Help wat moet ik
dinsdag 6 augustus 2019 om 00:57
Hoi ik ben een vrouw van 44 2 kinderen 18 en 12 en mijn partner 2 kinderen 18 en 22 samengesteld gezin alleen mijn kinderen wonen nog bij ons
Ik heb mijn partner ontmoet in 2014 en ik woon sinds 2016 bij hem in met m'n kinderen ik ben zelf ziek en volledig afgekeurd ik heb MS
Ik heb een kleine uitkering meer niet ik moet zelf m'n rekeningen betalen en boodschappen en alles voor mezelf geen gezamenlijke rekeningen niks vastgelegd voor later dit wil hij niet ik doe weinig voor mezelf alles voor het gezin
Maar nu heb ik net een zware prednisonkuur gehad in het ziekenhuis voor m'n ms en die valt altijd erg zwaar hij is niet mee naar het ziekenhuis geweest ander mensen hebben me moeten brengen en halen hij is er niet voor me nu ik hem nodig heb mijn dochter doet heel veel en nu vanav vroeg ik wat aan hem of hij geld had voor boodschappen te bestellen toen werd hij kwaad ik heb vanav geen eten gehad en mag op de bank slapen ik ben al kapot van de kuur en nu dit ik weet niet wat te doen ik ben het kleineren zat mijn onzekere toekomst maar heb in al die jaren ook niks op kunnen bouwen alleen maar geven alles wat ik had
Ik heb mijn partner ontmoet in 2014 en ik woon sinds 2016 bij hem in met m'n kinderen ik ben zelf ziek en volledig afgekeurd ik heb MS
Ik heb een kleine uitkering meer niet ik moet zelf m'n rekeningen betalen en boodschappen en alles voor mezelf geen gezamenlijke rekeningen niks vastgelegd voor later dit wil hij niet ik doe weinig voor mezelf alles voor het gezin
Maar nu heb ik net een zware prednisonkuur gehad in het ziekenhuis voor m'n ms en die valt altijd erg zwaar hij is niet mee naar het ziekenhuis geweest ander mensen hebben me moeten brengen en halen hij is er niet voor me nu ik hem nodig heb mijn dochter doet heel veel en nu vanav vroeg ik wat aan hem of hij geld had voor boodschappen te bestellen toen werd hij kwaad ik heb vanav geen eten gehad en mag op de bank slapen ik ben al kapot van de kuur en nu dit ik weet niet wat te doen ik ben het kleineren zat mijn onzekere toekomst maar heb in al die jaren ook niks op kunnen bouwen alleen maar geven alles wat ik had
dinsdag 6 augustus 2019 om 06:18
Neem contact op met Maatschappelijk Werk in jouw woonplaats/gemeente om te vragen welke stappen je moet nemen om bij hem weg te gaan.
Ik kan me voorstellen dat dat gezien jouw ziekte zeker niet makkelijk is, maar dat je maar op de bank moet gaan slapen omdat ‘meneer geen eten heeft gehad’ is van de zotte.
En als jij geen eten hebt gehad is het gewoon mishandeling.
Ik kan me voorstellen dat dat gezien jouw ziekte zeker niet makkelijk is, maar dat je maar op de bank moet gaan slapen omdat ‘meneer geen eten heeft gehad’ is van de zotte.
En als jij geen eten hebt gehad is het gewoon mishandeling.
himalaya wijzigde dit bericht op 06-08-2019 07:13
19.94% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
dinsdag 6 augustus 2019 om 06:39
dinsdag 6 augustus 2019 om 06:41
Oooh ja, excuus. Blijft het advies alsnog wegwezen.
dinsdag 6 augustus 2019 om 07:11
Volgens mij heeft zij geen eten gehad en moest op de bank slapen.himalaya schreef: ↑06-08-2019 06:18Neem contact op met Maatschappelijk Werk in jouw woonplaats/gemeente om te vragen welke stappen je moet nemen om bij hem weg te gaan.
Verder eens, zo snel mogelijk weg daar. Heb je familie waar je tijdelijk heen kunt? Zo zou niemand behandeld moeten worden.
dinsdag 6 augustus 2019 om 07:42
Bedankt voor jullie lieve berichtjes
Vannacht helaas op de bank geslapen hij kwam net beneden om naar werk te gaan zegt niks en toen hij wegging toch nog even zeggen dat het aan mij ligt ik ben gebroken na deze nacht een prednisonkuur is al een hel op zich en daarna moet je heel veel rusten anders helpt het niet dus ook deze hel voor niks geweest
Ik kan nergens naar toe door de ziekte nu geen eten in huis geen ontbijt dus mag het lkkr uitzoeken totaal geen schaamte of schuldgevoel heeft ie ook niet
Vannacht helaas op de bank geslapen hij kwam net beneden om naar werk te gaan zegt niks en toen hij wegging toch nog even zeggen dat het aan mij ligt ik ben gebroken na deze nacht een prednisonkuur is al een hel op zich en daarna moet je heel veel rusten anders helpt het niet dus ook deze hel voor niks geweest
Ik kan nergens naar toe door de ziekte nu geen eten in huis geen ontbijt dus mag het lkkr uitzoeken totaal geen schaamte of schuldgevoel heeft ie ook niet
dinsdag 6 augustus 2019 om 08:11
Je hebt niets meer in de kast wat je kan eten?Bloempje44 schreef: ↑06-08-2019 07:42Bedankt voor jullie lieve berichtjes
Geen crackers,beschuit etc?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
dinsdag 6 augustus 2019 om 08:13
Lieverd, ik heb geen verstand van de hulpdiensten die je nu zou moeten inschakelen, maar gelukkig kennen anderen op dit forum wel de route die jij moet nemen. Want wat ik wel weet, is dan je die route moet volgen. Deze man is niet goed voor jou. Hoe leuk hij vroeger ook was, hij is nu niet meer zo leuk. En het kan dat het mantelzorgen hem zwaar is gevallen maar dan nog. Dan is het ook aan hem om hulp te vragen. Maar dat doet hij niet, hij laat je keihard in de steek en durft dan ook nog te zeggen dat het allemaal jouw schuld is.
Kun jij je kinderen vragen om naar de supermarkt te gaan? Zodat je in ieder geval kunt eten?
Kun jij je kinderen vragen om naar de supermarkt te gaan? Zodat je in ieder geval kunt eten?
Aan het eind komt alles goed. Is het niet goed: dan is dat niet het eind.
dinsdag 6 augustus 2019 om 08:15
dinsdag 6 augustus 2019 om 08:23
Ben je lid van de patientenvereniging? Is je partner ooit mee geweest naar een bijeenkomst of hulp gehad wat het is om een partner te hebben met MS.
Is hij altijd zo geweest? Of dit gedrag iets van de laatste tijd?
Zijn gedrag is absoluut niet acceptabel. Ga hulp zoeken!
Is hij altijd zo geweest? Of dit gedrag iets van de laatste tijd?
Zijn gedrag is absoluut niet acceptabel. Ga hulp zoeken!
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
dinsdag 6 augustus 2019 om 08:27
ik ben na een zware prednisonkuur 3 dagen 1000 mg infuus 1 week beroerd dit krijg ik voor mijn MS ik had terugval liep heel slecht uitval linkse kant iedereen reageert anders op prednison dan heb ik door al die kuren teveel oedeem ik ben te slecht dus nu te beroerd om in de auto te stappenHet-groepje schreef: ↑06-08-2019 08:15Ik heb zelf ook weleens prednison kuren maar kan dan wel dingen als boodschappen. Moet er wel geld zijn natuurlijk.
Nergens iets van geld in huis, jaszakken, tassen? Kind er met wat kleingeld op uit sturen voor brood met wat beleg? Zo wordt je niet beter.
Probeer anders iemand te bellen. Deel dit.
Maar waar het mij om gaat ik krijg he t gevoel dat ik een last ben voor hem en dat hij doet denken dat het normaal is hoe hij me behandeld ik heb al een paar x aangegeven als je dit nie tkan opbrengen stop er dan mee maar dan zegt ie nee hoor
dinsdag 6 augustus 2019 om 08:31
Hij vind je ook een last. Dat is toch wel duidelijk? Hij behandeld je als stront. Hij gaat niets veranderen. Dus jij moet voor jezelf zorgen. Bedenken hoe je weg kan komen.Bloempje44 schreef: ↑06-08-2019 08:27ik ben na een zware prednisonkuur 3 dagen 1000 mg infuus 1 week beroerd dit krijg ik voor mijn MS ik had terugval liep heel slecht uitval linkse kant iedereen reageert anders op prednison dan heb ik door al die kuren teveel oedeem ik ben te slecht dus nu te beroerd om in de auto te stappen
Maar waar het mij om gaat ik krijg he t gevoel dat ik een last ben voor hem en dat hij doet denken dat het normaal is hoe hij me behandeld ik heb al een paar x aangegeven als je dit nie tkan opbrengen stop er dan mee maar dan zegt ie nee hoor
En die kinderen, hebben die wel te eten of zijn ze niet bij jou maar bij hun vader nu?
dinsdag 6 augustus 2019 om 08:32
Maar je hebt niets in huis wat je nu even snel kunt eten?Bloempje44 schreef: ↑06-08-2019 08:27ik ben na een zware prednisonkuur 3 dagen 1000 mg infuus 1 week beroerd dit krijg ik voor mijn MS ik had terugval liep heel slecht uitval linkse kant iedereen reageert anders op prednison dan heb ik door al die kuren teveel oedeem ik ben te slecht dus nu te beroerd om in de auto te stappen
Geen crackers,beschuit,brood in de vriezer,pak yoghurt etc?
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
dinsdag 6 augustus 2019 om 08:33
Tsja ik weet niet of het aan mij ligt, dat zal wel, maar ik word altijd een beetje kriegel van die superzielige vrouwen die vreselijk slecht behandeld worden en zelf altijd alleen maar voor iedereen het beste wilden. Dan heb ik altijd zin om kritische vragen te gaan stellen.
Je moet zelf je rekeningen betalen. Zijn dat alleen jouw rekeningen of ook die van hem of jullie gezamenlijke rekeningen? Je moet de boodschappen betalen. Is dat omdat hij de rest betaalt, huur/hypotheek, vaste lasten etc? Lijkt me ook ergens wel logisch dat jij het merendeel van de boodschappen betaalt aangezien jullie er met zijn drieën van eten.
En je moest op de bank slapen. Kon je niet bij een van je kinderen in bed? Wat hebben jouw kinderen en hij dan gegeten gisteravond? Moest jij gewoon op een afstandje staan toekijken hoe hun aan het eten waren?
Afgezien daarvan vind ik het ook wel nogal lullig hoor, hoe hij zich gedraagt. Maar je geeft echt te weinig informatie over hoe het allemaal zo gekomen is.
Je moet zelf je rekeningen betalen. Zijn dat alleen jouw rekeningen of ook die van hem of jullie gezamenlijke rekeningen? Je moet de boodschappen betalen. Is dat omdat hij de rest betaalt, huur/hypotheek, vaste lasten etc? Lijkt me ook ergens wel logisch dat jij het merendeel van de boodschappen betaalt aangezien jullie er met zijn drieën van eten.
En je moest op de bank slapen. Kon je niet bij een van je kinderen in bed? Wat hebben jouw kinderen en hij dan gegeten gisteravond? Moest jij gewoon op een afstandje staan toekijken hoe hun aan het eten waren?
Afgezien daarvan vind ik het ook wel nogal lullig hoor, hoe hij zich gedraagt. Maar je geeft echt te weinig informatie over hoe het allemaal zo gekomen is.
dinsdag 6 augustus 2019 om 08:35
Maar waarom laat je het stoppen van jullie relatie van hem afhangen?
Hij behandeld je als een stuk vuil. Daar heb jij toch helemaal niks aan? Uit elkaar gaan en op zoek gaan naar een andere woonruimte is zwaar en moeilijk, zeker met jouw gezondheid, maar op de lange termijn is dat voor jouw gezondheid en je kinderen alleen maar beter.
Vraag hierbij hulp aan vrienden of familie. Als je die niet (in de buurt) hebt, ga dan naar de huisarts en vraag daar welke stappen je kunt nemen om weg te gaan.
Die man verwaarloost een zieke vrouw, dat kan echt niet hoor!
Hij behandeld je als een stuk vuil. Daar heb jij toch helemaal niks aan? Uit elkaar gaan en op zoek gaan naar een andere woonruimte is zwaar en moeilijk, zeker met jouw gezondheid, maar op de lange termijn is dat voor jouw gezondheid en je kinderen alleen maar beter.
Vraag hierbij hulp aan vrienden of familie. Als je die niet (in de buurt) hebt, ga dan naar de huisarts en vraag daar welke stappen je kunt nemen om weg te gaan.
Die man verwaarloost een zieke vrouw, dat kan echt niet hoor!
dinsdag 6 augustus 2019 om 08:36
Wat waren de omstandigheden toen jullie elkaar leerden kennen? Hadden jullie nog een andere relatie of waren jullie al een tijd vrijgezel? Was jij toen ook al ziek?Bloempje44 schreef: ↑06-08-2019 07:42Bedankt voor jullie lieve berichtjes