de energie om tegen haar vriend in te gaan. Bovendien is vriend sterker dan haar. Beter gewoon op de bank gaan liggen dan ook nog klappen te moeten incasseren. En ja dan is je relatie verrot. En ja dan moet je weg.

Mensen die nog nooit met dit soort mannen in aanraking is gekomen weten gewoon niet hoe doortrapt dit soort mannen kunnen zijn.

Waarschijnlijk is hij op zijn werk gewoon de leuke aardige collega, een lieve vader voor zcijn kindrten en die goede zoon voor zijn moeder en een echte maat voor zijn vrienden.

Maar thuis achter de voordeur laat hij dus een ander gezicht zien.

En dan denken vrouwen al snrl nou dan zal het wel aan mij liggen

Of ze weten wel dat het niet aan hen ligt en dat ze weg moeten. Maar ja waarheen ga je als er woningnood is?

En een flatje vier hoog achter waar je moet traplopen omdat er geen lift is, is in verband met de gezondheid van to ook geen optie.

Dushopelijk heeft to zo snel mogelijk een andere woning via loting want haar inschrijfduur als ze die al heeft zal nog wel niet lang genoeg zijn. Hopelijk kan ze urgentie krijgen.

En als hij weer vindt dat ze niet in haar eigen bed kan liggen de politie bellen dat ze mishandelt wordt.

Al snap ik best dat dit een stap is vanwege onterecht schaamtegevoel.

En doir de harde reacties wordt nog eens benadrukt dat ze zich vooral moet schamen en dat dit haar eigen schuld is.
ha fijn, hoe lang al?

ik zou ze eens bellen hoor....
Lorem Ipsum
Klappen? Wie heeft het over klappen? Wat een aannames weer.
Overigens is nog steeds niet duidelijk of TO wel of niet meebetaald aan hypotheek en andere vaste lasten of dat ze alleen de boodschappen hoeft te betalen.
Sorry hoor maar vanaf het begin zat het al niet goed tussen TO en haar vriend, dus ze wist na een tijdje echt wel waar ze in was beland. De afhankelijkheid van hem heeft ze zelf opgebouwd.

Vond het vooral een heel erg slachtofferig verhaal. Die vent is TO zat, zou sjieker zijn om haar dat te vertellen ipv haar te laten verhongeren.
Bloempje44 schreef:
06-08-2019 11:52
Sta nog ingeschreven gelukkig
bel de wbv wat de mogelijkheden zijn.
Sjaantje37 schreef:
06-08-2019 12:25
Sorry hoor maar vanaf het begin zat het al niet goed tussen TO en haar vriend, dus ze wist na een tijdje echt wel waar ze in was beland. De afhankelijkheid van hem heeft ze zelf opgebouwd.

Vond het vooral een heel erg slachtofferig verhaal. Die vent is TO zat, zou sjieker zijn om haar dat te vertellen ipv haar te laten verhongeren.
Zeker maar wat to nu zelf kan doen is stappen ondernemen en kijken hoe ze daar zo snel mogelijk weg kan.
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
turquasi schreef:
06-08-2019 12:02
ha fijn, hoe lang al?

ik zou ze eens bellen hoor....
Dit inderdaad. Niet geschoten en zo.

Voor je kinderen is dit ook een onwenselijke situatie lijkt me.
Zijn eigen kinderen heeft ie de deur min of meer uit gejaagd schrijf je, hoe is hij met jouw kinderen?

Is er een mogelijkheid dat de kinderen (tijdelijk) bij hun vader gaan wonen en jij (ook tijdelijk uiteraard, want je gaat achter een huis aan....toch?) bij ouders/broer/zus/vriendin/wiedanook terecht kan?
There is always something happening, and it's usually right now
S-Meds schreef:
06-08-2019 11:24
Nee dat zeg ik niet. TO is zelf verantwoordelijk voor haar leven en vooral voor het leven van haar kinderen. Zij is hier willens en wetens ingestapt en heeft het de afgelopen jaren ondergaan. TO heeft MS maar dat betekent niet dat ze niet voor zichzelf kan opkomen.
De waarheid is hard in dit geval. We kunnen alles op de vriend van TO afschuiven, maar daar heeft ze niks aan, dat isxwel gebleken .Ze staat letterlijk alleen en zal nu zelf voor een oplossing moeten zorgen. Niemand anders gaat dat doen.
humanista schreef:
06-08-2019 12:13
Klappen? Wie heeft het over klappen? Wat een aannames weer.
Overigens is nog steeds niet duidelijk of TO wel of niet meebetaald aan hypotheek en andere vaste lasten of dat ze alleen de boodschappen hoeft te betalen.
To voelde zich in ieder geval dusdanig door haar vriend geïntimideerd dat ze op de bank heeft geslapen.

En to heeft een laag inkomen en kan niet meer meebetalen. Anders was het niet zo dat ze nu geen geld heeft om avondeten of ontbijt te kopen.

Of het geld wat ze nu bijdraagt gebruikt wordt om boodschappen van te betalen of om de hypotheek van te betalen maakt geen bal uit.

De aanstaande ex van to verlangt een onrealistisch hogete bijdrage van haar.

Bij zijn volgende vriendin moet hij dus eerst maar eens vragen of ze een baan heeft die in zijn ogen voldoende salaris oplevert en of ze wel full time wil werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven